Teraz jest N, 12 maja 2024, 13:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 841 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 4 paź 2023, 07:53 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Wektor21 ja użyłem Silikon ELRING /-60 +300C/ DIRKO, jest bardzo dobry, przykleiłem już dwie miski na tym i nie ma żadnego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2023, 21:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szykuje się właśnie do wymiany oleju w skrzyni jaki inny silikon polecacie?
Z ciekawostek dostałem ofertę z ASO na wymianę oleju w skrzyni w której to pozycja "masa uszczelniająca - 203PLN"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 paź 2023, 21:33 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
arjo1 no to zobacz sobie ile kosztuje masa, którą ja użyłem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 paź 2023, 17:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Olej wymieniony przy przebiegu 108500km. Weszło jakieś 4,5l.
Wnioski, spostrzeżenia jaki mi się nasuwają:
1. Stan filtra jednoznacznie świadczy o dużym zanieczyszczeniu, zużyciu
2. Kolor oleju wyraźnie ciemniejszy niż nowy, przepracowany
3. Maź na magnesie grubość około 0,5cm dużo tego było
4. Po wymianie brak szarpnięć przy zmianie z położenia P na R
5. Płynniejsza zmiana biegów ale to już subiektywne odczucie
6. Robota raczej prosta najwięcej czasu schodzi na czyszczenie starego silikonu
Mój wniosek wymiana oleju + filtra co 80000km


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 paź 2023, 19:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2535
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Znaczy się ze sam robiłeś ??? Dobra robota <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 paź 2023, 19:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
arjo1 - co przedstawia w kolejności od góry pierwsze i czwarte zdjęcie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 paź 2023, 20:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pierwsze zdjęcie to widok filtra, odciąłem górną pokrywę aby zobaczyć go w całości
Zdjęcie czwarte to również filtr widok przez małą fabryczną szczelinę

Tak robiłem sam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 paź 2023, 10:27 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
arjo1 dobra robota, co do konieczności wymiany nigdy nie miałem wątpliwości, nie wiem tylko skąd i po co się wzięły pomysły, że w M6 oleju się nie wymienia...
u mnie przy 77kkm magnes wyglądał podobnie ale filtr był dużo bardziej czysty, to zapewne w dużej mierze zależy od techniki jazdy, ja kupiłem auto od starszego pana, wiec szaleństwa raczej nie było podczas jazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 paź 2023, 23:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja mam podejrzenia skąd się wzięły : nic przy tych autach nie trzeba robić, co budzi niepokój kierowcy - jak to ? I robi.
Czy trzeba ?- o tym mówią analizy laboratoryjne oleju a nie jakis kolor.
Z tych co widzialem nie zauważyłem wskazań do wymiany.
Oczywiście porządnie zrobiona z oczekiwaniem na związanie uszczelnienia momentami nowymi śrubkami itd na pewno nie zaszkodzi. Powierzając "komuś " ? Cholera wie. wolę jednak jeździć jak producent zaleca. Zwłaszcza widząc brak różnicy w pracy skrzyń moich dwóch 6tek 150 tys i niecałe 50 tys. Przy czym ta 150 tys ciąga lawetę itd
Był na tym forum przypadek awarii skrzyni z powodu braku wymiany oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 09:28 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Andrzejsr czy te zalecenia to faktycznie są od producenta czy może ASO...? Bo wcześniej ktoś pisał, że w Japoni interwał wymiany oleju w AT wynosi 40kkm... Hmm...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 10:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pojawiała się ta informacja tutaj kilka razy (o Japonii) , mógłby ktoś podlinkować jakiś oficjalny papier na to ? czy to aby nie dotyczy MT a nie AT ?

Bo Mazda USA oficjalnie mówi o lifetime :
https://mazda.custhelp.com/app/answers/ ... y-mazda%3F

"DO I NEED TO REGULARLY CHANGE THE TRANSMISSION FLUID IN MY MAZDA?


All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement."



