Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 20:51 
Offline
Robili Ci to w ASO ? Płaciłeś ? Wiedzą, że coś takiego się dzieje ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 21:34 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 133
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Oczywiście że w ASO - po to jest gwarancja!

_________________
Obrazek
Obrazek

Druga M6 z 2023 (nie da się wpisać do profilu drugiej?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2015, 09:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Mam identycznie ten sam problem ale uwaga przy przebiegu 25 000 km. Jestem w szoku, że silnik zaczyna się tak mocno pocić przy takim przebiegu.

Zgłosiłem to do ASO mają usunąć wyciek. Moje pytanie jednak - ile czekałeś na auto? Czy uszczelnienie takie wiąże się z rozkładaniem silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 wrz 2015, 11:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 133
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zajęło im to parę godzin - na ten czas dostałem samochód zastępczy.
Całego silnika nie musieli rozbierać - ale musieli odkręcić lewą poduszkę i wszystko co przeszkadza by dostać sie do obudowy łańcucha rozrządu.

_________________
Obrazek
Obrazek

Druga M6 z 2023 (nie da się wpisać do profilu drugiej?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 mar 2017, 21:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.09.2014
Posty: 58
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie podobny problem. Wyszło na drugim przeglądzie, przy 36.000 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 mar 2017, 08:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
To co to znaczy, że 2.5 się poci? Chyba nie jest to zbyt poważna usterka?

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lut 2020, 05:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.01.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Hej. U mnie w w trakcie przeglądu stwierdzili wyciek z pod pokrywy zaworów. Auto z 2019 z silnikiem 2.5 l przejechane 20 tys. Wyznaczyli termin do naprawy na wymiane uszcelki. Serwis stwierdził ze to w ramach akcji serwisowej. Sciema czy ktos mial taki przypadek.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 27 lut 2020, 05:34 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Przed założeniem nowego tematu, proszę sprwadź forum - nie powielamy wątków, generuje to niepotrzebny bałagan.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 mar 2020, 18:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
U mnie taki problem...

-- Dodano: 2 marca 2020, o 18:21 --

I taki jeszcze. Czy to coś poważnego?

-- Dodano: 2 marca 2020, o 18:26 --

Dodam że przebieg 184 tyś.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 kwi 2020, 14:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Szybki, udało Ci się rozwiązać problem? Zauważyłem to samo u siebie, silnik Skyactive G 2.0 z Mazdy 3BM (73 tysiace przebiegu) więc wygląda na to że nie jest to jednostkowy przypadek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 14:09 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Byłem na przeglądzie 11.05 i stwierdzili u mnie pocenie się uszczelnienia pokrywy rozrządu - ktoś mi wyjaśni gdzie to jest u nas w silniku? Po dokładniej osobistej inspekcji nie zauważyłem nic innego niż lekkie pocenie się od strony podszybia mniej więcej od strony kierowcy (coś takiego jak u Szybkiego na 2gim zdj) - bardziej to wygląda na pokrywę zaworów/wałków niż rozrządu chyba że to wymienna nazwa. Wycena? 1500 ASO :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 14:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Ja zauważyłem w swojej dokumentacji serwisowej że poprzedni właściciel miał właśnie robione uszczelnienie pokrywy rozrządu. Ale nie dociekalem co to jest ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 20:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Niektórzy z nowych klientów zgłaszają mi opisywany w tym temacie problem. Próbuję ustalić czy przyczyną występowania zapoceń jest wyłącznie marnej jakości materiał uszczelki i czy można ją w takim razie wspomóc. Aktywne estry wykazują przecież działanie rewitalizujące uszczelnienia.

5 kwietnia 2020, o 15:46 imbeer napisał(a):
Zauważyłem to samo u siebie, silnik Skyactive G 2.0 z Mazdy 3BM (73 tysiace przebiegu) więc wygląda na to że nie jest to jednostkowy przypadek


Jak wygląda historia serwisów olejowych Twojej Mazdy od nowości? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej?

