Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 06:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 31 mar 2017, 11:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jestem właśnie na przeglądzie po 20 tys. km. Powiedzieli mi, że trzeba było dolać 0,5 litra płynu chłodzącego. Ich zdaniem to jest normalne bo mam Webasto i płyn wyparowuje. Wg mnie to nielogiczne gdyż układ jest zamknięty, a zatem nawet jeśli coś paruje to się skrapla i objętościowo powinno być tyle samo pod warunkiem, że układ jest zamknięty.

Czy macie na ten temat jakieś zdanie? Póki auto jest względnie nowe ewentualne problemy wolałbym usunąć w ramach gwarancji.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 23:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: podkarpacki
Witam ostatnio zauważyłem ubytki płynu chłodniczego, zastosowałem preparat do wyrkycia wycieku. Niestety nie widać żeby gdzieś. Coś Kapalo, czy ktoś ma może pojęcie gdzie ten płyn może znikać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 14:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Co to za preparat? Taki do sprawdzenia, czy w płynie chłodniczym jest CO2?

Były przypadki pękniętej głowicy lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Wykonaj test CO2.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 07:59 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Miałem podobną sytuację ale w CX-3
Wszystko się zaczęło od stwierdzenia uszkodzenia przewodów do nagrzewnicy przez kuny. W tym samym dniu auto na lawecie pojechało do ASO. Naprawa z AC. Po miesiacu znaczny ubytek plynu tzn połowa zbiorniczka. Kolejna wizyta w ASO i brak wyciekow, dolanie do pełna. Mija ok 2 tyg. i płynu. Znowu serwis i brak wycieków. Przy chyba czwartej wizycie nie odpuściłem i zarządałem porzadnego sprawdzenia silnika i auta zastępczego w ramach Mazda Assistance. ASO najpierw stwierdził mikro pęknięcie bloku silnika spowodowane przez ubytek plynu z uszkodzonych przez kune przewodów z czym sie nie zgodzilem. Serwis potrzebowal ponad 1 miesiac aby sprawdzić zawartość CO2 w płynie i stwierdzić że to jednak uszczelka pod głowicą.2 dni braklo aby dobilo do 60 dni.
Naprawa na gwarancji! O nerwach nie będę pisał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 09:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ale kuna faktycznie coś przegryzła czy tak sobie wymyślili ?

I jak się zorientowałeś że wezwałeś lawetę - kałuża płynu pod autem czy zaczęło się przegrzewać w czasie jazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 12:14 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Ślady kocich łap na masce a pod maską pogryziona mata. Zaczalem sprawdzać przewody na załączonym silniku. Ciekło z przewodów do nagrzewnicy. Auto na lawete i do serwisu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 12:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to się przegrzać nie zdążyło.
W sumie paradoksalnie dzięki kunie może udało Ci się wychwycić to ubywanie płynu bo mało kto bez takiej przyczyny zagląda do zbiorniczka.
No ale może w 2.0 trzeba w takim razie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 gru 2020, 12:24 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2020
Posty: 28
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Od tego czasu regularnie sprawdzam stan. Mam nawet markerem zaznaczony stan płynu w dniu odbioru auta z serwisu. Chyba mnie przed kosztami uratowało to, iż auto do serwisu przyjechało na lawecie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.