Teraz jest So, 27 kwi 2024, 13:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 09:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tak Smook, Twoje wpisy pamiętam, łącznie z tymi o innej pracy przy zastosowaniu innego oleju itd.
Ale mówisz o serwisie, jaki by duży nie był, a nie oficjalnym stanowisku producenta. W dodatku ustnym. Tu padało "Mazda w Japonii zaleca" czy "na rynek japoński instrukcja zaleca". O rozszerzenie tego prosiłem i nie pojawiło się. Instrukcje są na piśmie. Stanowiska oficjalne są na piśmie. Ustnie to już opisywałem podejście serwisu autoryzowanego.
Ja bez problemu zmienię zdanie, ale na jakichś podstawach innych niż odczucia, czy "bo tak sie zawsze robiło.
Póki co nie widać uszkodzen spowodowanych brakiem wymiany a skyactive skrzyń conieco jeździ na drogach. Ufam producentowi, że skrzynia prędzej będzie wymagać wymiany jakiegoś "major elementu" z innego powodu niż olej (choćby seria z wadliwie zamontowanymi lożyskami w obudowie).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 09:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, ja bym tak bezwiednie producentom nie ufał, żadnym. Pracuję już od prawie 20 lat jako inżynier w firmach produkujących sprzęt i pojazdy przemysłowe, teraz już w trzeciej firmie. Ile to razy coś było przyjmowane, zakładane a potem po kilku latach okazywało się błędnym. Informacje z serwisów, czy od klientów powodowały zmiany zaleceń. A teraz powiedz mi proszę, jakie Ty masz doświadczenie w tym temacie? Ciągle czepiasz się słówek i jak niewierny Tomasz potrzebujesz namacalnego dowodu :wink: W swojej pracy sporo oleju się nawymieniałem, głównie hydraulicznego. Wiem jakie szkody mogą wyrządzić opiłki metalu. Dlatego jedynym słusznym podejściem jest badanie oleju, na przykład takim przyrządem:
https://katpol.com/produkt/parker-miern ... mpler-ios/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lis 2023, 21:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Doskonale wiem o zmianach zaleceń przez producentów , sam doświadczalem - miałem auta gdzie zalecenie wymiany rozrządu było 120 tys, później zmienione na 60tys, a mi strzelił przy 30 ;)

I dlatego wielokrotnie pisałem - jeśli wytyczne się zmienią, zastosuję sie. Co do oleju w skrzyni czy co do rozrządu czy czegokolwiek.

Komu przepraszam mam ufać jak nie producentowi ? mechanikowi z serwisu który otwarcie mówi że nie zmieniali... ale już zmieniają bo ludzie się niepokoją że nie trzeba? , a tak to zarobią?
Ja swoje podejście opieram poza zaleceniami na wykonanych przez użytkowników olejów analizach największe interwały jakie widziałem to 100tys mil, olej wciąż miał dobre parametry, nie zawierał nadmiernych ilości metali.
Mazda swoją reputację na trwałości zdobywala, raczej nie na np. ochronie antykorozyjnej . Takim głupim zaleceniem (gdyby było bezzasadne) mieliby ją sobie psuć ? po kiego. Zaleciliby co 60tys i spoko, nie zmieniłoby to przecież decyzji zakupowych, a serisy autoryzowane by sobie spokojnie zarabiały.
Od 2012 roku jeżdżą po drogach Mazdy ze skrzyniami skyactive. Gdyby to było mocno błędne zalecenie byłoby już głośno o sypiących się skrzyniach.