Akurat ASO gdzie ja jeżdżę zaczęło wymieniać bo klienci z niedowierzaniem słuchali doradców powtarzających oficjalne stanowisko Mazdy. Z jednym szczerze porozmawiałem kiedyś - wie pan panie Andrzeju, tyle ludzie się dopytywało to czemu mamy nie zarobić? zaczęliśmy robić te wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 12:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem te opowiadania Mazdy o „wieczności” skrzyń AT to trochę chwyt marketingowy. Owszem skrzynie są bdb., ale jak ktoś przyjedzie do ASO i powie, że lewarek ciężko się przemieszcza a skrzynia szarpie, to wymienią mu olej i w dużej mierze to wystarczy, a chłop się cieszy, że problem został usunięty. Gdy przeholuje z jazdą bez wymiany oleju i przez jakiś czas będzie tolerował te szarpania to może się zdziwić jej kosztami naprawy.
To tak jak z olejem silnikowym, kiedy sprawdzamy jego poziom, wąchamy aby stwierdzić zawartość paliwa w oleju, oceniamy stopień jego zużycia poprzez zmiany barwy (metody organoleptyczne), skrupulatnie przestrzegamy okresów jego wymiany, tak tego w skrzyni nie robimy. Tam też się olej zużywa, choć wolniej ale niekiedy łatwiej go przepalić gdyż chłodzenie nie jest tak efektywne jak w silniku. Ale nikt nie sprawdza go, a wielu nie wie, że w ogóle to można zrobić.
Zatem, co by Mazda nie pisała, to generalia odnośnie wymiany oleju też jej skrzyń dotyczą.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 13:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
To są jakieś jaskiniowe metody, od lat są dostępne niedrogie analizy laboratoryjne olejów.

Są też dostępne analizy oleju używanego ze skrzyń SkyActive. Dalekie są od "wydaje się zużyty bo czarny".

I nie, olej w skrzyni to nie to samo, i nie ma tu tak prostej analogii.

Parafrazując "co by mazda nie pisała" , to można powiedzieć że nie będę wymieniał oleju silnikowego mimo że mazda pisze że się wymienia bo to spisek ASO i producentów olejów.
A hamulcowy płyn będę wymieniał co miesiąc, bo każde jedno hamowanie go obciąża, jak to co 2 lata, kto to widział, zbyt ważna sprawa, zabije się jeszcze. Oczywiście - nie zaszkodzi - , o ile ktoś coś nie sp... zepsuje przy tej wymianie .

A jak jest z rozrządem? Mazda nie zaleca chyba. A przecież w beemkach się sypią, to też zmieniamy profilaktycznie ?

Żeby była jasność, nic wieczne nie jest, nie jestem tak naiwny, ale czasem jest _wystarczająco trwałe_ i to wystarcza.


Ostatnio edytowano Pt, 27 paź 2023, 19:28 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 18:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W całej tej sprawie chodzi o rozsądek. To co zbiera się na dnie miski olejowej/magnesie to jedno, a to co pływa w oleju będącym w ciągłym obiegu, to drugie. Jak prześwietlisz (podświetlisz) zużyty olej przy jego zlewaniu to widać gęsty strumień ścieru metalicznego (w postaci mnóstwa drobinek), który osadza się w wąskich kanalikach mechanizmu sterującego skrzyni AT powodując zakłócenie przepływu oleju, tym samym nierówną pracę tego zespołu. W tym kontekście mało interesujące jest to, że olej podczas badań w laboratorium zachowuje te czy inne właściwości.
Ten ciemny kolor w używanym oleju powoduje ten ścier, który nie opada na dno skrzyni, przynajmniej w bieżącej eksploatacji. Mam odlanych 5 buteleczek po każdej zlewce. W żadnej nie widać śladu jak na razie aby ten syf opadł na dno butelki, choć minęło 2 m-ce. Ten syf pływa i destrukcyjnie wpływa przez lata na elementy mechanizmów. W silniku najwyżej przez rok.
Skoro nagar zbiera się w układzie olejowym silnika i potrafi wpływać na pracę krzywek i innych mocno obciążonych elementów, jak choćby panewek, do których olej dopływa kanalikami, to podobnie i w skrzyni AT. Do układu olejowego silnika możemy dolać specjalnie dedykowane dodatki zapobiegające tego typu skutkom, w skrzyni - nie. Tu pozostaje jedynie spuszczenie starego i dolewka nowego, aby ograniczyć to zjawisko.
Proponuję dokładnie przyjżeć się strukturze oleju w naszych AT. Wg mnie w oleju silnikowym tego ścieru znajduje się nieporównywalnie mniej. Jak to porównamy zdrowy rozsądek bierze górę, czy tzw. jaskiniowe metody, a nie to czy olej spełnia właściwości takie czy inne.
Innymi słowy, idiotą byłbym gdybym czekał np. do 200 tys. km przebiegu tylko dlatego, że skrzynia płynnie pracuje a Mazda nie określa jednoznacznie okresu wymiany.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 19:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ależ Mazda określa jednoznacznie okres wymiany oleju w AT : wcale lub przy poważnej naprawie skrzyni. Jak można bardziej jednoznacznie?

