Teraz jest So, 27 kwi 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 08:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
12 marca 2020, o 14:56 zigi86 napisał(a):
]


Ten Olej jest zużyty Nowy Kolor ATF-FZ ma kolor niebiesko zielony a tu jest mocno wyeksploatowany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 12:36 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
czyli do wymianki :) dzięki za pomoc

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 13:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No tak, po kolorze oceniamy zdatność oleju. Głupie laboratoria analizy robią, producenci interwały wymian przewidują, a wystarczy kolor na zdj ocenić. Zwłaszcza jak był wymieniany i nie wiadomo co nalane.
150tys km , jedna wymiana już przebyta i teraz druga. W skrzyni która w ogóle takiej wymiany nie wymaga.
No chyba że to nie 150tys , tylko nie wiem, 550tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 15:46 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
Problem polega na tym, że na zimnym silniku wyczuwalne są zmiany biegów, i mówiąc szczerze (przynajmniej według mnie) ta "wyczuwalność" rośnie razem z przbiegiem auta ... a przebieg na 1000 % autentyczny, tego akurat jestm pewien

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 15:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
@zigi86 a auto jeździło po autostradach? Zauważyłem ze u mnie po jednej trasie z bardzo agresywna jazda z dużymi prędkościami olej stracił na właściwościach

Zreszta był tez na forum użytkownik z agresywnym stylem jazdy i pokazywał zdjęcia oleju. Nie wyglądał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 18:29 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
poprzedni właściciel sporo jeździł po ekspresówkach i autostradach, uważasz że takiego oleju nie należy wymieniać nawet jeśli wyczuwalna jest zmiana biegów na zimnym ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 18:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Co do odczuć to sprawa tak subiektywna, że trudno się odnieść. Oczywiście że zmiany biegów są odczuwalne, to nie elektryk czy cvt.

Odnośnie analiz, więc coś więcej niż oglądanie koloru, naprędce znalazłem analizę po 67tys mil (czyli niecałe 110tys km na nasze), analiza z Blackstone, sprawdzone laboratoriom , z komentarzem mówiącym o ty, że ów olej (po 67ty mil) ma tyle metali co z innych aut po 25 tys mil i że wg nich jeszcze spokojnie można jeździć.

https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... 31&slide=0

Przy okazji ciekawostka. Wcześniejsza krążąca po internecie analiza porzy 47 tys mil, była interpretowana pod wzgl lepkości jako "już niska lepkość jak na tą normę oleju". Przez wielu było to komentowane jako wykładnik zużycia oleju nadmiernego (no bo tam rozcieńczenie benzyną nie grozi).
Były również głosy, mówiące o tym , że ta para - skrzynia skyactive i oleje do niej tak potrzebują - właśnie tej niskiej lepkości.

W tym powyższym badaniu po 67 tys mil mamy lepkość _identyczną_ jak przy owym po 47tys mil. Nie spadła. Uważam że oznacza to, że wcale nie było degradacji przy 47 tys obniżającej lepkość, bo po kolejnych 20 by poleciała dalej (o ile w ogóle w oleju skrzyni AT spedek lepkości następuje z przebiegiem, wcale tak nie musi być, no ale odnoszę się do argumentu który miał być podstsawą do wymiany - że taka niska ta lekośćprzy 47 tys. ).

Aha, ten olej po 47 tys ma kolor jak Twój zigi86 na bagnecie. Znaczy to niebieskawe zabarwienie znika z czasem. Jednak uznawać to za objaw zużycia oleju to mocna nadinterpretacja wg mnie.
No chyba że przy tej wymianie z silikonowaniem miski, miałeś jakiś inny nalany o takiej właśnie barwie .

Tu link do analizy po 47 tys, autor widzę dorzucił link do tej po 67 tys również.

https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... 15-mazda-3


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 21:46 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
dzięki za bardzo wczerpującą i ciekawą odpowiedź, ale zastanawiam się, czy profilaktyczna wymiana w tym momencie może mi zaszkodzić ? niektózy piszą o wymianach co 50 tys. skoro moja mazda ma 150, to nawet 2 wymiana w tym okresie nie powinna zaszokdzic ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 23:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na zimnym silniku od pierwszego kilometra wyczuwalna jest zmiana biegów. Teraz po przeszło 50 tys. km również. Ale zjawisko to praktycznie ustępuje po 5-10 km gdy olej się rozgrzeje. Pracę skrzyni wtedy uważam za komfortową i zm. biegów nie zwraca mojej uwagi. Uważam to za normalny objaw. Jeśli na rozgrzanym silniku zmiana biegów zwraca uwagę ozn. to, że olej nie trzyma parametrów i trzeba się zastanowić nad jego wymianą. Okres wymiany oleju jest funkcją codziennego obciążenia skrzyni. Jedni wymienią słusznie już przy 50 tys. km, inni przy 120 tys. km. Jeszcze w grę wchodź tzw. starzenie się oleju o ile ktoś robi rocznie 5 tys. km. Jeśli poprzednik jeździł ostro i pałował w trasach to bym wymienił ten olej w skrzyni AT już teraz.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 11:06 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
To jeszcze na koniec jedno pytanie, kto z Was sprawdzał kolor swojego oleju po powiedzmy kilkunastu- kilkudziesieciu tysiącach od wymiany ? czy rzeczywiście są takie przypadki gdzie nie zmienił koloru ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 11:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
13 marca 2020, o 21:46 zigi86 napisał(a):
dzięki za bardzo wczerpującą i ciekawą odpowiedź, ale zastanawiam się, czy profilaktyczna wymiana w tym momencie może mi zaszkodzić ? niektózy piszą o wymianach co 50 tys. skoro moja mazda ma 150, to nawet 2 wymiana w tym okresie nie powinna zaszokdzic ?


