Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 08:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szybkie pytanie - CX-5 2.2 Skyactiv-D AWD - czy w tym silniku mamy jakąś dodatkową pompę paliwa poza VACUM? W baku mam takie coś tylko (pływak + zestaw króćców):


Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 10:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ponizej w linku, Supply Pump to jest chyba glowna pompa paliwa. Masz jakis problem z zaciagiem paliwa?

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20120903161818/html/id0114z7805700.html

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20120903161818/html/id0114z7800100.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 12:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam taki problem, że jak mam np 1/4 baku, to mi samochód gaśnie. Jak przechylę go na lewo (tak żeby lewe koła były niżej), lub zaleję 5L ropy do baku (wlew jest z tej samej strony co zaciąg paliwa) to odpala i jadę. Szukam miejsca, które może powodować problem z przelewaniem paliwa między komorami baku w CX-5. W manualach serwisowych nie widzę żadnej pompki w baku która by tym sterowała :?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 14:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdzales ile masz naprawde w baku przy wskazaniu 1/4 ?
Kiedys tak po zmianie filtra ( w baku) w benzynie mialem, ze wskaznik paliwa pokazywal mi bzdury.
Musialem rozlozyc i jeszcze raz zlozyc bo ten plywak w baku ustawial sie w zlej pozycji.

Filtr paliwa wymieniales kiedys, jaki masz przebieg?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 15:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
160k przebiegu, filtr paliwa wymieniany zgodnie z terminarzem ASO przy 140k .

Paliwa dużo w baku, bo zalałem raptem 40 litrów i nic więcej nie weszło - paliwo na pewno było w baku bo jak się zamachnę samochodem odpowiednio to paliwo przeleje się między komorami. Pływak na pewno pokazuje dobrą ilość paliwa.

Miałem dwa razy taką sytuację.

Słyszałem że to jest częsty przypadek aut AWD które mają bak podzielony na pół przez wał napędowy (np Volvo V70).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 15:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Mnie nic takiego nie spotyka, na range 0 idzie jak burza, więc może coś nie tak, poza tym mam napęd tylko przód co może i dobrze, nie wiem, czy bak tu i tu ten sam, więc na pewno coś zawodzi.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 16:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
crow - masz zupełnie inny bak :)

Bak 2WD (Twój) - nie jest podzielony na dwie komory.

Obrazek

Bak AWD (mój) - jest podzielony na dwie komory, między nimi przechodzi wał napędowy.

Obrazek

Pytanie kieruję głównie do osób które zaglądały do baku - który element jest odpowiedzialny za przepompowanie paliwa z jednej komory do drugiej? Być może paliwo zaciąga vacum pompa, ale w tym kompleksie króćców przy pływaku jest jakaś krzywka która się otwiera i zamyka powstrzymując przepływ w dwóch kierunkach (to byłoby logiczne, żeby paliwo było zasysane z połowy baku w którym nie ma głównego odprowadzenia do układu wtryskowego)

Obrazek

Obrazek

Kurde nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć na te zagadki, a sam nie mam teraz czasu zajrzeć do baku :/

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 21:40 
Offline
Kurde - ale to forum Mazdy 6 a nie CX-5. Może nikt wcześniej nie spotkał się z tym problemem ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 23:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Chyba że ktoś ma mazdę 6 4X4 ale to rzadkie zjawisko :/ :-P

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 09:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wczesniej nie napisales, ze tam jest jakis inny, podzielony bak.
Ciezko cos rokminiac jak sie nigdy takiego nie mialo, a jak kolega napisal wlascicieli Mazd 6 4x4
tutaj chyba niewiele jesli w ogole sa jacys.
Na tym schemacie co zapodales z Twojej mazdy , pod numerem 6
jest jakies ustrojstwo, ktorego nie ma w naszych bakach, masz opis co to jest?
Ponadto jak to paliwo sie tam przelewa? Ja tam nie widze zadnego polaczenia procz gory chyba.
Zadnych wezykow czy kanalu z one way valve?

