Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 04:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski


Wspominają o mniejszym tarciu elementów silnika.. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 05:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.02.2016
Posty: 284
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ciekawy i aktualny dla mnie temat z tym hamowaniem silnikiem. Na najbliższy poniedziałek udało mi wynegocjować w Krakowie jazdę próbną M6 po ustalonej przeze mnie trasie. Jestem umówiony, że przejadę m.in. przez michałowickie serpentyny, które pokonuję codziennie, a które są dosc niebezpiecznym miejscem w okolicy Krakowa - wiele osób w deszczu wypada tam z trasy. Zjazd w dół po serpentynach mam już opanowany w dwóch samochodach (Nissan Qashqai 1.6 benzyna i Peugeot 206 1.4 benzyna) i w każdym z nich wrzucam w odpowiednim miejscu na 4 i wiem, że jadąc wcześniej swoim tempem samochód nie przekroczy prędkości 60 km/h na kluczowym zakręcie (P206 nieco mocniej tam przyhamowuje niż QQ, ale różnica jest niewielka). Jak jest deszcz, zwykle redukuję odpowiednio wcześniej do 3 i wiem, że kluczowy zakręt przejadę z prędkością ok. 45 km/h. Z doswiadczenia wiem, że nie hamując bezpośrednio na zakręcie są to prędkości bezpieczne. Zobaczymy w poniedziałek jak wypadnie Mazda w tym moim mini teście. ;) Tylko tam jest skrzynia 6-biegowa... Będę próbował jechać jak zwykle i przy redukcji na 4 zobaczymy czy samochód będzie nabierał prędkości. Jak tak, powiem gościowi z salonu, że chyba w tym samochodzie jest "coś zepsute" :D

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 08:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie róbcie sobie jaj pisząc o jakiś michałowickich serpentynach
Obrazek
w kontekście górskich dróg i używania silnika do hamowania. Najwyraźniej myślimy o różnych warunkach,
Obrazek

jak wspomniał moderator. Tak samo nieadekwatne jest porównywanie silnika wysokopreżnego do benzyny w tym kontekście. Ja nie widzę absolutnie żadnej drastycznej różnicy w pokonywaniu 10-15% zjazdów z 20 serpentynami w Subaru Forester, Cariśmie, Hyundaju Accencie, Jeepie GC i GJ. Dwa ostatnie z AT. W każdym przypadku zjazd na 2 , chwilami na 1 , zasadniczo bez używania hamulca. Auta nie rozpędzały się więcej niż 50 na odcinkach między zakrętami. Jeżdżę od 20 lat regularnie na narty w Alpy i Dolomity, wiele wymagających tras przejechałem zarówno zimą jak i latem dla przyjemności. Jeździłem też dużo po USA tamtejszymi wynalazkami, również w górach. Moim zdaniem trochę doświadczenia w tym względzie mam, mimo braku zacięcia rajdowego i obrzydzenia do ryzykownych zachowań drogowych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 08:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Za dwa tygodnie będę w Dolomitach, gdzie miałem już okazję pojeździć kidyś 6GH. I zobaczę wtedy, jak silnik GJ sobie z tym poradzi, bo doskonale pamiętam jak było w GH i będę miał porównanie.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 11:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
szuki napisał(a):
bespartyjny Czyli twierdzisz, że jak weźmiesz worek szczelny z powietrzem i ściśniesz go to sam to nie powróci do pierwotnego stanu
Masz rację myliłem się :D Faktycznie :P po suwie sprężania mamy suw pracy więc powietrze nie ucieka tylko"pracuje w drugą stronę :oops:
chmooreck napisał(a):
I to nie jest perpetum-mobile, bo są straty przez tarcie, i to tymi stratami silnik hamuje...
Masz rację ... tak jak szuki.
ja skupiłem się na tym tarciu o którym piszecie i się zapętliłem , bo sądziłem , że uważacie , że to tarcie jest takie duże , że ... itd. Sorki każdy się myli ...
Faktem jest , że tarcie przeciwdziała ruchowi i tutaj mamy do czynienia z poruszeniem mechanizmów silnika energią z kół auta . Doprowadzenie silnika do obrotów równoważących prędkość obrotową kół = skrzyni biegów potrzebuje takiej energii ,że odczuwamy wyraźne hamowanie całości.

