Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 13:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jak problemy beda zauwazalne to bedzie za pozno..zmiana wtedy to raczej tylko pogorszy juz sprawe niz cos poprawi. To bardziej idzie w mysl, lepiej zapobiegac niz leczyc.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 15:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
kyle napisał(a):
Ale Mazda zaleca wymianę oleju w skrzyni... co 180k -


W instrukcji jest to napisane w odniesieniu do "mechanicznej skrzyni biegów"

W moim mniemaniu chodzi o ręczną..ale co dokładnie miał na myśli tłumacz tejże instrukcji to tylko Jarosław Zbawca wie.

Skąd moje domniemanie? Otóż w manualu na rynek USA, gdzie ręczna skrzynia nie występuje, nie ma nawet najmniejszej wzmianki na temat wymian oleju w AT.
Acha - na tamtejszym rynku rekomendowany w manualu przez Mazdę olej to..Castrol. Tak. Castrol 0w20.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 17:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wracając do oleju w skrzyni.
Wymieniając go MUSIMY postarać się o orginalny lub zamiennik spełniajacy specyfikację ATF FZ , ponieważ jest to wybitnie dopasowana formuła do Skyactiv. Kolor ma niebieski w odróżnieniu od wszystkich innych ATF ktore są czerwone. Acha, Mitasu chociaż spelnia wymagania Skyactive Mazdy, nie jest sygnowany FZ jak Ravenol i jest czerwony.
Zresztą nie ma wiele tego typu produktów; ja nabyłem od Czarne Paliwo Mitasu ; ogólnie dostepne będą też Ravenol (bańka 4l około 55$) oraz Valvoline. Szukając odpowiedników orginalnego oleju Mazdy znalazlem parę ofert na ww na Ebaju i Amazonie.
Co ciekawe,na forach zagranicznych powtarza sie opinia , że olej jest zalewany raz a dobrze...Ci drążący temat w USA wskazują na amerykańska agencję ochrony środowiska EPA jako przyczynę odstapienia firm od zaleceń dla regularnych wymian olejów przekładniowych. A z drugiej strony interwał zalecany do wymian oleju silnikowego na rynku amerykańskim jest znacznie krotszy bo co 12 tys w przypadku normalnych warunków eksploatacji. Wiec z tą EPA to bardziej jakaś spiskowa teoria..

Opinię producenta Ravenoilu na temat "lifetime" wklejam jako fotę. Są tam sugerowane interwały w zależności od stylu jazdy.
No i jeszcze jedna moja uwaga.
Jeżdżę przedliftową GJ i najnowszą CX5, oba automaty.
Jest znaczna różnica w pracy obu przekladni. Ta nowa jest aksamitna niezależnie od obciażenia. W starszej czuć niekiedy moment kiedy bieg jest zmieniany. Myślę, że nastepnym razem wleję orginalny olej lub Ravenola, w zależnosci co bedzie tańsze.Obrazek
9


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 19:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyli okolice 100 kkm lepiej jednak wymienić.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 20:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak to wygląda. Zgadzałoby się to też z tym co mi powiedziano w jednym ASO. Rozumiem, że przy wymianie u nich i ewentualnej awarii podczas gwarancji nie powinno być żadnego problemu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 15:27 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
3 września 2018, o 18:14 Smook napisał(a):
Wymieniając go MUSIMY postarać się o orginalny lub zamiennik spełniajacy specyfikację ATF FZ , ponieważ jest to wybitnie dopasowana formuła do Skyactiv. Kolor ma niebieski w odróżnieniu od wszystkich innych ATF ktore są czerwone. Acha, Mitasu chociaż spelnia wymagania Skyactive Mazdy, nie jest sygnowany FZ jak Ravenol i jest czerwony.


Nie musi być niebieski :wink: To jedynie barwnik.