Tutaj gosc ma identyczny problem jak Twoj i tez AWD, ktos tam na dole sugeruje, ze sa dwa czujniki, ale co to ma do rzeczy?

https://www.mazdaforum.com/forum/mazda-cx-5-54/wrong-fuel-indication-37877/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 14:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy moderator nie powinien wydzielić sprawy zbiornika do osobnego wątku?
Owszem, z tego co można wyczytać problem jest w zasadzie identyczny, niestety sugestia mówi o zatrzymaniu z powodu braku paliwa, gdzie @popielasty twierdzi, że paliwo jeszcze jest. Ja bym poszukał podobnego problemu dotyczącego 6 MPS, rozwiązania pewnie są podobne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 10:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Matarez napisał(a):
popielasty napisał(a):
Kurde nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć na te zagadki, a sam nie mam teraz czasu zajrzeć do baku


Kurde - ale to forum Mazdy 6 a nie CX-5. Może nikt wcześniej nie spotkał się z tym problemem ?


Przyznaję, forum jest Mazdy 6 a nie CX-5 :) ale nie znalazłem lepszego forum od tego, dlatego piszę :) tym bardziej że sporo postów w tym temacie jest autorstwa osób posiadających CX-5 właśnie :)

remi napisał(a):
Wczesniej nie napisales, ze tam jest jakis inny, podzielony bak.
Ciezko cos rokminiac jak sie nigdy takiego nie mialo, a jak kolega napisal wlascicieli Mazd 6 4x4
tutaj chyba niewiele jesli w ogole sa jacys.
Na tym schemacie co zapodales z Twojej mazdy , pod numerem 6
jest jakies ustrojstwo, ktorego nie ma w naszych bakach, masz opis co to jest?
Ponadto jak to paliwo sie tam przelewa? Ja tam nie widze zadnego polaczenia procz gory chyba.
Zadnych wezykow czy kanalu z one way valve?

Tutaj gosc ma identyczny problem jak Twoj i tez AWD, ktos tam na dole sugeruje, ze sa dwa czujniki, ale co to ma do rzeczy?

https://www.mazdaforum.com/forum/mazda-cx-5-54/wrong-fuel-indication-37877/


Podaję link do manuala -> https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12002.html

Pod nr 6 jest drugi pływak:

Obrazek

Generalnie jak tankujesz, to paliwo przelewa się górą i gdzieś powinna być pompka przelewająca paliwo między komorami baku...

Na jeszcze innym forum Mazdy dostałem taką odpowiedź od osoby która miała podobny problem:

anon napisał(a):
Nasze mazdy maja 2 zbiorniki, pompa jest jedna z układem przepompowywania.
Ja miałem tak , że zasięg pokazywał 50-60 km i zatrzymywał się.
Z racji , że auto na gwarancji to dostałem cały kpl. układ nowy i jest spokój ( magistrala pompy z osprzętem). Ciągnie do zerowego przebiegu i raz przytrafiło mi się, że zrobiłem -20 :]

Także popielasty ASo i wymiana całego zespołu.
Dodam , że nie da się tego naprawić – próbowałem. Uszkodzeniu ulega tam zawór jednokierunkowy , którego nie ma możliwości wymienić.

---

po prostu wymieniają pompę – jest jedna. Generalnie jest tam wszystko sprawne , tylko jakiś zaworek się zawiesza który to jest elementem pompy.


Jednak ta odpowiedź jest dość ogólnikowa, co to jest magistrala pompy z osprzętem?

darrecki napisał(a):
Czy moderator nie powinien wydzielić sprawy zbiornika do osobnego wątku?
Owszem, z tego co można wyczytać problem jest w zasadzie identyczny, niestety sugestia mówi o zatrzymaniu z powodu braku paliwa, gdzie @popielasty twierdzi, że paliwo jeszcze jest. Ja bym poszukał podobnego problemu dotyczącego 6 MPS, rozwiązania pewnie są podobne.


Pomysł dobry - jeśli nie ma takiego wątku, to czy moderator mógłby przenieść moje wypowiedzi do nowego?

-- Dodano: 6 czerwca 2018, o 11:24 --

Wymieniłem ten układ pompy w baku i jest już dobrze przy jeździe na rezerwie - nie gaśnie. Jednak problem pojawia się jak mam 1/4 baku i lecę sobie autostradą z większą prędkością (akurat ostatnio 160km/h). Auto nagle szarpnęło i po dodaniu gazu już nie przyspieszało, zjechałem na prawy pas, przyhamowałem i nagle cud :) jadę dalej! jechałem już spokojniej, znów przyspieszyłem mocno - to samo. Wydaje mi się, że coś jest nie tak z samą konstrukcją tego baku i jestem pewien na 99% że gdzieś na tym forum czytałem, że ktoś już to pisał - że bak jest źle zaprojektowany.