-- Dodano: sobota, 27 sierpnia 2016, 12:10 --

Smook napisał(a):
Niestety spowodowało to obniżenie podciśnienia w kolektorze dolotowym przez co nasze Benzyny musza posiadać pompę podciśnienia dla wspomagania hamulców.
To prawda ? w GJ jest pompa podciśnienia do wspomagania hamulców? Sądzę, że nie. Dodatkowo w jaki sposób obniżyło się podciśnienie w kolektorze dolotowym ? dlaczego ? przecież to byłby strzał w kolano jakości silnika mazdy. Zasysając powietrze oba zawory są zamknięte i silnik zasysa tyle ile jest w stanie ! Im więcej zassie powietrza tym większy ładunek paliwowo - powietrzny można stworzyć , co przekłada się na parametry silnika.

-- Dodano: sobota, 27 sierpnia 2016, 12:21 --

Smook napisał(a):
Nie róbcie sobie jaj pisząc o jakiś michałowickich serpentynach
jak wspomniał moderator. Tak samo nieadekwatne jest porównywanie silnika wysokopreżnego do benzyny w tym kontekście. Ja nie widzę absolutnie żadnej drastycznej różnicy w pokonywaniu 10-15% zjazdów z 20 serpentynami w Subaru Forester, Cariśmie, Hyundaju Accencie, Jeepie GC i GJ. Dwa ostatnie z AT. W każdym przypadku zjazd na 2 , chwilami na 1 , zasadniczo bez używania hamulca. Auta nie rozpędzały się więcej niż 50 na odcinkach między zakrętami. Jeżdżę od 20 lat regularnie na narty w Alpy i Dolomity, wiele wymagających tras przejechałem zarówno zimą jak i latem dla przyjemności. Jeździłem też dużo po USA tamtejszymi wynalazkami, również w górach. Moim zdaniem trochę doświadczenia w tym względzie mam, mimo braku zacięcia rajdowego i obrzydzenia do ryzykownych zachowań drogowych.

Mnie TO przekonuje + moje doświadczenia z życia.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 18:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Mi wystarczą Polsko-czeskie sudety z Pradziadem (1300mnpm) na czele, aby miec swoje zdanie w tym temacie i jednoznacznie stwierdzic ze jest gigantyczna roznica przy hamowaniu silnikiem miedzy gj a innymi starszymi autami.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 18:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
bespartyjny :piatka:
Ok teraz wracając do tematu. Ja nie twierdze, że GJ się nie da hamować silnikiem, ale Focusem wrzucałem 3 jak jechałem 60-70 i samochód hamował dość mocno. W GJ, aby taki sam bądź lekko niższy wyższy efekt dostać potrzebna jest 2-ka.

Co do ciekawszych jeszcze spraw zgodnie z tym co koleś z kanału "Engineering Explain" hamowanie silniem benzynowym to sprawa tylko utrudnienia przepływu powietrza przez przepustnicę... Patrząc na to, że mówią, że zredukowali opory tego o 14% procent to mogło by mieć to bezpośredni na to wpływ.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 22:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.02.2016
Posty: 284
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Smook napisał(a):
Nie róbcie sobie jaj pisząc o jakiś michałowickich serpentynach.

Kazdy ma takie serpentyny na jakie zasluguje... Pewnie te na Pomorzu sa duzo bardziej wymagajace. ;)
A tak serio: to chodzilo mi raczej o miejsce o pewnym nachyleniu, ktore bardzo dobrze znam i ktoredy jezdzilem wiele razy roznymi samochodami. Jestem przekonany, ze zdecydowana wiekszosc z nas miala okazje jezdzic po prawdziwych gorskich alpejskich serpentynach. Ale w tym watku dyskutujemy raczej o tym czy M6 w tych samych warunkach hamuje silnikiem lepiej czy gorzej niz inne samochody, a nie licytujemy sie kto jezdzil w wyzszych gorach. ;)
Przy okazji chcialem Ci powiedziec, ze ostatnio w okolicy Nowego Sacza jechalem super lokalna droga o duzo wiekszym nachyleniu (potrzeba byla redukcja na 1) niz np. na przeleczy Bormio, ktora tez mialem okazje niedawno pokonywac. A bylo to taka zolta lekko zakrzywiona kreseczka na mapie...

