Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 18:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przez 10 czy 11 lat odkąd użytkuję mazdy nie miałem potrzeby sprawdzania temperatury płynu także to taki naciągany plus.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 18:51 
Offline
Ja sprawdzam bo najczęściej tryb turbo klikam na ciepłym silniku a ta lampka niebieska znika przy tylko 50 stopniach a to raczej mało aby silnik kręcić do odcinki. wiadomo raz ja na jakiś czas ok ale częściej to nie zdrowo, tak myślę :)
Dlatego jak widzę że jest temp koło minm. 70 to już sport i jazda .


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jak masz temperaturę płynu w okolicach 70 stopni to olej jeszcze jest za zimny do pałowania na sporcie. Lepiej podglądnac temperaturę oleju forscanem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:16 
Offline
LOL ja myślałem że olej będzie miał większa temp. od wody. - dzięk za info. - to teraz bedę wkręcał silnik jak osiągnie koło 90 wody na zegarach - będzie bezpieczniej.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Płyn osiąga okolice 80-90 stopni dość szybko. Olej ma wtedy dobre 30 stopni mniej. Zarówno ten w silniku jak i w skrzyni.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
24 maja 2018, o 19:51 niko123 napisał(a):
Ja sprawdzam bo najczęściej tryb turbo klikam na ciepłym silniku

Co to za tryb turbo w M6 ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:32 
Offline
Ja tryb turbo to bym chciał, pomyłka ze sportem, ty masz fajnie pewnie masz z 4 profile jazady + inwidual. - w bmw twoim możesz wyłączyć start stop ? bo w 7 z 2015 w 3.0 diezel 317 ps. nie da się. ( bynajmniej ja tego nie znalazłem jak się nią bawiłem. )


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W trójce są 4 "programy" jazdy czyli wpływamy na ustawienia silnika, wspomagania, skrzyni...i zawieszenia jeżeli jest adaptacyjne ( u mnie nie ma ) Dodatkowo mam 2 tryby pracy skrzyni. Nie ma tu ustawienia Indywidual.
Start stop mogę wyłączyć każdorazowo przyciskiem...oczywiście można wyłączyć go na stałe poprzez kodowanie ale dopóki mam gwarancję czyli 4 lata nie będę modził...

Jeszcze odniosę się do wskaźnika temperatury...w trójce mam wskaźnik temperatury oleju a nie płynu chłodzącego :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 21:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
24 maja 2018, o 20:18 zdzich44 napisał(a):
Płyn osiąga okolice 80-90 stopni dość szybko. Olej ma wtedy dobre 30 stopni mniej. Zarówno ten w silniku jak i w skrzyni.

OMG!!
wytyczne jak z lat 80ych.
nic sie nie stanie jak popilujesz mazde na zimnym silniku
kiedys sie docieralo silniki bodajze przez 10kkm
a teraz jest zalecenie by przez pierwsze 1000km nie pilowac zbytnio.
piluj od odpalenia silnik jak lubisz, jest cieplo teraz i nie musisz
miec optymalnych warunkow i sprawdzania temperatury.
zima to troche inaczej ale teraz? bez przesady!!
zachowujesz sie troche jak inzynier pokladowy.
myslisz ze tacy lekko uposledzeni umyslowo Amerykanie ;)
tez sprawdzaja temperature plynu chlodzacego zanim wlacza
tryb sport? :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie interesuje mnie co robią Amerykanie a parametry olejów są podawane dla temperatury roboczej. Chcesz to piłuj silnik do odcinki na zimnym oleju, któż Ci broni? I oczywiscie, że nie sprawdzam jego temperatury przed włączeniem sport ale też nie używam tego trybu chwilę po odpaleniu auta.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 22:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
jakby bylo tak jak mowicie to nalezaloby zatrudniac
inzyniera pokladowego ktory siedzialby obok i kontrolowal
rozne parametry :)
nie robie tego regularnie ale zdarza
mi sie uzyc kickdownu pare minut po odpaleniu..
nie wyjezdzan na nim
z parkingu ale tez nie patrze ile ma
temperatury ciecz chlodzaca

ten komentarz to byl bardziej do niko123 ktory kontroluje ostro!
plus jest tez taki ze Mazda ma krotkie interwaly miedzy zmianami oleju..niestety plus dla silnika a nie portfela :)

ciekawe jak bedzie hulal/spalal ten nowy silnik 2.5 z odcinaniem cylindrow.
to jednak juz troche bardziej skomplikowana jednostka i wyjdzie w praniu za kilka lat czy ma
to wplyw na trwalosc silnika..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ciekawe rzeczy tu piszecie. Nie obrażając nikogo, ale niektóre wypowiedzi są żałosne.