Supel, jaki masz przebieg? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 21:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
14 maja 2020, o 21:09 CzarnePaliwo napisał(a):
Niektórzy z nowych klientów zgłaszają mi opisywany w tym temacie problem. Próbuję ustalić czy przyczyną występowania zapoceń jest wyłącznie marnej jakości materiał uszczelki i czy można ją w takim razie wspomóc. Aktywne estry wykazują przecież działanie rewitalizujące uszczelnienia.

5 kwietnia 2020, o 15:46 imbeer napisał(a):
Zauważyłem to samo u siebie, silnik Skyactive G 2.0 z Mazdy 3BM (73 tysiace przebiegu) więc wygląda na to że nie jest to jednostkowy przypadek


Jak wygląda historia serwisów olejowych Twojej Mazdy od nowości? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej?

Supel, jaki masz przebieg? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej?


Kilkukrotnie wymiana poniżej 10tys. przebiegu (po roku), dwa razy wymiana po 15 tysiącach kilometrów. 85% czasu użytkowania (jeśli nie więcej) pojazdu na drogach krajowych z czego może 10% autostrady/S-ki, reszta miasto. Pierwsza wymiana to Mitasu 0w20, potem dwukrotnie oryginalny Mazda 0w20, po trzeciej wymianie nie wiem co wlał serwis (czy 5w30, czy 0w20), ostatnie dwie wymiany to Shell Helix Ultra 0w20


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2020, 17:11 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
imbeer, dzięki za odpowiedź :hi:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2020, 14:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
15 maja 2020, o 18:11 CzarnePaliwo napisał(a):
imbeer, dzięki za odpowiedź :hi:


Aktualizacja, od wyczyszczenia czujnika przejechałem około 1000km (w tym ~250km autostradą z prędkością 130-140km/h)- zajrzałem pod pokrywę, nic się nie sączy, czujnik jest suchy jak pieprz, więc nie jest to na pewno wyciek z kategorii tych grubszych. Jeżdżę dosc spokojnie, zajrzę tam raz jeszcze po dłuższym dystansie albo jakiejś dynamiczniejszej trasie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Cytuj:
Supel, jaki masz przebieg? Co ile tys. km zmieniałeś dotychczas olej?


Przebieg mam ok 82 000 km, przeglądy co roku tylko w ASO, wymiana oleju wychodzi ok 10 000 km czasami mniej. Auto kupiłem z przebiegiem 40 000 (w ciągu 1 roku, gdyż to auto z zaprzyjaźnionej wypożyczalni, praktycznie 1 właściciel jeździł trasy do Niemiec).

O jakim czujniku mówicie?
Mam zamiar umyć silnik i dokładnie się przyjrzeć skąd się poci. Oglądałem niedawno i faktycznie coś tam przy osprzęcie widać - stojąc po lewej stronie silnika patrząc od przodu, od strony podszybia od góry paska widać naciek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 paź 2020, 17:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.08.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam wszystkich,
Czy ktoś wie jak zlikwidować to pocenie? Co to za czujnik?
Czy wystarczy wymienić i powinno być ok?
Wszelka pomoc mile widziana...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 20:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.09.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Przegląd na 100.000 km i otrzymałem z serwisu materiał o wyciekach oleju z silnika 2.0 165KM.
Leci spod pokrywy zaworowej (foto1) i pokrywy rozrządu (foto2).
Oferta na uszczelnienie to 1500 zł i 2 dni robocze.

Nie ukrywam że bardziej liczyłem na atak rudej a nie takie „atrakcje” :mad:
Olej wymieniany co 10.000 km

Rozumiem że cała akcja nie podlega 5-letniej gwarancji?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 21:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Naprawa z pewnością podlega gwarancji.
Ta usterka (pocenie lub minimalny wyciek spod pokryw rozrzadu i zaworów) zdarza się dla tego konkretnie silnika.
I rzeczywiście, naprawa trwa 2 dni ze wzgledu na klejone uszczelnienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 21:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.06.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
16 października 2020, o 21:58 mariano777 napisał(a):
Przegląd na 100.000 km i otrzymałem z serwisu materiał o wyciekach oleju z silnika 2.0 165KM.
Leci spod pokrywy zaworowej (foto1) i pokrywy rozrządu (foto2).
Oferta na uszczelnienie to 1500 zł i 2 dni robocze.

