Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 15:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Mam taką prośbę. Podzielcie się proszę swoją bezawaryjnością lub też awaryjnością silników SkyActiv.

Moja propozycja jest taka.
Jeśli miałeś jakieś niemiłe przygody, awarie wymagające naprawy silnika lub skrzyni biegów SkyActiv podaj wersję silnika (benzyna/diesel, pojemność, moc) oraz skrzyni biegów (AT/MT), przebieg przy którym awaria wystąpiła, krótki opis i ile kosztowała oraz trwała naprawa problemu. Jeśli występują wskazania do szybszego zużycia silnika np. auto używane jako TAXI, przewóz osób na krótkich dystansach, ciągnie ciężkie przyczepy itd. to również dopisz.

Jeśli nie miałeś żadnych problemów, a samochód ma powyżej 200 tys. km lub 5 lat napisz wiek, przebieg oraz opis silnika wg powyższego wzoru z adnotacją o braku awarii. Nie interesują mnie wpisy w stylu mam samochód od dwóch lat, przejechałem 50 tys. km i nic się nie dzieje bo dla mnie to oczywiste i będzie tylko zaśmiecało wątek.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 15:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Ty to się jednak nudzisz.
Zacznij grać na giełdzie, hossa idzie.

Pzdr
mHuba


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 20:43 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
jordanj, dopiero z końcem tego roku pierwsze silniki SkyActiv zaczną obchodzić swoje 5-te urodziny i takiż okres eksploatacji.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 sty 2017, 23:23 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wiem, ale wiek ma mniejsze znaczenie. Głównie interesuje mnie przebieg. Ja uważam, że auto, które ma 10 lat i 50 tys. km ma niemalże nowy silnik i zniszczoną budę, a auto, które ma 200 tys. i 2 lata ma już troszkę wyeksploatowany silnik, ale za to budę dobrą. To tak w skrócie.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 07:52 
Offline
Jeżdżę od stycznia 2013, nalatane jest w tej chwili 108450 km. i nic się z silnikiem nie dzieje.
Nie ma wycieków, nie bierze oleju.
Do ubiegłego roku, do sierpnia olej w silniku Mazda 0W20 zmieniany co 15 tyś., obecnie olej Mitasu 0w20 - zmiana lada chwila po 10 tyś.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 08:42 
Offline
Samochód w "stajni" od marca 2015.
92 kkm. Na obecną chwilę się nie dzieje. Tryb pracy bardzo, bardzo intensywny. :hihi:
Olej w silniku Mazda 0W20 zmieniany co 10 kkm, w skrzyni AT zmieniany w ASO statycznie co 30-35 kkm.
Przy 100 kkm planuję zmianę oleju w skrzyni AT z filtrem.

Przy ok. 42 kkm miałem na wolnych obrotach jakieś dzwięki z okolic lewej strony silnika/komory silnika - patrząc na silnik od przodu.
Stało się to po zmianie oleju. Po 2-3 kkm samo przeszło. I więcej się nie pokazało.
Dojechałem do ASO za późno bo już się więcej nie pokazało.
Obstawiam coś poza silnikiem - alternator i inne rolko/paski.

Właściwie od roku mam jazdy z reklamacją sprężarki klimy - póki co bezskuteczna.
A, że kończy mi się gwarancja chyba odwiedzę rzeczoznawcę jak dalej będzie opór.. :(


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 08:27 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Ja mam w swojej 138 tys. I stale rośnie z silnikiem nie zauważyłem żadnych problemów . Choć po jakiś 100 tys zauważyłem między 100 a 120 km/h przy dynamicznym przyspieszaniu tzn gaz do podłogi powstaje jakby "turbo dziura " na sekundę ale zauważal na nie wiem czy też tak macie w swoich czasem mam wrażenie że jadę Berlingo 2.0 hdi bo też tak.mi robił nie wiem czy tak ma być serwis mówił że tak może być bo nie ma turbo i że fazy zmienia bla bla jak zwykle . Dlatego Was pytam

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 08:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Luki97 W wolnossącej benzynie braki mocy są wywołane słabej jakość paliwem i cofniętym ECU. Może zrestartuj sobie ECU = odłącz Akumulator na 10 minut i sprawdź wtedy. Zgaduje bo masz chyba jeden z większych przebiegów na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 11:25 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
szuki napisał(a):
Luki97 W wolnossącej benzynie braki mocy są wywołane słabej jakość paliwem i cofniętym ECU. Może zrestartuj sobie ECU = odłącz Akumulator na 10 minut i sprawdź wtedy. Zgaduje bo masz chyba jeden z większych przebiegów na forum.

Muszę odłączyć i zobaczyć chociaż od miesiąca leje tylko na lotos optima 98 i problem jakby mniejszy ale widzę że chyba" ten typ tak ma "

Przyjmuje - tylko gotówka - Dyrektor

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 15:04 
Offline
Luki97 napisał(a):
Może zrestartuj sobie ECU


Co to daje ? Można w dwóch słowach ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@Luki97, miałem podobny problem w Lagunie tylko jej czujniki byłī tak wrażliwe, że po którymś razie skończyło się komunikatem STOP i lawetą. Okazało się, że woda zamarzła w filtrze paliwa. Wymienili filtr, zlali paliwo (na moje życzenie), dodali przed zlaniem paliwa jakiś środek do niego aby się wyczyściło troszkę (nie zleciłem demontażu i czyszczenia zbiornika) i po problemie.

