Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 19:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 18:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
A co z indeksem lepkości w 5w20? Jest zdecydowanie niższy niż 0w20 czy 5w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
25 maja 2021, o 18:19 CzarnePaliwo napisał(a):
mirecsk38, nie nie stoi na przeszkodzie, żeby w SkyActive-G zastosować Signature Series 5w20. Noack 5,8%. Nie stracisz wiele na ekonomice. 0w20 i 5w20 z tej serii mają taki sam HTHS 2,67 cP. Jest też dokładnie taki sam pakiet dodatków ze związkami boru i molibdenu w składzie.

https://amsoilcontent.com/ams/lit/datab ... /g2880.pdf

https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=



czesc Tomek, dogadame sie co z tego, jak mi sie uda wyjechac do PL przes lato

-- Dodano: 25 maja 2021, o 19:54 --

25 maja 2021, o 19:22 Smook napisał(a):
A co z indeksem lepkości w 5w20? Jest zdecydowanie niższy niż 0w20 czy 5w30.


bedze to problem jak sie jezdzi glownie spokojne na plaskim terene?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 20:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Smook napisał(a):
Dodatki do paliwa oczyszczają zbiornik, przewody, pompę, układy wtryskowe, pomagają w utrzymaniu katalizatora w dobrej kondycji. To w silniku z bezpośrednim wtryskiem wszystko.


Zabezpieczenie, dzięki właściwościom smarnym i czyszczącym, układu paliwowego, to jedna funkcja dodatku do paliwa, ale ja stosuję dodatek głównie z uwagi na poprawę wydajności spalania, czego skutkiem jest ograniczenie powstawania nagaru na zaworach, komorze spalania, kolektorze wylotowym pozostałych elementach ukł. wydechowego, ale również w zaworze recylkulacji spalin (EGR) - skąd określona część spalin ponownie doprowadzana jest do kolektora dolotowego. Tam spaliny wraz ze śladowymi ilościami oleju pochodzącego z odpowietrzenia skrzyni korbowej (odmy) mieszają się i osiadają na ściankach kolektora dolotowego tworząc spiek zwany nagarem.
Stąd tak istotne jest stosowanie oleju silnikowego o dobrych parametrach, jak również dobrych dodatków do paliwa pełniących funkcję katalizatora spalania, zmniejszających powstawanie nagaru.
Dlatego stosując dodatek, mam nadzieję, że nie będę musiał zaglądać do kolektorów i EGR przez kilkaset tys. kilometrów.
Oczywiście, zmniejszenie częstotliwości zm. oleju, 90% użytkowania poj. powyżej 40-50 km, oszczędzanie silnika w stanie „na zimno”, korzystanie z większych obrotów w pozamiejskiego jeździe, pomagają zmniejszyć il. gromadzonych depozytów. Jednym słowem jak kto dba, tak ma.
Jeśli miałbym co doradzić użytkownikom, to osoby które mają większe przebiegi a nabyli dopiero co samochód oraz mają jakie takie pojęcie o samochodzie, niech zajrzą do EGR i kanałów, zwłaszcza jeśli mają symptomy spadku mocy, kiepskiej reakcji na gaz czy zwiększone zużycie paliwa.
Oczywiście - w silnikach niedoładowanych problem jest znacznie mniejszy, co nietrudno zauważyć na niniejszym forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 maja 2021, 15:18 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
25 maja 2021, o 19:22 Smook napisał(a):
A co z indeksem lepkości w 5w20? Jest zdecydowanie niższy niż 0w20 czy 5w30.


