Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 13:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 22:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A dalej w wątku analiza oleju po 100 tys gdzie wciąż ma dobre paramtery .
Nikt za Ciebie nie zdecyduje, a dyskusji ten "lifetime" ATF fluid wzbudził hoho w internetach , gdyby była jedna właściwa odpowiedź nie byłoby ich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2022, 22:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Domyślam się, więc będę musiał jeszcze zaczerpnąć wiedzy u źródła i dopytać się co i jak;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2022, 08:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Podziel się źródłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2022, 15:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Chce podpytać w firmie zajmującej się tylko skrzyniami automatycznymi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2022, 11:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Poprzedni właściciel nie wymieniał, wymieniłem dynamicznie przy 95k km i pokazano mi czarny olej vs nowy wlany, zmianę odczułem też na włączaniu biegów lekko lżej wchodzą - koszt ok. 1300 zł brutto dałem zajeło to około 3h


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2022, 13:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
1.Orginalny olej ATF-FZ jest ciemnogranatowy, więc nie dajcie się wkręcić na "ciemny, zużyty olej".
2.Po wymianie robi się reset czy inna adaptację sterownika AT, co zdecydowanie poprawia pracę skrzyni- a więc lepsze działanie niekoniecznie jest wynikiem wymiany.
3. Moim zdaniem wymianę należy robić, ale
a) na fabryczny ATF-FZ ew. najwyższej jakości uznane dedykowane zamienniki np Ravenol
b) po sporym przebiegu np 100tys
c) w momencie kiedy skrzynia zauważalnie szarpie przy zmianie biegów na rozgrzanym ukladzie
d) po zamoczeniu auta powyżej odmy skrzyni (~ górna krawędź felgi)
e) zdecydowanie przy długich, regularnych i ostrych przebiegach autostradowych > 160 km/h oraz regularnym holowaniu ciężkiej przyczepy np.kempingowej po górskich drogach.
4. Tak jak Andrzejsr niejednokrotnie ostrzegał - więcej problemów nastręczy nam kiepski mechanik niż niewymieniany olej. I to jest złota zasada. Nie róbmy niczego na siłę. Skrzynie SkyActive produkują już 10 lat i są to naprawdę bezawaryjne układy przeniesienia napędu. Same z siebie się nie zepsują. Uszkodzi ją jedynie partacz mechanik lub bezrozumne użytkowanie (przełączanie biegów w ruchu, holowanie czy jazda z górki na N, bezsensowne przełączanie z D na N na każdych światlach).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2022, 15:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2020
Posty: 43
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Smook
A w jaki sposób zrobić reset (adaptacje) skrzyni? Czy forscanem zrobię?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2022, 17:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W 6EAT (starsza wersja z wybierakiem typu zygzak) odłączenie akumulatora na 10min inicjowało adaptację skrzyni oraz kasowało błędy. Czy Forscanem się dało? Nie wiem
W nowej 6AT też nie wiem czy się da.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 sty 2023, 20:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 37
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: podkarpacki
Witam,
chce wymienić olej w skrzyni automatycznej metodą dynamiczną.
Moja mazda to 2012 rok , benzyna 2.5 l 141 kw 192 konie.

Czy ktoś się orientuje jaki mam dokupić filtr ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lut 2023, 10:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam przymierzam się do wymiany statycznej oleju w AT. I pytanko mam ile będę potrzebował oleju jeśli wymieniany będzie też filtr w skrzyni? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lut 2023, 09:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.12.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
24 listopada 2022, o 17:27 Smook napisał(a):
W 6EAT (starsza wersja z wybierakiem typu zygzak) odłączenie akumulatora na 10min inicjowało adaptację skrzyni oraz kasowało błędy. Czy Forscanem się dało? Nie wiem
W nowej 6AT też nie wiem czy się da.