Nie ukrywam że bardziej liczyłem na atak rudej a nie takie „atrakcje” :mad:
Olej wymieniany co 10.000 km

Rozumiem że cała akcja nie podlega 5-letniej gwarancji?


Fajna oferta, szkoda ze zapomnieli powiedzieć ze robią to na rozszerzonej gwarancji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 17:24 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.09.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Dzięki za info!

-- Dodano: 17 października 2020, o 18:24 --

Niestety serwis twierdzi że mój problem nie podlega podstawowej wersji gwarancji rozszerzonej do 5 lat - dokładniej mówiąc sama uszczelka.
W 2015r. brałem rozszerzenie gwarancji w promocji za 1 zł z samochodem, podobno podstawowe tego nie zawiera ;((


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 18:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Przedłużona gwarancja to nic innego jak ubezpieczenie od awarii. Wyciągnij umowę, sprawdź czy obejmuje wycieki oleju , ew zadzwoń do wystawcy tejże gwarancji aby wyjaśnić wątpliwości.
Mnie robiono to w ramach gwarancji 3 letniej, wydaje mi się oczywistym, że przedłużona takie usterki również obejmuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 18:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ja bym taki pewny nie był, bo są tylko dwie oczywiste rzeczy, śmierć i podatki.
Ja też miałem rozszerzoną gwarancję, padło turbo, które było na liście. I co z tego, gwarant się wypiął. Dobrze, że Mazda wzięła to na siebie. Ta dodatkowa gwarancja to nic innego jak ubezpieczenie, takie samo, jak wciskają w elektromarketach do sprzętu rtv i agd. Od nich tylko zależy, czy potraktują to jako awarię, czy raczej zużycie bądź wadę, co niestety w ich mniemaniu nie podlega ubezpieczeniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 18:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.09.2015
Posty: 23
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Serwisant powiedział że w ramach podstawowej 3-letniej by to zrobili, ta rozszerzona tego nie obejmuje.
W tygodniu skontaktuje się z Mazdą i zobaczę co powiedzą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 19:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Pogadaj z nimi, jeśli robiłeś wszystkie przeglądy w ASO to może zgodzą się to naprawić. W ostateczności może zaproponują tę naprawę ze zniżką. Mnie się udało załatwić kilka rzeczy po gwarancji tylko dlatego, że do tej pory auto było serwisowane w ASO (łącznie z częściami). Trzeba pogadać po ludzku a nie od razu roszczeniowo, jak masz dobry układ ze swoim serwisem to może coś załatwią w centrali. Tak, na marginesie, widać, że silniki benzynowe też mają wady, ale widzę, że o tym na forum głośno się nie mówi tylko wszyscy jadą po dieslu jak po łysej kobyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 20:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos statystyka... Posty w wątku o problemach z dieslem nie tworzą żądni zemsty antydieslowcy ale użytkownicy... Jakby w benzynach ten problem z poceniem miałby każdy to też byłby o tym wątek rozbuchany... Co akurat dla wielu było dobre bo by przed końcem gwarancji pilnowali wymiany uszczelnień...

Ale u przeważającej większości jest sucho jak na pustyni... Nic się nie poci... I ten który ma pecha ma koszty...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 21:03 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
gzesiolek, wiem, że problemy zgłaszają użytkownicy ale tak samo wiele usterek pojawia się przez zaniedbania. Dużo odradzających wpisów jest gdy ktoś pyta o zakup diesla, przez użytkowników, którzy akurat takiego silnika nie posiadają. Trochę odbiegamy od głównego tematu ale widać, że każdy silnik ma jakieś swoje mankamenty, jak sam napisałeś, kto ma pecha to tego doświadcza. Mi padło turbo, Mazda naprawiła, nic więcej się nie dzieje, samochód odpukać jeździ od tamtej pory bez problemu. Ale ja czytając forum, zapobiegawczo zrobiłem wcześniej wszystko co trzeba żeby uniknąć też innych niespodzianek. I co ciekawe, poradzono mi to też w serwisie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 paź 2020, 22:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Postów w wątku "problemy z dieslem" jest 4438.
Sporadycznie spotykane problemy z benzyną czyli zapocenie wokół klejonej pokrywy rozrzadu wzg zaworów ma tych postów 58. Wraz z tym tutaj.
Nawet nie ma co porównywać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2022, 13:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja też wspomnę o tym problemie. Rozgryzłem temat. :>