BTW - ja uzasadniam swoje podejście, wymieniający uzasadniają swoje, staram się już nie dołączać poza przypadkami gdy ktoś napisze o kolorze , odczuciach czy przytoczy zalecenie z instr. dotyczące MT a nie AT, albo powie że w USA gdzie na eko się nie patrzy mazda zaleca. Po to chyba forum jest aby opinie wymieniać, a błędy prostować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2023, 21:49 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: świętokrzyski
Cześć, posiłkował się może ktoś wymianą statycznie dynamiczną tzn przez wymiennik ciepła?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 10:35 
Świeżak
Offline
Od: 06.10.2015
Posty: 28
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Zmieniam olej i filtr w automatach co 60-80kkm, niezależnie od zaleceń producenta. Skrzynia zawsze po wymianie pracuje przyjemniej.
W jednym z aut mam 500kkm, skrzynia pracuje bez zastrzeżeń.
Nie rozumiem jak taka wymiana miałaby zaszkodzić skrzyni - ktoś musiałby chyba nalać złego oleju albo uszkodzić coś mechanicznie przy nieumiejętnym grzebaniu. Koszt wymiany zwykle niewiele przekracza koszt zatankowania pełnego zbiornika paliwem.

Dożywotni olej to kontrowersyjna sprawa. W przypadku niemieckich aut (Audi BMW itp) często było/jest tak że producent samochodu twierdzi że oleju się nie rusza, a producent skrzyni (ZF) ma inne zdanie na ten temat i wyraźnie zaleca wymianę przy określonym przebiegu. Osobiście uważam ze ZF coś tam wie o skrzyniach i wolę ich wersję od tej prezentowanej przez firmę która tylko kupuje od nich komponent.
Nie sądzę żeby skrzynie różnych producentów tak bardzo różniły się konstrukcją żeby jedna wymagała wymiany a inna nie.

Sprawa jest prosta - jeśli ktoś lubi zadbać o furę to wymienia olej, jak nie to nie. Mazda akurat najprawdopodobniej prędzej przerdzewieje na wylot niż padnie w niej skrzynia, ale pewnie i tak dostanie nową oliwę jak da radę dojechać do tych 80kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 17:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
mwxmwx napisał(a):
...
Nie rozumiem jak taka wymiana miałaby zaszkodzić skrzyni - ktoś musiałby chyba nalać złego oleju albo uszkodzić coś mechanicznie przy nieumiejętnym grzebaniu. ....


Otóż to. Zdaje się właśnie pojawił się drugi przypadek na forum awarii po wymianie (jeszcze nie 100% pewny ale trochę na to wskazuje), przy zerze awarii z powodu braku wymiany. Sory ale ja już takie babole po serwisach spotykałem, ze im mniej auto (niepotrzebnie oczywiście) serwis widzi, tym lepiej dla auta niestety.
A po co dopuszczać takie ryzyko gdy brak jego podejmowania niczym nie grozi. Skrzynia mazdy to nie jest ZF. Japońce to i owo potrafią zrobić co niemcom nie wyszło za bardzo. Ot Wankel. Wymyślili, ale nicht nie da sie u jednych, u drugich pomyślmy jak i do jakich zastosowań i da się.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 19:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 listopada 2023, o 21:49 Wektor21 napisał(a):
Cześć, posiłkował się może ktoś wymianą statycznie dynamiczną tzn przez wymiennik ciepła?

