Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 20:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2105
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
@przemekturek - ta instrukcja z USA z wymianą co 2 lata czy 60tys to nie dotyczy manuala ? pytam bo to dziwne wobec takiego stanowiska Mazda USA:

DO I NEED TO REGULARLY CHANGE THE TRANSMISSION FLUID IN MY MAZDA?


All Mazda vehicles equipped with SKYACTIV® TECHNOLOGY* have lifetime transmission fluid that only needs to be changed when a major transmission component or the entire transmission needs replacement.

źródło:
http://mazda.custhelp.com/app/answers/d ... y-mazda%3F


BTW - to na zdjęciu to nic strasznego wg mnie. BTW 2 tryb sport w mieście to nie zużycie paliwa, a jazda na nierozgrzanym oleju , więc uważanie takie na skrzynię przy męczeniu zimnego silnika to trochę niezgodność podejścia. Nie żebym uważał żeby silnikowi Mazdy akurat coś groziło szczególnie łatwo :) ale wiem po prostu z obserwacji temperatur oleju i wody w innych autach, że z grubsza 2x tyle czasu (co wodzie) zajmuje olejowi dotarcie do roboczych 100 stopni. A jak wiadomo największe zużycie silnika następuje gdy jeszcze ma niedogrzany olej. Może przy 0W20 to nie być aż 2x i on nawet gdy zimny ma już niską lepkość aby mieć dobry przepływ, ale jednak.
I ostanie BTW - warunki pracy oleju w skrzyni i silniku to jednak co innego. Inne temperatury, brak domieszki benzyny, spalin itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 11:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Sprawdziłem filtr i nie jest aż tak źle jak myślałem. Magnes w misce wyłapał wszystkie opoiłki, które się pojawiły w oleju. W samym filtrze ja nie zauważyłem żadnych metali, żeby to sprawdzić użyłem bardzo silnego magnesu, nie wyłapał ani jednego opiłka z samego filtra wiec myślę że nie było żadnych w obiegu oleju. Podsumowując wydaje mi się że zasadna jest wymiana co 2 lata choćby z powodu starzenia się samego oleju. Nie mogę się zgodzić z wytycznymi Mazda Polska Płyny eksploatacyjne powinny być wymieniane. Dlatego wydaje mi się że takie traktowanie klienta jest bulwersujące. Większość producentów stosuje w obec nas klientów bardzo złą praktykę wprowadzania nas w błąd!!! Wydaje mi się ze ma to służyć, jak najszybszemu zużyciu się najważniejszych podzwspołów auta tak żeby dotrwał do końca gwarancji ale potem już nie mógł być odsprzedany dalej!!! Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego żaden decydent nie ukróci takigo procederu? Zarówki nie pozwalają sprzedawać zwykłej bo ekologia a zaśmiecać świat złomem już można. Jak to jest że kiedyś interwał wymiany oleju silnikowego był co 10tyś max 15tys a teraz w moich dostawczakach renault wymagają 40tys!!!! a Iveco aż 50 tysięcy !!! to jest jakaś kpina, wyobraźcie sobie jak wygląda taki olej po 50tyś km przy 99% pracy pod najwyższym możliwym obciążeniem - samochody dostawcze. Gdzie są te wszystkie instytucje, które mają dbać o nasze dobro. To juz aż tak daleko to zaszło że korporacje mogą robić w UE żywnie co im się tylko podoba! Mega przykre i przerażające.

Moja konkluzja jest taka, że każdy powinien włączyć myślenie i samemu oceniać pewne fakty, szczególnie w czasach kiedy my jednostkowo nie mamy żadnych praw. Na szczęście istenieje takie forum, na którym można sobie w różnych sytuacjach pomagać.
Pozdrawiam wszystkich :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 12:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Olej na zdjęciu nie wygląda jak orginalny atf-fz Mazdy, który jest ciemnogranatowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 12:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Olej pracowal, to jak ma wygladac ?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 12:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Z granatowego przepracował się na żółty?
Powinien wyglądac tak;
viewtopic.php?p=297169#p297169


Ostatnio edytowano Pn, 11 lis 2019, 13:01 przez Smook, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 12:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No właśnie... Coś dziwne.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 12:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak wlasnie. Moj wygladal dokladnie tak samo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 13:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No a jak ma wyglądać?
Olej wygląda normalnie czyli zużyty, nadający się do wymiany.

