Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 19:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 17:11 
Offline
Trochę poteoretyzuję - benzyna jest bardziej lotna od oleju napędowego i z czasem jednak odparuje z tego oleju.
A silnik nie jest idealnie szczelny choćby przez odmę która biegnie do filtra powietrza - prawda?
I gdzieś takie pary zawsze ujdą. Także raczej skłaniałbym się do zdania bespartyjny'ego. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 19:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Na pewno istnieje zjawisko rozcieńczania oleju przez benzynę. Jednak z tego co się orientuję, to dotyczy raczej wyeksploatowanych silników czy nie wiem, nieprawidłowego spalania. Zimne częste rozruchy chyba też. Wiem że bada się oleje pod kątem zawartości benzyny, co może świadczyć o kondycji silnika, czy kiedy zmieniać olej. Starzy mechanicy czasem wąchają olej poszując benzyny :) (ale z dużą rezerwą do różnych teorii starych mechaników należy podchodzić bo masa mitów tak się ciągnie)

Ale tak czy siak , mamy niezamknięty problem - gdzie się podział olej w silniku rappusa ???

Skoro przestał pisać, obstawiam czynnik ludzki jednak, nie olejożerność Mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 20:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Koledzy
W czasach gaźników podjął bym polemikę:) ( ale piknie mi się napisało :D )
Gaźniki "lały" srały pierdziały i mogły zalewać miskę olejową wachą.
NIE w dobie wtrysku bezpośredniego , gdzie dawka paliwa obliczona jest w kosmosie do dawki powietrza i spala się całkowicie.
Nie ma czasu szukać dziury między pierścieniem a tłokiem czy cylindrem , żeby spierdolić do oleju :)
Krótkie odcinki jazdy ? Nie nagrzał się silnik ?
Zwróćcie uwagę, że po pierwszych kilku wybuchach w cylindrze mamy do czynienia z temperaturą jaką ? No właśnie ... wiecie z jaką ... i nic do rzeczy nie ma nadmiar ciepła zabierany przez układ chłodzenia do odparowywania mieszanki paliwowej ;)
Ideałem silnika jest zero strat na ciepło, czyli "zimny silnik i cała energia spalania zamieniona na pracę.
Sprężone powietrze w silniku Pb jak i ON w Maździe to 14:1 około prawda ?
Czyli zanim paliwo wstrzyknięte zostanie do komory spalania , to już w niej właśnie mamy gorąco jak w komorze spalania w dieslu ... jak w piekle :) Benzyna nie ma czasu długo zostać w postaci płynu , żeby wyciec do oleju. Pomijam fakt , że wstrzykiwana do silnika już jest w postaci mgły paliwowej coby łatwiej pomieszała się z powietrzem, a na tłoku wyrżnięto takie kształty , żeby zawirowała jak najbardziej ...
Wszystkie te wiadomości zmuszają mnie do oceny sytuacji jako beznadziejnej dla benzyny pod kątem ucieczki do miski olejowej , bo tam i tak czeka ją śmierć ODPAROWANIA ;)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 20:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Istnienie jakiegośtam procenta benzyny w oleju jest faktem i rozcieńczanie go benzyną (utrata właściwości), zwłaszcza przy przeciąganych przebiegach. Przeglądałem analizy oleju używanego (jak ktoś się chce zagłębić to google -> bob the oil guy -> forum -> UOA (used oil analysis) . I to się normalnie oznacza, jest jakaśtam norma itd. W skrajnych przypadkach dając kroplę oleju na bibułę rzekomo można po sposobie jej "rozchodzenia się" określić, czy dużo, czy nie ma tej benzyny. Tak że w jakimśtam stopniu takie zjawisko zachodzi i tylko co do tego jak to jest duże można się zastanawiać, aczkolwiek w przypadku mazdy i wymian co 10 tys km , chyba nie ma po co i o co kopii kruszyć.

I nie wyjaśni to nam gdzie zniknął ten olej w silniku autora założyciela wątku ?!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Witam,

dawno mnie nie było.

Historia z brakiem oleju kończy się wymianą dołu silnika na gwarancji.

Nadal nie wiadomo czemu zniknął.

Dziwna sprawa ale serwis nie protestował i nie wyjaśnił czemu oleju zniknął>

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 20:49 
Offline
rappus what the f..ck..?
Co ci zmieniają? Tak o, od ręki bez gadania?
Jaki powód podali takiej decyzji?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 21:03 
Offline
Napisałem koledze maila i odezwał się :) Ale dalej jest bardzo tajemniczy w swoich wyjaśnieniach... :idea: Tak sobie myślę, że serwis spierdol.ł sprawę ( pytanie tylko co ) i dlatego bez gadania wymienił część silnika...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 21:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to ładnie ze strony serwisu trzeba przyznać ! jak widać w sprawach poważnych potrafi się Mazda ładnie zachować jak należy (zakładamy jednak jakiś błąd - nie wszystkie butelki oleju wlano może ?) . Nie zwalają na "niekontrolującego co 1 tys km" użytkownika.
Nie jest to niemożliwe w sumie, że ktoś zapomniał wlać cały przygotowany olej, w rutynie, oderwany od tego jeden pracownik i dokańczający drugi na przykład.
No lub faktycznie wadliwy silnik i przepalił? ale to by pewnie długo diagnozowali.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 21:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja zawsze sprawdzam stan oleju na drugi dzień po przyjeździe z serwisu. Wiem ile mam na bagnecie a w poźniejszym okresie wiem czy i ile ubylo, a przy okazji sprawdzam serwis. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 22:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
tombien napisał(a):
sprawdzam stan oleju na drugi dzień po przyjeździe z serwisu


