Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 17:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam wszystkich,

dzisiaj po odpaleniu samochodu usłyszałem dziwny stukot w silniku, na początku myślałem, że to jakiś wiatraczek obija jednak postanowiłem pojechać do serwisu (mazda auto-gazda w Bielsku-Białej).

Mojemu zdziwieniu nie było końca kiedy Pan w serwisie poinformował mnie, iż po wyciągnięciu bagnetu stwierdzili brak oleju silniku. Ostatni przegląd wykonywane był u nich przy przebiegu 48 000 km obecnie po przejechaniu 14 000 km stan liczniku to 62 000 km.

Pan poinformował mnie, że mazda 2 tym silniku nie posiada czujnika poziomu oleju i w instrukcji jest napisane aby stan oleju kontrolować co 1 000 km. Pomijam zdziwienie, że samochód nie posiada czujnika poziomu oleju - pierwszy raz od kiedy mam prawo jazdy trafiłem na taki przypadek.

Samochód jeździł normalnie - brak błedów na komputerze, brak jakichkolwiek oznak, że coś nie tak.

Moje pytanko jest nastęĻujące czy możliwe żeby samochód wypił 4 litry oleju w ciągu 14 tys km?

Czy jak dolewacie do swoich mazdy olej to średnio jaką ilość co 1000 km?

Pytania zadaje bo mam podejrzenia, że podczas ostatniego serwisu nie wymieniono mi oleju lub nalano do za mało?

Czy ktoś miał podobną sytuację?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 18:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Zoom Zoom oszczędności na każdym kroku. Tak samo jak brak wskaźnika temp. silnika , brak czujnika wysokości płynu spryskiwacza. :idea: :idea: :idea:
Nie mogę uwierzyć ze nie ma czujnika poziomu oleju :facepalm:

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 19:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Z rury wylewałby ci się olej gdyby silnik "przeciekał" . Rura byłaby tłusta , dymiłoby się za samochodem , to możliwe co piszę , ale nie twierdzę , że mam rację.
Sprawdzanie poziomu oleju co 1000 km, to jakieś chore !

Myślę tak ...
Niech sprawdzą ciśnienie sprężania, szczelność silnika .
Gdzieś olej musiał się podziać , prawda ?
Opowiadają dziwne rzeczy i tyle. Co to jest czujnik oleju ? Macie na myśli Czujnik Ciśnienia Oleju ?
Nie ma go w maździe ?! :arrow:
Jeżeli ten silnik ŻŁOPIE olej, to nie jest to oszczędny silnik :)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 20:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja dolewałem setke, może dwie nie pamiętam, po ok 10tys km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 21:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
rappus - ja sprawdzam regularnie. Mi nic nie ubywa a poza tym wymieniam co 10 tys. km.
A co do kontrolki poziomu oleju, to w żadnym samochodzie nie ma takiej. Jest tylko od ciśnienia oleju, to podstawowa kontrolka w każdym samochodzie.

Tak czy inaczej to dziwna sprawa, żeby przez 14 tys km ubyło aż tyle oleju. :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 21:05 
Offline
To jakiś obłęd :arrow:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 21:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Wolałbym wierzyć, że nie dolali, choć wtedy to masakra jakaś <baseball> :alcapone: bo jeśli tyle pali to będzie gorzej jak w starym TFSI. :facepalm: Nie chce mi się wierzyć, skoro na razie to jednostkowy przypadek.
Teraz koledzy to jak się mówi lecimy do bagnetu :-P i uważajcie, żebyście jak my przy dieslu nie popadli w paranoję z tego faktu :mad: :zawrotglowy:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 21:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
bespartyjny napisał(a):
. Co to jest czujnik oleju ? Macie na myśli Czujnik Ciśnienia Oleju ?


Czujnik ciśnienia oleju to jedno a czujnik poziomu oleju to tez inny czujnik.
Ja jeszcze miałem inny czujnik w moim poprzednim aucie.
Czujnik jakości oleju , jak olej nie miał już właściwych parametrów to kontrolka się świeciła na pomarańczowo. A jak był niski poziom oleju to ta sama kontrolka świeciła na czerwono.



Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


Ostatnio edytowano Pn, 2 maja 2016, 22:39 przez irys, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 22:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien napisał(a):
A co do kontrolki poziomu oleju, to w żadnym samochodzie nie ma takiej. Jest tylko od ciśnienia oleju, to podstawowa kontrolka w każdym samochodzie.

