Teraz jest So, 20 kwi 2024, 02:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 19:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No i się wypowie i co, akurat temu zaufasz ? wypowiedzi tu sporo, na zagranicznych forach też, na jednym jest kilka analiz faktycznych laboratoryjnych a nie "widzimisię" czy inne "kolor nieładny" gdzie widać że lepkośc nie spada, a metali dużo nie ma.

Tu kilka analiz, w tym 114tys mil - lepkość jak nowego

https://mazdas247.com/forum/t/skyactiv- ... 123866180/


Z 2giej strony jak dobrze zrobiona, to nie zaszkodzi wymiana.

Do indywidualnej decyzji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 19:49 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
No i fajnie!!!
Temat żyje i o to chodzi.
Pytanie jest takie:
1. co to znaczy dobrze zrobiona wymiana? (czy sposób pokazany w moim poprzednim poście jest właściwy?)
2. czy oprócz lepkości oleju pokazanej podczas analizy nie znajdują się "niepotrzebne elementy takie jak opiłki, materiał ścierny ze sprzęgła itp...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 20:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ASO już twierdzi, że jest potrzebna.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 20:55 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
No proszę!
A może odkryli rąbka tajemnicy i zdradzili sekret po jakim przebiegu...? Ewentualnie czy występują jakieś objawy wskazujące konieczność dokonania wymiany?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2023, 21:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 marca 2023, o 19:08 zubencjusz napisał(a):
….Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem 6-tki z przebiegiem 75 kkm i wszystko jest ok, ale chcę dla swojej Madzi jak najlepiej, dlatego zainteresowałem się tym tematem.
Brakuje mi w tym temacie wypowiedzi tzw. fachowców, speców od skrzyń albo mechaników z ASO niemających żadnych interesów, żeby kłamać lub też unikać odpowiedzi w imię większego interesu.
Oglądając różne filmiki na YouTube, większość znawców wypowiada się, że wymiana jest potrzebna, nawet, jeśli ASO twierdzi inaczej...
Mam mętlik w głowie i nie wiem co o tym sądzić...

Nie przejmuj się wymianą na już… . Skoro AT płynnie pracuje i nie widzisz symptomów opisywanych w niniejszym dziale nie spiesz się z wymianą. Problem u Ciebie to taki, że nie wiesz jak poprzedni kierowca użytkował samochód. Jaki miał styl jazdy, ciągał przyczepy, jeździł dużo w górach, lubił nadmierne prędkości i w ogóle nie oszczędzał silnika. Dlatego też dobrze byłoby wymienić w granicach tych 100 tys. km. Dla spokojności zawsze możesz oddać trochę oleju do badania i sprawdzą czy był przegrzany, bądź wielokrotnie przegrzany i jakie stracił właściwości (robocza temp. oleju w AT to ok. 80 st. ale dla niektórych kierowców nie ma problemu aby temp. osiągnęła >300 st.C, a wtedy zachodzi proces spalania oleju co jest najwyraźniej szkodliwe, nie mówiąc o utlenianiu). Tymczasem lepiej poszukaj w swojej okolicy renomowanego zakładu, który zajmuje się wymianą, olej koniecznie oryginalny zalecany przez Mazdę.
Jak widzisz na załączonym przez siebie filmiku z wymianą statyczną nie ma problemu, jak ktoś ma smykałkę i lubi czasami pogrzebać przy samochodzie. Ale dalej reset sterownika pracy skrzynią i co jeszcze … nie mam pojęcia bo nigdy tego nie robiłem. Trzeba poczytać, dowiedzieć się, aby tzw. kompleksowa wymiana, była w miarę profesjonalnie zrobiona.
I jeszcze jedno. Skrzynię AT można „zajeździć” i wymieniać olej po 30 tys. km, inna os. przejeździ 200 tys. km i parametry oleju będzie miał lepsze. Opiłkami bym się nie przejmował bo z licznych relacji wymiany magnes dość dobrze je wyłapuje podczas eksploatacji poj.
PS. Mnie ASO proponowało wymianę podczas OT już przy ok. 70 tys. km przebiegu, bo właśnie świeżo co kupili aparaturę do wym. dynamicznej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 09:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja u siebie zmieniłem metodą statyczną zaraz po zakupie jak miała 80tyś przebiegu i teraz przy 110tyś drugi raz bo statycznie tylko połowa starego jest spuszczona. Następną planuje przy 170tyś. Ze skrzynią nic się nie działo i nie dzieję. Ja uważam że taka wymiana statyczna nie zaszkodzi a zawsze jednak część tego przepracowanego oleju jest wymieniona dodatkowo koszt nie jest duży ale każdy robi jak uważa :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 10:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Dobrze zrobiona, to taka, podczas i po której nic nie zostanie uszkodzone.

