Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 01:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 lut 2021, 18:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Tanio nie było (1500zł). Serwis Trzaskawka Zielona Góra. Bardzo kompetentni ludzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2021, 20:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No cena konkret. We Włoszech za dynamiczna wymianę oleju Ok 400euro. No to się cenią panowie ;). No ale jak jest fachowo to noe ma co narzekać w końcu nie robi się tego co roku :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2021, 22:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jeśli to jest brutto to cena raczej atrakcyjna. Sam olej to jakieś 900-1000 złotych, do tego dochodzi filtr i robocizna. Ja widziałem ceny raczej bliżej 2000, a w ASO to za 1500 oferowali statyczną.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2021, 09:34 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 14.02.2021
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam!

Prześledziłem wątek od początku i dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy. Śledzę temat wymiany oleju w automatach około pół roku. Wielu mechaników mówi jednoznacznie że powinno się wymieniać olej w automatach, jest to kwestia dla nich bezsprzeczna. Popytałem wielu znajomych którzy korzystają z automatów czy wymieniali olej w swoich skrzyniach i większość z nich to zrobiła. Jeden kolega z pracy wymienił olej w swoim Exeo i jest niezadowolony z efektów, skrzynia działa wg jego subiektywnych odczuć gorzej. Jednakże wymiana nie odbyła się w żadnym warsztacie specjalizującym się w skrzyniach biegów czy ASO a w "normalnym" warsztacie samochodowym który podejmie się wszystkich zleceń. Ogólnie z opinii znajomych, którzy dokonali wymiany oleju w skrzyniach automatycznych wiem że operacja ta jest zasadna pod warunkiem że dokona tego fachowiec który na tym się zna! Dla ciekawych tematu wrzucam link do filmu który pokazuje od podszewki wizytę w warsztacie zajmującym się naprawa skrzyń biegów. Na koniec filmu padają ciekawe pytania odnośnie wymiany oleju w skrzyni automatycznej, polecam!

https://www.youtube.com/watch?v=MSGkGXgvmwE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 20:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam.
Dzisiaj wymieniłem olej dynamicznie pod Warszawą. Użyłem swojego oleju, filtra i płukanki:
Amsoil signature series fuel efficient + Lubegard atf fluid protectant (dodatek zakupiony w serwisie)
Filtr oryginalny
Amsoil engine and transmission flush.
Skrzynia pracuje ciszej a biegi wchodzą bardziej płynnie. Dodam, że nie miałem z nią problemów, a różnica jest odczuwlna już od pierwszych przejechanych kilometrów po wymianie.
Koszt:
Olej 820 zł - ponad 15L
Filtr 224 zł
Płukanka 46 zł
Dodatek 100 zł
Robota 440 zł wymiana oleju + 100 zł wymiana filtra
Razem 1730 zł.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolor widoczny na ostatnim zdjęciu jest po 14L oleju
Olej wymieniony przy przebiegu 135 000 km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 21:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jakiej marki olej jest obecnie w skrzyni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 22:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wczoraj robiłem przegląd OT-4 przy przebiegu nieco ponad 71 tys. km. Zaproponowano mi możliwość dynamicznej wymiany oleju w skrzyni automatycznej, odmówiłem bo jak na jazdę w większości nieobciążonym pojazdem uważałem, że jeszcze za wcześnie. Zapytałem nieco o szczegóły.
Wymiana dynamiczna odbywa się bez zdejmowania miski na amerykańskiej maszynie BG. Cena 1900 PLN, co oczywiście zwaliłoby mnie z nóg, gdybym akurat nie siedział. Nie pytałem o bliższe szczegóły, ale filtra to chyba bez zdejmowania miski nie da się wymienić? Na ASO Bołtowicz w W-wie jak na razie nie mogę narzekać ale ceny idą ostro w górę. Np. przeglądy większe jak drugi, czwarty itd. to koszt z tablicy informacyjnej ponad 1700 zł nie wliczając obsługi klimy. Ze swoimi akcesoriami (z wyłączeniem płynu hamulcowego) ale z pełną obsługą klimy ledwo zmieściłem się w granicach 1500 zł.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 23:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
30 kwietnia 2021, o 21:46 Iron83 napisał(a):
Witam.
Dzisiaj wymieniłem olej dynamicznie pod Warszawą.