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 23:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie trzeba serpentyn, wystarczy znane sobie skrzyżowanie czy po prostu czucie wozu żeby stwierdzić tą cechę.
Swoją drogą - tempomat w górach ? Bez żartów:)
I celowo piszę cecha a nie wada, bo to zależy od stylu jazdy, oczekiwań, przyzwyczajeń, priorytetów itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 10:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Andrzejsr napisał(a):
Swoją drogą - tempomat w górach ? Bez żartów:)
itd.


Jedziesz kilkadziesiąt km z górki np. z Brenner i nie chcesz zapłacić mandatu - jak sobie radzisz? Półdupki razem ,gaz ,hamulec i wajha jak na torze?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2016, 11:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie gaz hamulec tylko "odjęcie gazu". Tylko nie w skyactive najwyraźniej.
I tak, przed zakrętem (co w serpentynowych warunkach jest co chwilę) - dohamowanie hamulcem, nieprzegrzewające go, dobrze mieć taki odruch nie tylko na torze, bo można na różną nawierzchnę trafić choćby.
(BTW - tknięcie hamulca nie wyłącza to tempomatu ? wymuszona redukcja nie wyłączy go także ? dodanie gazu z redukcją przed podjazdem zaraz się zaczynającym też nie ? - przecież to stałe czynności jazdy w górach , nie jakiegoś monotonnego zjazdu kilkadziesiąt km tylko jazdy w górach zwykej) . I mówię o górach w sensie dynamicznej zmiany nachylenia, zjazdy, ostre zakręty w pochyleniu, podjazdy z serpentymami wymagającymi redukcji, dohamowania na zdjeździe , czy redukcja na podjeździe - bo traktor lub nie wiem, ktoś na tempomacie może. Itd. Ja wiem że każdy ma inne definicje gór, jednak tak to można się przekomarzać w nieskończoność, bo dojdziemy do poziomów npm. ze znikomą ilością tlenu, braku dróg, Toyoty Hilux i innych cudów gdzie autostradowa przełęcz jest również w takim odniesieniu niczym stół płaska.

Cecha o której mowa w każdych warunkach daje o sobie znać, w tym na płaskim, więc nie ma co udawać że jej nie, ma bo w jakichś specyficznych warunkach wystarcza tempomat.

Wczoraj znów po płaskich niezmiernie, naszych górach jechałem Mazdą, drogami jeszcze nie gruntowymi ale o dynamicznie zmiennym nachyleniu i myślę że nie ma co dywagować - Mazda 6 przynajmniej z AT nie ma zdolności pełnego hamowania silnikiem.

Lekko spowalnia na 2ce, 1ki nie da się w takich warunkach wrzucić, bo na 2ce już wyje jak potępieniec - na górnym zakresie obrotowym i zabrakłoby zakresu dla 1ki (przy danej prędkości, dalekiej od wariackiej) a i tak przyspiesza stopniowo, podczas gdy innym autem w tym miejscu i z tą samą prędkością początkową na szczycie bym sądzę na 2ce do dołu zjazdu dojechałbym bez problemu ze stałą V zjazdową.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sie 2016, 21:42 
Amator
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 89
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Według mnie silnik 2,0 nie ma cech pozwalających na przyjęcie, że można używać pojęcia hamowania silnikiem, bardziej adekwatne to zwalnianie podobne do wrzucenia na luz, gdzie także się naturalnie wytraca prędkość (jak nie ma spadków terenu). Hamowanie silnikiem z 100km/h na 50km/h na 6 biegu można porównać do wytracania prędkości wrzuceniem na luz. W moim poprzednim samochodzie miałem już problem z zatrzymaniem się na skrzyżowaniu bez hamulca. W maździe to prawie niemożliwe. Na 2 biegu opory są zauważalne, ale i tak nie pozwalające utrzymać prędkości przy dużym nachyleniu. Zjeżdżając z kilka tygodni temu z przełęczy wysokiej na ponad 2400 m musiałem używać hamulca na każdym zakręcie, gdyż samochód rozpędzał się z 20-30 do 60-80 km/h. Według mnie ta cecha wpływa znacząco na oszczędność spalania. Ciekawe jak to będzie w najnowszej konstrukcji. Dziś gdzieś czytałem, że w 2019 roku wraz nowymi modelami mają wejść do sprzedaży nowe silniki benzynowe ze stopniem sprężania 1:18, zamiast obecnych 1:14. Spalanie ma spaść o 30%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sie 2016, 22:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Co do gór i pagórków się nie wypowiadam. Na autach się nie znam. Tylko teraz taka kwestia (kumpel powiedział przy innej okazji) AT
- jedzie
albo
- stoi
samo z siebie po odpaleniu silnika na "biegu".
M6 jedzie.
Wyżej czytam że na niższym biegu M6 bardziej hamuje.... u mnie jakoś dziwnie na niskich obrotach prawie nie hamuje, na wyższych - owszem. Co przekłada się na wyższy bieg przy tej samej prędkości. Pisałem zresztą o tym na forum tyle że może to wynikać z trybu sport, łopatkami na tyle się jeszcze nie bawiłem.
Pomijając kwestie dźwiękowe wcześniejsze auta również na wyższych biegach mocniej silnikiem hamowały. Większy opór, pomijam "ledwo się toczy".