Co do reszty w analizach wszystko na w/w forum Bob ... jest opisane, lepkość jest myślę najważniejsza.

A ASO "zaleca już" może też w tym trybie co i to co znam "wie pan, klienci wypytywali no to wskazujemy gdzie można, czy sami robimy" .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 13:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mój mechanik wymieniał przelewając przez chłodnicę. Zużył 9 l. 1 l mi oddał - stwierdził, że już leciał czysty i nie było sensu lać więcej.
Adaptacji skrzyni nie robił. Stwierdził, że to tylko po awarii lub ponadnormatywnym wydłużeniu przebiegu.
Skrzynia pracuje prawidłowo.
Ja mam w tej chwili 60kkm. Wymieniać olej będę ponieważ mam w pamięci problemy i wydatki kolegi, któremu w Nissannie skrzynia się "rozsypała" przy 250kkm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 16:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pewne jest także, że nie można doprowadzić, aż skrzynia AT będzie wykazywała oznaki jakichkolwiek niedomagań. Bo to objaw jej ewidentnego zużycia. Mniej ważne czy to będzie przy 60/100/130 tys. km, czy więcej, bo utrata właściwości oleju i poszczególnych elem. skrzyni zależy od intensywności eksploatacji poj. Najprostszym przykładem zużycia AT, jaki sobie wyobrażam, jest poziom średniego zużycia paliwa na 100 km naszej M6. Ba, istnieje też ryzyko nieprawidłowej oceny niedomagań skrzyni. Te wszelkiego rodzaju szarpania i lagi AT to moim zdaniem już poważne objawy. Drobniejsze, jak subiektywnie nieco bardziej wyczuwalne zmiany poszczególnych biegów czy np. mikro drgania całego nadwozia, często są nie do odróżnienia od drgań powodowanych zużyciem świec. Dlatego też ustalono, może nie w M6, te 60 tys. km, aby uchronić nas przed ewentualnymi kosztami remontu AT. Więc, jak tu piszą koledzy, każdy robi jak uważa. Niemniej sądzę, w oparciu o informacje z niniejszego forum, że skrzynie AT Mazdy są dobrze skonstruowane i skonfigurowane do naszych silników.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 16:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2023
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć Panowie/Panie

W lutym kupiłem swoją M6 2,5l z przebiegiem 120k, Polski salon, rok 2016. Nie mam niestety info odnośnie serwisu skrzyni biegów. Zauważyłem jednak, że potrafi być dość ospała, szczególnie na zimnym silniku. Na ciepłym jest dużo lepiej ale zmiany biegów są odczuwalne. Pytanko czy jeśli olej i filtr nie były wymieniane od nowości to możliwe są nieodwracalne uszkodzenia? A jeśli nie to czy zmiana oleju poprawi sytuację z biegami? Mam na myśli wyczuwalność i szybkość zmiany biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 17:21 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
RadziO
26 marca 2023, o 21:24 dropt07 napisał(a):
Problem u Ciebie to taki, że nie wiesz jak poprzedni kierowca użytkował samochód. Jaki miał styl jazdy, ciągał przyczepy, jeździł dużo w górach, lubił nadmierne prędkości i w ogóle nie oszczędzał silnika.