Chciałem tak zrobić. Niestety być może nie zgłębiłem dostatecznie tematu a pod samochodem miałem dość ograniczony widok (bez kanału). W manualu nie zauważyłem wychodzących na zewnątrz przewodów olejowych. W wymienniku są one schowane w obudowie do której doprowadzany (i wyprowadzany) jest przewodami płyn chłodniczy, który chłodzi wymiennik przez który przepływa olej. Mógłbym popytać ASO gdzie podłączają maszynerię ale odpuściłem sobie i wymieniałem kilka razy aby uzyskać podobny efekt. Warto się pokusić, bo kultura pracy jest znacznie lepsza, a dźwignia chodzi praktycznie bezoporowo.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2023, 08:11 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: świętokrzyski
Szkoda, że w sieci jest tego mało. Raz tylko widziałem na przykładzie mazdy, film muszę go odnalezc. Nie widać tam wszystkich czynnosci, ale demontuja wymiennik w jeden z otworów montują przewód i tu pytanie czy około 1l więcej zaleją oleju i tak do uzyskania czystego oleju? 1l nie jest za dużo ponad stan ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2023, 10:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do tego potrzebny kanał i dwoje ludzi. Najpierw spuszczamy rozgrzany olej, demontujemy miskę, czyścimy ją wraz z magnesem, wymieniamy filtr. Na odtłuszczone powierzchnię krawędzi miski nakładamy klej silikonowy, mocujemy śrubami, po godzinie dokręcamy odpowiednim momentem siły. Po 24h zalewamy olej do właściwego poziomu. Dalej praktycznie niezbędny jest kanał lub czteroramienny podnośnik. Jedna osoba musi z przewodu idącego z otworu wymiennika, z którego wypływa schładzany olej obserwować jego jakość, aż do uzyskania pełnej klarowności. Druga włącz silnik i dolewa do skrzyni jednocześnie świeży olej. Wymuszony przepływ zapewnia pompa olejowa. Na komendę tego pierwszego przestajemy dolewać oleju i wyłączamy silnik (pompę).
Ile tego oleju trzeba będzie dolać?
W pierwszym etapie wymieniliśmy ok.4 l oleju, więc pozostaje 3,9 l w magistrali olejowej skrzyni, którą należy wypchnąć za pomocą dolewanego oleju. Zużyjemy więc min. ok. 4 l dodatkowo oleju. Ale sądzę, że trzeba będzie ze 2 l więcej. Dlaczego? Bo podczas pracy pompy część zużytego oleju, który znajduje się w magistrali za wymiennikiem spłynie do miski i ponownie go zanieczyści (w dość niewielkim stopniu).
Więc suma sumarum zaoszczędzimy ok. 5-6 l w stosunku do metody, którą sam zastosowałem. Zysk: zaoszczędzimy czas i trochę pieniędzy(ok. 500-600 zł).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 10:14 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2023
Posty: 17
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: świętokrzyski
Cześć, dropt07. Jakim momentem dokręca się miskę, wymiennik osadzony jest na oringach, czy potrzeba je wymienić? Jaki przekrój przewodu potrzebny jest do otworu wymiennika? Najważniejsze gdy mamy odpowiedni stan oleju po wymianie, dolewamy nad stan czy od stanu zlewamy, jaka jest bezpieczna ilość. Nie chcę narobić szkód. Dziękuję za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 12:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moment dokręcania:
8-10 Nm {82-101 kgf-cm, 71-88 cal-funt} uważaj przy dokręcaniu, łatwo przekręcić, zachowaj kolejność dokręcania.

Oringi w manuału są ozn. literką „R”, czyli do wymiany.

Średnicy przewodu w manualu nie znalazłem, nie wiem.

Doradzam, bez doświadczenia, odstąpić od tej metody w przypadku M6. Robisz na własne ryzyko.

Poniżej trochę info na powyższy temat, co mi się udało kiedyś zebrać w prasie fachowej:
Czy dokonać częściowej lub kompletnej wymiany oleju?
Decyzja należy do właściciela samochodu. Kompletna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Mazda 6 można wykonać tylko w serwisie samochodowym. Częściowa wymiana jest to dość proste, nawet własnymi rękami w garażu. Istnieje jednak sposób, dzięki któremu nawet w warunkach garażowych można przeprowadzić kompletną wymianę oleju w skrzyni automatycznej. W skrócie, tę metodę można opisać w następujący sposób. Olej jest spuszczany z automatycznej skrzyni biegów przez otwór spustowy. Nowy płyn wlewa się do automatycznej skrzyni biegów. Następnie odkręca się wąż chłodnicy automatycznej skrzyni biegów i uruchamia się silnik. Z węża spuszcza się 1-2 litry płynu, po czym wlewa się nowy olej w tej samej objętości. Następnie procedurę powtarza się kilka razy, aż z węża zacznie wypływać klarowny płyn. Ta procedura wymaga pewnych umiejętności i obecności asystenta. Nie ma tu jednak nic skomplikowanego. Najważniejsze jest monitorowanie poziomu oleju i nie spuszczanie zbyt dużej ilości na raz.