Ja też.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 22:47 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wobec powyższego ja zacznę sprawdzać. Dzięki za podpowiedzi. :)

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sie 2016, 21:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Ja tam sprawdzam na parkingu aso przy odbiorze :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2016, 09:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Właśnie jestem też w serwisie na przeglądzie i wspomniałem im o tym przypadku to zawolali mnie jak wlewali olej do silnika [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Wysłane z mojego Lenovo K910


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 18:53 
Offline
Mazda 2.5 model 2017 przebieg 510 km - silnik działa cicho bez klekotania czy czegoś innego.
Dzis było +6 stopni odpalam auto i wyszłem do bagażnika i zobaczyłem z obu rur siwy śmierdzący dym ( koło 6 sec po dopaleniu i dymiło koło 5 sec. ) potem już nic nie było - oczywiście to nei para wodna bo ta jest jak silnik jest gorączy czy tam układ wydechowy.
Coś z uszczelniaczami czy też tak macie ? prosze zoabczcie czy macie podobnie :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 19:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jak ma 510 km i śmierdzi jeszcze. Jeżdząc od przepalania, to pewnie ten wosk się przepalał. Tylko czemu akurat z układu wydechowego to jest zagadka. Tam akurat nawet jak był to już powinien się dopalić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 19:26 
Offline
Było już tu powtarzane kilkanaście razy - podczas rozruchu jest podawana bogatsza mieszanka, żeby katalizator się szybciej rozgrzał i stąd ten dym. Też tak mam.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 19:28 
Offline
Ok dzieki super :P
Dodam że po odpaleniu przez te 10 sec jest silnik glośniejszy lub obroty , tak jakby coś dodatkowego działało zaraz po odpaleniu silnika zimnego przez pierwsze 10 sec. - jest głośno w kabinie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 19:49 
Offline
Tak ma być - to efekt spalania bogatszej mieszanki. Nie jest to wada.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 13:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zauważyłem, że po przejechaniu 15000km od serwisu (czyli do kolejnego 5000km) aby stan oleju do połowy musiałem dolać około 1.7 litra oleju 0W20, bo miarka nawet nie łapała minimum. Zero jakiej informacji na komputerze, zero jakiej kolwiek kontrolki, że niski stan oleju.

Czy wy w swoich mazdach z tym silnikiem (2,5 benzyna rok 2016) musicie dolewać olej ? (przeczytałem instrukcję obsługi i nic tam nie ma napisane o tym, że trzeba bądź producent mówi, że może brać)

Samochód ma przejechane około 60tyś km.

Będę wdzięczny za wasze informacje w tym temacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 13:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Przez pierwsze 9 tys. nie ubyło ani mm na bagnecie...

Czy sprawdzałeś stan po wymianie (po serwisie)? Przecież nie odparowało Ci nagle... Olej sprawdza się raz w miesiącu...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 16:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
jfilla napisał(a):
Zauważyłem, że po przejechaniu 15000km od serwisu (czyli do kolejnego 5000km) aby stan oleju do połowy musiałem dolać około 1.7 litra oleju 0W20, bo miarka nawet nie łapała minimum. Zero jakiej informacji na komputerze, zero jakiej kolwiek kontrolki, że niski stan oleju.


Nie powinno być już tych 5000km do kolejnego serwisu. 20 tys. km interwału wymiany oleju to zbyt dużo. Sprzyja to jedynie degradacji silnika. Olej przy 15 tys. km jest już wystarczająco wyeksploatowany. Japońska instrukcja obsługi przewiduje maksymalnie 15 tys. km dla trybu normalnego. Pisałem już o tym 4,5 roku temu:

viewtopic.php?p=3284#p3284

Im dalej w głąb tak długiego, za długiego interwału 20 tys. km tym więcej oleju będzie ubywać, bo będzie on bardziej zużyty. To normalny objaw. Można go tylko zredukować stosowaniem lepszej jakości oleju, ale nic nie zastąpi jego regularnej wymiany.

W kwestii kontroli stanu oleju to niestety Ty zawaliłeś. Nie wolno dopuścić do spadku stanu oleju poniżej kreski minimum na bagnecie. W tym samochodzie nie ma żadnego systemu, który monitorowałby poziom oleju za Ciebie. Szczególnie już nie wolno dopuścić do sytuacji, w której o braku oleju informuje nas kontrolka niskiego ciśnienia oleju.

jfilla napisał(a):
Czy wy w swoich mazdach z tym silnikiem (2,5 benzyna rok 2016) musicie dolewać olej ?