Nic :wink: On się przecież bierze z rozpiętości lepkości kinematycznych w 40 i 100℃, która w przypadku 5w20 jest mniejsza niż w 0w20. To cecha naturalna olejów o lepkości 5w20 czy 10w30. Nie traktuje się tego absolutnie jako wadę.

https://www.widman.biz/English/Calculat ... index.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lip 2021, 02:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sorry że trochę nie w temacie. Jest gdzieś instruktaż jak rozebrać i wyczyścić EGR, kolektor i przepustnice w dieslu? Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lip 2021, 10:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zapytaj w wątku dieslowym to wyślę Ci szybki poradnik z linkami do serwisówki. Dosyć prosta robota, ale strasznie pracochłonna. Dzień trzeba na to zarezerwować.
Albo wpadnij do mnie, to zrobimy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sie 2021, 14:26 
Amator
Offline
Od: 09.08.2019
Posty: 79
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
skwieradee Mógłbyś się podzielić informacjami uzyskanymi od darrecki ? Z góry dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sie 2021, 17:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1039
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
lyczko wrzuciłem do wątku dieslowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lis 2021, 18:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dziś postanowiłem wyczyścić przepustnicę, MAF i MAP w mojej 6-tce.
Nalot 91 tys. km.

MAF - cały zabudowany, nie czyściłem żadnym preparatem, zostawiłem jak był.
MAP - wyczyszczony płynem do czujnika przepływu.
Przepustnica - wyczyszczona preparatem do przepustnic + pędzelek.
Od strony filtra - czysta, od strony kolektora - nieco nalotu i przy ośce przylepiony nagar.

Jednak, jak zajrzałem do kolektora, to na dnie zauważyłem nazbierany olej :|
No i ta kreska - pęknięcie, czy tak ma być?

Czy obecność tam oleju jest zjawiskiem normalnym, czy powodem do niepokoju wraz ze zgłoszeniem auta do serwisu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 kwi 2023, 13:43 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Aby zapobiegać powstawaniu nagaru należy stosować ;
- właściwe paliwo 98 oktan,
- markowy olej,
- LPG z dotryskiem Pb ;
......- gaz obmywa zawory,
- nie uprawiać przesadnej eko- jazdy zakres > 1800 ~2200 obr/min,
- wkręcać silnik co jakiś czas pod 6000 obr/min, wtedy nagar odrywa się,
- nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu,
- unikać krótkich dystansów,
- wgranie aktualnego softu sterownika,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 kwi 2023, 16:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No tak. Takie zalecenia owszem podawano ale w dawnych czasach, np. w latach 90-tych i wcześniej, kiedy chemia „silnikowa” była na znacznie niższym poziomie jeśli chodzi o parametry np. olejów, ewentualnych dodatków, a i jakość paliwa stała pod znakiem zapytania.
Teraz jeśli stosujesz paliwo z jednego, pewnego źródła, z olejów z wyższej półki, a dodatkowo jeśli stosujesz stosujesz nano dodatki do oleju i paliwa to raczej zapomnij o problemach z jakimś nagarem w Skyactive-G. Diesel to owszem, nieco inna bajka.
Co mam kręcić silnik, jak jakiś frustrat, żeby oderwał się nagar. Dla mnie to już po ptokach. Chodzi o to, żeby do tego nie dopuścić. Dawniej owszem zdarzało się czyszczenie EGR, ale to były inne czasy a i serwis zalecał w takich przypadkach przejść na Pb 98, dlatego właśnie żeby nie kręcić do 6000 obr.
Jak w AT jeździć, skoro 70% przebiegów to teren z ograniczeniami do 50 km/h. A ja przy 80 km/h mam 1500 obr/ min, przy 50 km/h - 1250 obr/min. Owszem dla rozrywki na jednopasmówce przy wyprzedzaniu w trybie „sport” pokaże się 4-5 tys. obr., ale to z nagarem nie ma nic wspólnego. Nie będę przełączał na manual, żeby podbić sobie obroty jak w skrzyni MT.
Czujnik MAF teoretycznie nie powinien się zabrudzić w kanale dolotowym powietrza, no chyba, że źle zamontujemy filtr lub go nie wymienimy na czas.
Nie słyszałem na niniejszym forum o problemach z nagarem silnika SKYACTIVE- G. Ale jak ktoś zakupił M6 używaną, to zawsze można zajrzeć do przepustnicy, kolektora i popędzlować. Wtedy można ocenić sposób eksploatacji przez poprzednika.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 kwi 2023, 21:26 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jaki masz przebieg?
Jak zachowuje się odma olejowa; USUNIĘTA REKLAMA
Czy stosujesz pojemnik do zbierania oleju "Oil Catch Tank "