W przypadku wymiany częściowej wymieniana jest tylko pewna część używanego płynu do automatycznej skrzyni biegów. Zamiast tego jest nalewany na świeżo. Mówiąc o tym, można argumentować, że następuje tylko pewne odświeżenie starego płynu. Podczas częściowej wymiany zużywa się około czterech litrów płynu. A w pełni około 16.
Podczas wymiany płynu zmienia się nie tylko olej, ale także filtr. Częściowa zmiana, choć tańsza, musi być wykonywana znacznie częściej niż pełna zmiana. Istnieje wiele dyskusji na temat skuteczności tych manipulacji, a są nawet tacy, którzy upierają się, że częściowe zastąpienie jest na ogół pustym ćwiczeniem. Inni twierdzą, że całkowita wymiana oleju może uszkodzić automatyczną skrzynię biegów. I lepiej ograniczyć się do częściowych.

Częstotliwość wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów Mazda 6
Producent twierdzi, że olej w automatycznej skrzyni biegów Mazdy 6 nie wymaga wymiany i jest przeznaczony na cały okres eksploatacji samochodu. Ale osobiście jestem sceptycznie nastawiony do takich zaleceń. Faktem jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów spełnia jednocześnie kilka funkcji. Po pierwsze smaruje części skrzyni i chroni je przed zużyciem. Po drugie, przenosi moment obrotowy z silnika na koła. Po trzecie, chłodzi i odprowadza ciepło. Po czwarte, utrzymuj silnik w czystości.

Zgadzam się, istnieje wiele funkcji, które olej powinien pełnić, a nawet przez cały okres eksploatacji samochodu. Osobiście moja opinia, która jest poparta nie tylko domysłami, ale osobiste doświadczenie jest to, że jest to po prostu niemożliwe. Żaden płyn nie jest w stanie zachować swoich właściwości przez długi czas i ich nie stracić. Dlatego olej w automatycznej skrzyni biegów Mazda 6 zdecydowanie wymaga wymiany. Optymalny przedział to 45 000 - 50 000 km. A kiedy korzystasz z samochodu w trudne warunki, a mianowicie podczas pracy ze stałymi obciążeniami (na przykład holowaniem przyczepy), odstęp ten należy zmniejszyć o 1,5 - 2 razy.

Przewodnik wymiany
Samodzielna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Mazdy 6 znacznie wydłuży żywotność samochodu, jednocześnie oszczędzając dużo pieniędzy na usługach mechaników samochodowych. Jeśli olej w naszych warunkach zmienia się co 50-60 tysięcy kilometrów, konieczne jest sprawdzanie jego poziomu i stanu co najmniej dwa razy częściej.

Jak sprawdzić stan i poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów
Aby sprawdzić poziom, wykonaj następujące czynności:
1. Dokładnie rozgrzej skrzynię, przejeżdżając dziesięć kilometrów samochodem.
2. Silnik nie musi być wyłączony i musi działać w czasie pomiaru.
3. Zaparkuj samochód na równej powierzchni.
4. Wyciągnij bagnet i wytrzyj go szmatką.
5. Przewiń każdy tryb po kolei, zaczynając od PARKING iz powrotem, zatrzymując się w każdym trybie na 1-2 sekundy.
6. Włóż bagnet z powrotem.
7. Sprawdź bagnet. Należy pamiętać, że ma dwa poziomy, dla zimnego oleju MIN oraz MAX dla gorącego oleju. Ponieważ mierzyliśmy gorąco, poziom płynu powinien znajdować się między znakami MIN i MAX dla gorącego.

