Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 11:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Witam,
nie mogę znależć tematu jak w tytule.... Pomoże ktoś??? po wymianie oleju i filtrów , mechanicy zapomnieli... hmmm

-- Dodano: Śr, 25 sty 2017, 11:13 --

Dzięki za podpowiedź. Bardzo przydatne forum..... <slabo>


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 11:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Michu72 - skoro nikt Ci nie odpisał to widocznie nikt z czytających Twój post nie zna sposobu.
Z drugiej strony, jeżeli nie robiłeś tego samodzielnie to ten, który olej wymieniał powinien to zrobić. Nie zrobił - jedziesz na poprawkę.
Nie dziw się, że wiedza na ten temat nie jest tu znana - większość użytkowników jeździ do ASO a do tego ilość użytkowników silników diesla w GJ/GL jest mizerna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2017, 11:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Przeglądając forum , wydawało mi się ,że jest tu wiele osób fascynatów, którzy maja odpowiednią wiedzę.... chociazby ,żeby napisać to co Ty napisałeś. Zdziwił mnie totalny brak odpowiedzi i tyle. Do ASO mam za daleko , a napewno istnieje określona kombinacja przycisków czy zachowań , które kasują inspekcję. Ale OK. Forum w sumie to większa grupa ludzi ;) , miałem zbyt wysokie oczekiwania :P . Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2017, 16:30 
Offline
Michu72 Czytałeś uważnie post tombiena ? Bo chyba nie...Jeżeli nikt Ci nie odpisał tzn. że nikt tego nie robił i nie wie jak to zrobić. Można być fascynatem ale nie można być omnibusem i wiedzieć wszystkiego. Jeżeli robiłeś to w ASO to powinni to poprawić i już...Czasem mam wrażenie, że niektórzy oczekują iż zadadzą pytanie i natychmiast uzyskają odpowiedź...To tak nie działa...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 sty 2017, 18:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mialem gdzies o tym note serwisowa pdf. Wszystko robilem tak jak tam bylo napisane i nie skasowalo nic.
Pies jest pogrzebany w tym, ze przy silniku 2.2D byla tam jeszcze gwiazdka z adnotacja o dodatkowym kroku o ktorym nic wiecej w tym pdf nie bylo napisane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 12:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Remi, dzięki za zainteresowanie ;) przywróciłeś wiarę w ludzi :) ...w koncu na forum wymienia się także informacjami , a nie tylko wiedzą ... :) Pozdrawiam

P.S. i tak juz po sprawie - wróciłem do serwisu i skasowali , ale jestem lżejszy o 100 zł ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lut 2017, 12:58 
Offline
Michu72 napisał(a):
jestem lżejszy o 100 zł


Dlaczego musiałeś dodatkowo zapłacić, skoro nie zrobiono tego przy płatnej wymianie oleju ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 kwi 2017, 11:20 
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2017
Posty: 33
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Odkopie trochę temat bo właśnie znalazłem jak to zrobić w instrukcji obsługi (Instrukcja angielska-tłumaczenie własne)

1. Wyłącz silnik
2. Włącz silnik z naciśniętym jednocześnie przyciskiem do zerowania kilometrów i trzymaj go wciśniętego przez około 5 sekund dopóki nie zacznie migać kontrolka Master Warning (Wykrzyknik)
3. Kontrolka pomiga kilka sekund i gotowe.

Nie sprawdzałem czy działa, może ktoś to potwierdzić?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 kwi 2017, 13:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Potwierdzam, działa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 kwi 2017, 15:09 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
jancu napisał(a):
Odkopie trochę temat bo właśnie znalazłem jak to zrobić w instrukcji obsługi (Instrukcja angielska-tłumaczenie własne)

1. Wyłącz silnik
2. Włącz silnik z naciśniętym jednocześnie przyciskiem do zerowania kilometrów i trzymaj go wciśniętego przez około 5 sekund dopóki nie zacznie migać kontrolka Master Warning (Wykrzyknik)
3. Kontrolka pomiga kilka sekund i gotowe.

Nie sprawdzałem czy działa, może ktoś to potwierdzić?



Jancu, co to za instrukcja, serwisowa? Mozesz ja gdzies zapodac?

Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 12:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Witam,
proszę bardzo :). Dodatkowa inna metoda z pedałami gazu i hamulca .
Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 13:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzieki. Ciekawe, ze w mojej instrukcji tego nie ma, ale jeszcze raz sprawdze. Ta metoda dziala.

Co do tej metody z pedalami w pdf to testowalem i to nie dziala. Zreszta masz tam adnotacje z gwiazdka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2017, 20:28 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
A ciekawe czy pod Pb będzie działać. Sprawdzał ktoś już?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 08:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
W wersji z silnikiem benzynowym nie ma inspekcji olejowej. Mamy tylko ustawiane z poziomu komputera pokładowego przypomnienie o przeglądzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 17:25 
Bywalec
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
No właśnie a można samemu to kasować? Bo jak narazie to serwis musi skasować . A teraz będę u mojego mechanika oleje robił to taka informacja była by cenna :-)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

_________________
oɔsǝʇ ʍ ʎɹnʇɐıʍɐןʞ ǝıɔɾndnʞ ǝıu


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 14 cze 2017, 21:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Komputer pokładowy jest dla kierowcy więc nie jest to strefa tylko dla serwisu.
Ja sam zmieniam co 10 tys od wymiany w serwisie. Nic nie trzeba ustawiać, bo komputer jest ustawiony na przypomnienie co 20 tys km. Poza tym to też można samemu ustawić czy zmienić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 paź 2017, 13:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Po zakupie modulu diagnostycznego i sprawdzeniu na Forscanie okazalo sie, ze ta instrukcja
z kasowaniem danych o oleju poprzez licznik kilometrow nic nie skasowala.
Wczesniej nie mialem swiadomosci, ze nic nie kasowalo gdy wymianialam olej przy ok 10tys i tak jezdzilem i do nastepnej wymiany i kasowania przez serwis po nastepnych 10-12tys km i nigdy mi blad nie wyskoczyl.

Wiec odgrzewam kotlet i wrzucam instrukcje serwisowa:

Procedura wymiany oleju:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20120903161818/html/id0111s6800400.html

Kasowanie inspekcji olejowej:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20120903161818/html/id0140z7444700.html

I jeszcze prawidlowe cisnienie oleju:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda6/20120903161818/html/id0111s6800300.html

Foto instrukcja z niemieckiego forum CX5:
http://www.cx5-forum.de/f10/anleitung-pcm-zuruecksetzen-nach-olwechsel-diesel-2419.html

-- Dodano: Cz, 5 paź 2017, 14:46 --

Doslownie przed chwila, na przerwie testowalem kasowanie inspekcji olejowej metoda jumperowa.
Przed Forscan pokazywal 11040km od ostatniego kasowania przez serwis.
Po jumperowaniu pokazuje piekne 0.
Takze, metoda sprawdzona i dziala :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 paź 2017, 10:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie metoda @jancu z kwietnia działa poprawnie. Potwierdzone przez Forscan, wartość od ostatniej zmiany oleju zostaje wyzerowana. Auto M3.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 10:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja probowalem 3 razy i nie zadzialalo. Przy nastepnej zmianie oleju sproboje jeszcze raz.

Tak samo wczoraj pokusilem sie o rekalibracje wtryskiwaczy, 2 razy nie zadzialalo i dopiero za 3 razem
zaskoczylo i przeszlo cala procedure pozytywnie.

-- Dodano: Wt, 10 paź 2017, 11:10 --

darrecki - z ciekawosci sprobowalem jeszcze raz i u mnie wogole nie mozna uzyskac tego migajacego trojkata - Warning Light.
Na wyswietlaczu LCD z km pokazuje mi sie tylko esso albo ecco, mruga kilka razy i tyle. Pozniej na Forscanie pokazuje, ze nic sie nie skasowalo. Moze to zalezy od wersji oprogramowania ECU?
Za to na 100% dziala metoda kabelkowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 14:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wydaje mi się, że oprogramowanie ECU jest identyczne w 3/6/CX5, a jedyną różnica to mapa zapłonu (150/175). Różnić się mogą pozostałe moduły auta, ale silnik jest identyczny. U mnie żółty trójkąt mrugał, wartość się wyzerowała.