I tu się mylisz. W moim Pajero III jest kontrolka niskiego poziomu oleju, niezależna od kontrolki ciśnienia oleju. Inna sprawa, że często terenówki jeżdżą nie po płaskim i taka kontrolka przydaje się, żeby w przypadku zbyt niskiego poziomu oleju i dużych przechyłach (zjazdy, podjazdy, trawersy) nie odsłonić smoka pompy olejowej i nie zatrzeć silnika. Swoją drogą swego czasu w Pajero kontrolka poziomu oleju była jak znalazł, bo przez pewien czas fabryczny bagnet był za długi, co powodowało zafałszowanie pomiaru poziomu oleju przy jego pomocy.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 22:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Ja też mam czujnik poziomu oleju nie mam za to bagnetu do kontroli.
Mam tylko miejsce na bagnet i korek zamiast niego.
Można dokupić bagnet.
Stan oleju sprawdzam w menu komp.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 23:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
irys w X3 jest też możliwość pomiaru przez komputer, jednak to co pokazuje wyświetlacz a bagnet to 2 różne wartości. Więc ta elektronika w pomiarach poziomu oleju nie jest idealna.
shutter napisał(a):
I tu się mylisz. W moim Pajero III jest kontrolka niskiego poziomu oleju, niezależna od kontrolki ciśnienia oleju. Inna sprawa, że często terenówki jeżdżą nie po płaskim

Żadnym miałem na myśli typowym wozidle a nie terenówce itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 maja 2016, 23:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kończąc off-topic., dla mnie długie Pajero III to takie typowe wozidło z opcją komfortowego zjazdu z asfaltu i dużego prawdopodobieństwa powrotu na niego oraz zwiększonymi możliwościami pokonywania dziur, krawężników itd. <spoko> . Gabaryty, ciężar czy półterenowe opony AT nie pozwalają na jakieś ekstremalne ekscesy w teranie, ale dwie blokady i reduktor pozwalają na małe co nie co. Nie mniej na co dzień jeździ się nim jak normalną, całkiem komfortową osobówką. Zwłaszcza jak śnieg spadnie lub się trafi na jakąś większą kałużę.
Obrazek
Obrazek

Wracając do tematu: czy faktycznie brakuje całych 4 litrów, co było by nieprawdopodobne w sumie całkiem świeżym aucie, czy po prostu poziom spadł poniżej wskazań bagnetu. Co prawda to drugie jest również mocno niepokojące, bo mimo wszystko ubytek znaczny. Pewnie serwis będzie się upierał, że to wina użytkownika (brak kontroli), nie mniej coś musiało spowodować tak duży ubytek oleju i pewnie będzie wymagało naprawy. Tak wiem, że niby producent zapewnia sobie dupochron w postaci zapisu o jakimś tam zużyciu oleju, ale bez przesady. Chyba że jeszcze faktycznie serwis coś spieprzył przy przeglądzie, ale ciężko to będzie udowodnić.
Ja bym upierał się nad gruntowną kontrolą stanu silnika i naprawą ewentualnych uszkodzeń, oczywiście na koszt serwisu lub MMP.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 06:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja też jestem pod wrażeniem filozofii zoom-zoom [POUTING FACE]. Takich podstawowych rzeczy nie ma. Producent bodajże zabezpiecza się w instrukcji, że M6 może "brać" 0,8 litra na 1000km! To bardzo dużo! Nawet tfsi WV miały problem pewnego czasu z tym, ale nie, aż tyle brały i była afera. A tu wychodzi że może spalić 8litrow na 10000km, to jakaś paranoja by była. I jeszcze brak kontrolek. Rappus - mi się wydaje, że coś z silnikiem jest nie tak lub serwis zawalił. Przecież przy takim spalaniu oleju to żadna super oszczędna w eksploatacji by nie była M6, a i raczej normy euro 6 to by nie przeszła. A swoją drogą to przy takim sprężaniu jakie zastosowali w tych silnikach to coś na rzeczy może być z tym braniem oleju. Proponuję, aby użytkownicy w większej ilości wypowiedzieli się jak u nich to wygląda, czy jest to problem generalny czy jednostkowy. Rappus - też kupowałem w Bielsku, daj znać jak sprawa rozwiązała się.

Gdzie w kompie samochodowym można sprawdzić stan oleju? Chyba, że chodzi o komp PC dopiero po podpięciu?

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 3 maja 2016, 09:33 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Proszę używać opcji edytuj w celu uzupełnienia wypowiedzi (regulamin, pkt 5.4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 07:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
W Mazdzie nie ma. Irys jezdzi teraz A5, ale zostal z nami jako byly uzytkownik Mazdy 6.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 08:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Aha. A to zdrajca .

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 3 maja 2016, 09:32 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 08:26 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Panowie, proponuję zachować spokój i nie uogólniać. Ze wszystkich samochodów, które przeżyłem w rodzinie na przestrzeni wielu lat tylko jeden miał kontrolkę poziomu oleju, która dodatkowo była niezmiernie wkurzająca (świrowała i pokazywała bzdury, a po dolaniu oleju nie gasła). Wiec generalnie tak jak tombien napisał ich sie nie montuje, a nie wszyscy to montują, tylko Mazda robi sobie z nas jaja.