Jak masz warsztat który umie to robić i da gwarancję na skrzynię i auto zastępcze w razie jej awarii to pewnie nie zaszkodzi. Tu na forum były o ile pamiętam dwa przypadki awarii po wymianie.
Z powodu braku wymiany - ani jednego.
Ja osobiście uważam że Mazda nie bez powodu i nie przez przeoczenie nie dopisała tego do tabeli czynności eksploatacyjnych .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 12:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, nie strasz nikogo, bo umiejętna wymiana nie powinna zaszkodzić. Jak ktoś wie, jak to zrobić to nie powinno być problemów.
Mazda nie wpisała tego bo pewnie przewiduje, że nic się nie stanie do zakończenia gwarancji. Wymiana oleju w manualu jest jakoś w książce serwisowej.

Każdy producent skrzyń zaleca wymianę oleju:

http://www.auto-swiat.pl/porady/eksploa ... qxjz42.amp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 12:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No najwyraźniej nie każdy. Jeden przynajmniej nie :)



Co do "umiejętna wymiana nie powinna zaszkodzić. Jak ktoś wie, jak to zrobić to nie powinno być problemów." - czy ja napisałęm coś innego ? dokładnie to samo napisałem.

Przyglądając się Maździe widzę, że jednym z powodów jej b niskiej awaryjności jest (jednym z podkreślam) taki dostęp do elementów które mechanik ma dotykać, który minimalizuje najmniejsze ryzyko uszkodzenia czegokolwiek nawety mało wyobrażlnego , po drodze. I to jest genialne i proste zarazem :)
Mowa o lokalizacji korka spustu oleju, filtra oleju, filtrów kabinowego i powietrza bo to coroczne czynności są przynjmniej. Banalne, ale uwierz, są wozy gdzie niejednemu mechanikowi albo się odechce czegoś wymienić (vide filtr kabionowy w Stelvio ) i powie, że wymienił nie robiąc tego wcale, lub wymieniając kilka elementów po drodze uszkodzi.

Po drugie na reputację bezawaryjności za długo się pracuje, żeby pozwolić sobie ją zepsuć brakiem jednego banalnego zapisu w tabeli czynności exploatacyjnych. Wszelkie rankingi obejmują też auta starsze niż czas gwarancji i myślę że Mazda nie strzelałaby sobie w kolano pozwalając na wysyp awarii skrzyń po 2 latach czy 100 tys km. Zbyt mądrzy ludzie tam pracują, patrząc na to co potrafią skonstruować. Firmy nic by taki zapis nie kosztował, koszt ponosiłby przecież klient a serwis zarobił. Klient nie burzył by się przecież, bo przecież wszyscy zalecasją wymianę oleju, a MAzdy autami flotowymi nie są(gdzie patrzy się na koszt utrzymania przez 2-3 lata czyli minimalizacja przeglądów i długie interwały. Choć może jest w innych krajach ? tego nie wiem).

Żeby było jasne - mnie też to dziwi , i wydaje się że to niemożliwe aby skonstruować skrzynię nie wymagającą wymiany oleju. Ale - do niedawna wydawało się niemożliwe skonstruować silnik benzynowy z zapłonem samoczynnym z tak ubogą mieszanką i bez niszczącego spalania stukowego . Cywilny i masowo produkowany i sprzedawany.
Ja obserwuję swoją , znajomych i forum pod kątem pojawienia się pierwszego przypadku awari skrzyni z powodu braku wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 12:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, jak napisałeś, Mazdy nie są samochodami flotowymi, więc nie robią dużych przebiegów.
Taka Mazda szybciej zgnije przez swój wiek niż padnie jej skrzynia przez zbyt duży przebieg :lol:
Ja u siebie wymieniłem po 100 tys. km właśnie ze względu na to szarpanie na zimnym oleju. Teraz jest dużo lepiej, także moje subiektywne odczucia mówią, że wymiana oleju z filtrem miała sens.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A analizy laboratoryjne - że nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2020, 20:17 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przyglądam się Waszej dyskusji i postanowiłem dodać kilka informacji od siebie :wink:

Kolor oleju nie powinien być wyłączną przesłanką do jego wymiany. Ciemnienie jest naturalnym procesem postępującym z biegiem trwania interwału. Olej w przekładni automatycznej zmienia barwę w związku z gromadzeniem zanieczyszczeń (ścieru metalicznego) i cyklami cieplnymi.