Nie ma także czegoś takiego jak sygnowanie FZ. Coś spełnia specyfikację lub nie. Mazda nie nadaje aprobat, dlatego to producenci olejów deklarują spełnianie danej specyfikacji. Mitasu w związku z tym nie jest w żadnym wypadku produktem jakiejś drugiej kategorii. Na równi z Ravenolem spełnia ATF FZ. A to, że jest czerwony... :wink:

http://www.mitasuoil.com.pl/files/17895 ... -325_2.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 17:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wiem, wiem, to oczywiste o czym piszesz. Problem widzę w kwestii serwisantów - nauczą ich, że ma być niebiesko a tu widzą olej czerwony. Płachta na byka.
Co do sygnatury - na dipstiku czyli miarce jest wytłoczone FZ, stąd niektórzy producenci umieszczają na swoich nalepkach ATF FZ aby uniknać niepotrzebnej dyskusji.
A Mitasu, Valvoline, Castrol tego nie robi i trzeba głębiej przestudiować specyfikację lub zdać się na Czarne Paliwo.
Porównujac ATF Mitasu spełniające normy FZ zauważyłem stosunkowo wysoki punkt krzepniecia (-45°C) w stosunku do podobnego parametru Ravenoil (-57°C) . Niestety nigdzie nie znalazłem karty z własciwościami Mazda Genuine ATF FZ aby ocenić co konstruktorzy przekładni Skyactive sobie założyli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 18:28 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
4 września 2018, o 18:19 Smook napisał(a):
Porównujac ATF Mitasu spełniające normy FZ zauważyłem stosunkowo wysoki punkt krzepniecia (-45°C) w stosunku do podobnego parametru Ravenoil (-57°C) .


Raczej Ravenol ma bardzo niski punkt płynięcia, a Mitasu ot normalny :wink: Bardzo dobrze świadczy to o jakości zastosowanej w Ravenolu bazy olejowej i/lub ilości dodatków poprawiających płynność oleju.

W tym miesiącu pojawi się w Czarnym Paliwie trochę nowości :) Będzie pośród nich świeża partia ATF FZ od Ravenola :wink:

https://www.ravenol.de/en/products/usag ... tf-fz.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 wrz 2018, 21:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ale co ma Ravenol pisać ?
Skrzynie są x lat na drogach, setki tysięcy kilometrów i cisza na temat ich padania. Widać policzyli/sprawdzili że przeżyją coś innego istotnego z elementó w tych wozach :) no bo nie widzę naprawdę powodu żeby producent nie miał zalecić takiej wymiany jak zaleca przy ręcznej skrzyni.

Wiem o co chodzi - auta za mało problemowe, coś by się chciało dla niego zrobić :) , rozumiem ale naprawdę nie jestem przekonany. Cząsteczki metali mnie nie przekonują, ciągle są w oleju. Ręczna 180tys (!) to też coś dużo chyba ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 wrz 2018, 09:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Właśnie byłem w ASO w Białymstoku, stanowisko jest takie. Fabryka nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, ale osobiście serwisant powiedział, że by zmienił. Koszt całkowity usługi z materiałami 850 zlotych. Wymiana z filtrem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 wrz 2018, 19:55 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 244
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Niech lepiej nie ruszają. U mnie ASO prawdopodobnie nie dość ze wlało za mało oleju to jeszcze coś tam nie odkręcili i skrzynia zdechła 27 tys km po wymianie oleju :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 21:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No takie podejrzenie miałem, że Japońce przewidzieli, że więcej może być szkód niż pożytku z wymiany. Częścią pojęcia "bezawaryności" modelu jest uproszczenie dostępów do elementów i procedur serwisowych, żeby majstrowi było jak najtrudniej zepsuć. A Majstry potrafią, oj potrafią...