Opisywany przypadek wyglada na jednostkowy, inaczej mielibyśmy na ten temat juz wiele postów. Rozmawiam z właścicielami 2.5l i te silniki wyglada na to, ze nie maja jakiegoś zaostrzonego apetytu na olej. Ja przez 10tys dodałem 100ml (wymieniam co 10tys, wiec nie wiem co by sie działo u mnie dalej).

Nad tym przypadkiem należy sie natomiast pochylić, bo nie wierze, żeby przy takim przebiegu zeżarła tyle oleju na 14tys. Albo jest jakaś wada fabryczna, albo ASO dało dupy i nie dolało, albo coś sie po prostu zepsuło. I tak jak pisał shutter, trzeba silnik dokładnie zbadać. Jeśli ASO odmówi pomocy, poszukałbym innego, albo napisał bezpośrednio do importera (przypadek jest naprawdę interesujący i myśle, ze ktoś sie tym zainteresuje).

Daj znać jak sie sprawy rozwijają.

PS. a w instrukcji każdy producent ma zapisane niebotyczne normy zużycia oleju (0,8 na 1tys to nie jest jakos więcej niż maja inni). Dupochron i moim zdaniem standard...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 08:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Swoją drogą jestem pod wrażeniem tego jak przez 14 tys km (~220 godzin jazdy) można nie sprawdzić ani razu poziomu oleju :hihi:

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 09:06 
Offline
W Renault Scenic miałem kontrolkę poziomu oleju - podczas zapalania samochodu na wyświetlaczu pojawiały się czerwone kółeczka w liczbie 6 i napis "oil ok" co wskazywało na to, że wszystko jest OK. Jedno kółeczko znikało gdy poziom oleju się obniżał....

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 09:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Damianko napisał(a):
Swoją drogą jestem pod wrażeniem tego jak przez 14 tys km (~220 godzin jazdy) można nie sprawdzić ani razu poziomu oleju :hihi:


kontrolowalem raz, jak mialem niecalych 3000km, potem juz ani raz. U Renaultu tak samo. Jak pisze Matarez, byla tam kontrola poziomu. U 1.5dCi sie po kolo 15tkm odezwala jak stalem w gorke, ze juz trche zabraklo. Dolalem okolo 4dcl i do wymiany przy 20tkm byl spokoj. Lyczyklem ze w mazdze bedz tez kontrola poziomu, bo jak to taky "odpad" jak Renault mial.

edit: oj wlasnie przepraszam, przes lato przed wyjazdem do HR sie udalo

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


Ostatnio edytowano Wt, 3 maja 2016, 09:30 przez mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 09:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Damianko napisał(a):
Swoją drogą jestem pod wrażeniem tego jak przez 14 tys km (~220 godzin jazdy) można nie sprawdzić ani razu poziomu oleju :hihi:

Można, bo akurat w moich poprzednich autach zawsze miałem kontrolki, i jak był niski stan to info i dolewałem. Nadal tak mam w seacie leonie starym bo starym dodatkowo na gazie, któremu trzeba dolewać oleju. Ale tak jak ktoś pisał jest czujnik poziomu i przy niskim stanie na zakrętach zaczyna kontrolka świecić po to żeby smoczysko miało co zaciągać . Natomiast w peugocie 307 diesel, to cała inspekcja oleju (poziom i lepkość) przy uruchamianiu. I do momentu kiedy nie regenerowalem turbiny to prawie nic oleju nie brał (dlatego nie zaglądałem na bagnet), ale po tej naprawie to masakra ciągnie olej jak smok o czym dała mi znać inspekcja. A w takim przypadku w M6 nie wiedząc o tym, że nie ma czujników pewnie miałbym tak jak rappus albo jeszcze gorzej bo auto by wcześniej stanęło. Tym bardziej, że ktoś jeszcze pisał, że nie ma czujnika temperatury.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 09:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jak nie ma czujnika temperatury?! Są 2 kontrolki, od niskiej temperatury (niebieska) i od wysokiej (czerwona) - czujnik musi być! Nie ma wskaźnika temperatury, czujnik a wskaźnik to różnica.

Jeżeli chodzi o czujnik poziomu oleju, wygląda na to, że oprócz terenowych i francuskich nie jest to standard. Sprawdzam ręcznie na bagnecie co jakiś czas, to podstawa i nie oczekuję, że elektronika zrobi to za mnie. Olej to podstawa. Kto nie smaruje ten nie jedzie.

A wracając do tematu, skoro kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapaliła, to znaczy, że olej w misce był oraz, że smarowanie było. Ciekawi mnie natomiast dlaczego wydobywały się metaliczne dźwieki z silnika... No chyba, że kontrolka jednak na chwilę się zapalała i gasła...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 09:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
tombien napisał(a):
Jak nie ma czujnika temperatury?! Są 2 kontrolki, od niskiej temperatury (niebieska) i od wysokiej (czerwona) - czujnik musi być! Nie ma wskaźnika temperatury, czujnik a wskaźnik to różnica.