W manulu znalazłem taką procedurę "Initial Learning" i chyba o tą adaptację chodzi natomiast jest ona wymagana przy poważniejszych remontach
https://www.mcx5.org/initial_learning_f ... -1021.html

Jakie filtry polecacie, tylko OE?
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 11:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Cześć, z racji że mam jeszcze w samochodzie gwarancję przedłużona mazdy, czy w takim razie wymiana oleju w skrzyni biegów musi odbyć się w serwisie mazdy? Jeśli tak to gdzie warto to zrobić w Warszawie, czy metoda statyczna styknie? Nie ukrywam byłem w 3 serwisach i każdy mówi co innego :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 13:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Według mnie wymiana statyczna będzie ok. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany dynamicznej. Ja też to robiłem podczas trwania gwarancji rozszerzonej. Zrobiłem w serwisie, gdzie sami to zaproponowali przy 100 tys. km, na oryginalnym oleju i filtrze. Za robociznę nie zapłacilem specjalnie dużo, więc wolałem żeby było to zrobione porządnie. Od tamtej pory mam przejechane 60 tys. km, skrzynia działa elegancko, następną wymianę oleju planuję przy 200 tys. km o ile jeszcze będę miał to auto :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 14:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Pablos napisał(a):
Według mnie wymiana statyczna będzie ok. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem wymiany dynamicznej. Ja też to robiłem podczas trwania gwarancji rozszerzonej. Zrobiłem w serwisie, gdzie sami to zaproponowali przy 100 tys. km, na oryginalnym oleju i filtrze. Za robociznę nie zapłacilem specjalnie dużo, więc wolałem żeby było to zrobione porządnie. Od tamtej pory mam przejechane 60 tys. km, skrzynia działa elegancko, następną wymianę oleju planuję przy 200 tys. km o ile jeszcze będę miał to auto :D

Jeśli mogę wiedzieć wymieniałeś w Warszawie ? Jesli tak to w którym serwisie i jaki mniej więcej koszt?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 15:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie, nie w Warszawie, spójrz na mój podpis, po co miałbym tam jechać :) Kilka lat temu to był koszt 800 zł, materiały plus robocizna. I nie cytuj posta pod postem bo zaraz bana dostaniesz :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 16:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 12.02.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: mazowiecki
Ok dzięki za informację :D to już nie będę cytował. A czy po tej wymianie wyczułem jakaś różnice w działaniu skrzyni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 16:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, wcześniej skrzynia szarpała i miała laga przy przerzucaniu z R na D na zimnym oleju. Po wymianie moje subiektywne odczucie stwierdziło, że jest lepiej. Było też trochę opiłków w misce, wydaje mi się, że taka wymiana jeśli jest dobrze zrobiona to raczej na plus dla skrzyni. W każdym urządzeniu po jakimś czasie olej ulega zużyciu, dziś dożywotnio znaczy tyle, ile producent sobie założył, zazwyczaj jest to okres do końca gwarancji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 11:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.07.2022
Posty: 55
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witam, pacjent Mazda 6 GH 2.0 z 2008r.
Prawdopodobnie miska była słabo dokręcona i trochę oleju ze skrzyni automatycznej ubyło i zalecono mi go dolać. Jaki olej kupić? Raczej chodziło o śladowe ilości


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 14:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Matifcb, specyfikacja Mazda ATF M-V.

https://czarnepaliwo.pl/oleje/46-mitasu ... le-atf-1l-

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 14:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.07.2022
Posty: 55
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
https://allegro.pl/oferta/castrol-trans ... 0841722350

Taki Castrol też będzie ok tańszy 11zl na litrze?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 15:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No ale to wątek o GJ/GL. Jeszcze ktoś to kupi i bedą jaja. Do skrzyń SkyActiv są dedykowane ATF-y


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 mar 2023, 15:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.07.2022
Posty: 55
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Ah przepraszam ja mam model z 2008 GH


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2023, 12:13 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
witam,
mam nadzieję, że to się komuś przyda, ja osobiście się przymierzam do wymiany i będzie to dla mnie bardzo pomocne,
pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=kT2xRf_uDKs


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2023, 19:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na załączonym powyżej instruktażu wymiany statycznej oleju w skrzyni AT nie widzę jakichkolwiek trudności. Oczywiście z poradnika warsztatowego warto wziąć momenty dokręcania śrub itp. Nie wiem do końca jak z adaptacją a co ważniejsze ile procent starego oleju pozostaje w zakamarkach. Prawdę mówiąc sądziłem, że skrzynia jest tylko klejona.
Wczoraj pękło 100 tys. km, a praca skrzyni jak na początku, bez laga, szarpnięć jakichkolwiek przed i w trakcie ruszania czy podczas jazdy na zimnym/ciepłym silniku. Nie mam pojęcia kiedy ona pokaże jakiekolwiek niedomagania, skoro pracuje głównie w stanie odciążonym, kiedy olej nie ma szans się przegrzać i pracuje w optymalnej temp. Do 150 tys. wątpię czy ten temat ruszę. Tymczasem nabieram doświadczenia w tym temacie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 12:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja niedawno miałem kontakt z serwisem skrzyń, m.in. znają Mazdowskie, bo ASO po naciskach klientów tam kieruje jak ktoś chce koniecznie olej zmienić. Co ciekawe leją Motula. Zresztą jeden z prowadzących to były pracownik ASO, więc takie tam powiązania ...

