Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 09:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zakładam, że magnes jest blisko filtra i przy wymianie filtra czyszczony jest magnes, to chociażby to zachęca do wymiany :P

Dzięki za info.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 10:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z tego co piszecie wynika, że w metodzie dynamicznej istnieje możliwość wymiany filtra, który jest zamontowany wewnątrz skrzyni. Uważałem, że metoda dynamiczna nie wymaga demontażu skrzyni, tylko metodą przepływu świeżego oleju wypycha się stary, skutkiem czego nie ma pełnej klarowności oleju wymienionego, który po części jest zmieszany ze starym. Zatem, jak nie rozbieramy skrzyni, to jak wymieniacie filtr. Czegoś nie rozumiem. Proszę Was o wyjaśnienie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 11:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W tej opcji jest rozbierana miska, można powiedzieć że to hybryda: zalety wymiany dynamicznej plus wymiana filtra.
Mi też proponowali zdjecie miski i wymianę filtra, jednak nie brałem tej opcji.

U mnie przy użyciu 14L została uzyskana pełna klarowność oleju, nawet wczoraj sprawdzałem jego poziom, olej jest przejrzysty jak z butelki.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 14:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na wymianie klocków w ASO Odyssey Wawa pan sugerował wymianę oleju, przebieg ~88kkm. W rozmowie stwierdził że zalecenia producenta zaleceniami a oni widzą jak wygląda olej przy wymianie. Nie wiem czy za rok auta nie sprzedam więc do 100 kkm nawet nie myślę o tym.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 17:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mogłeś zapytać Pana w ASO od kiedy to olej ocenia się po wyglądzie
Ja narazie o wymianie nie myślę, biorąc pod uwagę badania jakie były robione na olejach z dużym przebiegiem.
Narazie mam 110k km i wszystko działa OK.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 20:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja wymieniałem statycznie pierwszy raz przy 200k km i pomogło mi, bo miałem sporego laga przy zmianie R/D i to dosyć często. Teraz zdarza się raz na 20/30 razy. Teraz spróbuję dynamicznie przy ok 290k km, czasami mam lekkie przeciągnięcie przy zmianie z 3 na 4.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 cze 2022, 10:07 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
3 czerwca 2022, o 21:08 popielasty napisał(a):
czasami mam lekkie przeciągnięcie przy zmianie z 3 na 4


Z tego powodu zdecydowałem się jesienią na wymianę statyczną w swoim ZF 8HP50. Oprócz oleju wymieniona została kompletna miska olejowa. Uzbrojona fabrycznie w nowy filtr i magnesy zbierające ścier metaliczny. Na filmie poniżej możecie zobaczyć co zebrały po 70 tys. km przebiegu te dotychczasowe.



Do uzyskania właściwego poziomu po wymianie zużyłem 5,1 l świeżego oleju. 8HP w tym modelu samochodu mieści całkowicie 9,4 l. To już pozwoliło pozbyć się wspomnianego przeciągania całkowicie.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sie 2022, 13:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Gdzie w 3city wymieniałe? I po ilu km?


Ostatnio edytowano Wt, 2 sie 2022, 13:28 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 sie 2022, 13:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A wystarczyło przeczytać choć kilka ostatnich stron...

viewtopic.php?p=368652#p368652
viewtopic.php?p=368655#p368655

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2022, 14:16 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 czerwca 2022, o 07:24 popielasty napisał(a):
Ja chyba się skuszę na wymianę oleju w skrzyni, tym razem dynamicznie... Odpytałem już pewną firmę pod Warszawą, którą poleca znajomy (wymieniał olej w KIA Optima). Używają Ravenola.


