Teraz jest So, 20 kwi 2024, 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 5 sie 2021, 19:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Siemka. Kupiłem już swoją Madzię, odbieram w poniedziałek więc na dniach sie pochwalę, dodam tylko że mieszkam w Niemczech i też tu z salonu wziąłem autko oczywiście używane przebieg 20tkm. Wracając do tematu wypytywałem o wszystkie interwały miedzy innymi wymiana oleju w asb. Gość który ( nadzoruje) moje auto mówi że wogóle nie przewidują takiej usługi ale jeśli się uprę to po 150tkm mogę przyjechać i bedziemy myśleć :lol: . Poznałem też tam osobę która zajmuję się mechaniką, powiedział ze przez 30 lat pracy nie wymieniali oleju w skrzyni mówił ze raz rozbierali skrzynie po 250 tkm i olej był jak nowy :lol:. Poczułem sie jakby ktoś mi wciskał kit Oczywiście te wszystkie opowieści wrzucam między bajki <nie> napewno nie będę czekał do czasu gdy mogła by sie zdarzyć już jakaś krytyczna sytuacja, olej to olej i zawsze trzeba go wymieniać czy to w silniku, skrzyni czy frytkownicy . Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 sie 2021, 21:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
5 sierpnia 2021, o 20:00 SashaReznov napisał(a):
.. przez 30 lat pracy nie wymieniali oleju w skrzyni mówił ze raz rozbierali skrzynie po 250 tkm i olej był jak nowy ..


A jakie to auto jeździło 30 lat ?

Nie wiem jak w owym 30to letnim aucie, ale dotychczasowe analizy właściwości oleju skrzyń AT Mazdy skyactive, wskazują na to, że w okolicach 100tys km przebiegu jest faktycznie jak nowy (koloru oleju sie nie ocenia - nie znaczy nic) , więc nie ma co lol'ować , kpić , tylko może się do faktów odnosić a nie przeczuć .
Na analizy przy 250tys się nie natknąłem jeszcze. Choć już w zasazie nie szukam bo te analizy istniejące i porównanie jazdy nowej i 6cio letniej ok 130 tys km skrzyni nakazuje mi _"oczywiście"_ oleju w żadnej AT mazd nie wymieniać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 sie 2021, 13:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Zle sformułowanie, facet mówił ze przez 30 lat jego pracy w Mazdzie nie wymieniał oleju w skrzyniach i nie spotkał się z uszkodzeniami. Broń Boże kpić, wierzę w trwałość skrzyni poprostu uważam że dla własnego spokoju warto wymieniać co te 50-60 tysięcy. Jestem świeżym użytkownikiem tej Marki muszę sie jeszcze wiele nauczyć.. :*


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 sie 2021, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Rozumiem.
Dla mnie argumentem przeciw jest może i małe, ale potencjalnie istniejące (byly tu na forum przypadki) ryzyko skopania czegoś przy tej wymianie. Jeśłi byłaby konieczna - zrozumiałe, większa korzyść niż ryzyko. Ale ja mam spore wątpliwości, i z obserwacji tematu nie widzę żadnego konkretnego argumentu "za" wymianą, poza przeczuciami i zwyczajami (oleje się wymienia).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lis 2021, 20:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzisiaj, przy okazji wymiany oleju (z płukanką) silnika serwismen patrząc na mój przebieg (81000 km) zaproponował wymianę oleju w AT dynamiczną (robią ją pomiędzy 60 a 80 tys. km przebiegu) za 1900 PLN. Powyżej tej granicy proponują z wymianą filtra za 2400 PLN. Mówię o W-wie. Drogo, ale za rok trzeba będzie zrobić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lis 2021, 22:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Biedne te serwisy Mazdy, auta się nie psują, naprawiać nie ma co, to nudzą się i wymyślają co by tu można poserwisować ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 08:10 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wymyślają, tylko podobno zalecenia się zmieniły. Niby teraz po 80 tys. km proponują już wymianę oleju. W USA jest to podobno standardem. Tylko w EU nie było to praktykowane ze względu na terror ekologiczny który u nas obowiązuje. Dlatego Mazda na Europę nie zalecała wymiany, no bo przecież kilka litrów oleju trzeba zutylizować, a skoro jest to tylko zalecane a nie wymagane to wszystko tłumaczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 08:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to nie zdążyli cytowanych już tu zaleceń z oficjalnej strony zdjąć :

http://mazda.custhelp.com/app/answers/d ... y-mazda%3F



"All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement. "


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 09:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem, to samo mówili jeszcze do niedawna w serwisach. A teraz słyszę, że proponują wymianę oleju. Pytanie tylko, czy to inwencja własna serwisów, czy jakiś sygnał z góry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 10:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Mówić to sobie mogą .

