Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 20:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2020, 21:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć,
Zadam trochę dziwne, ale tylko z pozoru pytanie: czy 50-100ml oleju do dwusuwów na pełny bak paliwa w Maździe 2.0 zaszkodzi? :)

Już tłumaczę: po sezonie pływania zostaje mi w baku od mojej zaburtowej Yamahy 2T trochę paliwa. Nie powinno się przetrzymywać paliwa, a już zwłaszcza wymieszanego z olejem do następnego sezonu. Tylko co z nim zrobić? Nie mam żadnego innego silnika 2T... Yamaha chodzi na mieszance 1:100, zostaje mi jakieś 5-10l paliwa (staram się żeby jak najmniej). Czyli 50-100ml oleju w tej benzynie. Mogę to wlać do baku? W przypadku jakiegoś starego silnika to bym się nawet nie zastanawiał...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2020, 23:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Eee 50 -100ml oleju to tak jakbyś dobrze napluł do baku tak uczciwie spod serca ,Madzia to nawet się pewnie i ucieszy bo to i smarowanie lepsze będzie ,a na poważnie ,parę miesięcy jak paliwo stoi to nic ,mam cbr600f4 z 2000r na gaźnikach ,co prawda nie dwutakt ale :widuje się z nią co 1.5-2 lata i tam normalnie paliwo w baku 2 lata na mnie czeka ,bo zalewam zawsze do pełna ,normalnie odpalam na tym starym paliwie ,potem dolewam świeżego ,1000 km max co robię co te dwa lata ,olej też co dwa lata zmieniam ,chodzi jak pszczółka ,a ten twój dwutakt to przepali wszystko przecież ,tak że nie ma co sobie rąk brudzić i z baniakami biegać i zlewać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2020, 09:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
motomaniax, no nie do końca tak, też kiedyś myślałem że dwusuw wszystko spali. Już nie. Teraz benzyny mają biokomponenty, które ulegają degradacji i robią syf w gaźniku. Poza tym mieszanka z olejem traci swoje właściwości smarujące. Też zostawiałem paliwo do następnego sezonu i skończyło się w serwisie na porządnym czyszczeniu gaźnika, bo już w ogóle przestał odpalać. I w gaźniku to nie były paprochy, a raczej taki glut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2020, 10:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.06.2017
Posty: 39
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
No tak ,ale to już po paru miesiącach ten glut był ?no to dosyć szybko ,ja to z gaźników wypalam wszystko na taki długi postój,zakręcam kranik i jeżdżę do puki nie stanie ,jedynie w baku to stare paliwo jest,no w tym roku nie byłem to jak w przyszłym pojadę to 2.5 roku padlinka będzie nie odpalana ,tam ostatni raz to z 8 lat temu te gaźniki były czyszczone i synchronizowane i w zeszłym roku było ok ,obroty trzymała ,ładnie chodziła,ale to napewno za jakiś czas tam znowu trzeba będzie zajrzeć..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2020, 20:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
motomaniax, no nie, nie po paru miesiącach... Gaźnik nie był czyszczony 3 sezony. I jak widać nie wypłukało się, tylko odkładało coraz bardziej. Normalnie robiłem mu serwis co drugi sezon i dawało radę :) W końcu to tzw. napęd pomocniczy do jachtu. Tyle że warto jednak by był niezawodny, jak jebnie na srodku jeziora wieczorem, albo w czasie manewrów w ciasnej marine, to już trochę gorzej :)
Tak czy owak zlałem ok. 8l paliwa z olejem 1:100 do kanistra i wleje to do baku w Maździe, bo akurat mam prawie pełny. Czyli będzie 80ml oleju na 60l paliwa. Może łyknie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 wrz 2020, 21:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jak już chcesz przepalac to po co wszystko naraz? Weź na kilka baków rozłóż. Będzie mniejsze stężenie tego oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2020, 13:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też prawda. Jakoś nie pomyślałem. :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 wrz 2020, 23:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pewnie dolewając po trochu co kolejne tankowanie do prawie pełnego zbiornika nic się nie stanie, ale... po co ryzykować.
Ja wlałem coś 10 czy 20 litrów benzyny stojącej w kanistrach na zewnątrz dzień noc. Stała 2 czy 3 miesiace i ... zakończyło się to akcją z lawetą , płukaniem układu itp. Skropliło się sporo wody w tych kanisterkach (albo nieszczelne uszczelki i zaciągały wilgoć/rosę?) i benzyna spuszczona z baku to było mleko. Więc jak to paliwo w zbiorniku zaburtowym też swoje stoi to miałbym obawy wlewać, nawet nie patrząc na olej . Olej pewnie przepali, jak nie zagaśnie z powodu wody ;) może katalizatory nie będą zadowolone .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: daniel0509 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.