Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

administrator
PostNapisane: So, 7 kwi 2018, 22:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Producent zaleca wymianę oleju w skrzyni manualnej przy przebiegu 180 tys. km lub 9 lat.
W związku z tym, że zmieniam olej w silniku co 10 tys. km, czyli o połowę szybciej niż zalecenia, w skrzyni biegów postanowiłem również skrócić o połowę dystans i zmienić olej, właśnie dobijam do 90 tys. km.

Olej Ravenol MTF-2 75W80 w ilości 2l zakupiłem w CzarnePaliwo.

0.jpg

1. Aby dostać się do korka spustowego należy zdjąć pokrywę pod silnikiem, oto instrukcja (EN):
Front Under Cover Removal Instalation.pdf

2. Do tego celu potrzebujemy 2 narzędzi: klucz 10 oraz ściągacz do spinek (kołków). Ja kupiłem Yato model YT-1372 w cenie ok 20 zł. Warto coś takiego sobie sprawić, bo płaskim śrubokrętem można w prosty sposób uszkodzić spinkę. Z przyrządem unikamy dodatkowych wydatków (nowych spinek).

1.jpg

3. Odkręcamy 8 śrub oraz zdejmujemy 6 spinek.

2.jpg

4. Instrukcja wymiany oleju (EN):

Manual Transaxle Oil Replacement.pdf

5. Po zdjęciu pokrywy, możemy znaleźć 2 śruby, wyraźnie większe od pozostałych w obudowie skrzyni biegów.
- Korek spustowy (od dołu):

3.jpg

- Korek wlewowy (w połowie wysokości, zwrócony pod kątem do zderzaka):

4.jpg

6. Odkręcamy najpierw korek wlewowy (klucz 23), następnie korek spustowy (klucz 23) i spuszczamy olej do naczynia (korek spustowy i wlewowy jest identyczny).
Tak wygląda zawartość naczynia z olejem, który jest w połowie zakładanego interwału, "piękny", prawda?

5.jpg

7. Zakręcamy korek spustowy, uprzednio wymieniając podkładkę (średnica wewnętrzna ok. 19 mm, zewnętrzna ok. 23 mm - nie miałem suwmiarki stąd wartości około). Można użyć aluminiowej lub miedzianej.

8. Nalewamy świeży olej. Ravenol ma bardzo praktyczne opakowanie, które umożliwia wtłoczenie zawartości butelki do góry, przez zintegrowaną z korkiem butelki rurkę (wlew znajduje się w miejscu, gdzie ciężko jest włożyć butelkę a tym bardziej lejek).

6.jpg

9. Niestety, nie sprawdziłem co za niespodzianka jest w korku butelki i wcześniej przygotowałem lejek wraz z wężykiem. Nalewałem olej podobnie jak do silnika, czyli z góry:

7.jpg
8.jpg

10. Wlałem dokładnie 1,7l, według instrukcji do maksymalnego poziomu powinno się zmieścić ok 1,65l. Gdy samochód stoi na równym podłożu, ciężko jest przekroczyć maksymalny poziom, gdyż odpowiada on dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mi co prawda się nie wylewało, ale przy pomocy drewnianej pałeczki ustaliłem poziom, był zaraz poniżej krawędzi otworu.

