Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 16:13 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 listopada 2019, o 11:02 Andy97 napisał(a):
Na razie przejechałem 20 kilometrów na nowym oleju ale różnica jest, na weekend pojeżdżę to napiszę coś więcej


I jak? :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 12:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Po ponad tygodniu stwierdzam, że haczenie na 4 biegu praktycznie ustało, a zmiana z 1 na 2 znacznie płynniejsza :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 16:04 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Andy97, dobre wieści. Warto było wymienić :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 09:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Panowie, prośba o szybką poradę. Wybieram się niedługo na przegląd M6, u mnie skrzynia standardowo haczy (1->2) i po lekturze Waszych wpisów poprosiłem aby przy okazji wymieniono mi olej w skrzyni biegów mimo, że mam przebieg ok 50 tys. I teraz pytanie: czy warto wymienić na ten wskazywany przez Was olej Ravenol (75W80) czy można poprzestać na standardowym oleju mazdowskim (również 75W80)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 14:31 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
brodski, nie wiem czy jest sens testować inny olej skoro mamy na forum tak sprawdzone rozwiązanie :wink:

https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html

7 kwietnia 2018, o 22:48 tombien napisał(a):
Wymiana oleju w skrzyni biegów po połowie przewidzianego interwału to była dobra decyzja. Po pierwsze widać na zdjęciu w jakim stanie był olej a po drugie mam wrażenie, że na nowym oleju zmiany biegów zachodzą jeszcze płynniej.


8 kwietnia 2018, o 01:22 pedrito napisał(a):
wymieniłem olej w skrzyni na Revanol MTF-2 75w80. Skrzynia złagodniała (miałem czasem problem z wrzuceniem 3 i 4). Stary olej dość ciemny i zamulony 190 tyś km (nie wiem czy była wymiana na 100 tyś).


6 lipca 2018, o 11:23 dirtdriver napisał(a):
Ostatniej zimy kilka razy zdarzyło się, że miałem problem z wbiciem biegu 1 i wstecznego. Od czasu do czasu zdarzało się też jakieś lekkie haczenie podczas zmian biegów. Kilka tygodni temu zakupiłem olej Ravenol 75W80 od kolegi CzarnePaliwo, do tego smar do cięgien i dodatek do oleju Archoil AR9100. Wyczyściłem cięgna, posmarowałem tym smarem i już była delikatna różnica, bo stary smar był pozasychany i twardy. Przy wymianie oleju dodałem Archoil. Od wczoraj zrobiłem 300 km. Czy jest różnica? Ogromna. Nic nie haczy, nie ma żadnych trudności ze zmianą biegów, drążek chodzi lekko i precyzyjnie, biegi wchodzą płynnie.


2 września 2018, o 13:07 malagb napisał(a):
Zainspirowany wpisami tez wymieniłem olej w skrzyni biegów. Po wymianie duża różnica na plus, nie haczy, pracuje płynniej i precyzyjniej. Mimo ze stary olej za bardzo przepracowany nie był to miałem wrażenie, że był zbyt rzadki, jak woda. Wlałem taki jak tombien, polecam każdemu kto narzeka na prace lewarka.


19 sierpnia 2019, o 05:19 sa20sa napisał(a):
Olej w skrzyni manualnej wymieniłem przy przebiegu 55 tys. mil. Olej Ravenol MTF-2 75W80. Wymiana banalnie prosta. Przed wymiana ciężej wchodził czwarty bieg po wymianie jak w masełko :). Uważam, że warto wymienić olej częściej w naszych skrzyniach. Nie zaszkodzi a w moim przypadku jak i kolegów z forum również widzę na plus.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 17:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Pod akumulatorem jest jeszcze taki ślizg (nie wiem jak to nazwać) który powoduje przesuwanie drążka zmiany biegów ,też warto go oczyścić z saschniętego smaru i nasmarować na nowo.Powoduje to płynniejsze przesuwanie dźwigni zmiany biegów w kabinie.Po zdjęciu puszki filtra powietrza jest do niego dojście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 20:50 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To jest bardzo dobra rada.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2020, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Czy ma ktoś informację jaka jest dokładnie podkładka pod korkami do spustu i wlewu oleju?
W pierwszym poście autor podaje przybliżone wartości.
Serio tam jest klucz 23 (taki troche "nie typ")?