Tego nie wiesz, bo nie masz grupy porównawczej - owej mazdy z 200tys przebiegu bez wymiany. Więc to tylko gdybanie. Mając grupę porównawczą mogłoby się okazać odwrotnie. Ale nikt nie śmie nie mając takiej grupy porównawczej mówić, że ktoś kto wymienia jest idiotą.

(btw do analizy oddaje się olej zebrany na gorąco - taki który dopiero co pracował).


Ostatnio edytowano Pt, 27 paź 2023, 19:29 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 paź 2023, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie przekręcaj, bo pisałem o sobie jak bym się czuł gdybym nie wymieniał, a nie o kimś.
Po drugie grupa porównawcza jest tu na forum, która opisuje niedomagania skrzyni przy ww przebiegu a nawet mniejszym, przy których to niedomaganiach nie sposób normalnie jeździć.
A po trzecie pisałem o okresach wymiany, czyli przedziale czasowym lub kilometrowym, który zwyczajowo jest jednakowy dla każdego użytkownika mazdy. A to się nie mieści w określeniu Mazdy, w którym przedział dla każdego będzie inny. Dlatego uważam, że jest niejednoznaczny.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 paź 2023, 16:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Musiałem jakoś przeoczyć, ale nie zauważyłem wątków mówiących o awarii skrzyni spowodowanej brakiem wymiany oleju.
A zapis jest jak najbardziej jednoznaczny - wymieniać olej tylko w przypadku większej naprawy skrzyni kropka.
To w przypadku silnikowego oleju na przykład można faktycznie mówić o niejednoznaczności - co to znaczy ciężkie warunki, jak często cieżkie to już ciężkie, raz w miesiącu laweta a reszta traski leniwe to ciężkie ? 10x w miesiący? 5,7,30? miasto miastu nierówne, co to krótkie odcinki, co już nie jest krótkie itd itp. To dopiero niejednoznaczności ;)
A tu : "wcale" . I tyle, nic bardziej jednoznacznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2023, 09:36 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Kiedyś oglądałem program na TVNTurbo pt. "Zakup kontrolowany", tam delikwent przymierzał się do BMW i gdy zajechał na stację diagnostyczną, żeby ocenić stan techniczny auta diagnosta między innymi zwrócił uwagę na skrzynię AT. Powiedział, że producent nie zaleca wymiany "wcale", ale on jako mechanik stwierdził, że widział już kilka skrzyń padniętych właśnie ze względu na brak wymiany oleju. Podsumowując swoją opinię o aucie powiedział z dużym naciskiem, że olej silnikowy należy wymieniać częściej niż zaleca producent czyli max. co 10kkm no i trzeba pamiętać o skrzyni AT, tam też olej należy wymienić, nie pamiętam tylko o jakim interwale mówił, wiem tylko, że z całą stanowczością wyraził się o konieczności wymiany wbrew zaleceniom producenta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2023, 13:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pierwsze słyszę żeby BMW nie zalecało wymiany, choć BMW się nie intersuje, gdzie takie oficjalnme stanowisko tak jasno wyrażone jak Mazda USA Official można znaleźć?
Ja pod jakimś serwisem BMW znalazłem tylko:
"For most manual transmissions, you should change your fluid every 30,000 to 60,000 miles; for most automatic transmissions, you should change your fluid every 60,000 to 100,000 miles. Of course, these numbers can vary significantly from model to model, so we urge you to check two resources"