11. Zakręcamy korek wlewowy, podobnie jak w pkt. 7 uprzednio wymieniając podkładkę.

12. Zakładamy pokrywę silnika (mocujemy na 8 śrub i 6 spinek).

Wnioski:
Wymiana oleju w skrzyni biegów po połowie przewidzianego interwału to była dobra decyzja. Po pierwsze widać na zdjęciu w jakim stanie był olej a po drugie mam wrażenie, że na nowym oleju zmiany biegów zachodzą jeszcze płynniej. Co prawda już od jakiegoś czasu nie narzekałem na pracę skrzyni (wcześniej zdarzały się haczenia na 2 czy 4), ale teraz jest jeszcze lepiej. Pomyślcie o wcześniejszej zmianie u siebie, koszt znikomy a Mazda się z pewnością odwdzięczy. :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 kwi 2018, 01:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
wymieniłem olej w skrzyni na Revanol MTF-2 75w80.Skrzynia złagodniała (miałem czasem problem z wrzuceniem 3 i 4).Stary olej dość ciemny i zamulony 190 tyś km (nie wiem czy była wymiana na 100 tyś).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 09:07 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
7 kwietnia 2018, o 23:48 tombien napisał(a):
Po pierwsze widać na zdjęciu w jakim stanie był olej a po drugie mam wrażenie, że na nowym oleju zmiany biegów zachodzą jeszcze płynniej. Co prawda już od jakiegoś czasu nie narzekałem na pracę skrzyni (wcześniej zdarzały się haczenia na 2 czy 4), ale teraz jest jeszcze lepiej. Pomyślcie o wcześniejszej zmianie u siebie, koszt znikomy a Mazda się z pewnością odwdzięczy.


8 kwietnia 2018, o 02:22 pedrito napisał(a):
wymieniłem olej w skrzyni na Revanol MTF-2 75w80. Skrzynia złagodniała (miałem czasem problem z wrzuceniem 3 i 4)


Olej w skrzyni biegów nie tylko gromadzi ścier metaliczny, ale ulega także oksydacji. Jakkolwiek niektórzy producenci samochodów będą go zaklinać, on i tak będzie przy określonym przebiegu wymagał wymiany. Super, że odczuwacie poprawę pracy swoich skrzyń :)

https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 15:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czy w 2.2 skyactiv wymienia sie olej w skrzyni tak samo ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 16:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Nis sądzę aby projekt skrzyni był inny przy innym silniku.Ewentualnie może się różnić kołnierzem mocującym do silnika jeśli jego gabaryty są inne.Korpus skrzyni powinien być taki sam więc lokalizacja korków też.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 17:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Skrzynia MT w 2.2 mieści więcej oleju niż w 2.0, jest to 2.4l.
Więc może być tak jak pisze pedrito, aczkolwiek skrzynia biegów jest w tym samym miejscu czyli po lewej stronie silnika. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Aha a czy mozna uzyc tego samego oleju czy jakis inny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 00:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
KrzysiekPWystarczy instrukcja obsługi w rozdziale płyny eksploatacyjne i porównanie parametrów zalecanych do diesla i benzyny.To chyba nie jest skomplikowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 00:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Niemam instrukcij kupilem auto na aukcij i niestety nie dali mi instrukcij z nim


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 08:20 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
9 kwietnia 2018, o 22:33 KrzysiekP napisał(a):
Aha a czy mozna uzyc tego samego oleju czy jakis inny


Tak, tak jest w rekomendacji Mazdy w instrukcji obsługi - stosuje się ten sam olej do skrzyń spiętych z silnikiem benzynowych jak i diesla. Tyle, że skrzynia przy dieslu mieści 2,4l tak jak pisał wyżej tombien ;)

9 kwietnia 2018, o 18:35 tombien napisał(a):
Skrzynia MT w 2.2 mieści więcej oleju niż w 2.0, jest to 2.4l.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 09:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
10 kwietnia 2018, o 01:29 KrzysiekP napisał(a):
Niemam instrukcij kupilem auto na aukcij i niestety nie dali mi instrukcij z nim

Przecież manual masz dostępny na stronie mazdy.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 11:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.04.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dziekuje za wasza pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 16:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A tutaj instrukcja serwisowa,gdzie jest sporo rysunków jad rozbierać poszczególne podzespoły,co prawda 2014,ale dużo rzeczy jest takich samych lub podobnych.Nawet kody błędów diagnostychnych
http://nema.club/2014wsm/workshop%20manual/Home.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 13:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
CzarnePaliwo Czy mozna zastosowac olej od Penrite Pro Gear 75W85? Z ekonomicznego punktu widzenia maja lepsze 2.5l opakowanie. Ktory bedzie lepszy? Revanol czy Penrite?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 11:22 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
7 kwietnia 2018, o 23:48 tombien napisał(a):
Producent zaleca wymianę oleju w skrzyni manualnej przy przebiegu 180 tys. km lub 9 lat.
W związku z tym, że zmieniam olej w silniku co 10 tys. km, czyli o połowę szybciej niż zalecenia, w skrzyni biegów postanowiłem również skrócić o połowę dystans i zmienić olej, właśnie dobijam do 90 tys. km.


niebezpieczny, nie widzę sensu w rozpatrywaniu takiej wymiany z punktu widzenia ekonomicznego. Nawet, jeśli jak tombien zastosuje się dwukrotnie krótszy interwał, czyli finalnie 90 tys. km.