Ile to trwało? Bo widzę, że skrzynia rozklejona. Ile musiało schnąć?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 04:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
30 kwietnia 2021, o 22:51 Smook napisał(a):
Jakiej marki olej jest obecnie w skrzyni?


Obecnie jest Amsoil signature series fuel efficient + Lubegard atf fluid protectant.

Olej wybrałem na stronie amsoila, który jest polecany do tej skrzyni.

https://www.amsoil.com/lookup/auto-and- ... =us-volume

1 maja 2021, o 00:39 KMBak napisał(a):
30 kwietnia 2021, o 21:46 Iron83 napisał(a):
Witam.
Dzisiaj wymieniłem olej dynamicznie pod Warszawą.


Ile to trwało? Bo widzę, że skrzynia rozklejona. Ile musiało schnąć?


Czas schnięcia około 1,5 godziny (gumowej uszczelki nie polecają. Jest słabej jakości i jeden klient wrócił na klejenie po krotkim przebiegu. Oczywiście sam ją kupił i kazał montować) . Cała operacja prawie pięć godzin.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 10:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Czy kupowałeś przez podaną stronę?
Mógłbyś podać coś więcej na temat "Lubegard atf fluid protectant"?
Konkretnie w jakim celu to zastosowałeś do atf uważanym za jeden z najlepszych na rynku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 11:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 maja 2021, o 11:30 Smook napisał(a):
Czy kupowałeś przez podaną stronę?


Nie, gdzieś miesiąc temu kupiłem na stronie zmienolej . Wiem, że polecany tutaj jest sklep czarnepaliwo, lecz w tym czasie miał dostępne tylko litrowe "butelki", które cenowo wychodziły drożej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 16:31 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Panowie mam pytanie, rozumiem że filtr jest w misce olejowej i tam korka nie ma a w konwerterze jest korek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 18:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 maja 2021, o 11:45 Smook napisał(a):
Czy kupowałeś przez podaną stronę?
Mógłbyś podać coś więcej na temat "Lubegard atf fluid protectant"?
Konkretnie w jakim celu to zastosowałeś do atf uważanym za jeden z najlepszych na rynku?


Akurat ten dodatek polecili mi mechanicy, którzy robili wymianę. Stwierdzili, że wydłuży to okres przydatnośc a tym samym wymiany atf z 45000 km na 60000. Czasowo zalecają wymieniać co 4 lata jeśli limit w km nie został osiągnięty. Z tego co pamiętam to zmniejsza pienienie się oleju, wyższa odporność na temperaturę i dodatkowy modyfikator tarcia. Wiem, że Amsoil sam w sobie jest bardzo dobry, lecz zdecydowałem się na ten dodatek, bo lubię szybką jazdę i dodatkowe "wzmocnienie" nie zaszkodzi. To chyba główny powód.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 18:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hmm, zawsze myślałem, że jednak najlepszy jest oryginalny olej do skrzyni, był tu polecany przez wiele osób. Ci co stosowali inne oleje potem narzekali. Jakoś też mi się nie chce wierzyć w mit tego dodatku, oj coś naciągają ci mechanicy. No i ten interwał wymiany, Mazda w ogóle nie zaleca, moim zdaniem 100 tys. km to takie optimum, u mnie olej i filtr przy tym przebiegu były jeszcze w miarę w porządku, niektórzy nawet wymieniali przy 200 tys. km. Mazda to nie VW, czy Ford, gdzie są skrzynie dwusprzęgłowe i faktycznie trzeba olej wymieniać co 60 tys. km. Cena też trochę kosmos, jak to ma być robione tak często. Ja wymieniałem statycznie, olej, filtr i robocizna to 800 zł. Patrząc ile teraz auto jeździ to już chyba nie doczeka drugiej takiej operacji :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 maja 2021, 19:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Bardzo interesujące są opinie użytkowników na temat Amsoila ATF. Pozytywnych i entuzjastycznych jest bez liku. Myślę, że jeżdżąc ostrzej lub ciągając przyczepę warto wybrać ATF z górnej półki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 01:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A jak wymienić filtr przy statycznej?!?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 07:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zlać olej przez korek, zdjąć pokrywę, wymienić filtr, założyć pokrywę, uzupełnić ATF (około 5 ltr). Wymienić w ten sposób można około 70%. Dlatego niektórzy rekomendują przy tej metodzie skrócenie interwałow w kolejnych wymianach do 40 tys.
Metoda dynamiczna z wymianą filtra jest w zasadzie dynamiczno-statyczną i kompletną w sensie całkowitej wymiany ATF oraz filtra.
Kwestią kontrowersyjną jest wymuszanie obiegu ATF, która to czynność niesie ryzyko porywania cząsteczek zanieczyszczeń z zakamarków skrzyni i przypadkowe osadzenie ich w kanalikach w miejscach krytycznych. Ryzyko tym większe im bardziej zużyty lub przepalony jest olej względnie jak długo olej był niewymieniany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 07:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja natomiast nie wierze w działanie oryginalnego oleju przez 200 000. Widziałem go po 135 000 i jest czarny jak smoła. Magnes jest pełny opiłków. Gdybym taki olej widział w silniku to nawet bym się nie zastanawiał nad jego wymianą. Uważam, że jeśli chce się użytkować dłużej tą skrzynie bez naprawy to olej trzeba zmieniać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 08:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ponownie pytam czy w konwerterze jest korek spustowy, jedne auta mają