źródła typu mechanik, zakup kontrolowany to pomińmy może.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2023, 23:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak czytam całą tą dyskusję odnośnie wymiany oleju w automacie w Maździe którą również posiadam od nowości, silnik 2.5, 2015 rocznik. Obecnie mam przejechane ponad 200 tyś. km i oleju w skrzyni biegów NIGDY nie wymieniałem i nie zamierzam wymieniać. Skrzynia chodzi i zmienia biegi dokładnie tak samo jak był nowy. Nic się nie zmieniło. Nigdzie w żadnej instrukcji Mazda nie zaleca wymiany oleju w automacie i tego się trzymam. Póki co również nie słyszałem o awarii skrzyni z powodu braku wymiany oleju. Oczywiście każdy robi jak uważa, ale po co poprawiać producenta który to skonstruował i najlepiej wie jak powinno być. Zawsze w każdej dziedzinie znajdą się tacy którzy wiedzą lepiej.
Pozdrawiam i życzę radości z jazdy. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 23:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 206
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Moja Mazda zbliża się przebiegu 100.000km i postanowiłem sprawdzić czy od ostatniej kontroli olej zmienił wygląd. Jest tak przejrzysty, że wymiana go to by była jakaś bzdura. Zrobiłem zdjęcia na różnym tle, bo olej jest tak czysty, że go prawie nie widać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 09:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak nie sprawdzisz zanieczyszczenia oleju!!! Kolego, u mnie tak samo wyglądał i u wielu innych. Przy 200 tys. też tak będzie wyglądał, zanieczyszczeń jakie znajdują się w skrzyni nie zauważysz na bagnecie - spłyną pozostawiając przezroczystą warstwę filmu olejowego. Co więcej sam olej będzie trzymał swoje parametry. Miarka w tym wypadku służy do sprawdzenia poziomu oleju, inaczej jak w przypadku oleju silnikowego.
Jak chcesz sprawdzić co w nim pływa, spuść go nie co, dla przykładu litr, bezpośrednio po jeździe a następnie dolej litr świeżego. Stary przelewaj do innego pojemnika i patrz co pływa wewnątrz - wtedy zauważysz mnóstwo drobinek metalicznych i spieku tworzących z biegiem czasu szlam na dnie miski olejowej. Stopień gęstości tych drobinek determinuje sprawność działania skrzyni, w tym płynność zmiany biegów, uczucie szarpania itp. Te objawy będą ostatnim dzwonkiem, że olej należy wymienić.
Z biegiem lat eksploatacji nie zauważamy jak zmienia się praca skrzyni bo pogorszenie następuje powoli. A już osoby które kupiły używany nie będą miały punktu odniesienia do pracy nowej. A różnica jest wyraźna. Z moją skrzynią też się nic nie działo i mogłem jeździć do tzw. „Usr…. śmierci”. Ale jazda z praktycznie nowym olejem to inny komfort. Każdy ma wybór.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 15:11 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 87
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
dropt07 i tutaj podpisuję się dwoma rękami. Święta racja. Nic nie jest wieczne, a już na pewno olej w automatycznej skrzyni biegów. Bardzo często jest tak, że gdy występują jakieś "objawy" w pracy AT to może być już za późno na wymianę oleju, bo mogą one świadczyć o awarii skrzyni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 15:14 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1240
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dropt07 ma w tym zakresie słuszność. Można to bardzo prosto sprawdzić. Zlać olej ze skrzyni biegów do przezroczystego pojemnika. Pozostawić na kilka dni. Zacząć przelewać olej do drugiego pojemnika. Ujawni się wtedy co osiadło na dnie tego pierwszego :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 18:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
dropt07 napisał(a):
... A już osoby które kupiły używany nie będą miały punktu odniesienia do pracy nowej. A różnica jest wyraźna...


A co z osobami jak ja, które mają pierwszą 6tkę od nowości z 2015r i 150tys oraz drugą też od nowości teraz 40 tys przebiegu . Obie 2.0 AT . I jeżdżą naprzemiennie która akurat bliżej stoi czasem jednego dnia zamiennie. I nie stwierdzają żadnej różnicy w pracy jednej i drugiej ?

Olej nie jest wieczny , ale _wystarczająco_ trwały po prostu w tej skrzyni najwyraźniej. Mazda zdaje się wieczna nie jest też.

Co do koloru oleju jak ktoś pisze, że nie jest ciemny, to łeee to nie ma znaczenia. Jak ktoś wymienił i pisze jaki był ciemny to "ooo najwyższy czas był na wymianę" ;)

Wciąż nikt nie pokazał tego zalecenia w Japonii do wymiany ?