Trzeba mieć trochę podstawowej żeby rozumieć że pałowanie na zimno bardzo mocno szkodzi silnikowi.
Rozszerzalność cieplna materiałów, właściwa temperatura pracy silnika, właściwości smarne oleju w zależności od temperatury, itd.

Warto sięgnąć do literatury i przestać pisać bzdury.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 17:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jaką literaturę (konkretnie) polecasz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 17:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
mysle ze jakas po dziadku z technikum mechanicznego :)


mam kumpla ktory kupil mazde 2.5 w w 2013 roku
tak jak on ja piluje na zimno i na goraco to masakra.
non stop.. spalanie srednie to blisko 12l
nie jezdzi praktycznie na nizszych obrotach niz 4 tys.
ma ponar 100k przejechane..
i co sie zlego dzieje? zupelnie nic! :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 18:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Panowie wy tak na serio <suicide>
olej też przestańcie wymieniać bo jakiś tam inżynier od olei powiedział,że to cała ściema z tym wystarczy ewentualnie uzupełniać ubytki :hihi:

-- Dodano: 27 maja 2018, o 19:03 --

Proszę założyć nowy wątek ....

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 08:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
27 maja 2018, o 17:42 DM2009 napisał(a):
mysle ze jakas po dziadku z technikum mechanicznego :)


mam kumpla ktory kupil mazde 2.5 w w 2013 roku
tak jak on ja piluje na zimno i na goraco to masakra.
non stop.. spalanie srednie to blisko 12l
nie jezdzi praktycznie na nizszych obrotach niz 4 tys.
ma ponar 100k przejechane..
i co sie zlego dzieje? zupelnie nic! :-)


To że silnik pracuje jeszcze dobrze nie znaczy że pałowanie na zimno nie wyrządziło już pewnych szkód.
Na pewno jest bardziej zużyty niż silnik, który się użytkuje z głową.
Tego typu przykłady nie mają zupełnie sensu.
Badania dowodzą, że silnik niedogrzany zużywa się bardzo mocno. Gdy dajemy w palnik wielokrotnie wzmagamy ten proces.
Każdy silnik spalinowy !

Warto poczytać o mechanice, tarciu, filmie olejowym, optymalnej temperaturze pracy silnika.
Nie ma sensu zaklinać rzeczywistości i powielać bzdur, bo później znajdą się kolejni co będą popełniać te same błędy i opowiadać podobne głupoty: "bo u nich akurat nic się nie dzieje".

Pisanie na forum motoryzacyjnym takich rzeczy to już wogóle kuriozum.
Po prostu brak elemenarnej wiedzy.

Nie będę przytaczał konkretnych pozycji książkowych bo ta wiedza jest ogólnie dostępna.
Wpiszcie w google tribologia lub weźcie do ręki praktycznie dowolną książkę o procesach zużycia silników spalinowych, tarciu w silnikach.
Jest to wiedza na poziomie już chyba szkoły zawodowej i dotyczy starych konstrukcji jak i tych najnowszych.

Podobna historia jest z zalecanymi okresami międzyobsługowymi. Np. zwymianą oleju.
Koncerny wciskają nam kit, że okresy te można teraz bez problemu wydłużać, no i cóż, wiele firm to robi.
Jeden zrobi 120 tkm i auto sprzeda i później będzie opowiadał że wymiana oleju co 30 tkm nie zaszkodziła silnikowi. Inny zrobi 200 tkm i korba wyjdzie bokiem.
Oczywiście oficjalnie wersja będzie taka że to pewnie jakaś wada silnika. Tymczasem mogłoby być tak że auto przejeździłoby 350 tkm, gdyby olej był wymieniany załóżmy co 15 tkm.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 cze 2018, 13:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Widzicie teraz,że stwierdzenie samochód pewny bo od naszego forumowicza nie zawsze potwierdza że jest to perełka.A jeśli forumowicz podaje ,że jego kumpel ma do sprzedania bardzo zadbany samochód to pewnie ma na myśli,że się bardzo ładnie świeci i proponuję skończyć czytanie na pierwszym zdaniu.
Oczywiście piszę to w baaardzo dużym przegięciu,ale to tak dla kontrastu. :rozejm: DM2009


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Lewis i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.