Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 09:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Wczoraj rano po odpaleniu auta (stało pod chmurką) poczekałem, aż spadną obroty. Wycofałem, wrzuciłem na D, dodałem trochę gazu. Sekundę jakby nie reagował, po czym poczułam szarpnięcie i usłyszałem huk spod maski. Samochód ruszył i już zachowywał się normalnie.
Coś pewnie z pompą paliwa? Mało osób z AT tutaj ma jakiś problem z szarpaniem na zimnym silniku, pojadę z tym do ASO, ale problem raczej ciężko powtórzyć.

Tankuję na Orlenie, stacja popularna, więc i paliwo powinno być w miarę świeże...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 17:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
U mnie też czasem potrafi szarpnąć przy ruszaniu kiedy silnik jest zimny. Jedyne co słychać to jak koła zamielą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 19:48 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam. Ponawiam temat. Czy ktoś znalazl jedyne słuszne rozwiązanie tego problemu? Co jest przyczyną szarpania? Moja M6 ma nalatane 170 kkm i mam identyczny problem jak opisują posiadacze M6 2.0 w manualu. Zauważyłem że problem najczęściej występuje na zimnym plus zmiana biegów przy 1800rpm tak jak wskazuje ekonianka, przy zmianie biegów przy wyższych obrotach problem szarpania wydaje mi się że zdarza sie duuuuuuuzo rzadziej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 20:55 
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
U mnie w moim dieslu 2.2 175 KM AWD automat też szarpie czasami na zimnym silniku podczas ruszania z bardzo małym gazem lub bez. Poza tym nie podoba mi się jak zachowuje się samochód po zmianie biegu - tzn. nie zawsze zmiana biegów jest delikatna i przy zmianie biegu na wyższy widzę że silnik ma problem z ustabilizowaniem obrotów po zmianie. Ja obstawiam wadliwą przepustnicę i mam zamiar to na dniach sprawdzić robiąc podmiankę przepustnicy. Zobaczymy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 16:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Dziś Przez telefon rozmawiałem z mechanikem z polecanego warsztatu zajmującego się mazdami i powiedział mi że przyczyną może być sonda. Aby to sprawdzić zalecił ja odpiac (komp będzie pokazywał błędy ale tym można się nie przejmować w tym przypadku) przejechać się i sprawdzić czy szarpie. Ja się nie znam, ale jeśli ktoś wie jak to odpiac to może to sprawdzi i podzieli się wynikmi tutaj.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 gru 2019, 21:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Trzeba rozróżnić dwie sytuacje. Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku, a raczej sprzęgle :),

oraz

poszarpywanie w tych silnikach podczas przyśpieszania na zimnym silniku, trwające zwykle do kilku minut.


Zjawisko drugie opisałem tutaj:

viewtopic.php?f=65&t=11878&p=338043#p338043

Pierwsze, dotyczy skrzyń manualnych:

Szarpanie przy ruszaniu na zimnym sprzęgle to wina nierównomiernie zużytej tarczy.
Zimna tarcza przeskakuje a auto przy ruszaniu potrafi wpaść w mega kangura.
Problem znany w wielu markach. Oprócz temperatury tarczy, ważna też jest podobno wilgotność.
W wilgotne zimne dni łatwiej odtworzyć efekt kangura przy pierwszym ruszaniu.

Sposoby na taką tarczę są trzy. Kilka bardziej agresywnych startów na ciepłym silniku (przetarcie zadziorów na tarczy), wymiana sprzęgła lub pierwsze ruszanie z wydłużonym "półsprzęgłem" (dłuższe ślizganie się tarczy).

Nie opisuję tutaj omawianego też przypadku szarpania przy AT.
O co dokładnie chodzi w przypadku automatu nie wiem ale domyślać się można że chodzi o temperaturę oleju w skrzyni.
U mnie w 2018 w mroźne poranki nie ma szarpania przy ruszaniu ale skrzynia przez pierwszy 1 km pracuje z niską kulturą. Uważam, że to normalne.

-- Dodano: 27 grudnia 2019, o 21:22 --

Wczoraj nie dopisałem o co dokładnie chodzi z wilgotnością i szarpaniem przy ruszaniu.
Przez wilgoć puchną okładziny sprzęgła i stąd to szarpanie. Dla zainteresowanych polecam wpisanie w wyszukiwarkę słów kluczowych - szarpanie, sprzęgło, wilgoć.
Zobaczycie jak powszechny to problem. Ciekawe jest to ze sprzęgło nie jest szczelnie zamknięte w obudowie, są tam otwory technologiczne. Czasami przez te otwory dostaje się wilgoć. Sprzęgła nie można niestety szczelnie zamknąć w obudowie żeby wyeliminować tą przypadłość, musi ono czasami przydymić, oddać ciepło, itd.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
czytaalem o takych samych klopotach u 1.5 TSi. Skoda ma robic aktualizacje SW.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2020, 14:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 161
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Witam wszystkich.
W nawiązaniu do poruszanych tutaj tematów od pewnego czasu obserwuję u siebie w M6 z przebiegiem 70 tys. dziwne zachowanie przy zapinaniu 2 biegu - auto zaczyna delikatnie szarpać przy puszczeniu sprzęgła - tak jakby silnik lub coś innego delikatnie przytrzymywało auto. Tak naprawdę jest to moment i potem normalnie pracuje przełączając inne biegi bez zarzutu.Problem nie dotyczy zimnego silnika po prostu od pewnego czasu tak ma .Sprzęgło raczej nie bo robiłem próby startu z 2 biegu na zaciągniętym ręcznym i nic nie szarpie. Czy macie jakieś swoje obserwacje wnioski. Jaki dodatek do benzyny można wlewać . Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2020, 21:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Mam u siebie to samo, I nie jest to napewno wina sprzegla mam nowe tarcza oraz docisk.Jak juz to obstawiam że to zalezy od wilgotnosci, chociaz dziwne bo mam tez 3 w benzynie I nie ma tego problemu.Moze to problem z kolem zamachowym .To jest silnik taki jak w Fordzie Mondeo mk3 moze na forum Forda cos wiedza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lut 2021, 18:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=13224