W forscanie sprawdzałem sobie % ilość paliwa - przy przyspieszaniu potrafiła spaść z 25% na 18-16%, wskazuje to że paliwo mocno przelewa się do tyłu zbiornika i możliwe że pompa nie ma go jak zassać. Przy hamowaniu poziom rośnie ponad 30% i moc wraca :)

Śmieszne te samochody są :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 13:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tą rezerwą faktycznie jest problem.
Mój poprzedni sąsiad mówił mi nie raz, że wracał na lawecie bo silnik zgasł.
Miał wielkie nerwy na mazde, dziwił mi się jak ja mogę mieć następną z kolei mazde....

Ale, jak mówiłem.czlowiekowi że TTTM i ma się zgłosić do serwisu, odpowiadał że nie po to kupił auto za 150 tysięcy żeby mu jeszcze naprawiali... No i jeszcze jedną miał przypadłość, tankowal zawsze za 100zl a na dłuższy wyjazd tankowal za 150zl :-)

Owszem, sprzedał ją, za bardzo dobre pieniądze, aż sam chciałem ją kupować....


...ale faktycznie, można powiedzieć że dziwne mają problemy techniczne te Mazdy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 16:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Żeby nie kumać związku przyczynowo skutkowego w rodzaju mały pieniądz - mało paliwa- długa trasa - laweta...noooo wina bardziej chyba Tuska niż Mazdy.
Moi sąsiedzi, mimo, że aż z Namibii i rzekomo obcy kulturowo radzą sobie z motoryzacją dużo sprawniej.
Wracając do tematu - CX5 którym porusza się moja żona dojeżdża spokojnie do rezerwy bez przygód. I nie miała najmniejszej usterki, jak dotąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lip 2018, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.01.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam.
Rozwiązał już ten problem ? Bo mam identyczny od pewnego czasu.

Mazda 6 2.2 175 km AWD

Pozdrawiam

-- Dodano: 28 lipca 2018, o 21:43 --

i podpowiem jeszcze ze do zbiornika paliwa są podłączone dwa pływaki. Żadnej pompy nie ma w zbiorniku nie ma. Jest wąż zassysający oraz powrót... I śrubki na które mazda pożałowała, bo nie da się ich odkręcić bez urwania...

I jeszcze najważniejsza rzecz... jak jedziesz wolno to wkaźnik doleci aż do końca... jak szybko to na 1/4 baku koniec jazdy.
Oczywiście piątka w karnistrze, klucz 10 oraz plak pomaga, ale ile można...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 sie 2018, 01:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, nie rozwiązałem problemu :) żyję z nim. Starzeję się i jeżdżę coraz wolniej, to problem mnie nie dotyczy :) - tak serio, to od kiedy mnie to spotkało mam zawsze 5 litrów ropy w bagażniku!

Natomiast dużo się dowiedziałem :) polecam poczytać na forum BMW :) oni mają to w praktycznie w każdym modelu (ze względu na napęd na tył i wał dzielący bak). U nich jednak występują często dodatkowe pompy wspomagające ten przepływ i najczęściej pojawia się problem kiedy taka pompka pada.

W skrócie - w naszym baku jest pompa (w lewej komorze) :) strumieniowa (tzw strumienica, bez żadnej elektryki, silników - działająca w oparciu o prawa fizyki), która przeciąga paliwo z komory prawej do lewej poprzez różnicę ciśnień wytworzoną powrotem paliwa z pompy głównej. Tak jak słusznie zauważyłeś - problem pojawia się jak jedzie się szybko przez dłuższy czas. Jak jeździsz spokojnie, to bez problemu dojeżdżasz do 0. Mnie to pierwszy raz spotkało na autostradzie, cały czas grzałem 150km/h, przy ok 1/4 samochód zgasł. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę), że przy dużym obciążeniu powrót paliwa jest znacznie mniejszy, przez co możemy mieć mniejsze ciśnienie na powrocie i strumienica nie jest w stanie przeciągać paliwa z komory prawej do lewej...

Oto schemat tej pompy w naszym baku:

jetpump.JPG

Dodam jeszcze, że gdzieś czytałem na forum opinię, że konstrukcja baku w AWD w M6 lub CX-5 jest niezbyt udana i to dość częsta przypadłość...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.