Oleje do przekładni automatycznych są zazwyczaj barwione na czerwono. Pozwala to łatwo odróżnić olej przekładniowy od silnikowego w razie ewentualnej awarii. Można też posłużyć się węchem. Olej silnikowy pachnie procesem spalania paliwa.

Czerwona barwa oleju do AT nie jest jednak regułą. Równie dobrze może nie być barwiony wcale lub być barwiony na inny kolor. Może się również zdarzyć, że olej stosowany w fabryce na pierwsze zalanie nie jest barwiony a ten sprzedawany w serwisie, w tej samej specyfikacji już jest.

W związku z powyższym nie zaprzątałbym sobie głowy kolorem oleju w kontekście zastosowanego barwnika o ile olej spełnia wymaganą przez producenta skrzyni specyfikację.

Od tego momentu potraktowałbym przypadek kolegi zigi86 indywidualnie. Mianowicie, jeśli są przesłanki ku temu, że olej był w przeszłości wymieniany z powodu awarii a kolega skarży się na płynność pracy skrzyni to moim zdaniem warto zastanowić się nad wymianą. Choćby z uwagi na ewentualność zastosowania w przeszłości oleju o niewłaściwej specyfikacji np. oleju o charakterystyce fuel-efficient, ale niespełniającego Mazda ATF FZ.

zigi86, jeśli masz w planach jeździć swoją Mazdą jeszcze kilka lat to możesz dokonać wymiany. Będziesz pewny obecnego stanu rzeczy :wink:

14 marca 2020, o 12:46 Pablos napisał(a):
Ja u siebie wymieniłem po 100 tys. km właśnie ze względu na to szarpanie na zimnym oleju. Teraz jest dużo lepiej, także moje subiektywne odczucia mówią, że wymiana oleju z filtrem miała sens.


14 marca 2020, o 13:48 Andrzejsr napisał(a):
A analizy laboratoryjne - że nie.


Analiza ocenia przydatność oleju do dalszej eksploatacji w związku z jego aktualnymi parametrami i poziomem zgromadzonego ścieru metalicznego. Wcale nie musi iść w parze z subiektywnymi odczuciami użytkownika, który może być mniej lub bardziej wyczulony na pracę skrzyni. Nie zmienia to faktu, że z biegiem trwania interwału olej zużywa się i gromadzi coraz to więcej ścieru, który do pary z postępującym zjawiskiem utleniania może wpływać na pogorszenie się pracy skrzyni nie osiągając jednocześnie laboratoryjnych wartości alarmowych.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 10:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
O odczuciach raczej nie powinniśmy mówić. Po motodoktorze w silniku odczucia są cudowne (obiektywnie). Nie mówiąc o odczuciach subiektywnych po umyciu auta czy wymianie filtra powietrza (nie mówię o skrajnych przypadkach faktycznie zatkanego) . Psychika ludzka ma swoje zasady działania.

Nie o to chodzi, chodzi o bezawaryjność/nieuziemienie samochodu.

Która droga to zapewni - wymiany z ryzykiem uszkodzenia co te 120 tys km (120 tys to przebieg przy jakm Blackstone zaleca zbadać olej, nie wymienić, zbadać) . Czy brak wymian w ogóle przez czas życia auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 13:07 
Świeżak
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: łódzki
CzarnePaliwo napisał(a):

zigi86, jeśli masz w planach jeździć swoją Mazdą jeszcze kilka lat to możesz dokonać wymiany. Będziesz pewny obecnego stanu rzeczy :wink:




Który olej w takim razie możesz polecić ?

_________________
https://annateodorczyk.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 13:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Ravenol ATF-FZ


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 14:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja wymieniałem statycznie przy 200k km - pierwsza wymiana. Po wymianie na pewno mam mniejsze opóźnienie w zmianie biegów P/D R/D - wcześniej występowała znaczne opóźnienie, teraz praktycznie go nie ma. Z tego co robiłem rozeznanie, to przy takim przebiegu jak u mnie, gdzie wcześniej nie było wymian oleju tylko wymiana statyczna - dynamiczna mogłaby nabroić.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 19:18 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 marca 2020, o 10:43 Andrzejsr napisał(a):
O odczuciach raczej nie powinniśmy mówić.