Witam, a mógłbyś dać namiar na ten warsztat ? Wydzwaniałem ostatnio jeden w Podkowie leśnej, sporo mają pozytywnych opinii ale gość mi powiedział, że Revenola nie poleca bo kiedyś wymieniał i komuś na tym skrzynia padła... Pół internetu poleca revenola więc jednak zostałbym przy nim. Ale przydałby się dobry maher :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2022, 16:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
100% pewność w kwestii odpowiedniej jakości oleju będziesz miał kupując orginalny Mazda ATF- FZ. O jeżeli masz wybór, to zawsze fabryczny będzie najodpowiedniejszy w wynalazku SkyActive.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2022, 22:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Cześć wszystkim mam do Was pytanie mam mazde 6 2019 2.5 mam zrobione 61tys i myślę aby wymienić olej w autoamcie przy przebiegu Ok 70tys. Tylko teraz która metoda lepiej to zrobić statyczna czy dynamiczna? Nie ukrywam raczej oszczedzam skrzynie, lecz nie wiem która metoda byłaby lepsza a także gdzie najlepiej to zrobić w Warszawie, plus mniej więcej jaki jest koszt? Lepiej samemu kupić jakiś lepszy olej czy ten co mazda daje jest ok?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2022, 22:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A dzieje się coś niedobrego ze skrzynią że chcesz wymieniać?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2022, 22:40 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
21 listopada 2022, o 23:37 mirpo napisał(a):
A dzieje się coś niedobrego ze skrzynią że chcesz wymieniać?

Wiesz co powiem tak jest to mój 1 samochod automatem i nie ukrywam dbam o niego olej w silniku co 9-10tys a jak czytałem forum i byłem w ASO to niby zalecają wymieniać olej w skrzyni tak między 60-80tys. Ale jak czytam tutaj forum to już sam nie wiem co robić a też nie chciałbym aby po zakończonej Gwarancji coś się popsuło bo oszczędziłem na oleju w skrzyni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 00:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
21 listopada 2022, o 23:09 Bombel1209 napisał(a):
Cześć wszystkim mam do Was pytanie mam mazde 6 2019 2.5 mam zrobione 61tys i myślę aby wymienić olej w autoamcie przy przebiegu Ok 70tys. Tylko teraz która metoda lepiej to zrobić statyczna czy dynamiczna? Nie ukrywam raczej oszczedzam skrzynie, lecz nie wiem która metoda byłaby lepsza a także gdzie najlepiej to zrobić w Warszawie, plus mniej więcej jaki jest koszt? Lepiej samemu kupić jakiś lepszy olej czy ten co mazda daje jest ok?


Ale po co? Ja nie oszczędzam lawetę ciągam i przy 150tys nie ma różnicy w zachowaniu skrzyni wobec drugiej nowej 6tki. Analizy przepracowanego oleju z tych skrzyń też żadnych przesłanek do wymiany przy takich przebiegach nie dają. Mazda też nie zaleca. Sp...ą Ci coś przy wymianie i zaczną się jazdy. Działa, zostaw. To Mazda, a nie jakie auto specjalnej troski. Olej silnikowy 9-10 tys to też trochę overkill ale tu wiele zepsuc nie można to nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 06:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Ja to wszystko rozumiem jak czytam tutaj wasze wypowiedzi to część osób jest za tym aby wymieniać podczas wymiany są opiłki, podobno w każdym automacie wymienia się olej, kontaktowałem się na ten temat z firmą zajmującą się takimi tylko uslugami(naprawy autoamtow itp) i teraz sam nie wiem co robić. Czy ktoś jak wymienił olej w skrzyni to zaczęło się coś dziać? Co oleju silnikowego w dieslu wymieniałem co 10 tys tak samo w benzynie mówią jak dbasz tak masz więc wolę dbać;)


Ostatnio edytowano Wt, 22 lis 2022, 09:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 07:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mazda przez wiele lat nie zalecała wymiany oleju w automacie, twierdząc że jest long life. Wymieniali dopiero gdy ze skrzynią działo się coś złego. Ostatnio ktoś pisał że właśnie ASO proponowało wymianę, ale nie znam szczegółów sprawy.
I teraz tak, skoro przez wiele lat Mazda oficjalnie nie miała wymiany oleju w harmonogramie serwisowym to ile było tutaj na forum przypadków awarii skrzyni automatycznej? Jestem na forum od 2018 r. i spotkałem może 2 albo 3 przypadki? To nie jest DSG

Natomiast częściej można było przeczytać że ktoś gdzieś tam zmieniał olej i pisał że zaczął mieć porblemy ze skrzynią.
Są tutaj osoby które mają nalatane setki tysięcy bez wymiany oleju i jest OK. Były robione analizy oleju po dużym przebiegu i nie wykazały nic niepokojącego.