W razie wpadki przy wymianie " ale to pan sobie zażyczył, stanosko Mazdy jest na piśmie w instrukcji, zaleceniach serwisowych oraz na stronie www"

Na "podobno" , "ktoś coś mówił" to się nie opierajmy.

A na piśmie mamy to w/w stanowisko, oraz wyniki analiz oleju skrzyniowego , te które widziałem pokazywały olej wciąż w świe4tnym stanie przy coś 100tys km.

Ja bym b chętnie ten olej zmienił, trochę niepokoi mnie jako dawnego Alfisti, że nic a nic przy aucie nie trzeba robić ( ;) ) i się martwię że serwisy zaczną upadać z bezrobocia, ale kurcze żeby choć gdzieś _dowód_ był że to potrzebne, oraz żeby nie istniały dowody że można tam kilka spraw spartolić .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 11:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Za wymianę oleju w skrzyniach AT w technologii Skyactive bierze odpowiedzialność wyłącznie serwis, który ją zaproponował. Mazda Polska z taką informacją - bardzo wątpię (przy takim wpisie na swojej stronie). Serwismen, który mi proponował wymianę oleju nie powoływał się na zalecenia MP tylko na serwisu informując jednocześnie, że takich zaleceń w instrukcji krajowej nie znajdę. Sądzę, że to jest wyłącznie inicjatywa serwisu i konkurencji pomiędzy serwisami Mazdy, ukierunkowana na dodatkowy zarobek aczkolwiek nie pozbawiona sensu, skoro wymianę oleju stosuje się w AT Skyactive na innych rynkach. Na informację, że potencjalnie wymianą jestem zainteresowany, ale że nie widzę jak na razie zmian w pracy AT odpowiedział, że to nie ma znaczenia i powinno się wymienić już przy 60 tys.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 11:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 listopada 2021, o 12:00 dropt07 napisał(a):
powinno się wymienić już przy 60 tys.

No coraz lepiej... Tylko że mi ASO chciało wymieniać klocki hamulcowe jak miały mniej niż 50% zużycia, wymieniłem rok póżniej, też jeszcze były dobre, może by wytrzymały jeszcze rok...
Tak więc ja średnio wierzę w to co mówi ASO...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 11:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
dropt07 napisał(a):
... informując jednocześnie, że takich zaleceń w instrukcji krajowej nie znajdę.
...skoro wymianę oleju stosuje się w AT Skyactive na innych rynkach. ...


- w której instrukcji jest takie zalecenie ? - na jaki kraj ?

- na których rynkach jest zalecana wymiana ? bo wyżej ustaliliśmy chyba na podst oficjalnej stromny Mazda USA że nie na amerykańskim .

Co 60 tys. Pewnie . A co serwis ma powiedzieć ? :) tak jak z tymi klockami właśnie i to od czego zacząłem - nie mają co naprawiać bo auta się nie psują to kombinują - a to może to wymienimy, może tamto , mimo że jeszcze ok.
Dotyczy i ASo i nie-ASO, to ich praca, to nie branża medyczna czy prawnicza że zapotrzebowanie zawsze będzie, muszą nietety "tworzyć rynek" .

Bierze odpowiedzialnosć, no jak serwis porządny to nic nie schrzani. A jak schani to powodzenia z dochodzeniem nowej skrzyni.
Jeddnak przy kazdej czynności przy aucie można tu śrubki nie dokręcić, tam gwint zniszczyć itd . Warto gdy faktycznie _trzeba_ cośzrobić - to nie ma dyskusji. Ale jak nie trzeba ? to nieptrzebne, mimo że znikome ryzyko. Wszystko da się źle zrobić.