W generacji GH różnie bywa ze skrzyniami i ich pracą, ale w przypadku GJ nie spotkałem się z sytuacją, w której z jakiegoś powodu byłyby przesłanki do niestosowania się do rekomendacji Mazdy. Za instrukcją obsługi polecam 75w80 w specyfikacji GL-4.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 11:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.03.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam,
wczoraj wymieniłem olej w skrzyni. Ja również, jak kolega Tombien, skróciłem okres między wymianami o połowę. Poprzednia wymiana była 80 tys. km temu. Miałem jeszcze poczekać z wymianą i zrobić to po wakacjach, wtedy byłoby 90 tys., ale stwierdziłem, że jest czas i możliwość to zmieniam. I była to słuszna decyzja. Stary olej strasznie zużyty i brudny. Jak go zalewałem2 lata temu, to z tego co pamiętam, jego poprzednik aż taki nie był. Olej poprzednio zalany to Venol 75W90. Na początku po jego wlaniu wszystko było fajnie, skrzynia chodziła płynniej nic nie haczyło. Niestety, im większy przebieg, tym coraz bardziej chyba się olej zużywał. Ostatniej zimy kilka razy zdarzyło się, że miałem problem z wbiciem biegu 1 i wstecznego. Od czasu do czasu zdarzało się też jakieś lekkie haczenie podczas zmian biegów. Kilka tygodni temu zakupiłem olej Ravenol 75W80 od kolegi CzarnePaliwo, do tego smar do cięgien i dodatek do oleju Archoil AR9100. Wyczyściłem cięgna, posmarowałem tym smarem i już była delikatna różnica, bo stary smar był pozasychany i twardy. Przy wymianie oleju dodałem Archoil. Od wczoraj zrobiłem 300 km. Czy jest różnica? Ogromna. Nic nie haczy, nie ma żadnych trudności ze zmianą biegów, drążek chodzi lekko i precyzyjnie, biegi wchodzą płynnie. Za jakiś czas, jak pojeżdżę dłużej będę w stanie powiedzieć, czy ten stan się utrzymuje.

Oczywiście nie mam zamiaru nikogo namawiać i przekonywać do wymiany oleju czy stosowania innych środków. To każdego indywidualna sprawa i zależy od podejścia. Chcę po prostu podzielić się swoją opinią i wrażeniami.

Korzystając z okazji, chcę podziękować koledze Czarne Paliwo, za doradztwo i pomoc w wyborze środków.

Pozdrawiam forumowiczów i życzę udanego urlopu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 18:35 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
6 lipca 2018, o 12:23 dirtdriver napisał(a):
Kilka tygodni temu zakupiłem olej Ravenol 75W80 od kolegi CzarnePaliwo, do tego smar do cięgien i dodatek do oleju Archoil AR9100. Wyczyściłem cięgna, posmarowałem tym smarem i już była delikatna różnica, bo stary smar był pozasychany i twardy. Przy wymianie oleju dodałem Archoil. Od wczoraj zrobiłem 300 km. Czy jest różnica? Ogromna. Nic nie haczy, nie ma żadnych trudności ze zmianą biegów, drążek chodzi lekko i precyzyjnie, biegi wchodzą płynnie. Za jakiś czas, jak pojeżdżę dłużej będę w stanie powiedzieć, czy ten stan się utrzymuje.


No i pięknie. O taką pracę skrzyni biegów chodziło :)

6 lipca 2018, o 12:23 dirtdriver napisał(a):
Korzystając z okazji, chcę podziękować koledze Czarne Paliwo, za doradztwo i pomoc w wyborze środków.