Nie dowiesz się czy da się lepiej, bardziej gładko, jeśli nie zdecydujesz się na wymianę. Kwestia skompletowania materiałów i znalezienia inteligentnego mechanika. Nie wiem skąd dokładnie jesteś, ale patrząc po profilu miałbyś może w miarę blisko do Osin: https://www.mazda-opole-marcotuning.pl/ Wielu moich klientów przeprowadza tam różne naprawy. Zarówno gwarancyjne, jak i pogwarancyjne.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 19:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2023
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
28 marca 2023, o 17:21 CzarnePaliwo napisał(a):
RadziO
26 marca 2023, o 21:24 dropt07 napisał(a):
Problem u Ciebie to taki, że nie wiesz jak poprzedni kierowca użytkował samochód. Jaki miał styl jazdy, ciągał przyczepy, jeździł dużo w górach, lubił nadmierne prędkości i w ogóle nie oszczędzał silnika.

Nie dowiesz się czy da się lepiej, bardziej gładko, jeśli nie zdecydujesz się na wymianę. Kwestia skompletowania materiałów i znalezienia inteligentnego mechanika. Nie wiem skąd dokładnie jesteś, ale patrząc po profilu miałbyś może w miarę blisko do Osin: https://www.mazda-opole-marcotuning.pl/ Wielu moich klientów przeprowadza tam różne naprawy. Zarówno gwarancyjne, jak i pogwarancyjne.


Bardziej myślałem o serwisie pogwarancyjnym. Jestem z Wrocławia i zastanawiam się nad m4k garage lub japantech.pl. ASO liczy spore kwoty za nie zawsze dobrą pracę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 mar 2023, 20:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
28 marca 2023, o 13:26 kapete napisał(a):
Mój mechanik wymieniał przelewając przez chłodnicę. Zużył 9 l. 1 l mi oddał - stwierdził, że już leciał czysty i nie było sensu lać więcej.
Adaptacji skrzyni nie robił. Stwierdził, że to tylko po awarii lub ponadnormatywnym wydłużeniu przebiegu.
Skrzynia pracuje prawidłowo.
Ja mam w tej chwili 60kkm. Wymieniać olej będę ponieważ mam w pamięci problemy i wydatki kolegi, któremu w Nissannie skrzynia się "rozsypała" przy 250kkm.


A Nissan też mówi o lifetime oleju w skrzyni ?

Gdzie można poczytać o rozlecianych skrzyniach Mazdy _z powodu braku wymiany oleju_ ? bo ja znalazłem tylko o tych fabrycznie wadliwych łożyskach, objawia się wyciem, nie ma nic wspólnego z olejem .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2023, 15:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Witam serdecznie , czy ktoś z wielkopolski najlepiej Poznań lub okolice mógłby polecić jakiś dobry warsztat do wymiany statycznej oleju w skrzyni AT, madzia ma już nakulane 183k km i obstawiam że jeszcze nikt tam nie zaglądał :idea: . Skrzynia jak do tej pory pracuje bez żadnych szarpnięć czy innych niepokojących objawów. Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2023, 21:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: S
Region: lubelski
Witam, jestem posiadaczem mazdy 6 z 2015 roku 2 5 benzyna 192 km, dziś zlałem olej że skrzyni automatycznej około 6l l, troszkę mnie to dziwi bo czytałem że powinno zlecieć około 3,5-4l, co myślicie czy mogło być go za dużo zalane, dodam jeszcze że spod uszczelki
Miski wyciekał olej