Aha, jeszcze jedno, kiedyś rozmawialem tak w miarę szczerze z jednym "opiekunem serwisowym" pytam jak oni z tym olejem.
"Mazda nie zaleca, ale ludzie tak się dopytują że już wymieniamy" . Wcześniej odsyłali do jakiegoś serwisu od skrzyń.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lis 2021, 12:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
12 listopada 2021, o 12:24 Luke napisał(a):
12 listopada 2021, o 12:00 dropt07 napisał(a):
powinno się wymienić już przy 60 tys.

No coraz lepiej... Tylko że mi ASO chciało wymieniać klocki hamulcowe jak miały mniej niż 50% zużycia, wymieniłem rok póżniej, też jeszcze były dobre, może by wytrzymały jeszcze rok...
Tak więc ja średnio wierzę w to co mówi ASO...

Tu nie ma się co na ASO obrażać. To kwestia uczciwości danego delikwenta. Decyzja o wymianie klocków należy wyłącznie do klienta, a klient wie jakie jest zużycie klocków. Przynajmniej powinien być poproszony do samochodu.
Mnie też przy głupiej wymianie oleju i przekładce kół facet co mnie obsługiwał chciał orżnąć na stówę. Jak zacząłem go rozliczać z roboczogodzin osobno przy przekładce kół, płukance i wymianie oleju z filtrem to koszt robocizny spadł z 280 zł na 180 zł (w tym zakup 1 L FL 22).
Teraz wiem na kogo z obsługi mam uważać. Kto jest uczciwy a kto ma z tym problemy.
Nie uważam takich zachowań za normę ale jak widać należy być czujnym. Co prawda obniża to prestiż ASO. Tak, że to co niektórzy mówią w ASO należy dzielić na czworo i konfrontować z innymi opiniami, chociażby z tego forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 gru 2021, 12:31 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 75
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witajcie, czy ktos pomogl by mi i wskazal olej do automatycxnej skrzyni biegow w mojej mazdzie 6 2.0 benzyna disi, 2010 rocznik, moge podac nr nadwozia, cholera dzwonilem do aso mazdy w coventry i birmingham, mieszkam w uk i nienwymieniaja oleju, kupilem zonie mazde 6 wlansie z automatem, 65 k mil nalatane ok 100 tys km i nikt oleju nie zmienial przez tyle lat, dowiedzialem sie ze filtra sie nie zmienia bo jest zabudowany i trzeba by skrzynie rozbierac, moj mechanik powiedzial mi zeby wymienic raz sam olej, zalac nowy, obejrzec stary, i w razie co pojezdzic max 5 tys km na nowym i zlac ponownie, co o tym sadzicie? Pomozecie z tym olejem do tej skrzyni? I ile litrow tsm wchodzi na wymiane?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 10:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wstawiłeś posta w niewlaściwym wątku. Spróbuj w tematach dotyczących Mazdy 6 GH


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 13:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
viewtopic.php?t=13653


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 sty 2022, 15:46 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam.

Ja już 10kk od wymiany dynamicznej w mojej M6. Aktualny przebieg 110k. Skrzynia chodzi wyrazie plynniej , szczegolnie przy niskich obrotach . Ale przed wymiana też dzialala ok czasami jakies lekkie szarpniecie bylo ( teraz tego nie ma ).

Jakie u was wrażenia ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 sty 2022, 09:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10, u mnie takie same wrażenia. Przy 200k zdecydowałem się na wymianę statyczną (bez wymiany filtra). Główną przyczyną był coraz większy lag przy zmianie D/R i lekkie szarpnięcie. Po wymianie efekty te znacznie zmalały, praktycznie do 0. Aktualnie prawie 280k i dalej jest ok, chociaż raz na 2-3 miesiące ten lag się pojawi. Dolatam do 300k i znów zmienię olej w skrzyni i mechanizmach różnicowych (AWD).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2022, 14:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Odgrzeje trochę temat. Posiadam mazdę z 2018r z silnikiem 2.5T wersja amerykańska. Czy filtr w skrzyni jest taki sam jak we wcześniejszych rocznikach bez turbo i wersji na rynek europejski? Czy miska nadal jest na silikon czy może na uszczelkę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 mar 2022, 06:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 15.10.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Witam
Odnosnie oleju w skrzyni w AT
Bylem ostatnio w Peugeocie i oni jako serwis tez zalecaja wymiane oleju przy 60 tys w skrzyni AT
Wiec moze cos jest na rzeczy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 mar 2022, 20:51 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
28 marca 2022, o 07:22 Arcio napisał(a):
Wiec moze cos jest na rzeczy ?