Z mojej praktyki w Czarnym Paliwie wynika, że silniki benzynowe 2.0 praktycznie nie pobierają oleju. Bez względu na wersję mocy. Jeśli już to są to niewielkie ilości, po części zależne także od jakości zastosowanego oleju.

Silniki 2.5 niestety pobierają olej częściej i w większych ilościach, ale nie jest to też regułą, bo choćby KMBak wyżej pisze, że u niego wszystko jest w najlepszym porządku w tej kwestii.

KMBak napisał(a):
Olej sprawdza się raz w miesiącu...


<spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 17:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tomek napisał(a):

KMBak napisał(a):
Olej sprawdza się raz w miesiącu...


<spoko>


Dodam tylko, że te moje 9 tys. km to było w rok. A olej sprawdzić warto co 1000 km, bo producenci teraz dla bezpieczeństwa wypisują, że nawet 1 litr na 1000 km może ubyć oleju... :hahahaha:

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 17:23 
Offline
Mi przez pierwsze 70 kkm nic nie brał. Po przekroczeniu tego przebiegu zaczęło się ubywanie. Każda z 3 Mazd 6 2.5 w mojej firmie bierze olej. Nie ważne jak jeżdzone. Wszystkie biorą. Przebiegi 120, 70, 60 kkm. Także KMBak nie życzę ci tego ale wszystko przed tobą. Polecam przejść na 5W30. Ja za radą Tomka stosuję olej Penrite. I bierze go znacznie mniej. Obecnie na 9 kkm dodałem może z pół litra. Obecnie znowu zmieniony i odliczam. Sprawdzanie oleju robię co 2-3 kkm. Na pewno też przed każdą dłuższą trasą. Pod koniec sierpnia jadę na południe Europy i nie wiem ile wziąć ze sobą oleju. 1,2 czy 3 litry..? :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 23:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To w takim razie ciekawa sprawa. Samochody o wiele tańsze weryfikowały poziom oleju każdorazowo przy odpalaniu, przy zmniejszeniu informowały.

Jak się okazuje z waszych postów wychodzi, że Mazdy 6 2.5 biorą olej od pewnego momentu, czy ktoś wie co serwis lub producent mówią na temat brania oleju przez te silniki, robił ktoś z tym coś np. w serwisie ?

Teraz to cyklicznie będę sprawdzał ten olej, choć Japnska technologia myślałem, ze jest lepsza, tym bardziej, ze wcześniej nikt w serwisie nie zwrócił mi uwagi na za mała ilość spuszczanego oleju, choć za pewne oni w ogóle tego nie sprawdzają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 06:06 
Offline
Może być tak że olej Mazdy jest dość hujowy i swoje robi. Choć ja zmieniam co 10 kkm i w sumie nawet jakby był hujowy to bez przesady.. Kiedyś wspomniałem coś mechanikowi w ASO to odpowiedział mi że w salonie stoją te co nie biorą. Także obstawiam że doskonale znają temat. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 17:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.10.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam pytanie troszkę z innej beczki - otóż aktualnie mam przebieg 14000 km i za 2 tygodnie jestem umówiony na pierwszy serwis gwarancyjny jako, że mija rok odkąd mam M6. Dzisiaj rano pojawił się komunikat o konieczności wymiany oleju. Jak wszedłem w komputerze w monitor stanu pojazdu to pokazuje się info, że eksploatacja oleju wynosi 0% czyli, że jest kompletnie zużyty i czerwony napis o tym, że trzeba go wymienić.
No i tu moje pytanie, czy przez te 2 tyg mogę spokojnie jeździć samochodem czy może to być w jakiś sposób szkodliwe dla silnika ? poziom oleju sprawdziłem i jest w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 19:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Może chodzi o to tylko, że termin wymiany minął. Nic nie wiem, żeby był czujnik zużycia oleju!? Oświećcie mnie proszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 20:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.10.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kurcze może pomieszałem ale "eksploatacja oleju" wyświetlała 0% a kiedyś jak patrzyłem to te wartości były wyższe więc tak wywnioskowałem.
Ale w sumie chyba masz rację bo jak usunąłem inspekcję to pojawiło się 100% więc to chyba po prostu odlicza czas/km przejechane i te procenty spadają a nie sprawdza faktyczną jakość oleju.
Przepraszam za zamieszanie :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 22:32 
Offline
Dolewaćie coś oleju do swoich ? ja mam at wiec jak przycisne to automatycznie obroty do odcinki wiec chyba = picie oleju, mam przejechane 11 tyś i wypiła koło 0,4l. no ale często jest wkręcana.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 07:09 
Offline
W mojej firmie na 3 sztuki 2.5 wszystkie biorą olej. Jeżdżone bardzo różnie bo spalanie mamy od 8 do 12 i każda łyka. Mniej, więcej ale łykają. U mnie tak jest 1-1,5l/10 kkm. Zmieniam olej co 10 kkm od samego początku.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.