To że już nie wygląda jak nowy to akurat w tym przypadku jest uzasadnione.



...to jest USA?, może inny olej tam wlewają?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 17:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Mazdę kupiłem nową dokładnie 2 lata temu w Mirai w Zabrzu. Wychodzi na to, że po prostu przepracowany, wymagający wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 16:05 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
10 listopada 2019, o 15:43 Smook napisał(a):
A masz jakieś dane oleju przekładniowego Mazda ATF-FZ? Jest o 30% droższy od Ravenola, ciekawe dlaczego.


Najpewniej wysoka marża.

Ten olej na Europę także produkuje koncern Total: http://elit-oil.io.ua/files/0001/20/00012085.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 18:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dzięki! Doczytałem się wreszcie interesujacego mnie parametru krzepliwości (punktu płynięcia w zasadzie )- minus 50°C.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 20:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam Wszystkich, bo to mój pierwszy post tutaj jako właściciela Szóstki ;) (od dwóch tygodni).

Sam dzisiaj przy ~90 kkm wymieniłem olej w skrzyni automatycznej (2.0G z 2016 roku).
Wymiana zrobiona w autoryzowanym serwisie w Helsinkach.
Z rachunku robót (po numerach artykułów) widzę, że skorzystali z maszyny BG PXT2. Najpierw poszło opakowanie BG Quick Clean (BG106E) jako środka czyszczącego. Potem 5 litrów płynu ATF Mazdy E182940, 2 opakowania BG ATC+ (BG3106E) i jedno opakowanie BG CVT Plus (BG303E).

Dla angielskojęzycznych, tutaj jest opis procesu na stronie producenta sprzętu:
https://www.bgprod.com/reference/pxt2-performance-exchange-for-transmissions/

Całość około 350 Euro.
Biegi zmienia ładnie, ale przed wymianą też nie było żadnych problemów. Pożyjemy, zobaczymy ;)

Edit: Dla środków BG oczywiście opakowania a nie litry, opakowanie to 325 ml ;)


Ostatnio edytowano Pt, 15 lis 2019, 21:13 przez mazdafin, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 20:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 listopada 2019, o 20:26 mazdafin napisał(a):
litr BG CVT Plus


W jakim celu zastosowano litr dodatku do skrzyń CVT/DCT/DSG w skrzyni biegów, która nie jest tego typu konstrukcją?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Bo aso specialist :D hehe

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 21:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Chyba tak jak napisał poxtazo: "bo było na stanie" ;)

Szczerze, patrząc na:
https://bgpoland.pl/katalog/bg-universal-synthetic-fluid-conditioner/
https://bgpoland.pl/katalog/bg-atc-plus/
poza pierwszym zdaniem nie widzę różnicy ;)

Wymiana w ASO, a na następne 20 kkm mam gwarancję na samochód od firmy, która jest właścicielem tej sieci ASO i salonów dealerskich. Dlatego, póki co, taka "pierdółka" mnie nie stresuje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 13:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 listopada 2019, o 21:04 mazdafin napisał(a):
poza pierwszym zdaniem nie widzę różnicy


Faktycznie, to tylko dodatki do różnych konstrukcji skrzyń :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 16:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tomku której części ironii na temat ASO i "szpeców" nie zrozumiałeś? ;)
Nie musisz mi tłumaczyć czym różni się przekładnia hydrokinetyczna od mechanicznej. Nabijam się z bełkotu marketingowego ;)