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 08:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Konwerter w tej skrzyni jest inny niż w tradycyjnych hydrokinetykach np. tych robionych dawniej przez Mercedesa czy Chryslera. Nie słyszałem aby w skrzyni Skyactive była możliwość spuszczenia oleju przez dodatkowy korek w konwerterze .
Obrazek


Ostatnio edytowano N, 2 maja 2021, 08:48 przez Smook, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 08:40 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
A bagnet do kontroli poziomu oleju jest? Pytam bo jeszcze czekam na auto, miałem forda był bagnet w grubej rurce i tamtędy zalewało sie skrzynię olejem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 08:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jest, z przodu na dole skrzyni, zabezpieczony śrubą, dojście mniej więcej głęboko pod filtrem powietrza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 08:58 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 52
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Olej z tego co widzę jeden kolega dał zdjęcie skrzyni, bez miski jest czerwony, czyli mineralny Dexron III?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 09:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Orginalny Mazda ATF-FZ jest ciemnoniebieski. Ravenol FZ jest niebieski. Inne, w tym Amsoil czy Mitasu są tradycyjnie czerwone.
Najważniejsze, aby alternatywny olej spełniał specyfikację zawartą w magicznym skrócie Mazda FZ.
Ze swojej strony uważam, że AFT Mazdy jest wystarczająco dobry do normalnej eksploatacji. Jakkolwiek mam pełne zaufanie do produktów Amsoil. Ten z serii Signature który zastosował forumowicz parę postów wyżej z pewnością jest znakomitą alternatywą.
Nb
Powszechnie za najlepszy ATF do klasycznych skrzyń uważa się Royal Purple. Ale uwaga- nie występuje w wersji FZ dla Mazdy.
Rosjanie na swoich forach prezentują różne zimowe testy dla ATFów w specyfikacji FZ. Widziałem taki, gdzie np Ravenol wypada zdecydowanie lepiej w bardzo niskich temperaturach rzędu -40.
Ale to tylko jeden z parametrów, odporności na spienianie, starzenie czy wysoką temperaturę to inne istotne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 09:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
smerf napisał(a):
Olej z tego co widzę jeden kolega dał zdjęcie skrzyni, bez miski jest czerwony, czyli mineralny Dexron III?
Mineralny nie nadaje się do Skyactive


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 12:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
2 maja 2021, o 08:30 Iron83 napisał(a):
Ja natomiast nie wierze w działanie oryginalnego oleju przez 200 000. Widziałem go po 135 000 i jest czarny jak smoła. Magnes jest pełny opiłków. Gdybym taki olej widział w silniku to nawet bym się nie zastanawiał nad jego wymianą. Uważam, że jeśli chce się użytkować dłużej tą skrzynie bez naprawy to olej trzeba zmieniać.