No fakt niebieska zapala się jak jest zimny. Tzn. na czerwono zapali się jak auto dostanie za wysokiej temperatury?

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 10:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.02.2016
Posty: 254
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pomijając kwestię wskaźnika poziomu oleju, który pojawia się w niektórych samochodach, to mamy przecież do czynienia z upraszczaniem sygnalizacji. Może niektórzy pamiętają, że kiedyś po za wskaźnikiem temperatury mieliśmy jeszcze w zwykłych autach osobowych wskaźnik ciśnienia oleju czy napięcia ładowania. Obecnie w zasadzie do spotkania tylko w sprzęcie typu ciężarówka, traktor itd. Z całego zestawu najdłużej się ostał wskaźnik temperatury, a pozostałe zostały zastąpione zwykłymi kontrolkami. Teraz przyszedł po prostu czas na wskaźnik temperatury. Mało kogo teraz obchodzi, jaka wartość powinna być - wystarczy informacja że jest OK.

_________________
Shutter vel Szymon SQ5OVK


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 10:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Bardzo dużo kierowców a już w szczególności kobiety i tak nie miały pojęcia który wskaźnik do czego służy. Moja mama ma prawko na ciągnik i poza obrotomierzem nie ma pojęcia co do czego. Tak samo jest w autach. Jak zapali się jakaś czerwona lampka, takim kierowcom dopiero to coś mówi, bo jest to czerwone.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 10:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Shutter - ogólnie zgadzam się, technologia idzie do przodu więc po co wskaźniki jak każda informacja możne być wyświetlona elektronicznie (tylko, żeby taka była np. niski poziom oleju). No, ale cóż jak czujnika nie ma [FACE WITH TEARS OF JOY].

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 11:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak sobie myślę ...
Ile oleju mieści się w silniku 2,5 ?
Jeżeli ubyło ponad 4 litry, to jakim cudem w ogóle było ciśnienie oleju i smarowanie w ogóle ?
Jakim cudem nie zatarł się ?
Kto w dzisiejszych czasach i przy tym poziomie techniki będzie co 1000 km sprawdzał poziom oleju ? To chore.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 11:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Są dwie sprawy silnik bez oleju nie pojedzie w twoim aucie musiał być olej ale poniżej bagnetu. A od max do min to ok 1 litr oleju plus jeszcze końcówka bagnetu ,to musiało brakować ok 1,5 litra oleju.
Chyba odkręcili korek spustowy oleju, i nie było oleju ale nie wieżę .
Olej oprócz smarowania ma jeszcze chłodzić silnik a tobie się nie grzał.
Więc spalił ok 1,5 litra na 14 tys km, i też nie wiadomo jak ci wymieniali olej ostatnio jaki był poziom oleju po wymianie , mogło już być w bliżej minimum.
Wiadomo w serwisach też robią mechanicy co mogli mieć słabszy dzień. Nie sprawdzili poziomu oleju po uruchomieniu silnika i po zalaniu filtra oleju a zawsze pokazuje mniej i trzeba dolać olej.

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 12:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Konkluzja taka, że po serwisie trzeba jeszcze pewne elementy posprawdzać czy aby na pewno wszystko zostało zrobione tak jak należy. Tym bardziej dotyczy mnie bo to ten sam serwis.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 16:18 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wyrżnąłem kilka postów i UPRZEDZAM: dalszy offtop i dyskusje o tym czy olej jest dobrym wymiennikiem ciepła i gdzie kto ma chłodnice będzie nagradzany, żeby się nikt nie zdziwił.

Dlaczego to jest takie trudne, szanujcie nasz czas!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2016, 19:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam,

no niestety podczas tych 14 tys km nie sprawdzałem oleju - po pierwsze przyzwyczajony z poprzednich samochodów myślałem, że jest czujnik.

Jeśli chodzi o poziom oleju to po wyciągnięciu bagnetu nie byli w stanie sprawdzić poziomu, podobno bagnet łapie od poziomu 1,4-1,5 l tak więc jeśli przy wymianie dolali mi 4,5 l wg serwisanta to samochód zjadł ok 3 litrów oleju na 14 tys km.

Nie było żadnego dymienia, wycieków (parkuje codziennie w tym samym miejscu więc bym zauważył). Producent pisze, że samochód może zużywać 0,8 l oleju na 1000 km to oznacza koniec oleju po 5000-6000 km nawet Ferrari nie osiąga takich wyników:)

Będę informował na bieżąco jeśli wy dolewacie 200 ml na 10 000 km to coś musi być nie tak.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.