edit

Jeszcze jedna taka reklama i ostrzeżenie a potem ban.
moderator


Ostatnio edytowano Wt, 11 kwi 2023, 21:26 przez maciekelga, łącznie edytowano 2 razy
Poprawa linku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 00:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dopiero co przekroczyłem 100 tys. km, więc przy tym przebiegu nie spodziewam się niespodzianek, nie mówiąc o nierównej pracy silnika do którego nie mam powodu zaglądać.
Olej wymieniam co 10 tys. km (o bdb parametrach), raz poprosiłem o płukankę. Dodaję dodatki do paliwa przy każdym tankowaniu i uderzającą dawkę raz na rok, a także przy każdej wym. do oleju silnikowego (wszystkie od czarnepaliwo), ograniczające depozyty. Więc nie sądzę żebym miał zasyfiony dolot czy EGR, jak też zapchany zawór odmy i musiał go czyścić, względnie go wymieniać wraz z separatorem oleju. Nie widzę potrzeby dokładania dodatkowego OCT, zwłaszcza w wolnossaku. To bardziej w silnikach doładowanych/tuningowanych, albo jak się używa kiepskiego oleju lub za bardzo przepracowanego.
W poprzednim poj. EGR czyściłem po 200 tys. bo zaświeciła się ikonka, nalatałem blisko 400 tys. km bez czyszczenia dolotu i ponownego EGR.
Wiec stopień zasyfienia dolotu/zaworów/EGR w dużej mierze zależy od tego jak się eksploatuje sam. (dł. przebiegów) i jak się o niego dba.
Stopień odkładania się depozytów można z grubsza ocenić od stopnia zabrudzenia sebringów (w moim przypadku) po każdym umyciu. Przed stosowaniem dodatków musiałem sebringi wielokrotnie docierać, żeby świeciły się jak nie powiem co. Po stosowaniu dodatków (od ok. 60 tys. km) przecieram gąbką dwa, trzy razy i syf schodzi bez docierania. Takie tu mam doświadczenie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 10:27 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 kwietnia 2023, o 00:30 dropt07 napisał(a):
Stopień odkładania się depozytów można z grubsza ocenić od stopnia zabrudzenia sebringów (w moim przypadku) po każdym umyciu

Co nazywasz sebringiem;
-po wpisaniu w google -brak konkretnej informacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 10:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
sebring -> akcesoryjne tłumiki końcowe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 13:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam na myśli w tym przypadku końcówkę ozdobną nakładaną na wydech. Sebring - to de facto nazwa firmy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 15:32 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 kwietnia 2023, o 00:30 dropt07 napisał(a):
Przed stosowaniem dodatków musiałem sebringi wielokrotnie docierać, żeby świeciły się jak nie powiem co. Po stosowaniu dodatków (od ok. 60 tys. km) przecieram gąbką dwa, trzy razy i syf schodzi bez docierania.

A jak sytuacja wygląda/wyglądała wewnątrz sebringów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 kwi 2023, 16:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Te chromowane końcówki o dł. ok. 100 mm są nasuwane na rurę wydechową (nie mylić z tłumnikami) w celu zapewnienia eleganckiego wykończenia układu wydechowego. Wewnątrz widać oryginalną rurę, więc czyszczenie wewnątrz końcówki sebringa sprowadza się do przeczyszczenia jej końcowego, widocznego odcinka ok. 0,5 - 1 cm. Jest ona okopcona w dolnej części, z tą różnicą, że po zastosowaniu dodatków na sebringu osadzają się „lżejsze” depozyty, których usunięcie nie stanowi problemu (schodzi spokojnie pod rękawicą do mycia ręcznego). Wcześniej, żeby przywrócić blask używałem niekiedy pasty polerskiej (chyba aluchrom), teraz to przeszłość. Sebringów nie zdejmowałem od paru lat bo są czyste i nie rdzewieją. Wiem, że na forum niektórzy narzekają na trudności z ich doczyszczeniem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2023, 10:32 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 67
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy wgrywał ktoś aktualny soft sterownika???


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.