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 31 sie 2016, 23:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wedrowiec napisał(a):
u mnie jakoś dziwnie na niskich obrotach prawie nie hamuje, na wyższych - owszem. Co przekłada się na wyższy bieg przy tej samej prędkości.


Coś się zakręciłeś... wyższy bieg to przecież niższe obroty przy tej samej prędkości...
Chyba, że podchodzisz, że wyższy to tam gdzie jest większe przełożenie... Ale uwierz mi każdy co przed Tobą pisał pisząc o niższym biegu pisał wg numerów kolejnych jak w MT... czyli redukcja...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sie 2016, 23:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
gzesiolek po prostu masz rację.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 18:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie odświeżę troche temat ale w nieco innej kwestii. To jest mój pierwszy automat i nie wiem czy hamowanie silnikiem (redukowanie biegów żeby było 3-3,5k rpm) w przypadku skrzyni automatycznej niesie za sobą jakieś negatywne konsekwencje (np. większe zużycie skrzyni czy potrzeba częstszej zmiany oleju w skrzyni i/lub silniku)?

P.S. wiem, że Mazda nie zaleca wymian oleju w skrzyniach, jestem raczej laikiem dlatego pytam czysto teoretycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 18:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Spokojnie, manualna redukcja właśnie do tego służy. Szczególnie na alpejskich trasach, gdzie nawet 'jedynką' czasem trzeba się posłużyć aby ocalić hamulce.
Skrzynia ma zabezpieczenia i nie da się zredukować na bieg który spowodowałby za wysokie obroty.
Jeżeli chodzi o kwestię przedwczesnego zużycia oleju ATF-FZ to owszem, intensywna eksploatacja (czyli regularne ciągnięcie przyczep, ostra jazda na wzniesieniach oraz autostradach, wejście skrzyni w tryb awaryjny wskutek wysokiej temperatury oleju) jest przesłanką do kontroli i ewentualnej wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 19:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dzięki smook za potwierdzenie <spoko> . już myślałem, że może nie powinienem redukować automatem a powiem szczerze, że czasami nudzi mnie jazda bez zmieniania biegów :wink: (jeżdżę głównie lokalnie, po mieście) więc z czystym sumieniem będę się "bawił" w manualną redukcję/hamowanie silnikiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lis 2020, 23:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie masz i-eloop?
Wydaje mi się ze to właśnie ten system hamuje silnikiem i odzyskuje energię

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 09:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
mam i-eloop ale nie wiem czy ten system generuje dodatkowo jakiś opór i szybsze wyhamowywanie. Obstawiałbym, że tylko odzyskuje energię bo rzeczywiście tempo wyhamowywania mogłoby być znacznie lepsze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2020, 10:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
i-eloop chyba w znikomym stopniu powoduje zmniejszanie prędkości. Alternator bierze udział w odzyskaniu energii, ale nie wiem czy może on aż tak mocno wpłynąć na spadek obrotów silnika ?
W każdym razie hamowanie silnikiem w automacie działa tak samo jak w manualu.
Nawet jest o tyle fajnie, że jadąc stromo w dół jak zrzucam ręcznie bieg łopatkami to skrzynia trzyma go tak długo, dopóki auto nie zacznie zwalniać na wypłaszczeniu. Na płaskim jest inaczej, bo po zbiciu biegu i braku przyspieszania po kilku sekundach wraca do trybu "automat".

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.