Dlaczego nie powinniśmy? To przecież istotny aspekt eksploatacji jak się kto z czym czuje. Na ich podstawie wybiera się na przykład konkretny model samochodu :wink:

15 marca 2020, o 10:43 Andrzejsr napisał(a):
Po motodoktorze w silniku odczucia są cudowne (obiektywnie).


Komfort eksploatacji może i rośnie, kiedy coś zalepia silnik i sprawia, że nie trzeba tak często dolewać oleju, ale czy sama kultura pracy jest w porządku to już właśnie kwestia subiektywna :wink:

15 marca 2020, o 10:43 Andrzejsr napisał(a):
Nie mówiąc o odczuciach subiektywnych po umyciu auta czy wymianie filtra powietrza (nie mówię o skrajnych przypadkach faktycznie zatkanego)


Ja po umyciu samochodu czy wymianie filtra powietrza mam się od razu lepiej. Milej mi zwyczajnie. Wychodzę z założenia, że jeśli coś może pracować brudne to może i czyste :D

15 marca 2020, o 13:07 zigi86 napisał(a):
CzarnePaliwo napisał(a):

zigi86, jeśli masz w planach jeździć swoją Mazdą jeszcze kilka lat to możesz dokonać wymiany. Będziesz pewny obecnego stanu rzeczy :wink:




Który olej w takim razie możesz polecić ?


15 marca 2020, o 13:11 flywin napisał(a):
Ravenol ATF-FZ


Dokładnie.

https://czarnepaliwo.pl/glowna/408-rave ... ve-1l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/409-rave ... ve-4l.html

Napisz do mnie w razie potrzeby na pw. Ogarniemy temat z forumowym rabatem :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 22:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
15 marca 2020, o 19:18 CzarnePaliwo napisał(a):
...
15 marca 2020, o 10:43 Andrzejsr napisał(a):
Nie mówiąc o odczuciach subiektywnych po umyciu auta czy wymianie filtra powietrza (nie mówię o skrajnych przypadkach faktycznie zatkanego)


Ja po umyciu samochodu czy wymianie filtra powietrza mam się od razu lepiej. Milej mi zwyczajnie. ....


No to samo napisałem, ale mnie ocenzurowałeś w cytacie :)

Pełne brzmienie : Nie mówiąc o odczuciach subiektywnych po umyciu auta czy wymianie filtra powietrza (nie mówię o skrajnych przypadkach faktycznie zatkanego) . Psychika ludzka ma swoje zasady działania.

Więc ja ten mechanizm, że chcemy autku zrobić dobrze, a po tym zrobieniu czujemy się lepiej, doskonale znam. Natomiast czy to potrzebne dla trwałości i prawidłowego funkcjonowania skrzyni? Mamy wyniki badań i chyba dość jasną na ich podstawie odpowiedź.
I nie byłoby problemu, gdyby nie potencjalne ryzyko uszkodzenia skrzyni przy wymianie. Nawet jeśli to ułamek procenta - to po co ten ułamek dopuszczać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 09:15 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.11.2016
Posty: 173
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Bardzo proszę o podpowiedź w jakim serwisie, warsztacie wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów w Warszawie.
Kogo polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 13:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Przymierzam się do wymiany jak kot do kąpieli. Już 70kkm przejechane i najszybciej jak minie pandemia i uda mi się przeżyć chcę jednak wymienić olej metodą statyczną na dwa razy. Za drugim podejściem z filtrem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 maja 2020, 09:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Active+
Region: małopolski
Panowie których nie drogich a dobrych mechaników do wymiany oleju
polecicie w obrębie Kraków - Sosnowiec


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 maja 2020, 10:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Mazvagtech Jaworzno
Mazvagtech2 Mysłowice

skoro do Katowic do Tadziola za daleko...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 cze 2020, 11:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
chmooreck, wiem, że Tadziol to forumowy guru od Mazd, zwłaszcza tych sprzed GJ, ale czy on ogarnia też wymiany oleju w skrzyniach automatycznych i czy ma opcje wymiany dynamicznej...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2020, 12:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Zadzwonić nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2020, 14:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
27 maja 2020, o 10:38 lisowskiad napisał(a):
Panowie których nie drogich a dobrych mechaników do wymiany oleju
polecicie w obrębie Kraków - Sosnowiec

CarSerwis w Rudawie koło Krakowa - Polecam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lip 2020, 20:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam.

Znalazłem taki filmik może komuś sie przyda jak samemu wymienić olej w skrzyni AT oraz filtr

Mazda CX 5 CX 3 Mazda 3 Mazda 6 Transmission ATF FZ & Filter replacement FW6AEL / FW6AXEL Gearbox

https://www.youtube.com/watch?v=RBMAmIGzMqE

Wydaje sie dosyć proste ktoś próbował :)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mctom i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.