Cieszę się, że mogłem skutecznie pomóc :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 lip 2018, 19:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
5 lipca 2018, o 12:22 CzarnePaliwo napisał(a):
Za instrukcją obsługi polecam 75w80 w specyfikacji GL-4.

Ten Penrite tez jest w specyfikacji GL-4 plus. Chodzilo mi tez o porownanie parametrow. Ktory wypada lepiej? Penrite tez ma 2.5l banke wiec idealnie dla skrzyni polaczonej z silnikiem diesla.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 13:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zainspirowany wpisami tez wymienilem olej w skrzyni biegow. Po wymianie duza roznica na plus, nie haczy, pracuje plynniej i precyzyjniej. Mimo ze stary olej za bardzo przepracowany nie byl to mialem wrazenie ze byl zbyt rzadki, jak woda. Wlalem taki jak tombien, polecam kazdemu kto narzeka na prace lewarka.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 13:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
malagb, przy jakim przebiegu wymieniłeś olej u siebie?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 14:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...i na jaki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 14:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Millerek:
2 września 2018, o 14:07 malagb napisał(a):
Wlalem taki jak tombien

7 kwietnia 2018, o 23:48 tombien napisał(a):
Olej Ravenol MTF-2 75W80


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 15:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wlałem olej Ravenol MTF-2 75W80, wymieniłem przy przebiegu 44 tysiące. Wymiana banalnie prosta, zrobiłem to sam, wystarczy kanał, ręczna pompka (gruszka) wszystko na wierzchu łatwe dojście.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 15:15 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Pamiętam jak pierwszy raz wymieniłem olej w skrzyni w swojej GH. Bodajże przy przebiegu około 50 tys. km (zaleca się co maksymalnie 5 lat lub 100 tys. km w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze, u mnie pierwsze były lata). Też czułem różnicę in plus. Sama wymiana jest tak jak piszesz banalna :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 kwi 2019, 21:02 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie dla potomnych dodam kilka faktów ze swojego doświadczenia...

Wymieniłem też olej w skrzyni biegów przy przebiegu 53000 km bo skrzynia czasami haczyla. Po przejechaniu ok 500 km, na nowym oleju jakim był Ravanol, zajrzałem do skrzyni i olej już wyglądał tak jak na foto. Olej w butelce standardowo ma kolor złoto brązowy. Po rozmowie z producentem oleju dowiedziałem się, że tak ciemny olej to normalna sprawa ze względu na to, że Ravanol ma wysokie właściwości oczyszczające po poprzednim oleju i osadach. Zalecili również kolejną wymianę za ok 1000 km. Tak też zrobię 8 wtedy już olej powinien być ok.


Obrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 kwi 2019, 22:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A ja wymieniałem przy ok 130k kilometrów też na ten ravenol i różnicy nie czuje żadnej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 kwi 2019, 07:18 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja odczuwam różnicę, biegi mniej haczą i wchodzą płynniej i lżej. Dla świętego spokoju zleję to co wypłukał Ranevol i zaleje świeży już na jakieś 100 k km.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 09:28 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzisiaj dostałem informację z Ravenol, że olej w tej skrzyni powinienem wymieniać co 60 - 80 k km.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2019, 05:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.06.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podlaski
Witam. Olej w skrzyni manualnej wymienilem przy przebiegu 55tys. mil. Olej Ravenol MTF-2 75W80. Wymiana banalnie prosta. Przed wymiana ciezej wchodzil czwarty bieg po wymianie jak w maselko :). Uwazam ze warto wymienic olej czesciej w naszych skrzyniach. Nie zaszkodzi a w moim przypadku jak i kolegów z forum rowniez widze na plus. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lis 2019, 11:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wymiana przy przebiegu 37600, był problem ze zgrzytaniem z 1 na 2 bieg, mocne haczenie z 3 na 4 oraz 5. Na razie przejechałem 20 kilometrów na nowym oleju ale różnica jest, na weekend pojeżdżę to napiszę coś więcej :)
Olej Ravenol, zakupiony od czarnepaliwo (polecam).

Na zachętę fotka :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.