Drobny wyciek w miejscu połączenia pokrywy rozrządu z głowicą i blokiem mam i ja w roczniku 2018.
Nie zgodzę się z tym, że są to jednostkowe przypadki. Widziałem już wiele GJ z tym samym problemem, np. roczniki 2013, 2015, a także nowe 2019 i 2020. Dotyczy także Mazda 3 i Mazda CX-5.

W USA jest na to jakaś akcja serwisowa, z tego co wiem dotyczy wcześniejszych roczników, choć powinna wszystkich. O, tutaj jest TSB:
https://www.tsbsearch.com/Mazda/01-018-18

Moim zdaniem nigdy nie uporano się problemem, bo nie da się tego zrobić bez przebudowy silnika.

Tu widać jak wygląda pokrywa z nalotem oleju. Dokładnie tak można stwierdzić czy mamy problem czy też nie. Pokrywa powinna być całkowicie sucha.
Na fotce widać olej, a na nim osadzający się po pewnym czasie piach.

Obrazek


Niektórzy piszą, że jest to newralgiczny punkt w silnikach Skyactiv-g. Moim zdaniem jest to wada konstrukcyjna, projektowa.
Otóż pokrywa rozrządu "dzwiga" ciężar prawej strony silnika, ponieważ właśnie do niej mocowana jest łapa silnika.
Duży ciężar powoduje jakby narywanie tej newralgicznej płaszczyzny połączenia trzech elementów, czyli bloku, głowicy i pokrywy.
Silnik podskakuje na nierównościach i największe naprężenia trafiają na styk wymienionych powyżej elementów.
Łatwo to sobie wyobrazić i nie trzeba być specjalistą.

W TSB po przewinięciu dokumentu widać schemat z zaznaczonymi newralgicznymi punktami.

Jak widać uszkodzeniu ulega czasami drugi punkt połączenia, po prawej stornie, bliżej przodu samochodu, tam gdzie zamontowany jest alternator. Efekt wtedy jest taki jak w pierwszym poście u kolegi otest:

Obrazek

W tym punkcie także mamy połączenie bloku, głowicy i pokrywy.



Poniżej widać masywne mocowanie poduszki silnika na pokrywie wraz ze śrubami. Ciężar silnika sprawia, że tak zamontowaną pokrywę fizyka chce jakby zerwać z silnika.

Obrazek

Zajrzyjcie do swoich GJ dokładnie, zapewniam, że wiele osób pisze o braku wycieków, ponieważ zwyczajnie nie dostrzega tego problemu. Trzeba trochę zanurkować.
Niektórzy mówią o mokrym kurzu itp. Jest to jednak klasyczny wyciek.

Szczęście w nieszczęściu jest takie, że olej nie trafia na paski, a spływa powolutku w kierunku miski olejowej.
Nie dostrzegamy też plam pod autem bo są to zwykle nieduże ilości oleju osadzające się końcowo na osłonie silnika.

-- Dodano: 24 maja 2022, o 14:12 --

Jeszcze mały update.

"Załatwienie tamatu" z serii "jeździć i obserwować. <hahaha> :lol: <hahaha> :lol:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10169509-0001.pdf

A co, że tam wyciek. Najważniejsze, że nie leci ciurkiem.

Fart, że jest osłona silnika. :lol:

Właściwa naprawa to dużo pracy bo trzeba ściągać miskę oleju, pokrywę rozrządu, pokrywę zaworów, odkręcać łapę, itd.
Jeździć i obserwować. :lol:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2022, 13:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Przed wizytą trzeba wylać trochę oleju na osłonę i tyle...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.