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 paź 2021, 13:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Też mam takie problemy. Serwis Japan Cars we Wrocławiu stwierdził że raczej sprzęgło bo to była wadą fabryczna tych układów w mazdac6, ale nie zawsze wymiana pomaga. Nie wiem bo wymiana 2tys A gwarancji nie ma. Poza tym faktycznie jak auto się porządnie rozgrzeje to mniej szarpie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 paź 2021, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
w jednym ASO powiedzali , moze to sa wtryskiwacze. Pokazywal mi foto jednych po 20tkm , objawy podobne jak ja podawalem, tylko na zimnim jak jest bogata mieszanka paliwa

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 paź 2021, 19:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wtryskiwacze w takiej wolnossącej benzynie są na końcu listy tematów do sprawdzenia.
Macie kilkuletnie auta więc powodem poszarpywania na zimnym silniku może być lewe powietrze dostające się do dolotu.
Kolektor ssący jest tu plastikowy i posiada małe gumowe uszczelki, które dosyć szybko starzeją się.
A więc, sprawdzenie szczelności dolotu (od razu po odpaleniu zimnego silnika rano) oraz do tego obowiązkowo przepustnica do czyszczenia, np. naftą lub innym dedykowanym preparatem.
Na koniec adaptacja przepustnicy ale nie pamiętam czy w M6 jest konieczna. To temat do sprawdzenia.
A więc powyższe szarpanie, podbicia obrotów, itd. zaobserwować można na postoju lub w czasie jazdy z niewielkimi prędkościami (kangurki przy zmianie biegów, np. z 1 na 2 i 2 na 3)
Chodzi o nieszczelności uszczelek:

https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssacy-mazda-cx-5-ke-2-0-2011-2017-11106147652?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=CjwKCAjw_L6LBhBbEiwA4c46unBMZjMPQdoSQnmHEfr2R3gp-KC2QCmtDUqT1IQ4gw-K54rblqcI3RoCQ-MQAvD_BwE

Szarpanie przy ruszaniu (MT) to zwykle to co opisałem kilka postów wyżej. Tutaj chodzi o tarczę spuchniętą lub po prostu nierównomiernie zużytą (haczącą).

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 paź 2021, 20:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tez bralem pod uwage wiele opcji od sprzegla po wtryskuwacze , nieszczelny dolot, slabej jakosci paliwo itp. Pomoglo to co napisalem w poscie wyzej plus dodatkowo super precyzyjna praca lewarka.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 paź 2021, 20:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak zdiagnozować nieszczelność układu dolotowego silnika prostymi, domowymi sposobami?, wg iParts.pl
https://www.iparts.pl/artykuly/jak-zdiagnozowac-nieszczelnosc-ukladu-dolotowego-silnika-prostymi-domowymi-sposobami,384.html

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 14:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.02.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
W moim przypadku też występowało szarpanie i wynikało ono ze złej pracy zimnego sprzęgła, a konkretnie łożyska oporowego. Przy około 100 tys. przebiegu denerwowało mnie to na tyle, że zdecydowałem się na wymianę, a ponieważ wymiana samego łożyska jest nieopłacalna to poszło jeszcze całe sprzęgło i wysprzęglik. To rozwiązało problem. Teraz mam 170 tys. i to łożysko znowu słychać - na luzie przy sprzęgle w górze delikatnie "cyka" z okolic skrzyni biegów. Po wciśnięciu sprzęgła "cykanie" ustaje. Jest to zdaje się typowy efekt zużytego łożyska oporowego. Teraz szarpania nie mam ale ruszam delikatnie. Moim zdaniem więcej gazu przy ruszaniu to tylko obejście problemu - skrzynia dostaje wtedy w kość (przez to zużyte łożysko drgania przenoszą się na skrzynię co jej nie służy). Tą naprawę robiłem w serwisie więc części były oryginalne. Przy następnej wymianie chyba poszukam zamiennika dla tego łożyska. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lut 2022, 14:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
jaka masz wersje ? G145 czy G165 ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 18:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.02.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
165 KM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 17:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
witam kolegów
mam taki problem że podczas ruszania czy to zimny czy ciepły silnik auto dziwnie podskakuje jakby luz na poduszkach na silniku lub cos ze sprzęgłem. poza tym jest problem i haczą okrutnie biegi. dopiero jak sie zozgrzeje jest lepiej.
ASO mazdy wrocław twierdzi że jest ok ale ne jest.
jak ruszam powoli na 1 to takie tik tik słychać jakby cały silnik albo cos w skrzyn się przesuwało.
poza tym auto ma moc do 200km/h sie rozpędza
co radzicie sprawdzić
ktoś mi sugerował jakiś amortyzator pedały sprzęgła ale nie wiem

-- Dodano: 26 września 2022, o 18:48 --

A co sądzicie o TEC 2000 Fuel System Cleaner
Ponoć dobry specyfik do czyszczenia baku i wtryskow w benzynie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.