Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 12:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam,

To mój pierwszy post :)
Mam Mazde 6 FL z przebiegiem 1000km. Przy zmianie biegu z 1 na 2 bardzo ciezko mi sprawić aby nie było wyczuwalne szarpniecie przy puszczeniu sprzegla. Sprzeglo lapie niej wiecej 1cm od gory juz ale po calkowitym puszczeniu jest jeszcze szarpniecie. Czasem zdarza się to też na 3 biegu.
Początkowo myślałem że to kwestia nowego auta i przezwyczajenia, lepszego wyczucia sprzegła. Ale teraz widzę że bardzo ciężko mi przychodzi płynna zmiana biegów.
Czy ktoś z was pa podobno objawy ?

Kolejna sprawa to czy to normalne że trzymając ręke na lewarku zmiany biegów powiedzmy na biegu trzecim, przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu wyczuwane są lekkie ruchy lewarka ?

Będe wdzięczny za wasze opinie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 12:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
w kazdym aucie (czy to stare czy nowe) jakie mialem wyczuwalem drgania dzwigni zmiany biegow przy puszczaniu/naciskaniu gazu


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 14:30 
Amator
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 89
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W M6 dźwignia zmiany biegów przy hamowaniu silnikiem drży bardziej, niż w moim poprzednim samochodzie, ale nie nazwałbym tego wadą lub usterką. Szarpanie przy zmianie biegów zależy wyłącznie od stylu jazdy. Przy dynamicznym przyśpieszaniu szarpie, przy spokojnej jeździe można porównać to do skrzyni automatycznej i nie szarpie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 21:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 31.07.2015
Posty: 53
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Ja też mam problem z szarpnięciem przy zmianie biegów z 1 na 2, ale tylko gdy robię to dynamicznie. Podobny problem mam w Subaru Impreza.
Muszę posadzić ojca na miejscu kierowcy, może to problem samego kierowcy?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 5 sie 2015, 21:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
dlugs - ja myślę, że to zwyczajnie urok japońskich sprzęgieł, z którymi trzeba się trochę inaczej obchodzić. Ja w końcowej fazie puszczania sprzęgła zwalniam ten proces maksymalnie, żeby wyeliminować szarpnięcie. Przy ostrej jeździe nie trzeba tego robić i jest ok. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sie 2015, 08:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wydaje mi się, że nie ma dwumasy która normalnie pochłania te drgania. Mała niedogodność, a plus taki, że sprzęgło dużej pożyje i powinno być tańsze w zakupie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sie 2015, 11:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzięki za opinie, troszkę się postarałem inaczej, wolniej jednak puszczać pedał sprzęgła i jest lepiej. Jednak nawyki z poprzedniego samochodu nie tak szybko przemijają ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 15:16 
Adept
Offline
Od: 02.08.2015
Posty: 103
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@dlugs: ja mam niecałe 2000 przebiegu model po FL i również wyczuwam drgania na lewarku, w poprzednim dieslu z dwumasem były również ale minimalne. pewnie to wina braku koła.