Tak. Olej z biegiem czasu zużywa się tracąc swoje wyjściowe parametry :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 mar 2022, 20:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Informacja dla posiadaczy aut od 2018 w górę i w wersji amerykańskiej- filtr skrzyni biegów jest taki sam jak w starszych rocznikach i tych z rynku europejskiego, nie ma uszczelki dalej miska jest na klej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2022, 10:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook, Plichcior pamiętacie ile Sosnowski wcześniej chciał za wymianę dynamiczną z ich olejem?
Ja teraz wysłałem zapytanie i dostałem odpowiedź, że nie pracują na oleju klienta (chciałem Ravenol). Przy wymianie z olejem Mazdy jest to kwota 1800zł, olej LM (dla mnie odpada) 1500zł. Chyba nie mamy zbytnio alternatywy w 3city?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2022, 14:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja chciałem swój olej także nie miałem nawet wyceny z ich materiałem. Cennik już pewnie się zmienił - popatrzyłem w notatki i wymiana była 21/09/2018.
Faktury oddałem nowemu właścicielowi także nie mam kwita, wydaje mi się ze usługa była ok 200pln.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2022, 15:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No to niestety już nie ma opcji wymiany na własnym oleju... szkoda.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2022, 16:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.04.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć, przejrzałem większość tego wątku ale jednak nie trafiłem jednoznacznie na odpowiedź:

Mam od niedawna Mazdę 6 rok prod. 2017 z silnikiem 2.5 L - ma przelatane 95 tys. km.
Chciałbym wymienić olej w silniku (prawdopodobnie zaleję 0W20) i olej w skrzyni automatycznej - no właśnie, jaki polecacie? Ile w razie co zamówić litrów tego oleju? Do wymiany statycznej.
Dzięki za odpowiedź ! <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2022, 05:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
maciekelga napisał(a):
Smook, Plichcior pamiętacie ile Sosnowski wcześniej chciał za wymianę dynamiczną z ich olejem?
Ja teraz wysłałem zapytanie i dostałem odpowiedź, że nie pracują na oleju klienta (chciałem Ravenol). Przy wymianie z olejem Mazdy jest to kwota 1800zł, olej LM (dla mnie odpada) 1500zł. Chyba nie mamy zbytnio alternatywy w 3city?
Nie pamiętam, wtedy miałem swój. Mitasu.
Statycznie w ASO w Redzie wychodzi ~ 500 z ich olejem, ATF FZ Mazdy około 5ltr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2022, 07:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Kath4r napisał(a):
Cześć, przejrzałem większość tego wątku ale jednak nie trafiłem jednoznacznie na odpowiedź:

Mam od niedawna Mazdę 6 rok prod. 2017 z silnikiem 2.5 L - ma przelatane 95 tys. km.
Chciałbym wymienić olej w silniku (prawdopodobnie zaleję 0W20) i olej w skrzyni automatycznej - no właśnie, jaki polecacie? Ile w razie co zamówić litrów tego oleju? Do wymiany statycznej.
Dzięki za odpowiedź ! <spoko>
Tylko ATF-FZ Mazda orginalny. Nie ma sensu eksperymentować z teoretycznie lepszymi. Nie wlewaj czegoś co nie jest oznaczone jako ATF w specyfikacji FZ. Tak jak do skrzyń Merca- aby chodziły bezusterkowo do konca -wlewa się tylko orginał tak do Mazdy radzę podobnie robić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 kwi 2022, 07:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.04.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Smook napisał(a):
Tylko ATF-FZ Mazda orginalny. Nie ma sensu eksperymentować z teoretycznie lepszymi. Nie wlewaj czegoś co nie jest oznaczone jako ATF w specyfikacji FZ. Tak jak do skrzyń Merca- aby chodziły bezusterkowo do konca -wlewa się tylko orginał tak do Mazdy radzę podobnie robić.


Czy ten z Ravenola się nada ?

https://allegro.pl/oferta/ravenol-atf-f ... 8657688869


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.