Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 20 cze 2013, 11:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tutaj ciekawy wątek o dolotach do GJ firmy Injen: http://forum.mazda6club.com/engine-driv ... lable.html

Są opinie pierwszych użytkowników, zdjęcia z instalacji i pomiary.

Najciekawsze informacje w skrócie:
- Dolot z filtrem powietrza jest specjalnie opracowany do GJ 2.5i, firma Injen jest w USA znana i poważana
- Dolot zwiększa hałas silnika co nie wszystkim użytkownikom odpowiadało i paru już wróciło do fabrycznego dolotu
- Kilku osobom pojawiły się błędy komputera, na co Injen zareagował zatrzymaniem sprzedaży i powrotem dolotu na deskę kreślarską - będą robić modyfikacje

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2013, 20:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Najnowsze wiadomości: Injen wypuścił nową wersję tego dolotu, naprawiając problem z błędami komputera. Nowy dolot daje, jak twierdzą, 16KM. Może jestem głupi, ale skąd się bierze dodatkowych 16 koni jeśli nie zwiększymy ilości mieszanki wstrzykiwanej do cylindrów, a tylko ilość powietrza? Rozumiem, że więcej powietrza jest pozytywne, ale tylko jak się przeprogramuje komputer, żeby zwiększył też ilość mieszanki dla danych obrotów...?

W każdym razie dolot jest nowy i dopóki paru użytkowników w USA nie pojedzie na hamownię przed i po, zachowuję umiarkowany entuzjazm.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 2 lip 2013, 20:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
W taki sposób że ECU dobiera ilość paliwa na podstawie ilości powietrza które dostaje się do silnika. Rachunek jest prosty: więcej powietrza = więcej paliwa co wpłynie zasadniczo na przebieg momentu obrotowego. Druga sprawa to to że kombinując przy dolocie zawsze staramy się zmniejszyć temp. powietrza które dostaje się do silnika. Niższa temp. powietrza>większa ilość tlenu która dostaje się do cylindra>lepiej spalone paliwo = wzrost momentu obrotowego.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lip 2013, 07:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Już wszystko jasne.

Nb. inteligencję fachowca można poznać po tym, jak dobrze umie wytłumaczyć coś nie-fachowcowi <brawo>

Z tym, że ECU zdaje się dobierać tę ilość paliwa w bardzo wąskim zakresie, bo już przy tej pierwszej wersji dolotu Injen, która dawała tylko +5KM, użytkownicy pisali o zapalającej się kontrolce na desce rozdzielczej - ECU protestowało, że mieszanka za uboga. Teraz Injen przeprojektował dolot i twierdzą, że zyskuje się +16KM, a ECU już nie będzie protestować. I to wydaje się dziwne bez przeprogramowania ECU czy modyfikacji sondy lambda...

Ciekawe zresztą, że Amerykanie, bardziej zaprawieni w bojach sądowych, w ogóle się nie boją poważnych modyfikacji swoich samochodów od nowości, czyli na gwarancji. Twierdzą, że utrata gwarancji może nastąpić tylko w przypadku UDOWODNIENIA przez producenta, że to właśnie TA modyfikacja spowodowała jakiś problem. Dlatego natychmiast po ukazaniu się nowego modelu firmy od dolotów i wydechów ruszają opracowywać produkty do tego modelu, a pewnie ktoś też już siedzi i hackuje ECU :)

Ja bym nie miał nic przeciwko dodatkowym 16 rumakom, gdyby tylko nie było to okupione zwiększeniem hałasu - a jest on ponoć znaczny przy dolotach Injen. Idealnie by było, gdyby się dało jednym ruchem przełączyć zawór sterujący skąd będzie pobierane powietrze - z firmowego dolotu z tłumikiem hałasu, albo z dolotu bez tłumika. W końcu są takie rozwiązania w wydechu, gdzie można przełączyć go w miarę potrzeb między wysokimi osiągami i hałasem (jedziemy poszaleć na autostradzie) albo niższymi osiągami i mniejszym hałasem (wieziemy rodzinę na majówkę).

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lis 2014, 22:05 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie mam gj-ki ale mam pomodzone gg i z doświadczenia powiem że sam dolot injena to nie jest wszystko co można zrobić dla uskutecznienia układu dość restrykcyjnego w gj , tzn modyfikacja tps i przepustnicy + adapter i krótki dolot + zabudowa termo stożka + wydech to ma sens a co do checka zbyt ubogiej na idle to możemy zrobić takie coś jak robiło kiedyś cpe lub unichip

Obrazek

ale ja zrobiłem z nie tuningowego tuningowe do oszukania seryjnego sterownica ecu i podlania paliwem w danym zakresie obrotów

Obrazek

bebechy

dodaliśmy gniazdo rs232 dla komunikacji z laptopem i programem do zmian parametrów maf



Obrazek


trzeba było zastosować mały układ scalony do komunikacji

Obrazek

to czarne ustrojstwo po prawej

Obrazek

przepustnicy niestety nie robiłem w 2.5 bo klient się rozmyślił ale sądzę że można ją zmodyfikować jak w innych autach polepszając przepływ i reakcję

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lis 2014, 08:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A jak koszt i wyniki takich modyfikacji ? Tzn. kompletu ? +/-


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lis 2014, 20:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 110
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
chmooreck napiszę ci w przyszłym tygodniu bo teraz mam dużo zajęć i mało sypiam opiszę co i jak , hamowni nie mam i nie jestem firmą jestem pasjonatem ulepszania tego co księgowi popsuli , co do hałasu injena dolotu to prawda , dlatego ja mam custom sri + specjalna wytłumiająca osłona też custom + w tym miejscu gdzie jest styk osłony z maskę idzie 3-krotne wygłuszenie i nic nie słychać sri poza customowym kolektorem i wydechem

Obrazek

to początek prac nad osłoną termiczno-wygłuszającą zrobioną z poliuretanu - maty tłumiącej i bakelitu

Obrazek

to też w trakcie prac jakieś 3 lata temu , nie ma jeszcze finalnego wykończenia

Obrazek

pierwsze przymiarki aktualnych foto nie mam

Obrazek

jakby ktoś nie wiedział co to jest adapter przepustnicy

_________________
Sti Prodrive limited
Albo Grubo Albo Wcale


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 08:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam. Czy ktos wie gdzie moge kupic dolot Injen +16 KM do polifta? USA odpada, bo koszt przesylki to 180 dolarow, moze alternatywa? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 08:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
I na serio wierzysz, że będziesz miał magiczne +16KM ? <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lut 2019, 18:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No sam nie wiem, ale te 10KM jest mile widziane hehe


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.