Proponuję sprawdzić stan filtra paliwa, jeśli jest zasyfiony to w przypadku gwałtownego zapotrzebowania na duży przepływ pojawi się problem.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:20 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Wymieniam filtry jak w książce pisze . Nie jest to tak uciążliwe choć zauważalne on nie szarpie tylko się przymuli na sekundę potem.idzie serwis za 15 tys to małe dwa miesiące jak będzie się powtarzało to serwis pomecze i dam.znac może coś powiedza

Przyjmuje - tylko gotówka - Dyrektor

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:34 
Offline
Luki97 napisał(a):
zauważyłem między 100 a 120 km/h przy dynamicznym przyspieszaniu tzn gaz do podłogi powstaje jakby "turbo dziura " na sekundę


Na jakim biegu się to dzieje ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:41 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Matarez napisał(a):
Luki97 napisał(a):
zauważyłem między 100 a 120 km/h przy dynamicznym przyspieszaniu tzn gaz do podłogi powstaje jakby "turbo dziura " na sekundę


Na jakim biegu się to dzieje ?

Teraz to mnie zażyles . Sprawdzę jutro chyba na 5 bo najczęściej tak go rozpędzam potem 6 ale muszę sprawdzić do pewności

Przyjmuje - tylko gotówka - Dyrektor

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:54 
Offline
Pytam, bo często jeżdżę po A4 i nie zauważyłem takich objawów :idea:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Matarez napisał(a):
Co to daje ? Można w dwóch słowach ?

Generalnie ECU dostosowuję się do lanego paliwa w jedną stronę jak nalejsz słabszego to do zrestartowania ECU będziesz miał mniej mocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 22:54 
Amator
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 89
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Luki97 napisał(a):
zauważyłem między 100 a 120 km/h przy dynamicznym przyspieszaniu tzn gaz do podłogi powstaje jakby "turbo dziura " na sekundę
chyba na 5 bo najczęściej tak go rozpędzam potem 6 ale muszę sprawdzić do pewności


Przy dynamicznym przyśpieszaniu z 100 km/h używa się w tym silniku 3 biegu lub w ostateczności 4, a nie 5 i nogi w podłodze. Nie dziwię się, że powstaje dziura. W ten sposób można zarżnąć silnik. On nie ma elastyczności przy niskich obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lut 2017, 00:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 to generalnie chyba do utrzymywania prędkości a nie przyspieszania? Jak auto ciągnie ponad 200 to 5 raczej przy 150 a nie 100.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lut 2017, 09:22 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Napisałem "chyba " bo nie pamiętam robię 100 tys rocznie i mam w odruchu gdy silnik ryczy to wiem kiedy mam bieg zmienić współczuję pasażerom którzy muszą słuchać silnika przy 100 km/h na trzecim biegu ja bym tego nie zniósł a ta "mikro dziura" powstaje na 4 biegu i 5 też mam serwis za miesiąc to dopytam dokładnie co może być .

Przyjmuje - tylko gotówka - Dyrektor

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 10:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Mazda 6 gj 2014 2.2d 150Km zerwal się mały łańcuch od pompy oleju na autobanie w Niemczech przy 270000 km i silnik się oczywiście zawarł, brawo mazda. Zawsze mówiłem że silnik w mojej poprzedniej GH r2aa pomimo problemów z rozsciagajacym się łańcuchem i tak był o niebo lepszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 11:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
aroz78, pół roku temu już o tym pisałeś... przez pół roku nie ma Cię na forum później wchodzisz i starym temacie wpisujesz swój przypadek...
Szczere wyrazy współczucia, ale ten zerwany łańcuszek to jakiś jednostkowy przypadek...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 15:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
To nie moje ale warto zobaczyć przebieg, w skrzyni At.


Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Grek77 stare ;) taksówka z ZEA. Długo się sprzedawała z tego co pamiętam.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lip 2019, 19:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Bo pewnie ludzie myśleli że auto na złom a może i 1 mln km pęknie :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 13:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mam klientów w Polsce, którzy swoimi Mazdami 6 trzeciej generacji przejechali już ponad 300 tys. km. Z tego co pamiętam to wyłącznie użytkownicy wersji silnikowej SkyActive-G 2.0, ale jak sądzę jest to kwestia związana ze statystykami - wersji 2.0 jest zwyczajnie więcej niż 2.5: m6fstat.php#stat_13

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lip 2019, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: kujawsko-pomorski
Witam,

ile mniej więcej wytrzymuje koło dwumasowe w Mazdzie 6 2.2 175 KM 2014r ? Po jakim przebiegu trzeba myśleć o wymianie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 08:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moja ma przejechane 230k km i brak oznakow zuzycia kola mysle ze do 300k powinno spokojnie wytrzymac


Ostatnio edytowano Pn, 29 lip 2019, 08:20 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 sie 2019, 02:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.08.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
Moja Madzia 2013r 285tys i nic się nie dzieje - 2.2 150KM.Ciekawe ile jeszcze polata?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 16:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
23 sierpnia 2019, o 01:23 Pavulon8 napisał(a):
Moja Madzia 2013r 285tys


Jak to taka z nieruszanym (zapewne przytartym) wałkiem, to trzeba przyznać, że należy się medal. Maździe oczywiście :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 05:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pavulon8 - pewnie nie masz jej od nowości? Import z zagranicy? Obstawiam, że wałek wymieniony był...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.