Ostatnio edytowano Pt, 14 wrz 2018, 21:11 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 21:23 
Offline
Wymiana dynamiczna chyba jest bezpieczna ? nie odklejamy miski itp. ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 22:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pewnie tak, wiele osób tu pisało że miało przeprowadzaną wymianę i nic się nie podziało. Ale ja wiem z doświadczenia, że im mniej auto widzi serwis (w sensie z nadopiekuńczości) to lepiej dla niego. Oczywiście poza sytuacjami faktycznie niezbędnymi, oczywistymi, przewidzianymi do okresowej wymiany itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 08:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Andrzejsr zgadzam się z tym co napisałeś. Tak niestety to wygląda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 11:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Myślę, że pewne sprawy takie jak olej w AT, powłoki kwarcowe , wyciszanie czy upgrade audio robić należy u specjalistów a nie u rutynowych wymieniaczy filtrów. Są oczywiście wyjątki. Naprawdę uczciwe ASO współpracuje z profesjonalistami w delikatnych kwestiach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 15:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 244
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dokładnie, dlatego ja jeśli w ogóle to na następna wymianę w AT pojadę do specjalistów od skrzyń. Chociaż póki co skrzynia ma 24 tys km przejechane :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 09:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Idąc za przykładem kolegi Smook też zdecydowałem sie na dynamiczną wymianę.

Olej od CzarnePaliwo ( Mitasu) a warsztat Sosnowski w GD- Letnica.

Przebieg przy wymianie 80 tyś, zlany olej nie miał żadnych niepokojących objawów. Podobno normalnie przepracowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Podsumowujac nasze doświadczenia w tym względzie można śmiało decydowac się na wymiane w okolicach 100tys.
Oczywiście eksploatując samochód normalnie, bez narażanie AT na przegrzanie (częste holowanie przyczep, sportowa jazda w górach czy odloty poza 200) .
Przy okazji widziałem na YT kanał gościa który wymienił olej w AT Forda Mondeo po 10tys a konkluzja była, że dobrze zrobił. Sporo było śladów docierania skrzyni w próbce zlanego oleju.
Z ciekawości sam bym taką próbkę wysłał do analizy. Ktoś z Was ma może jakiś adres w Polsce i wie jak dużo materiału potrzebuja aby taką analizę przeprowadzić? Może Ty, Tomku coś poradzisz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 11:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook możesz spróbować:

https://zmienolej.pl/pl/bazowa/3652-bad ... &results=2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 12:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 13:27 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Smook, wysyłam próbki raczej we własnym zakresie. Polecam skorzystać z tej oferty: http://sklep.archoil.pl/?product=analiz ... -smarowego :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 13:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 08:31 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
A co na ten temat mówi instrukcja ? Pytam bo mam przejechane 130 tys. I auto jest jeszxze na gwarancji, czy wymiana oleju i jej ewentualne negatywne skutki nie wpłyną na utratę gwarancji ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 08:43 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
24 września 2018, o 09:31 zigi86 napisał(a):
czy wymiana oleju i jej ewentualne negatywne skutki nie wpłyną na utratę gwarancji ?

O jakich negatywnych skutkach wymiany oleju piszesz?

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 08:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
zigi86 napisał(a):
A co na ten temat mówi instrukcja ?


Instrukcja w przypadku AT nic na ten temat nie wspomina. Dlatego pojawil się ten wątek na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 19:23 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
ok, w takim razie z innej strony, czy jak wymienię olej w skrzyni, a skrzynia padnie z innego pwoodu, to czy przez fakt wymiany oleju, o którym milczy instrukcja gwarancja będzie obowiązywała czy nie ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 19:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To zależy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 19:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
zagryziak napisał(a):
24 września 2018, o 09:31 zigi86 napisał(a):
czy wymiana oleju i jej ewentualne negatywne skutki nie wpłyną na utratę gwarancji ?

O jakich negatywnych skutkach wymiany oleju piszesz?



Pewnie o takich :
cyt z kilku postów wyżej : "U mnie ASO prawdopodobnie nie dość ze wlało za mało oleju to jeszcze coś tam nie odkręcili i skrzynia zdechła 27 tys km po wymianie oleju :)"
Koniec cytatu.

Nie ma na forum ani jednej mazdy 6 GJ/GL która by cierpiała z powodu braku wymiany oleju w skrzyni. Jedna która z tego powodu ucierpiała już jest. Na razie 0:1.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 21:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
W ubiegły piątek byłem w zaprzyjaźnionym serwisie Mazdy i tak podczas luźnej rozmowy na temat ,,benzyna czy diesel" wyszło , że serwisuja trzy M6 2.5 które maja juz prawie po 300 tyś i dalej śmigają , żadna nie miała wymienianego oleju w skrzyni :idea:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.