-- Dodano: 6 września 2020, o 11:31 --

Zmieniłem olej.
Przy wypoziomowanym do poziomicy aucie weszło mi pod górny poziom dokładnie 1,8l
Kilka zdjęć dla potomnych


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lis 2022, 19:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2022
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyGO
Region: dolnośląski
So, 7 kwi 2018, 22:48 tombien napisał(a):
Producent zaleca wymianę oleju w skrzyni manualnej przy przebiegu 180 tys. km lub 9 lat.
W związku z tym, że zmieniam olej w silniku co 10 tys. km, czyli o połowę szybciej niż zalecenia, w skrzyni biegów postanowiłem również skrócić o połowę dystans i zmienić olej, właśnie dobijam do 90 tys. km.

Olej Ravenol MTF-2 75W80 w ilości 2l zakupiłem w CzarnePaliwo.

0.jpg

1. Aby dostać się do korka spustowego należy zdjąć pokrywę pod silnikiem, oto instrukcja (EN):
Front Under Cover Removal Instalation.pdf

2. Do tego celu potrzebujemy 2 narzędzi: klucz 10 oraz ściągacz do spinek (kołków). Ja kupiłem Yato model YT-1372 w cenie ok 20 zł. Warto coś takiego sobie sprawić, bo płaskim śrubokrętem można w prosty sposób uszkodzić spinkę. Z przyrządem unikamy dodatkowych wydatków (nowych spinek).

1.jpg

3. Odkręcamy 8 śrub oraz zdejmujemy 6 spinek.

2.jpg

4. Instrukcja wymiany oleju (EN):

Manual Transaxle Oil Replacement.pdf

5. Po zdjęciu pokrywy, możemy znaleźć 2 śruby, wyraźnie większe od pozostałych w obudowie skrzyni biegów.
- Korek spustowy (od dołu):

3.jpg

- Korek wlewowy (w połowie wysokości, zwrócony pod kątem do zderzaka):

4.jpg

6. Odkręcamy najpierw korek wlewowy (klucz 23), następnie korek spustowy (klucz 23) i spuszczamy olej do naczynia (korek spustowy i wlewowy jest identyczny).
Tak wygląda zawartość naczynia z olejem, który jest w połowie zakładanego interwału, "piękny", prawda?

5.jpg

7. Zakręcamy korek spustowy, uprzednio wymieniając podkładkę (średnica wewnętrzna ok. 19 mm, zewnętrzna ok. 23 mm - nie miałem suwmiarki stąd wartości około). Można użyć aluminiowej lub miedzianej.

8. Nalewamy świeży olej. Ravenol ma bardzo praktyczne opakowanie, które umożliwia wtłoczenie zawartości butelki do góry, przez zintegrowaną z korkiem butelki rurkę (wlew znajduje się w miejscu, gdzie ciężko jest włożyć butelkę a tym bardziej lejek).

6.jpg

9. Niestety, nie sprawdziłem co za niespodzianka jest w korku butelki i wcześniej przygotowałem lejek wraz z wężykiem. Nalewałem olej podobnie jak do silnika, czyli z góry:

7.jpg
8.jpg

10. Wlałem dokładnie 1,7l, według instrukcji do maksymalnego poziomu powinno się zmieścić ok 1,65l. Gdy samochód stoi na równym podłożu, ciężko jest przekroczyć maksymalny poziom, gdyż odpowiada on dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mi co prawda się nie wylewało, ale przy pomocy drewnianej pałeczki ustaliłem poziom, był zaraz poniżej krawędzi otworu.

11. Zakręcamy korek wlewowy, podobnie jak w pkt. 7 uprzednio wymieniając podkładkę.

12. Zakładamy pokrywę silnika (mocujemy na 8 śrub i 6 spinek).

Wnioski:
Wymiana oleju w skrzyni biegów po połowie przewidzianego interwału to była dobra decyzja. Po pierwsze widać na zdjęciu w jakim stanie był olej a po drugie mam wrażenie, że na nowym oleju zmiany biegów zachodzą jeszcze płynniej. Co prawda już od jakiegoś czasu nie narzekałem na pracę skrzyni (wcześniej zdarzały się haczenia na 2 czy 4), ale teraz jest jeszcze lepiej. Pomyślcie o wcześniejszej zmianie u siebie, koszt znikomy a Mazda się z pewnością odwdzięczy. :)


Czy można prosić o źródło pfda, z którego czerpałeś informacje odnośnie ilości oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lis 2022, 19:50 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Takie informacje znajdziesz w każdej instrukcji obsługi :wink:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2023, 15:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.08.2023
Posty: 54
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Czy do 2.2 175km manual takze Ravenol MTF-2 75W80?
2.4l (czyli 3 butelki)?

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 sie 2023, 17:36 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
jaca85, tak :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.