Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 11:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem mazdy gj(niestety nie nowej tylko używanej) i dzisiaj wyskoczył mi komunikat engine inspection required. Na szybko próbowałem znaleść jakąś informację na forum ale bezskutecznie, dlatego piszę tutaj. Co mogło spowodować ten błąd? Ma ktoś jakieś rady jak na co zwrócić uwagę? Moje auto jest takie jak w opisie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 14:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Był tu taki przypadek, komunikat wyskoczył po 1 dniu od wyjazdu z salonu. Problemem był chyba korek paliwa, który nie był odpowiednio dokręcony. Ja na Twoim miejscu bym go sprawdził a następnie odłączył klemę "-" na kilkanaście minut, żeby komp się zresetował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
ok, tak też zrobię :) Dzięki. Póki co mogę dodać że auto postało ok. 1godziny i już komunikat się nie pokazuje, dziwne.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 sie 2016, 11:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
A więc tak, błąd pokazuje się p0134(obwód sondy lambda - brak sygnału bank 1 sonda 1), po usunięciu wrócił za jakis czas :/ I teraz kwestia co zrobić? wymienic sondę czy coś innego?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 5 sie 2016, 12:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
konrade, gdzieś na forum pisał któryś z użytkowników (chyba bespartyjny) o swoim znajomym posiadaczu 2.0 GJ. Było to ze 1-2 lata temu, gość miał 160 tys km przejechane, generalnie z samochodem było wszystko ok, ale właśnie padła sonda. Więc to całkiem prawdopodobne i u Ciebie, skoro taki błąd Ci się pojawia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2016, 09:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Dzisiaj powinienem dostać nowa sondę i zobaczymy czy problem zniknie. Z jakim momentem powinienem dokręcić sondę?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 paź 2016, 21:18 
Świeżak
Offline
Od: 18.05.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Region: śląski
U mnie podobny komunikat, tylko kod błędu p0421. Wymieniłem sondę lambda i na chwilę problem zniknął. Stara była delikatnie nadjedzona przez kuny. Jednak nadal losowo
się zapala błąd silnika. Zauważyłem taki ostry zapach spalin taki że aż oczy lzawia..co może być przyczyną? Mam przebieg 70000km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lis 2016, 19:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Wymieniłem sondę i niestety dalej błąd się pojawia i znika więc nie wiem co jest nie tak :/

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lis 2016, 17:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 21.12.2015
Posty: 186
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Wyskoczył mi tez ten błąd tydzień temu, okazało sie że jest przepalony bezpiecznik.

Pzdr
mHuba


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lis 2016, 18:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Mógłbyś przybliżyć, który to jest i gdzie się znajduje?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sty 2017, 13:18 
Świeżak
Offline
Od: 05.03.2016
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
witam
mam pytanko, czy komuś z posiadaczy GJ'tek wyskoczył błąd P0421?
poza świecącą kontrolką żadnych niepokojących objawów (jedyne co zauważyłem to wyłącza start-stop , po skasowaniu błędu działa dalej, ale po dłuższej/krótszej chwili błąd wraca)
chciałem podpytać o możliwe powody zanim się do tego dobiorę :)

pzdr
Mariusz


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 5 sty 2017, 13:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
mario2011 - błąd prawdopodobnie dotyczy sondy lambda.
Przed założeniem nowego tematu warto zapytać wyszukiwarki: P0421


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 22:39 
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2017
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Wczoraj po włączeniu samochodu zauważyłem, że na desce rozdzielczej miga mi ikona silnika i z boku na wyświetlaczu pisze engine inspection required. Skasowałem błąd testerem. Czytałem tu na forum o niedokręconym korku wlewu paliwa - dokręciłem. Po kilku uruchomieniach i kilkudziesięciu kilometrach błąd znowu się pojawił. Poniżej zamieszczam zrzuty z forscan. Co więcej zauważyłem że obroty silnika oscylują - nie są stałe, rosną i zmniejszają się w niewielkim zakresie przy czym samochód lekko wibruje. Klimatyzacja była wyłączona. Poniżej zamieszczam również wykres obrotów w czasie postoju. Czy to jest normalne? Co może być powodem?
http://tufotki.pl/fulml


Ostatnio edytowano Wt, 16 maja 2017, 23:55 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 06:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam Mazdę 6 GJ rok 2013 2.0 benzyna. Wyskoczył mi błąd P0421. Poza kontrolka check engine z autem nic niepokojącego się nie dzieje. Czy ktoś uporał się z tym problemem?Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.

Przemek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 10:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Komunikat z drugiej sondy lambda, może świadczyć o nieszczelności układu wydechowego (dziurawa plecionka) lub uszkodzonym katalizatorze. To jest sonda diagnostyczna i nie wpływa na żadne parametry silnika.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 11:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Dziękuję za podpowiedź . A jak najtanszym i skutecznym sposobem rozwiązać ten problem? Od czego zacząc?