W przypadku automatycznej skrzyni biegów Mazda 6 przepełnienie lub niedopełnienie jest dość ważne, podczas gdy przepełnienie jest znacznie gorsze niż niedopełnienie. Pęcherzyki na bagnecie są uważane za znak ujemny.
Stan oleju w automatycznej skrzyni biegów można sprawdzić w prosty sposób. Aby to zrobić, po prostu upuść trochę płynu z sondy na białą kartkę. Przyjrzyj się uważnie kropli. Jeśli jest przezroczysty i lekko czerwonawy, wszystko jest w porządku. W przeciwnym razie, jeśli płyn ma ciemny kolor i są w nim cząsteczki, jest to oznaką nieprawidłowego działania pudełka.
- [ ]
To jest krótki film pokazujący, jak wprowadzić skrzynię biegów Mazda Skyactiv w tryb inicjalizacji. Spowoduje to wyczyszczenie wszystkich adaptacji zmiany biegów i wyuczonych wartości sprzęgła. Odczepienie ujemnego przewodu akumulatora nie spowoduje tego! Należy to zrobić, jeśli wymieniłeś przekładnię lub elementy wewnętrzne. Przydatne jest również ponowne nauczenie się transmisji, jeśli wykryła „złe” zachowania.

Wykonaj następujące czynności przy wciśniętym pedale hamulca:

musisz ugga dugga pedał hamulca, za mało nacisku i to NIE będzie działać

A. Przesuń wybierak z położenia P do N, naciśnij jeden raz przycisk start i zatrzymaj silnik.

B. Przesuń wybierak z pozycji N do pozycji M(-). Naciśnij jeden raz przycisk start, trzymając dźwignię w pozycji M(-). Odczekać 5 sekund lub dłużej (włącznik zapłonu WŁĄCZONY / silnik wyłączony.

C. Przesuń wybierak z pozycji M(-) do pozycji N. Naciśnij jeden raz przycisk start, aby uruchomić silnik.

D. Przesuń dźwignię zmiany biegów z położenia N do położenia M(+) i odczekaj co najmniej 5 sekund, trzymając dźwignię w położeniu M(+).

mi. Przesuń dźwignię zmiany biegów z położenia M(+) do położenia M(-) i odczekaj co najmniej 5 sekund, trzymając dźwignię w położeniu M(-).

F. Kiedy zacznie się zwiększanie obrotów biegu jałowego, przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie M (położenie ręczne) i sprawdź, czy po dwukrotnym mignięciu lampki kontrolnej pozycji zmiany biegów wyświetla się M1. Obserwuj uważnie, ponieważ światło miga tylko jeden raz.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2023, 18:59 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
dropt07 świetny tekst, można powiedzieć, że kwintesencja całego tematu na tym forum <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 gru 2023, 19:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bez przesady, gdzie ta kwintesencja - w wymianie co 22-25tys km gdy ciągam przyczepę? ciągam , mam 150tys i skrzynia chodzi bez różnicy w por do nowej równoległej.
Przy zdaniu o zmianach właściwości płynu zabrakło tego, że czasem te zmiany wciąż zapewniają prawidłowe warunki pracy urządzenia. Inaczej olej w silniku wymienialibyśmy nie co 10-20-30tys a co każde uruchomienie.
Skrzynia Mazdy to nie ZF ani Aisin, wystarczy pogadać w serwisie skrzyń jakie oleje z ZF spływają a jakie z Mazd jak już ktoś na kolor patrzy.
Ja zakładam że konstruktorzy Mazdy tak dobrali tandem skrzynia -ATF że MIMO zmian właściwości płynu, skrzynia i tak nie będzie tym, co pierwsze zdyskwalifikuje auto z eksploatacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 gru 2023, 09:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Już dużo zostało powiedziane na temat tych skrzyń. Niestety nadal powtarzane są mity.