do szarpania przy zmianie biegu z 1 na 2 musisz doskonalić technikę jazdy ;) mi już praktycznie przeszło i nie szarpie. a na początku było dużo gorzej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 sie 2015, 16:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
To chyba też kwestia ułożenia się skrzyni biegów, ja mam przejechane 11 tys. i widzę, że coraz mniej szarpie.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 09:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Panowie u mnie jest identycznie ten sam objaw. Auto szarpie na 1 i 2 biegu. Czy to na pewno normalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 10:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Niestety TTTM i trzeba się do tego przyzwyczaić. Mnie już to nie dotyczy, bo nauczyłem się operować sprzęgłem. Z 1-nki na 2-kę trzeba je powolutku puszczać, szczególnie zaraz po porannym uruchomieniu silnika.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 12:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2014
Posty: 192
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Kierowca musi sie dopasowac do skrzyni a skrzynia di kierowcy. Przez 1-2tys km tez szarpalem a teraz juz jest ok. Ale jak zona prowadzi to szarpie zawsze z 1->2.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 16:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Poza tym brak w silnikach benzynowych dwumasy robi swoje. Ja tam się cieszę, że dwumasy nie ma, nawet kosztem tej skądinąd małej niedogodności <brawo>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 10:05 
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2015
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Moja nowa Mazda po FL 2.0 165KM bedzie do odbioru początkiem grudnia i muszę napisać, że martwią mnie informacje powyżej. Obecnie tez jeżdzę samochodem z silnikiem benzynowym bez turbo i dwumasy a absolutnie nic nie szarpie... więc nie tlumaczylbym tego dwumasą. Jeżeli bedzie u mnie ten sam problem i nie zniknie szybko, to jadę do serwisu i będę reklamował bo szarpanie przyczynianie biegów, z całym szacunkiem, do normalnych rzeczy nie należy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 11:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.07.2015
Posty: 411
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
droplet - Czy odbywałeś jazdę próbną tym autkiem, a jeśli tak, to czy doświadczałeś tego przypadku :?: Moim skromnym zdaniem wiele zależy od sposobu/stylu jazdy. Mnie na samym początku to się zdarzało, ale teraz już nie :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lis 2015, 11:34 
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2015
Posty: 18
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
W kraju gdzie zamówiłem Mazdę benzyn praktycznie się nie sprzedaje... wiec jeździłem tylko najmocniejszą wersją diesla z napędem na przód... Mam nadzieję, że mój styl jazdy będzie ok, jednak ten wątek jak i test w Auto Świecie, w którym generalnie rozpływają się nad wersją po FL ale z 2,5L auto benzyną sugeruje, że problem jest powszechny... Już żałuję, że nie dołożyłem do 2,5L Pb, chociaż może trochę zbyt wcześnie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 10:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Gdy założyłem ten wątek myślałem że mój przypadek jest odosobniony, jednak widzę że jest więcej takich przypadków.
Jesli chodzi o mnie to problem juz nie istnieje, mysle że to kwestia nowego sprzegla ktore jakos sie ulozylo/dotarło (mam już 15000km).
Rowniez nawyki z poprzedniego samochodu, inna obsluga sprzegla tez nie jest bez znaczenia.
W kazdym razie, dla mnie nie obecnie nie ma problemu z płynna zmianą biegów, bez szarpania nawet przy dynamicznej jeździe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 10:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie trochę szarpało jak było zimno chociaż nie zawsze, teraz wcale :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 10:51 
Świeżak
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 27
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Mi się wydaje, że to kwestia wyczucia. Po odbiorze mazdy też przez jakiś czas miałem problemy z szarpaniem. Po 4k km prawie mi się to już nie zdarza...czasem tylko przy bardzo dynamicznych startach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 cze 2016, 20:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
koliber1960 napisał(a):
U mnie trochę szarpało jak było zimno chociaż nie zawsze, teraz wcale :)


mam chyba podobnie. Jak jest zimno , to jest czasami i problem ze zucaniem biegow, przez lato zadny problem