Edit - a "to co płwa" to nie jest przez filtr wyłapywane? po co on?
jak coś pływa w silnikowym, to nie świadczy o tym że olej jest za długo , a o tym że gdzieś tego metalu ubywa -w pewnym stopniu to naturalne gdy trze metal o metal żeby nie wiem jaki olej między nimi był. Gdy za dużo jak w źle poskładanym silniku czy przy braku ciśnienia oleju, czy przy rozrzedzeniu chłodziwem , czy przy piasku (brak filtra powietrza) w oleju - to też nie świadczy o za późnej wymianie tylko o którejś z powyższych przyczyn i jest jej konsekwencją . Moża wtedy wymieniać codziennie, i niemal nic "nie będzie pływać" , ale zużywać się będzie na tyle samo bo przyczyną nie jest brak wymiany tylko nadmierne tarcie gdzieś.
A czy jest nadmierne i jaki to metal, o tym mówi analiza oleju a nie oglądanie go i tego co w nim pływa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1208
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Można zaklinać rzeczywistość i mówić, że nie ma różnicy w działaniu skrzyni. Skoro osoby, tu na forum, po wymianie (i to tylko części oleju) odczuwają i piszą o poprawie pracy skrzyni, to tym bardziej po pełnej wymianie jest ona zauważalna. Ja to sprawdziłem nie dlatego, że skrzynia dawała oznaki nierównej pracy lecz, że była w jakimś stopniu mulasta, ale jak bardzo to dopiero zauważyłem po wymianie.
Czarnepaliwo, mam na działce na szafce postawione 5 butelek po każdej zlewce. Wiosną sprawdzę co zostało w każdej na dnie, jak olej zawiozę do utylizacji. Wtedy zobaczę co na dnie w każdej pozostało.
Całą wymianę przeprowadziłem z ciekawości po dyskusji na niniejszym forum. Bo tak naprawdę zamierzałem to zrobić w okolicach 150 tys. km. Teraz sam sprawdziłem jakiego rodzaju jest to zanieczyszczenie i z czego powstaje ten szlam. Wnioski i spostrzeżenia przedstawiłem wcześniej.
Z drugiej strony ciekawy jestem czy tyle „syfu” będzie przy kolejnej wymianie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 18:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1317
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
dropt07, też się z Tobą zgadzam w pełni. Na tym forum tylko Andrzejsr wciąż powtarza jak mantrę, że nie ma sensu wymieniać oleju w skrzyni :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 22:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No tak, bo Mazda-USA-Official nie pisze na forum ;)

A wciąż nie mamy przywoływanego kilkukrotnie tu stanowiska Mazda Japan . Raz ktoś podał to się okazało ze to o manualną skrzynie chodziło. Czasem mity tak powstają . Kiedyś ktoś się pomylił o przecinek w zawratości żelaza w szpinaku i pooszło. brrr.. ;)

A co do odczuwania to ludzie przedziwne rzeczy czasem "odczuwają" jak lepsze hamowanie gdy droga hamowania się nie zmienia lub wręcz wydłuża. Jakość opon odczuciami itp. Wiec zaklinać rzeczywistość można w 2 strony.

Zresztą, ja nie wiem jak działa oprogramowanie skrzyni, ale miałem kilka razy sytuację taką (oboma mazdami) że po jeździe ostrzejeszej z lawetą na drugi dzień wyraźniejsze były zmiany biegów. Na 3ci czy jak postała , nie wiem co tam się adaptuje/ustawia/samoreguluje? - norma . A może opiłki opadły. Wiec z różnych powodów odczucia mogą się zmieniać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2023, 23:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 206
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
a kto to pisał, że te zanieczyszczenia w oleju ze skrzyni są w całej objętości oleju? :idea: wycierałem bagnet w biały ręcznik papierowy i nie było na nim żadnych drobinek, zanieczyszczeń ect. Kolor oleju jak nowego w bańce. Być może na dnie miski i w filtrze są jakieś zanieczyszczenia ale na pewno nie krążą w obiegu. Nie potrzebuję robić żadnych oszczędności rezygnując z wymiany oleju w tym momencie, ale lepsze jest czasem wrogiem dobrego szczególnie, że samochód nie jest ani przeciążany ani katowany a 100.000 km to przebieg niewielki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 04:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Andrzej,to ja pisałem o stanowisku w kwestii wymiany ATF dużego fabrycznego serwisu Mazdy w Sapporo.
ASO znajduje się naprzeciwko restauracji w której regularnie jadaliśmy podczas wakacji. Moja córka mieszkała wtedy na Hokkaido, biegle włada japońskim. Namówiłem ją aby mi pomogła w konwersacji z głównym mechanikiem tej stacji. Przecież na piśmie mi nie wydał oświadczenia - odpowiedział na konkretne pytanie jakie zadaliśmy.
Koniec, kropka. Niejako ubocznym efektem naszej wizyty była kolejna Mazda, jaką kupiliśmy. Akurat wtedy wyszła CX5 po pierwszym lifcie którą wtedy oglądnąłem po raz pierwszy i ...jest do dzisiaj. Też automat.6 lat bez kłopotów. Ale wymiany ATF w niej jeszcze nie robiłem, jedynie olej w mostach i skrzyni rozdzielczej.

https://maps.app.goo.gl/Dc6c7XdV4ETeSsyV7


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 841 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.