Kalibracja wtrysków Forscanem również działa bezproblemowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 18:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przy wymianie oleju jaki stan zalewacie - w połowie między max a min, czy raczej bliżej max?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 18:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na ciepłym silniku, po 10 minutach po wyłączeniu silnika auto oczywiście w poziomie,.... w połowie między MIN a MAX.
Ja tak osobiście wszystkie moje Mazdy tak zalewałem.
Mechanicy bądź serwis lubi przelewać oliwę często ponad max. Tak było przykładowo u mnie dzisiaj. Co z tego że książka u mnie pokazuje 4.2 litra oleju z filtrem, ale w silniku po spuezczeniu pozostaje jeszcze prawie 0.5 litra tak na oko ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 20:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mnie poziom oleju przy jego wymianie ciekawi w kontekście jego rozcieńczania paliwem przy wypalaniu filtra DPF. Przykładowo jak przy wymianie wleje na MAX to szybko dojdzie do X na bagnecie, gdzie konieczna jest już kolejna zmiana oliwy (co może nastąpić prędzej niż po 10k km). Dlatego może najlepiej zalewać w połowie MIN/MAX?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, więc napisałem jak wyżej...

Utrzymywać stan MIN, nie bardzo...
Utrzymywać stan MAX nie bardzo bo szybciej będzie stan X.

Więc, koniec końców, złoty środek, utrzymać w połowie między MIN a MAX :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 cze 2018, 00:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Millerek,JaroJ3
Obawiam się,ze nie będzie to środek bardzo złoty, ponieważ przekroczenie poziomu max powoduje tylko zmianę charakterystyki smarowania rozbryzgowego w silniku.Jeśli następuje zwiększenie poziomu poprzez rozcieńczenie to i tak przez czas wzrostu MAX do X jeździmy z poziomem wyższym.
Większym problemem jest rozrzedzenie oleju (może dojść do samozapłonu i rozbiegania silnika) i w skrajnym wypadku w momencie osiągnięcia poziomu X (bezwzględna konieczność wymiany) paliwa będzie o 1/2 l więcej czyli większe rozrzedzenie.Zachowując proporcjonalność należało by wirtualnie obniżyć poziom X. :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 cze 2018, 05:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Smarowanie rozbryzgowe tak, ale w Komarku bądź FSO.
Mazda zastosowała specjalne dysze które leją olej do góry na denko tłoka. Chłodząc smaruje od góry na dół wszystko co napotka.
Jest jeszcze dodatkowy jakby plaster, część między blokiem silnika a miską olejową która powstrzymuje moczenie wykorbienia wału w oleju który leży w misce.

Kolega pytał jaki stan po zalaniu nowego oleju.
Więc między MIN a MAX.

Rozrzedenie oleju ropą, ma się nijak do samozaplonu w silniku. Nie piszesz chyba o rozbieganiu się silnika, bo wtenczas bez różnicy czy olej jest rozszerzony czy też nie i tak będzie się spalać w tym przypadku.

Możesz.nowy okej zalać do max, wtedy szybciej osiągniesz poziom max, silnikowi to nie będzie na rękę.
Możesz zalać min, wtedy wydłużysz okres do max a tym samym rozrzedzić Fo jeszcze bardziej.

Informacja błędem o rozrzedeniu oleju nie polega na czujniku tylko na obliczeniu matematycznym sterownika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 cze 2018, 07:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jestem świeżo po zmianie oliwy i u mnie powyższe metody nie działają (nie sprawdzałem metody juperowej). Natomiast Forscan posiada opcję kasowania inspekcji - Wyzeruj wartość zużycia oleju silnikowego. Co ciekawe poprzednia zmiana oleju była w serwisie i nie skasowali inspekcji, więc przebiegu od ostatniej wymiany wynosił 25000km, a mimo tego nie był żadnych komunikatów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 cze 2018, 07:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale o jakich ty metodach piszesz, do czego lub na co?.... Na podnoszenie się poziomu oleju do znaku X czy jak :)

Odczyt inspekcji olejowej, jest w dwóch odczytach, prawdopodobnie te 25kkm jest tym drugim odczytem, ale to i tak różnie bywa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 cze 2018, 09:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak jak w temacie piszę o kasowaniu inspekcji po wymianie oleju. W Forscan pid OILCHG_DIST km - odległość od ostatniej wymiany oleju można wyzerować poprzez uruchomienie funkcji serwisowej: Wyzeruj wartość zużycia oleju silnikowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 cze 2018, 09:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, i skasowałeś ten przebieg 25kkm?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.