Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 14:59 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
Nie znalazłem podobnego tematu w dziale GJ więc chciałem zapytać.
O wymianę oleju w skrzyni Mazdy 6 2,5l AT.

Niedawno byłem na pierwszym przeglądzie i zapytałem co jaki czas wymienia się olej (filtr?) w automatycznej skrzyni biegów. Odpowiedziano mi, że olej jest dożywotni w przekładni automatycznej.
Zdziwiło mnie to bardzo bo wydaje mi się, że w automacie olej powinien być wymieniany...

Co zastanawiające: mój tato mając kilka lat temu nowe BMW 740d usłyszał to samo w serwisie - olej i filtr w skrzyni bezterminowo. Skrzynia w BMW padła przy 210 000 km.
BMW zasłoniło się swoimi procedurami itp/etc ... nie pamiętam już dokładnie i zaproponowali nową skrzynię z wymianą coś koło 35 000zł. Udało się znaleźć używaną za 9 000zł i lokalnego fachowca od BMW, który skrzynię wymienił i regularnie tam tatko auto serwisował. Po regularnej wymianie oleju i filtra skrzyni wytrzymała jeszcze 250 000 km aż do sprzedaży auta.

Nie chcę za kilka lat przechodzić tego co tato przechodził ze swoim autem.

To też proste i konkretne pytania: Powinno się wymieniać? Czy nie? Jeżeli tak to co ile najlepiej?

Przecież jeżeli zażądam takiej usługi w ASO to powinni ją wykonać ....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 15:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.12.2014
Posty: 352
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zaleca się co 80 tyś km wymianę. Natomiast nasz forumowy kolega Robert, który auto eksploatuje nad wyraz mocno czerpiąc z niego wiele frajdy stwierdził, że będzie to robić profilaktycznie co 40 tyś km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 18:02 
Offline
Potwierdzam.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 20:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
zyrafal napisał(a):
Natomiast nasz forumowy kolega Robert, który auto eksploatuje nad wyraz mocno czerpiąc z niego wiele frajdy stwierdził, że będzie to robić profilaktycznie co 40 tyś km.


Aprobuję! Bardzo rozsądne podejście.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 21:27 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Serwis wymienia olej w skrzyni na żądanie ? Ile kosztuje taka przyjemność ?

Wg. serwisu oleju w skrzyni nie należy wymieniać - to jest nawet niezalecane przez producenta i może prowadzić do uszkodzenia skrzyni (wedle serwisu).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 21:47 
Offline
<hahaha> uszkodzenia..... <hahaha> A jak Ci się skrzynia rozsypie to powiedzą, że było przyjechać na wymianę :> Geniusze :mur:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 22:42 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Loyd napisał(a):
Wg. serwisu oleju w skrzyni nie należy wymieniać - to jest nawet niezalecane przez producenta i może prowadzić do uszkodzenia skrzyni (wedle serwisu).