Ostatnio edytowano Śr, 14 cze 2023, 12:44 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2023, 23:31 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witam, właśnie wymieniłem filtr i olej w skrzyni biegów u swojej Madzi... niby wszystko jest ok, ale nie daje mi spokoju kolor oleju... wszędzie na filmikach i na forum jest mowa o czerwonym lub jasnobrązowym kolorze... a ja dzisiaj zalałem ATF FZ Original Oil, Mazda Genuine Parts, Automatic Transmission Fluid o kolorze zielonym, może niebieskim, nie wiem dokładnie, bo w garażu przy słabym świetle może wydawać się różnie...
Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości, bo nie zasnę...? Przecież między czerwonym a zielonym jest spora różnica...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2023, 10:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Prawidłowy kolor ATF-FZ jest właśnie ciemnoniebieski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2023, 12:37 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witam, przedwczoraj wymieniłem olej wraz z filtrem w swojej skrzyni metodą statyczną. Chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami i wnioskami, jako, że w tym temacie są różne opinie dotyczące czy wymieniać czy nie wymieniać itd. itp... Przebieg Madzi to: 77879km, auto kupione od pierwszego właściciela - starszego pana (myślę, że ma to istotne znaczenie, ponieważ nie wydaje mi się, aby auto było katowane).
Otóż, po odklejeniu miski okazało się, że na dnie nie ma żadnego syfu, tak jak to można zobaczyć na różnych filmikach na YT, żadnego, czyste dno, jedynie na magnesie było troszkę galaretowatej mazi, tak coś około 1cm i tyle. Olej miał jasnobrązowy kolor i był klarowny... Filtr czysty, nie widać w nim żadnych opiłków ani innych obcych ciał. Przyznam szczerze, że byłem trochę zaskoczony, ponieważ spodziewałem się większego syfu.
Jeśli chodzi o pracę skrzyni po wymianie oleju to muszę uczciwie przyznać, że nie widzę tutaj jakichś różnic. Wszystko działa tak jak przed wymianą.
I na koniec wniosek: Gdybym wiedział jak wygląda wnętrze miski olejowej i że wymiana nie wpłynie w żaden sposób na pracę skrzyni, to bym jeszcze na pewno teraz nie wymieniał oleju. Do mojej decyzji przyczyniły się wypowiedzi użytkowników forum oraz obejrzane filmy w tym temacie a także wrażenie, że zmiany biegów podczas jazdy są zbyt wyczuwalne. No ale co tam... teraz przynajmniej mam pewność, że olej wymieniony i że w skrzyni jest czysto. Będę jeździł ze spokojnym sumieniem przynajmniej przez następne 50 tys. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2023, 16:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie masz co żałować, bo koszt niewielki, skoro robiłeś sam. A do tego sam znasz aktualny stan AT.
Czy sprawdzałeś w manualu potrzebę ewentualnej adaptacji skrzyni?, Jak sprawdziłeś co najmniej 50 st. C temp. wymienionego oleju w skrzyni przed dolewką oleju? Przyłożyłeś policzek do miski AT, czy poprzez interfejs diagnostyczny podłączony pod OBD.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2023, 18:04 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
dropt07 Przed wymianą rozgrzałem autko robiąc kilkukilometrową przejażdżkę, potem sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, następnie zlałem stary olej, odkleiłem miskę, wymieniłem filtr, wyczyściłem miskę oraz spód skrzyni ze starego uszczelniacza i przykleiłem miskę na nowym. Potem odczekałem ok. 4godz. i wlałem nowy olej. Następnie uruchomiłem silnik, poczekałem aż zgaśnie niebieska kontrolka temp. i przesuwałem dźwignią zmiany biegów w przód i w tył kilka razy. To wszystko. Adaptacji nie robiłem.
Muszę stwierdzić, że jednak zauważyłem większą kulturę pracy skrzyni, biegi zmieniają się troszkę łagodniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2023, 23:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Myślałem, że wzorowałeś się na filmiku, który zamieściłeś.
Po przykręceniu miski należało odczekać 1 godz. aż stężeje uszczelniacz i dokręcić śruby odpowiednim momentem. Śruba spustowa z podkładką nowa dokręcone odpowiednim momentem.
Zalanie olejem, a zwłaszcza uruchomienie silnika nie wcześniej jak po 24 godzinach, aż zaschnie uszczelniacz, żeby zmniejszyć ryzyko wybicia uszczelniacza w wyniku zwiększonego ciśnienia oleju po uruchomieniu poj. Przedtem, prze dolaniem sprawdzenie czy po tych 24 h nie było wycieków.
Temp. silnika odczytana na zegarze to nie temp. oleju przekładniowego. Dlatego spytałam o sposób pomiaru temp. tego oleju.
Dlatego w serwisie wym. trwa 2-3 dni, w celu przekonania się czy nie ma nieszczelności na misce olejowej skrzyni.
Proponuję pod miskę podłożyć np. biały papier i następnego dnia sprawdzić czy rzeczywiście nie ma żadnej kropli ubytku.
Piszę to tylko dlatego, że zrozumiałem, że po 4 h wlałeś olej i uruchomiłeś sam.
W każdym bądź razie życzę eksploatacji bezproblemowej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2023, 07:39 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Na filmiku wykorzystano uszczelniacz, który być może wymaga 24h odczekania, ja wykorzystałem inny. Zanim wlałem olej sprawdziłem na brzegach miski, że wyciśnięty uszczelniacz jest już suchy i twardy, wszystkie śruby dokręcone z odpowiednimi momentami, wycieków żadnych nie ma. Myślę, że będzie dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 11:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witajcie,