Na oko (czarny jak smoła nic nie znaczy) to się oleju i zużycia tego co on smaruje nie ocenia, przytaczałem tu już - analiza oleju przy 107 tys km :

https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... 123863646/

ilości metali w żadnym stopniu nie niepokojące, w ogóle niczego niepokojącego w tej analizie przy tym przebiegu.
Jakby patrzeć na "czarność" oleju jako wskaźnik konieczności wymiany to auta zamiast jeździć drugietyle by stały na wymiany olejowe wszelkie po serwisach.
Ja mam teraz porównanie - idenczny zespół napędowy : mazda 6 2.0 + AT z 2015r z prawie 130 tys km, olej w AT niewymieniany, przyczepę poza zima spokojnie i po płaskim co prawda po kilkaset km ciąga 1-2x w miesiącu, ze 2x campingową po kilka tys km , i druga Mazda 6 takie same napędy 2.0 + AT - ale nowa . Żadnej różnicy w pracy skrzyni nie zauważyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 15:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Faktycznie może źle się wyraziłem z oceną na "oko".
135 000 to i tak duzo pracy środka smarnego, który się starzeje i traci swoje właściwości. Przecież to nie wino, że im starsze tym lepsze. Wiadomo, że nowy olej skrzyni nie naprawi, ale wydłuży jej działanie. Zbyt wiele czynników wpływa na zużycie i jednostkowa analiza i przykład ma się nijak do wszystkich różnie eksploatowanych identycznych aut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 15:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zgadza się, ale więcej analiz nie znalazłem , musieliby wymieniający stówkę i czas dodatkowo poświęcić na wysłanie do badania. Ale ta jedna analiza uważam że znaczy więcej niż sto ocen po kolorze czy "subiektywnych popraw pracy skrzyni".
Na tym samym forum jest też analiza nowego - świeżego oleju Mazdy do AT, można porównać - spadek lepkości jest nieznaczny (nowy olej Mazdy ma niską wyjściwo - nie bez powodu na pewno - lepkość).
Nie jestem specem od smarowideł, ale skrzynia to co innego silnik z jego wybuchami i temperaturami . Na pewno używane materiały i 100 innych czynników mają wpływ na to jakie interwały w jakich urządzeniach są bezpieczne a jakie nie.
W każdym razie bardziej ufałbym inżynierom Mazdy niż serwiasantom skrzyń choćby najlepszym.
A wiedząc że przy pracy przy jednym, można kilka innych elementów w wozie popsuć lub ten obsługiwany źle poskładać to w tym przypadku bliżej mi do zasady : działa ? - nie ruszaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 17:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Powiem Wam tak, właśnie na grupie na Facebooku ktoś zadał pytanie o wymianę oleju w skrzyni. Co mnie zastanowiło to, że ktoś odpisał, iż w innych krajach jest w instrukcji mowa o wymianie oleju co 80 tys. km. Pamiętam też, że na początku tego wątku ktoś się pytał o wymianę u źródła, będąc w Japonii i też mu potwierdzili. My bazujemy na tym co jest robione w Polsce, ewentualnie Europie. Ja nie wierzę, że skrzynia nie wymaga wymiany oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 18:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A to ciekawe - z tymi zaleceniami w innych krajach. Ale w wątku o ATF na w/w forum bob is the oil guy , tak samo piszą - o lifetime oleju deklarowanym przez Mazdę, a to z USA.
Może się komuś pomyliło z manualem ? bo tam chyba tego rzędu przebieg do wymiany jest ( 80tys ?) .

Nie wiem, samo to że nie ma jednej zalecanej przez producenta optymalnej metody wymiany oleju , powielanej przez serwisy od skrzyń tylko jeden tak, drugi siak wymienia budzi watpliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.