:lol: :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 06:35 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jaki koszt wymiany ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 07:02 
Offline
Ja nie wiem bo jeszcze tego nie robiłem. Mam 32 kkm. Zrobię to przy 40 kkm. Powiem ci tylko że skrzynia się zużywa. I to co się ściera powoduje spadek ciśnienia i przepływu oleju. Jak jeździsz intensywniej to dzieje się to szybciej. W Vectrze po każdej zmianie miałem sporą zmianę w szybkości zmian biegów, czy mniejsze uślizgiwanie przy zmianie. Jak później poczytałem to przy agresywnej jeździe niewrzucanie przez AT 6ki było spowodowane przegrzaniem oleju. Też wynikające ze zbyt długiego interwału między zmianami. Po zmianie oleju 6ka wchodziła za każdym razem. Więc coś na rzeczy jest. Nawet mój teść ma Mesia E z 1992 roku i biegi zmieniały mu się masakrycznie wolno, ze sporym uślizgiem. Zmiana oleju i chyba u niego nawet dało rade zmienić filtr i po problemie. W skrzyni zmienić można bodajże 50% zawartości więc koszt powinien być znikomy. Maksymalna ilość to pewnie 6-7 litrów. Bardzo ważne jest żeby po zmianie umiejętnie dolać tyle ile potrzeba. Z tego co pamiętam to uruchamia się samochód i wrzuca kolejne biegi aby olej wszedł wszędzie gdzie się da. Po tej operacji uzupełnia się do pełna. To nie jak zmiana oleju w silniku. To samo spuszczenie i dolanie może mieć wlaśnie kiepski skutek. Najlepiej przejechać od 1 do 6, wrócić do ASO i niech sprawdzą poziom. Powinno się lekko wylewać. Nie wiem jak w skrzyni Mazdy. Tomek cos podpowiedz ty jesteś ekspertem.. :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 08:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Klasyczna AT ma w środku mechanizmu sprzęgiełka i tarczki które powoli się wycierają. A więc to logiczne że olej musi być okresowo zmieniany. Ja korzystam z AT wiele lat w Jeepie ( skrzynia budowy Mercedesa) i interwał powinien wynosić tak jak sugerowal rkarcz 40-50 tys. Jest też prawdą że da się robić tzw małą wymianę , gdzie sporo starego oleju zostaje oraz całkowitą gdzie wszystko ścieka i w zależności od producenta należy wymieniać filtr lub filtry niekiedy zintegrowane z miską skrzyni. Zatem bywa to kosztowne ale w sumie zawsze tańsze od naprawy po 150 czy 200 tys.
Warto wyjaśnić, po jakim okresie w Mazdowej skrzyni fabryka zaleca wymianę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 08:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.11.2013
Posty: 457
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Niedawno pisałem o tym z ASO. Pozwolę sobie wkleić fragment maila od pracownika:


"
OLEJ WYMIENIA SIĘ W TEJ SKRZYNI W MOMENCIE AWARII


WYMIANA OLEJU W SKRZYNI :

ROBOCIZNA KOSZT : 129,00 PLN BRUTTO

DO TEJ KWOTY NALEŻY DOLICZYĆ OLEJ DO SKRZYNI.

CENĘ OLEJU DO SKRZYNI OTRZYMA PAN W DZIALE CZĘŚCI NR.TEL. ..................


Z TYMŻE PROSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻE W MOMENCIE WYMIANY OLEJU W SKRZYNI BĘDZIE PAN OBLIGOWANY

DO WYMIANY CO 3 LATA LUB OKREŚLONĄ ILOŚĆ KILOMETRÓW.
"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 09:00 
Offline
Bezan no nic, pozostaje odpytać MMPol oficjalnie bo to jakiś kabaret normalnie.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 09:29 
Offline
Oficjalnie ? Proszę bardzo - moja dzisiejsza korespondencja na FB z Mazdą :mur:

JA - Witam. Chciałem zapytać jakie interwały wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów przewiduje Mazda w swoich samochodach ? Dziękuję za odpowiedź

MAZDA - Witamy,
Na przeglądach okresowych serwis na pewno sprawdzi:-)
Pozdrawiamy,
Mazda

JA - Ale przecież są przyjęte jakieś normy - po 50 tysiącach, po 100 tyś. ?

MAZDA - Na pewno taka informacja jest w instrukcji obsługi. A jeśli mamy to sprawdzić to poprosimy o nr VIN samochodu:-)

Koniec

A to już jest mistrzostwo świata i okolic..... <suicide>
"OLEJ WYMIENIA SIĘ W TEJ SKRZYNI W MOMENCIE AWARII"

Gadasz jak z ułomem...Nie mogą po prostu napisać ??? :mad:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 09:58 
Offline
W instrukcji jest tylko MT. 180 kkm dla Europy. O AT cisza.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 10:27 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
To już wiemy, że olej trzeba wymieniać. Najlepiej co 40-50 tyś.

Teraz pytanie kolejne: czy ktoś wie czy w skrzyni AT jest filtr (filtry) oleju?
W opisywanym przeze mnie BMW 740d był jakby wbudowany w miskę olejową - płaski i przy każdej wymianie - wymiana filtra.