Oczywiście każdy utrzymuje auto według własnego uznania

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 10:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bombel1209 oczywiście że dbać należy o auto. Ja sądzę że Mazda obliczyła/założyła/przewidywała że więcej złego może ja czekać gdy się niewprawnie mechanicy zabiorą za wymiany tego oleju niż szkód z powodu braku jego wymiany przy odpowiednim zalanym na pierwszy montaż i dzięki budowie skrzyni.
Jak wygląda spr z gwarancją przy wymianie i problemach odpukac później?
Co do ASO to ja sobie kiedyś tak nieoficjalnie porozmawiałem z pracownikiem . Bo nie zalecali zgodnie z wytycznymi Mazdy a z drugą jak byłem pytam czy wciąż nie zalecają mówi że tak ludzie meczyli o te wymiany i z minami niedowiarków odchodzili że sami robią czy z kimś mają umowę.
O awariach po wymianie znajdziesz na forum. Także znajdziesz analizy oleju nie wymienianego po przebiegu coś koło 100tys.
Ja generalnie uważam z doświadczenia i amatorskiego zajmowania się autami że im mniej serwis dotyka auta tym lepiej dla tegoż auta . Chodzi o unikanie nadgorliwości bo oczywiście to co nalezy wg zaleceń producenta -nalezy robić . Gdy Mazda oficjalnie zmieni zalecenia , pewnie napisze jaka metoda należy ta wymianę robić.

Edit
Mówię o zaleceniach Mazdy jako producenta nie zaleceniach serwisu jakim jest ASO

Jak to się zmieni to zmienię podejście:

Cytat z mazda USA official:
DO I NEED TO REGULARLY CHANGE THE TRANSMISSION FLUID IN MY MAZDA?

All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement.


Ostatnio edytowano Wt, 22 lis 2022, 11:03 przez Andrzejsr, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 10:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie proponowali, 90kkm.
Nie wymieniłem i nie planuję w najbliższym czasie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 12:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Przy 61tys nie ma najmniejszego sensu.
W kwestii terminu "lifetime": słownikowo rzeczywiście oznacza to " na całe życie" ale w rzeczywistości producent rozumie to jako okres gwarancyjny. Czyli te 5, max 7 lat w zależności od rynku (teza z forum amerykańskiego).
Nb tylko jedna marka ( europejska) zalewała dożywotnio olejem swoje przekładnie, ale nie były to automaty tylko mosty, a olej był..roślinny. Serio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 15:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, dlatego ja zrobiłem wymianę oleju przy 100 tys. km w piątym roku, jak jeszcze obowiązywała rozszerzona gwarancja, na wypadek, gdyby coś się działo. Ale odpukać, przejechane od tamtej pory przez trzy lata ponad 50 tys. km i jest wszystko ok. Najważniejsze żeby to robił ktoś z pojęciem. Mi w pierwszym ASO odradzali ale w drugim zalecali. Olej był wymieniony wraz z filtrem, spuszczony, miska ściągnięta, wyczyszczona z opiłków, zalany nowy olej. Przed wymianą skrzynia szarpała na zimnym przy przełączaniu z R na D. Po wymianie efekt zniknął i do tej pory jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 16:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z tymi 5-7 latami może i tak jest. Ale zdanie "fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement.
" dla mnie brzmi- nie dotykaj oleju jeśli skrzynia nie wymaga z innego powodu i tak rozbierania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 16:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Co ciekawe dotyczy to tylko kosmicznej technologii Skyactiv. W innych przypadkach nie są już tak tego pewni:

