Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 08:40 
Offline
Wydaje mi się że jak ktoś ma manuala to ma mniejsze spalanie oleju bo raczej mało kto z nanualem kręci do odcinki i zmienia biegi przy dynamicznej, a przy tych wysokich obrotach spalanie oleju jest największe. - tak mi sie wydaje :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 11:20 
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2016
Posty: 28
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
rkarcz napisał(a):
W mojej firmie na 3 sztuki 2.5 wszystkie biorą olej. Jeżdżone bardzo różnie bo spalanie mamy od 8 do 12 i każda łyka. Mniej, więcej ale łykają. U mnie tak jest 1-1,5l/10 kkm. Zmieniam olej co 10 kkm od samego początku.


Pozwolę sobie wtrącić w rozmowę i stwierdzić że tragedii nie ma . Mogło by być mniej ale żeby nie było tylko więcej :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 12:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Kurcze to jak 1.8-2.0 TFSI / TSI. :/ przynamniej kiedyś :mad:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 23:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.02.2015
Posty: 827
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Tez zmieniam co 10kkm i tylko raz setke dolalem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 18:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
18 listopada 2017, o 12:24 crow napisał(a):
Kurcze to jak 1.8-2.0 TFSI / TSI. przynamniej kiedyś


W moim Audi TFSI od wymiany do wymiany nie dolałem ani grama oleju
tak samo jak w Seacie Leonie żony TSI nie dolałem oleju , wiec to już jest historia nie aktualna z braniem oleju. :wink:

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2017, 18:43 
Offline
2012 to koniec problemów olejowych w VAG. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lis 2017, 08:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Kiedyś miałem 2.0TFSI BWA i musiałem dolewać i wszyscy krzyczęli, że to porofanacja itd.
1 litr szedł co jakiś czas. Pomijam że był na mocnych sterydach.
Wiem, że dziś to pieśń przeszłości, choć się zdarzy, ale z innych względów, bo mój szef miał 1.8 TSI w skodzie i nic nie musiał zaglądać pod maskę.
Więc wiem, że niby koniec.
Ja tylko zdziwiony jestem, że mazda potrzebuje tego oleju dolewać, tak jak kiedyś było w VW.
Czy ci co darli kiedyś szaty dzisiaj zastanowią się bardziej nad silnikiem 2.5 mazdy że ma taki urok? A jeżeli ta wersja spala, to co dopiero będzie z 2.5 turbo? Może tak jak kiedyś z 2.3 turbo z MPS. :idea:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lis 2017, 11:59 
Offline
Pytanie czy silnik zalewany od początku dobrym olejem 5W30 miałby tak samo. U nas laliśmy Mazdę 0W20 i może to był błąd. HGW. Może niech się Tomek wypowie. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 18:40 
Offline
Mam przejechane obecnie ponad 137 tys. km i między przeglądami ( mniej więcej co 10 - 12 tyś km) nie dolewam ani grama oleju. Do 100 tyś. jeździłem na mazdowskiej Suprze 0W20, potem zmieniłem na MITASU 0W20.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 18:53 
Offline
Dlatego wątku dla 2.0 nie ma.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 18:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A tak z ciekawości między min a max na bagnecie to ile jest oleju (w litrach)?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 20:30 
Offline
1l albo 0,75l.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 20:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
rkarcz napisał(a):
Dlatego wątku dla 2.0 nie ma.. :)
I oby tak zostało


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lis 2017, 22:01 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Także jeżdżę 2.0 l SkyEnergy i od nowości nie dolałem ani mililitra oleju.
Wymieniam co ok 12.000 - 15.000 km.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 11:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Przed spotem Lublinskim dolałem jakieś 200ml. 2 tygodnie przed przeglądem. Tylko raz na jakieś 12tyś km. Ale u mnie wskazówka obrotomierza nie ma czasu się zakurzyć ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 13:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja u siebie zalewam 5W30 mazdowski, bo tak mi zalali bez pytania na pierwszym przeglądzie i tak już zostawiłem...
No i u mnie między przeglądami (ok 16-17k km) nie trzeba było dolewać nic a nic (jeśli na miarce obyło to minimalnie)...

Co do obrotów też nie sądzę, że przy zwykłej jeździe 2.5 AT będzie ujeżdżane z wyższymi obrotami niż 2.0 MT... Sam odkąd w Speedometrze zapamiętuje mi maksymalne obroty i prędkość z danej jazdy często gęsto jestem zaskoczony jak po dość dynamicznej jeździe (ale bez kickdownu) sprawdzam i okazuje się, że nie przekraczałem 4k rpm...

W manualu znacznie częściej ciągnę do 5k rpm w wolnossących benzyniakach (a mam okazje często jeździć różnymi, ale zwykle małolitrażowymi)...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 15:14 
Offline
Może te dolewkie są częściej przy olejach 0w20 ? ja właśnie taki mam.
W styczniu pierwszy przeglad i sam nie wiem jaki olej 0w20 i ewentualne dolewki czy 5w30 i może będzie bez dolewek.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2017, 15:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Również latam na 0w20, 1 i 2 rok Supra, 3 i teraz Mitasu. Dolałem w sumie dla picu, bo i tak było sporo powyżej MIN na bagnecie.

BTW - "dość dynamicznie" i "nie przekraczam 4K" to oksymoron. "Dość" dynamicznie to Robert powozi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.