Przemek

-- Dodano: Pn, 2 paź 2017, 11:05 --

Grzegorz widzę że z Łodzi jesteś. Może od razu podpowiedsz jakiegos dobrego mechanika co się upora z tym tematem

Przemek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 12:37 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niestety nie polecę Ci żadnego mechanika, bo staram się ogarniać usterki we własnym zakresie. Ostatnio w astrze h wymieniłem plecionkę właśnie z powodu tego błędu :)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 lut 2018, 14:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Cześć,
dziś niestety przeceniłem możliwość jazdy na rezerwie i zabrakło mi paliwa...
Kolega dowiózł, zalałem. Odpalił. Jednakże pojawił się komunikat "engine inspection required'.
Odłączyłem klemę "-" i czekam.

Co może być powodem komunikatu, oprócz wiadomego braku paliwa. Zaciągnął syfu z baku ? Sonda ?

Pozdrawiam,
siwas


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 01:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Witam , w lecie robiłem obsługę i majster na zakładzie po wymianie filtra powietrza nie dopiął do końca pokrywy filtra. Z tego co pamiętam jest takich 4 lub 5 zapinek a on zapiął tylko 2 przez co pokrywa miała szczelinę. Po 200 km trasy gdy jechałem nad nasze piękne polskie morze wyskoczył mi komunikat "Engine inspection required " na pomarańczowo. Że byłem w trasie to i tak nic z diagnozy. Spokojnie dojechałem do hotelu i zatrybiłem na drugi dzień , żeby sprawdzić filtr co było strzałem w dziesiątkę. Zamknąłem dokładnie pokrywę. Jeszcze kilka wyjazdów kilkukilometrowych hotel-miasto świecił się komunikat , potem jednak zgasnął i do dzisiaj się nie zaświecił.
To jest info dla tych , którym wyskoczył ten komunikat bo mojej przypadłości na forum nie wyczytałem. Wlew paliwa, sonda lambda, bezpiecznik.
Na listę można dopisać : źle zapięta osłona filtra powietrza przy silniku.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 16:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: lubuski
Witam,
Nie wiem czy to odpowiedni wątek, ale nie chciałem zakładać nowego.
Bardzo proszę o pomoc forumowiczów.
W dniu dzisiejszym w mojej Mazdzie CX 5 rocznik 2013 benzyna zapaliła się lampka engine inspection required, po czym następnie sbcs, kontrola trakcji i wszystko na raz.
Auto jakby nie miało moc ? Czuje drgania w kierownicy gdy dodaję gazu i silnik nienaturalnie pracuje.
Kompletnie się nie znam na mechanice.
Czy to coś poważnego ? co to może być?
Stan oleju w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 mar 2021, 12:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam Panowie. P0172 OBDII oznacza, że czujnik tlenu O2 w banku 1 wykrył, że w spalinach jest mało tlenu. Czyściłem przepływkę i skasowałem błąd ale powraca. Czy ona nadaje się do wymiany czy szukać gdzie indziej? Filtr powietrza czysty. Ktoś miał podobny problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 mar 2021, 14:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pokaż wykres pracy sondy w czasie na mocno rozgrzanym aucie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 mar 2021, 11:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Kilka wykresów z MAF włącznie. To jest z Car Scannera. Czy to wystarczy?

-- Dodano: 16 marca 2021, o 11:34 --

A w przypadku wymiany jeśli będzie konieczna, to jaką sondę kupić? Jaką firmę polecacie i jakiej nie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 mar 2021, 13:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pokaż mi napięcie z obu sond w czasie np. 30 sekund. Rozgrzany silnik, bieg jałowy. To wystarczy.

A jak chcesz super zrobić to log dynamiczny z przepływki maf specified + maf actual, obroty 1000, 3 bieg i pedał w podłogę na lekkim wniesieniu do zamknięcia obrotomierza.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.04.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Taka sytuacja. Wczoraj zatankowałem po robocie cały bak tej bogatszej benzyny 95. Dziś wracając z roboty przed ruszeniem skasowałem błąd. Nie pojawił się przez 15km, zwykle wracał szybciej. Zobaczę jak będzie jutro. Jak się powtórzy to wykonam testy ponownie.

-- Dodano: 17 marca 2021, o 08:00 --

Dziś rano po przejechaniu 15km zrobiłem test bo błąd się pojawił. Zdjęcia wrzucę później bo będę na kompatybilnym kompie. Ale mogę powiedzieć że napięcia bardzo się wahają.

-- Dodano: 19 marca 2021, o 17:00 --

Czy to wystarczy? Z jednego są aż 3 bo się gwałtownie zmieniało więc klikałem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.