https://mazda.custhelp.com/app/answers/ ... y-mazda%3F

A prawda jest tak, że można sobie pisać jedno, a życie mówi co innego. Mazda nigdy nie przyznała się do padających lusterek i turbin, wytartych wałków. Normalna wymiana oleju jest banalna, można spuścić stary i nalać nowy nawet bez ściągania miski. Wtedy nam odchodzi też koszt filtra. Bardziej obawiałbym się wymiany dynamicznej, gdzie pewnie olej krąży w układzie razem z tymi wszystkimi opiłkami, które normalnie trzymają się magnesu. Mi też w pierwszym serwisie przytoczyli ten argument, że wymiana oleju tylko podczas naprawy skrzyni. Jakoś to do mnie średnio przemawiało. Gdyby nie to, że po pewnym czasie pojawiły się te szarpania w skrzyni to pewnie bym niczego nie ruszał. A, że nastąpiła poprawa, w moim subiektywnym odczuciu, to uważam, że dobrze zrobiłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 17:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Jak nic nie zepsuli to bardzo dobrze zrobiłeś, jasne . Nie wiem , może po latach (i wciąż) z Alfami i ASO AR = byłe polmozbyty (kto pamięta akcje w nich wie o co chodzi, podmianki części itp) mam lekkie skrzywienie na temat jak serwis moze sp...zepsuć auto że nie , jak będzie szarpać to niech szarpie , ale dojedzie.

Tam naprawdę tak jak w silniku że odkręca się korek, spuszcza , wymienia korek i wlewa nowy olej i fajrant? nie wiem, jakiegoś odpowietrzenia nie trzeba , co tu w sumie może być do zepsucia? odkręcanie miski to już bardziej , zerwane śruby wiszą jako potencjalne zagrożenie w powietrzu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 17:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Ok a co rozumiecie na temat szarpania? Ja ogólnie czuje np przełączanie z 4 na 2 cylindry, czasem skrzynia ja zimnym też bardziej mocniej zmienia te biegi jak jest już temperatura to nic nie czuje, dodatkowo czasem skrzynia się pogubi i szarpnie to świadczy o tym że trzeba zmienić olej? Nie znam się a wolę nie zr9bic czegoś czego nie muszę:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 17:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, Bez wymiany filtra to powinno chyba tak wyglądać, tak miał kumpel wymieniany olej w Hyundai'u. Ja chciałem żeby zajrzeli do skrzyni i wymienili filtr. Wtedy trzeba ściągnąć miskę. Podobno według manuala śruby są jednorazowe ale to chyba lekka przesada. Klejenie miski na silikon, olej najlepiej wlewać na drugi dzień.

Bombel1209, u mnie był lag przy przełączaniu z R na D i ruszaniu. Czasem było lekkie szarpnięcie, jak przy niewprawnym ruszaniu na manuału. Przy przełączaniu podczas jazdy na wyższe biegi też było coś czuć. Po wymianie oleju wydaje mi się, że wszystko działa płynniej. Nie wiem, może efekt placebo. Ale nie tylko ja to zauważyłem, kilku użytkowników również.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 17:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bombel1209 - jak masz wątpliwości i jakiś salon Mazdy w pobliżu to przejedź się nówką demówką. Najlepiej startując zimną po nocy - jak w swoim schemacie jazdy .
Z D na R czy R na D to ja wiem że nie powinno się tego bach bach robić . I moja nowa 6tka i stara tak samo się zachowują jak się szybko przełączy i momentalnie ruszy w tym odwrotnym kierunku - szarpnie. Jak po przełączeniu się momencik "odczeka" (to nie czekanie takie ot , wdech) to płynnie i stara i nowa rusza.

Z tym nalewaniem oleju Pablos to za proste by było, ale nie szukałem schematów budowy, manuali itd,n nie chcę sie w to zagłębiać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 18:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Nie to ja akurat zawsze oczekuje, ale bardziej chodzi mi że na zimnym jak nie mam temperatury na silniku to potrafi mocniej szarpnąć zmieniając biegi skrzynia ale chyba to normalne? (To mój 1 automat)

-- Dodano: 22 listopada 2022, o 19:05 --

Nie to ja akurat zawsze oczekuje, ale bardziej chodzi mi że na zimnym jak nie mam temperatury na silniku to potrafi mocniej szarpnąć zmieniając biegi skrzynia ale chyba to normalne? (To mój 1 automat)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 18:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To absolutnie normalne. Nie tylko w Maździe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 20:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Czyli nie ruszać oleju w skrzyni ? Na początku wątku było info ze ktoś co 40tys wymienia olej w skrzyni warto tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.