Jak jest w Maździe 6 2,5l AT ? Jest filtr?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 10:39 
Offline
http://www.motofakty.pl/artykul/pamieta ... rzyni.html

plus komentarze pod artykułem.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 10:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Myślę że fachowo wymieniony olej wraz z filtrem (który z pewnością gdzies tam w środku jest ), plus jakieś uszczelki - będzie kosztować ok 700PLN. Sam olej nie jest tani ale nie wiem ile do skrzyni GJ wejdzie. 129 za robociznę wydaje mi się dobra ceną


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 15:36 
Offline
Dzisiaj dzwoniłem do MMPol dowiedzieć się o części na które czekam do swojej M6 i zapytałem o ten olej do AT. ASO powinno sprawdzać stan, kolor i parametry, ale świadomy użytkownik powinien zmieniać go co 60-90 kkm. Powiedziałem, że chcę zmienić po 40 kkm. Nawet przy dynamicznym typie użytkowania samochodu spokojnie można poczekać na 3 przegląd czyli 60 kkm. Także ja pójdę trybem 60 kkm i co kolejne 40 kkm. Bo gdzieś też wyczytałem, że jak już zmienimy to później powinniśmy to robić częściej. Także nie ma dobrej szkoły tylko przypuszczenia i domysły. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 17:31 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To dobrze bo mnie niedługo czeka przegląd po 60 kkm

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 17:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
rkarcz napisał(a):
Bo gdzieś też wyczytałem, że jak już zmienimy to później powinniśmy to robić częściej.


Dlaczego tak? Bo brzmi trochę jak teoria, że jak się raz odda krew to już całe życie trzeba ;)

Bezan napisał(a):
Niedawno pisałem o tym z ASO. Pozwolę sobie wkleić fragment maila od pracownika:
"
OLEJ WYMIENIA SIĘ W TEJ SKRZYNI W MOMENCIE AWARII


WYMIANA OLEJU W SKRZYNI :

ROBOCIZNA KOSZT : 129,00 PLN BRUTTO

DO TEJ KWOTY NALEŻY DOLICZYĆ OLEJ DO SKRZYNI.

CENĘ OLEJU DO SKRZYNI OTRZYMA PAN W DZIALE CZĘŚCI NR.TEL. ..................


Z TYMŻE PROSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻE W MOMENCIE WYMIANY OLEJU W SKRZYNI BĘDZIE PAN OBLIGOWANY

DO WYMIANY CO 3 LATA LUB OKREŚLONĄ ILOŚĆ KILOMETRÓW.
"


Beznadziejna odpowiedź. Przede wszystkim wybrakowana i niekompetentna. Brak jest ceny oleju oraz uzasadnienia konieczności bycia po wymianie zobligowanym do wykonywania kolejnych. Jest to jasne, że wymieniać olej w skrzyni automatycznej warto, ale z powyższej wypowiedzi wynika jakby fabrycznie zalany olej był nieśmiertelny a każdy kolejny jednak się już zużywał :lol:

Od siebie dodam, że Mazda ma już problemy z automatami w CX-5. Przypadki dotyczą jak na razie wersji z silnikiem diesla 2.2. Czas pokaże ewentualną skalę i zakres. Ja wiem o dwóch przypadkach "wysypania" się skrzyni. Jedna z nich zmieliła tryby na wiórki i samochód wrócił do ASO na lawecie :/ Skrzynie w dieslu 2.2 i benzynie 2.5 to ten sam model GW6A-EL 6/1. Być może jednak ze względu na niższy moment obrotowy te w benzynie będą się miały lepiej. To jednak tylko luźna myśl. Może warto się temu przyjrzeć.

Do Waszych skrzyń wymagany jest olej Mazda ATF FZ. Jako bardzo dobrej klasy zamiennik polecam olej Ravenol ATF FZ http://www.ravenol.de/en/products/usage ... tf-fz.html Można go kupić u oficjalnego dystrybutora marki Ravenol na Polskę.

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 18:38 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tomek napisał(a):
Ja wiem o dwóch przypadkach "wysypania" się skrzyni


To są dla Ciebie problemy ze skrzyniami (dwa przypadki ?).