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2016, 20:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2015
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Muszę powiedzieć, że sprzęgło w Maździe (przynajmniej mojej) nie należy do idealnych. Cały czas się zastanawiam czy taka uroda czy coś jednak jest na rzeczy - również z elementów poza sprzęgłem - np. układ wysprzeglania. U mnie wygląda to następująco. Przejechane 16 000 km (GJ Combi przedliftowa). Na początku było bardzo słabo - z autem trzeba się było obchodzić jak z jajkiem, żeby nie szarpało - zwłaszcza podczas zmiany 1 na 2. Do tego częste haczenie biegów (zmiana z wyczuwalnym schodkiem, czasem jedynka nie chciała wejść). Opinia ASO - musi się ułożyć. Teraz w porównaniu z początkami jest dużo lepiej. To co nadal mi przeszkadza to chimeryczna praca sprzęgła. Czasem jest idealnie, czasem jakby sprzęgło brało wyżej + przyhaczenie podczas zmiany biegów. Pedał wciskany za każdym razem tak samo do końca. Do wszystkiego już się w Maździe przyzwyczaiłem i wszystko jest powtarzalne. Sprzęgło natomiast cały czas potrafi mnie zaskoczyć.
Moje pytanie do Was czy zauważyliście jakąś poprawę po wymianie płynu hamulcowego z odpowietrzeniem hamulców i sprzęgła (przegląd po 2 roku)? Ja mam ten przegląd w kwietniu 2017. Mam przynajmniej nadzieję, że sprzęgło jest wtedy odpowietrzane bo do działania wykorzystuje płyn hamulcowy (tzw. sprzęgło hydrauliczne). Dlaczego o tym piszę? Zmagałem się z podobnym problemem w poprzednim aucie przez kilka lat. Rozwiązaniem okazała się kolejna wymiana płynu hamulcowego z porządnym odpowietrzeniem hamulców i sprzęgła - oczywiście do odpowietrzenia sprzęgła musiałem długo namawiać mechanika bo twierdził, że nie trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sty 2017, 21:28 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 73
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Z pytaniem podepnę się pod ten wątek.
W tym tygodniu mieliśmy większe mrozy powyżej -20. Chodzi mi o to, że po odpaleniu zmrożonego auta sprzęgło odbijało znacznie wolniej niż normalnie. Auto jest świeżo po drugim przeglądzie, więc ma zalany nowy płyn hamulcowy.
Tu moje pytanie. Czy w Mazdach to normalna praca sprzęgła przy tak niskich temperaturach, czy panowie w serwisie zalali kiepski płyn hamulcowy, który mocno gęstnieje przy -20 ?
Po wymianie płynu u mnie również sprzęgło delikatnie szarpie przy zimnym silniku co nie miało miejsca na zalanym oryginalnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 06:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
raczej nie odpowietrzyli sprzęgła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 16:58 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 73
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
W takim razie czy jest szansa, że odpowietrzy się samoczynnie z czasem ?
Wolniejsze odbijanie sprzęgła w niskiej temperaturze również może być spowodowane nie odpowietrzonym należycie sprzęgłem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 17:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Slug napisał(a):
Wolniejsze odbijanie sprzęgła w niskiej temperaturze

Jest spowodowane niską temperaturą (gorszym smarowaniem, większymi oporami).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 01:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2015
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ja nie zauważylem specjalnej różnicy podczas mrozów. Jak już pisałem moje sprzęgło już tak ma, że pracuje chimerycznie i narazie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie co jest przyczyną.
Slug gdzie serwisujesz auto?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 18:25 
Amator
Offline
Od: 17.04.2015
Posty: 73
Rok produkcji: 2022
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
N.O. Jensen Aalborg - Dania :)
Na fabrycznym płynie przed wymianą pedał sprzęgła zachowywał się normalnie w niskich temperaturach, więc w moim przypadku obstawiam raczej płyn nie odporny tak na niskie temp. jak ten fabryczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 00:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.05.2015
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
To byl serwis autoryzowany? W ASO chyba powinni lac fabryczne płyny. W Polsce to wszystkiego można się spodziewać ale w Danii powinna być większa kultura ;-)
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy ma ktoś dostęp do procedury wymiany płynu w GJ-kach? Interesuje mnie czy ASO wogóle odpowietrza sprzęgło czy skupia się tylko na hamulcach. Wg mnie jeśli na wysprzęgliku jest zaworek do odpowietrzenia (nie wiem czy jest???) to powinno się to zrobić tak jak przy każdym hamulcu. Moją rosnącą ciekawość w tej kwestii wzbudził doradca serwisowy, który zapytany o to twierdził, że sprzęgła nie ruszają bo nie ma takiej potrzeby.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 00:45 
Offline
Spokojnie to, że w danii samochód kosztuje ze względu na podatki znacznie więcej jak w pl to nie znaczy, że fachowcy w aso są lepsi. U mnie od nowości sprzęgło działa tak samo, czyt. fatalnie. Nie wiem od czego to zależy, raz jest dobrze a raz źle.Czasem puszczam powli i jest ok, czasem tak samo i szarpie. :idea:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 sty 2017, 07:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Drżenia drążka ,najbardziej na 3-ce są od zawsze , serwis na to? nic,wszystko w porządku,podobnie jak i na szarpanie przy ruszaniu na zimno w zimie :) :)
twierdzą ,że tak ma być ,ten typ tak ma :wink:
jak już się trochę rozgrzeje to nie szarpie :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.