przeczytałem cały wątek od deski do deski. Mój AT ma 107k przebiegu i na pewno nigdy nie był wymieniany olej a jestem z tych którzy wolą profilaktycznie wymienić co trzeba. Rozmawiałem z firmą Car Serwis która była polecana na tym forum, całkowicie polecają dynamiczna wymianę oleju a także oferują aby zaufać im i zastosować olej Liqui Moly Top Tec Atf 1800. Czytałem jego specyfikację i spełnia normy Mazdy Atf Fz. Pytanie czy lepiej kupić Ravenol i dostarczyć im osobiście czy skorzystać z oferty? Wiem że LM to bardzo dobra jakość, na codzień używam produktów tego producenta ale z przekładniami automatycznymi nie miałem styczności.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 11:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Kup orginalny ATF-FZ, jak już. Ta sama cena a jakość najwyższa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 12:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Problem w tym że albo kompletnie nie chce współpracować wyszukiwarka ze mną albo po prostu nie widzę nigdzie dostępnego oleju Mazdy ATF-FZ w opakowaniu 4l. Dostępne są tylko 1l a większa pojemność to zawsze podstawia się Ravenol.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2023, 13:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
ATF FZ jest dostepny w kazdym serwisie Mazdy ale w opakowaniach 1l. Nb jeden z warszawskich serwisów prowadzi sprzedaż wysyłkową - sam coś kiedys u nich kupowałem (Gołębiewscy chyba)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2023, 13:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Drodzy,
Ja właśnie jakiś miesiąc temu ogarniając startpacka do Mazdy poprosiłem o wymianę oleju w AT będąc w ASO Gołembiewscy. Tam powiedziano mi, że zasadniczo olej wymienia się przy 100-120kkm przebiegu (ja miałem 145), ale przejrzeli historię auta i stwierdziliśmy wspólnie, że na pewno nie zaszkodzi. Po wymianie statycznej z wymianą filtra faktycznie auto nieco lepiej zmienia biegi (mniej ospale) i nie ma tendencji do przeciągania na poszczególnych przełożeniach, choć ta sytuacja może mieć tez trochę związek z tym, iż przed zakupem i moim rozpoczęciem eksploatacji auto stało ok 3 miesięcy w oczekiwaniu na mnie i przeprocesowanie się formalności przejęcia. Tak czy inaczej po 3 tys km po wymianie mogę śmiało powiedzieć, ze warto i zdroworozsądkowo wymieniać ten olej, choć przy rozmowie z technikami wspominali, że dobrze interwał ustawić sobie przy normalnej jeździe co jakieś 100kkm i ten scenariusz do mnie przemawia.

Póki co cieszę się jazdą ;)

J.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2023, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jaka jest aktualna cena wymiany statycznej oleju z filtrem w AT u Gołębiewkich?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2023, 13:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.05.2023
Posty: 18
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
dropt07 napisał(a):
Jaka jest aktualna cena wymiany statycznej oleju z filtrem w AT u Gołębiewkich?

Wybacz opóźnienie, ale wakacjuję. Całkowity koszt zamknął sie na poziomie poniżej 2k zł, bo wymiana statyczna. Sprawdzę dokładnie po powrocie bo mam gdzieś w fakturach.

_________________
.. dziś powiedziałeś, że każda rewolucja jest dobra tylko na początku drogi...
bo potem wszystko zamienia się w system i są potrzebne rewolucje nowe..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2023, 14:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dziękuję. Nie ma pośpiechu. Wystarczy mi ta informacja. Jeśli będę zainteresowany usługą Gołębiewskich dopytam ich o szczegóły. Dwa, trzy lata temu podobna cena była za wym. dynamiczną, która zawsze sporo była wyższa od statycznej. Na razie zgłębiam temat aby zrobić to dobrze samemu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.