Wejdź na forum VW i poczytaj o problemach z DSG ..... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 19:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Loyd napisał(a):
To są dla Ciebie problemy ze skrzyniami (dwa przypadki ?).


Tak, bo gdybym był klientem z nowym samochodem, gdzie skrzynia zmieliła tryby na wiórki to byłby dla mnie problem. Dla Ciebie nie?

Loyd napisał(a):
Wejdź na forum VW i poczytaj o problemach z DSG .....


Dzięki, bywam na forach większości marek sprzedawanych na polskim rynku i pomijając wady konstrukcyjne czy materiałowe niektórych podzespołów to uważam, że wiążące jest przysłowie "jak dbasz, tak masz". Zachęcam dlatego do wymiany oleju w skrzyniach biegów bez względu na to czy producentowi wydaje się, że ten zalany na pierwszy montaż jest nieśmiertelny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 19:29 
Offline
Tomek dlatego napisałem że podejście w tym temacie to wyczucie, wróżenie z fusów czy innych smoczych pazurów. Każdy mówi co innego. Pozostaje samemu zdecydować i się tego trzymać. Ja w zapewnienie o dozgonności oleju w skrzyni nie wierzę. Tak samo jak w to że zmiana spowoduje jakieś nieprzewidziane komplikacje.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 19:47 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Loyd napisał(a):
Tak, bo gdybym był klientem z nowym samochodem, gdzie skrzynia zmieliła tryby na wiórki to byłby dla mnie problem. Dla Ciebie nie?


To zależy - jakbym dostał auto zastępcze podobnej klasy jak mam teraz to żaden problem.

Jakbym musiał jeździć np. Corsą to byłby już problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 20:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
rkarcz napisał(a):
Ja w zapewnienie o dozgonności oleju w skrzyni nie wierzę.


I słusznie ;) Olej w skrzyni biegów nie musi radzić sobie z efektami spalania paliwa, ale jak każdy inny olej starzeje się. Ponadto w wyniku tarcia następuje zużycie współpracujących ze sobą elementów a cząsteczki metali, z których są one wykonane absorbowane są do zawiesiny olejowej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:09 
Offline
Loyd napisał(a):
Loyd napisał(a):
Tak, bo gdybym był klientem z nowym samochodem, gdzie skrzynia zmieliła tryby na wiórki to byłby dla mnie problem. Dla Ciebie nie?


To zależy - jakbym dostał auto zastępcze podobnej klasy jak mam teraz to żaden problem.

Jakbym musiał jeździć np. Corsą to byłby już problem.


Czytasz to co piszesz ? Mam wątpliwości...Tu nie chodzi o auto zastępcze, tu chodzi o jak najdłuższe, bezawaryjne użytkowanie nowego auta ale jeżeli Twoim hobby jest jeżdżenie zastępczymi samochodami klasy premium to sorki.....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Matarez napisał(a):
jeżeli Twoim hobby jest jeżdżenie zastępczymi samochodami klasy premium to sorki

:lol: zgadzam się. Ma jeździć i się nie psuć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:46 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Loyd napisał(a):
Czytasz to co piszesz ? Mam wątpliwości...Tu nie chodzi o auto zastępcze, tu chodzi o jak najdłuższe, bezawaryjne użytkowanie nowego auta ale jeżeli Twoim hobby jest jeżdżenie zastępczymi samochodami klasy premium to sorki.....

Mazda to klasa premium ? Ja myślałem , że premium to BMW , Audi , mercedes itp.

Leasing się kończy za 1.5 roku - wezmę nowe potem.


Ostatnio edytowano Śr, 28 paź 2015, 22:46 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:49 
Offline
To po co w ogóle zawracałeś sobie głowę Mazdą ? Kup sobie i 3 nowe BMW - życzę Ci...A to poleasingowe, zarżnięte sprzedaj jakiemuś łosiowi....O swoje prywatne też tak dbasz jak o leasingowe ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:56 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Noooo - ja płacę za ten leasing , no to chyba moja ta mazdziocha ... (jak ją nazywa moje dziecko). I za 18 miesięcy idzie na sprzedaż.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.