Wymiana oleju w automacie, jak najbardziej, ale dynamiczna. Ze względów ekonomicznych nie ma większego sensu wcześniej niż po 80 do 120 tkm. Wymiana ze ściągnięciem miski i wymianą filtra. Dynamiczna dlatego, że szybciej osiągniemy lepszy rezultat w postaci czystego płynu. Można też liczyć na trochę dokładniejsze doczyszczenie układu.

Skrzynia, np. automat o oznaczeniu FW6AX-E, powstała przy współpracy Mazda z Aisin Warner.

Jeśli ktoś ciąga jakieś ciężary lub chce kupić używane auto może przekonać się czy skrzynia już wcześniej dostała w tyłek. Można odczytać w Forscan parametr TCM.HI_TEMP – liczba zdarzeń dla przekładni – tryb wysokiej temperatury płynu ATF (temperatura ATF 132°C lub powyżej).

To jest bardzo ciekawy parametr. Jeśli skrzynia była przegrzewana, będzie to widać w ilości takich zdarzeń.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sty 2024, 01:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Muszę się zagłębić kiedyś w ten forscan, fajnie za takie rzeczy są tam do odczytania.
A temperatury oleju silnikowego też jakoś podobnie są rejestrowane ?
Ciekawe dla ilu stopni tam jest alarm bo ciągle są różne zdania na temat ile stopni to już za dużo dla silnikowego - 110, 120, 150? Ja deptałem torowo auto przy 150 i bez szkód dla silnika (rozbierany inspekcja panewek itd) a powszechnie 120 już budzi obawy. Te 132 brzmi rozsądnie, choć nie mam pojęcia jak to ma się do silnikowego. w Maździe widać wiedzą co jest ważne że dopiero przy 130 coś tam się w działaniu skrzyni zmienia co ma zapewnić jej mimo tych temperatur ochronę i prawidłowe dzialanie. Kurde skoro o czymś takim konstruktorzy pomyśleli to nie pomyśleliby o dopisaniu interwału wymaganej wymiany oleju w skrzyni przy zwykłym użytkowaniu? Albo mając dane z ilości przegrzewania po przekroczeniu jakiejs granicy - komunikat na desce - zmień olej w skrzyni bo oberwał ? Przecież to banalne do zaimplemtowania. Jakieś makarony mogłyby to olać zrozumiałe w ich wydaniu. Ale Japońce? Nie po to się kupuje ich wozy żeby starać się być mądrzejszym od Konstruktora , tylko żeby mieć święty spokój wsiadać jechać i wysiadać i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sty 2024, 10:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Niestety parametru dla temperatury oleju w silniku nie ma, a szkoda. Moim zdaniem parametr ten dla skrzyni wprowadzili projektanci skrzyni, nie tylko Aisin posiada taki zapis. To nie robota Mazdy.

Można robić logi dynamiczne i bardzo dużo parametrów dla silnika sprawdzić. Są też testy diagnostyczne wbudowane w Forscan.
Ludzie najczęściej nie wiedzą, że nawet wersja Forscan na Android to potężne narzędzie diagnostyczne, choć może się wydawać totalnie amatorskie, zabawkowe, nic z tych rzeczy.

Ja całe wykresy porobiłem i wiem jak i w jakich warunkach auto nadaje się do ostrzejszej jazdy. Jest przepaść w zależności od temperatury zewnętrznej, w sensie w czasie potrzebnym do rozgrzania do temperatury roboczej.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2024, 06:42 
Świeżak
Online
Od: 25.03.2024
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyGO
Region: warmińsko-mazurski
Witam serdecznie,

Podpowiedzcie jaki olej i który filtr (najlepiej model lub link do aukcji) kupić?
No i odwieczne pytanie czy dynamicznie czy statycznie.

U mnie na blacie 210kkm i raczej poprzedni właściciel nie wymieniał oleju jeszcze (sic)

Który olej i sposób wymiany wybrać w takim przypadku?

_________________
Mazda 6 GJ 2.5 PB pali: Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2024, 20:47 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Najlepiej oryginalny zalecany przez producenta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.