Co do samej wymiany, fakturę dostaję do ręki w momencie w którym jest po fakcie. W zleceniu robót był tylko BG ATC+.
Płyn ATF wymieniłem w firmie, która jest gwarantem mojego auta i jednocześnie właścicielem ASO dokładnie po to, żeby nie musieć martwić się takimi sprawami.
Całość opisałem, bo dyskusji na temat "czy" i "jak" wymieniać było tu sporo. Taka trochę inna perspektywa na temat ASO za granicą.
Może akurat coś komuś z tego, a ja sam jestem ciekaw jak się będzie teraz sprawować i za jakieś kilka tysięcy kilometrów może wrzucę jakieś krótkie podsumowanie i wnioski ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 16:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dlaczego od razu nie zrozumiałem? :wink: Wyrażam brak uznania dla dolania dodatku do skrzyń CVT w tym przypadku. Bez względu na to jak formułowane są opisy użytych produktów na stronie ich producenta :wink: Bez względu także na to czy jest jakakolwiek gwarancja na ten samochód czy jej nie ma. Uważam, że należy to podkreślić i napiętnować, żeby forumowicze idąc za Twoim postem nie kupili w roztargnieniu tegoż dodatku do swoich SkyActive-Drive.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 15:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Panowie, czy znacie kogoś w Krakowie kto wymieniłby olej w skrzyni automatycznej?
Mazda ma przejechane 155k km, kupiona od człowieka który cały czas robił wszystko w ASO, także podejrzewam że nikt do oleju nie zaglądał. Dlatego chciałbym zrobić wymianę dynamiczną.
Dzwoniłem do jednego z warsztatów który polecił mi znajomy, ale oznajmili mi że robią tylko statyczną, bo "dynamiczna może uszkodzić skrzynię"
W drugim warsztacie powiedzieli mi za wymianę dynamiczną 1000zł, ale jakoś średnio im ufam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 15:42 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 88
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Pisałem już wcześniej, że w serwisie Subaru Emil Frey, który ma też autoryzację na Mazdę robią taką wymianę dynamiczną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 16:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
To może ktoś podpowie gdzie w zachodniopomorskim? Niby są warsztaty które oferują taką usługę ale przy takiej ingerencji tto wolałbym jakiś pewny i sprawdzony warsztat. Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 10:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.10.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Drodzy, dzwoniłem ostatnio do jednego z warsztatów w Krakowie z pytaniem o wymianę dynamiczna. Chce dać swój olej żeby wlać Ravenol. Pytałem ile litrów bede musiał dostarczyć i powiedzieli mi 15litrow. Serio aż tyle potrzeba przy dynamicznej wymianie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 12:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wystarczy około 10 max 11 litrów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 12:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Minimum 50% pojemnosci ukladu musi byc ekstra do dynamicznej wymiany. Uklad ma.ok 8.5ltr. Wiec powodzenia z 10ltr, no chyba ze ktos lubi partactwo.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Układ 6EAT oraz 6AT w benzynach ma 7.8, w dieslach 8ltr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak ale przy dynamicznej wymianie , nowy olej pelni funkcje penetrujace i czyszczace, wiec potrzebne jest o 50% wiecej, zebys mial w ukladzie tylko czysty olej hydrauliczny, ja przy statycznej wymianie wpalem.prawie 6ltr. Reszta zostaje w konwerterze do ktorego ni3 bedziesz mial przy statycznej dostepu, nawet po zdjeciu serwomotorow.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To prawda co piszesz o statycznej wymianie.
Przy wymianie dynamicznej do płukania układu zużywane jest ok 3ltr nowego ATF. Urządzenie służace do wymiany ilości starego i nowego oleju dokładnie odmierza.
Możliwe, że firma w której kolega chce wymienić olej robi to na maszynie własnego pomysłu. Nowoczesna urządzenia opracowane np przez LM są mniej rozrzutne.
Na przyklad ;
https://slusarczyk-auto.pl/oferta/dynam ... iana-oleju


http://skrzyniebiegow.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wg mnie nie ma co zalowac na olej. Koszt oleju nawet przy tej iloaci jeat znikomy w porownaniu z kosztami przy awari skrzyni.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 13:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy ktoś wie gdzie robią dynamiczna wymianę oleju?
Region Rzeszów Tarnow?

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2020, 14:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Patrz dwa posty wyżej


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.