Ale nie o tym, mówią że mazdowskie skrzynie ich zadziwiają, zlewając olej przy 100tys jest czysty, w dużym odróżnieniu od ZFcośtancośtam co wszędzie idą. Natomiast - niezwiązane z olejem awarie się zdarzają , o czym mówi też biuletyn serwisowy Mazdy USA - wadliwe łożysko, czy wadliwie osadzone w obudowie (?) , w każdym razie wymaga grubszej roboty niestety.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 7-0001.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 13:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak czy siak te awarie nie zdarzają się chyba zbyt często. Biorąc pod uwagę nasze forum, były raportowane jakieś pojedyncze awarie, ale już nie pamiętam co tam było. A były to mechaniczne awarie.

Ciekawa sprawa z olejem, bo czytając tutaj informacje wynika z nich że najlepiej sprawuje się oryginalny mazdowski olej, a po innych bywały różne przygody. Ciekawe czy po tym Motulu mają jakieś reklamacje? A może to nie była w tych różnych przypadkach kwestia oleju lecz metody/poprawności wymiany?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 14:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przypadków tego łożyska niewiele na pewno. No ale jak ...nowa skrzynia około 30 tys.
Jakbym kupował 6tke to jednak mogłoby to być czynnikiem za 2.5 albo po 2015 jednak. Chyba że po naprawie udokumentowanej.

Co do motula- raczej nie będą skłonni przyznawać się do reklamacji ;)
Ale slyszalem że bardziej na nim czuć zmianę biegu.
Od innej osoby (szkoli serwisantów BMW w pl i nie tylko no zna się , mi robi silik wyczynowy - tylko oryginały olej. Wg niego (robił to w kilku Mazdzach w rodzinie) olej zlać wlać żaden problem i nie ma co się popsuć. Tylko tam jakis klej jest i trzeba odczekać dobrze żeby złapał (uszczelka -klej?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 15:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z relacji kolegi Jordanj na you-tu. nt. ekspl. M6 po 200 tys. km wynika, że nie wymieniał oleju w AT (przebieg 212 tys. km). Widocznie nie miał takiej potrzeby. Co prawda głównie robi trasy, bez zbędnych obciążeń, ale widocznie nie widzi, jak dotychczas, takiej potrzeby. Więc coś się kryje pod słowami „skrzynia dożywotnia”. :lol:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 mar 2023, 19:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No już wklejałem tu nieraz analizy oleju po coś 80 czy 100 tys mil - jak nowy. Więc i po 200 tys może też.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 19:08 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Czytam ten temat już trzeci raz od początku do końca...
Jedni wymieniają olej, uważając, że tak trzeba, inni nie, bo tak twierdzi ASO. Odkąd pamiętam mówiono, że "o automata trzeba dbać, tzn. regularnie wymieniać olej to się odwdzięczy bezawaryjnością". Z drugiej strony mamy do czynienia z nową generacją skrzyń, które, jak twierdzą przedmówcy, po 100 000 mil mają nadal czysty olej. Z kolei wcześniej czytamy, że sprzęgło jak każde inne się ściera i ten olej z czasem zanieczyszcza, więc... wymiana by się przydała.
Naprawdę nie wiem co o tym sądzić.
Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem 6-tki z przebiegiem 75 kkm i wszystko jest ok, ale chcę dla swojej Madzi jak najlepiej, dlatego zainteresowałem się tym tematem.
Brakuje mi w tym temacie wypowiedzi tzw. fachowców, speców od skrzyń albo mechaników z ASO niemających żadnych interesów, żeby kłamać lub też unikać odpowiedzi w imię większego interesu.
Oglądając różne filmiki na YouTube, większość znawców wypowiada się, że wymiana jest potrzebna, nawet, jeśli ASO twierdzi inaczej...
Mam mętlik w głowie i nie wiem co o tym sądzić...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.