Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 09:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 15:20 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 stycznia 2022, o 16:12 poxtazo napisał(a):
Ale masz argument. Pomijajac gusta. U ciebie turbosprezarka zaraz sie odezwie wraz z DPFem Nie dojezdzi 200k. Po 200k odezwa sie wtryski ktore zaczna niedomagac. A po 250k odezwie sie poma wysokiego cisnienia ;) . Wszystko przed toba. Moja fascynacja mazda minela po 135k km jak pierwszy,raz rozleciala sie turbina. Potem przy 230k rozpadla sie znow. Takze jak dla mnie to samochod do wywozenia psa do lasu.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka




Widzisz u ciebie :) Jak kto dba tak ma być może. Gusta dla mnie istotne , może Niemcy robią wspaniałe dizle ,auto to nie tylko silnik , są tak paskudne że za bardzo im to nie pomaga , chyba jednak wole auto sprzedać miedzy 200-300k i zawsze jeździć czymś na co można spojrzeć bez wstydu. Niemiecka wizja kanciastych PUDEŁ mnie nie urzekła na szczęście :)

Odnośnie awaryjności mam zupełnie inne info , i od mechaników i zagraniczne fora potwierdzają ze i ten silnik i skrzynia są wstanie dojechać do 500k bez znaczącego serwisu.
Turbo DPF wtryski należą właśnie do elementów które się nie sypią.
Potwierdza to również moj stary CX7 który zrobil 300k bez serwisu, niestety nie wiedziałem o podkładkach i to zakończyło żywot dobrego silnika :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 15:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zeby tak dbali ludzie jak ja dbam ,to rynek wturny bylby wspanialy. Sprzedaz diesla od mazdy przy przebiegu 200-300k km ? Chyba komus o podobnyn pojeciu o mechanie co ty. 500k km ? Bezawaryjnie ? Ale z ciebie niepoprawny optymista , wrecz fantasta bym powiedzial. Wiesz w ogole co masz w samochodzie ? Chyba niebardzo z tego co piszesz.

Masz poświęć 10min , popatrz sobie , posłuchaj mądrzejszych od siebie i nie tup nóżkami jak rozkapryszony bachor, bo ktoś krytykuje twoje pudelko, które jak widzę ufasz ze nadaje się do lotu w kosmos.


Tu ladnie chlopak rozebrał i opisal co to za cud od mazdy.

https://fb.watch/aFbtB_AzAC/

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 16:04 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 stycznia 2022, o 16:44 poxtazo napisał(a):
Zeby tak dbali ludzie jak ja dbam ,to rynek wturny bylby wspanialy. Sprzedaz diesla od mazdy przy przebiegu 200-300k km ? Chyba komus o podobnyn pojeciu o mechanie co ty. 500k km ? Bezawaryjnie ? Ale z ciebie niepoprawny optymista , wrecz fantasta bym powiedzial. Wiesz w ogole co masz w samochodzie ? Chyba niebardzo z tego co piszesz.

Masz poświęć 10min , popatrz sobie , posłuchaj mądrzejszych od siebie i nie tup nóżkami jak rozkapryszony bachor, bo ktoś krytykuje twoje pudelko, które jak widzę ufasz ze nadaje się do lotu w kosmos.


Tu ladnie chlopak rozebrał i opisal co to za cud od mazdy.

https://fb.watch/aFbtB_AzAC/

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Tylko poparłes to co powiedziałem. Jak kto dba tak ma. Nie zmieniaj rozrządu w tdi zobaczmy ile pojeździ.

Co ty robisz na tym forum w ogole?
Mazdy nie masz. Nie lubisz. Wręcz hejtujesz
Widzisz ja nie lubię niemieckich samochodów, ale nie siedzę na forum vw czy Mercedesa i hejtuje ich rozwiązan czy aut . Niemca bym nie kupił nawet jak by byl 3x mniej awaryjny bo to paskudny klekot jeśli chodzi o disla chyba ze 3.0 od bwm :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 16:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Mam mazdę, wożę nią psa do lasu. Już pisałem. Tu nie ma reguły. Ja dbam i co ? 2x turbosprezarka, pompavacum tez juz niedomagać zaczyna. Ty nie kumasz cały,czas ze tu nikogo nie obchodzi kwestia estetyczna tylko technologia użyta do budowy silnika. Tutaj jest szereg bubli. A co do diesli o pojemności 3l to ile dzis ich jest w tym bmw ? 6wersji z czego to praktycznie ten sam blok R6 różnicy się detalami i osprzetem. A wiesz w ogóle co powoduje ten paskudny jak to nazywasz klekot? Wiesz od czego to zależy czy poprostu paskudny klekot ? :D bo domniemam ze nie masz pojęcia:)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 21:17 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 stycznia 2022, o 17:26 poxtazo napisał(a):
Mam mazdę, wożę nią psa do lasu. Już pisałem. Tu nie ma reguły. Ja dbam i co ? 2x turbosprezarka, pompavacum tez juz niedomagać zaczyna. Ty nie kumasz cały,czas ze tu nikogo nie obchodzi kwestia estetyczna tylko technologia użyta do budowy silnika. Tutaj jest szereg bubli. A co do diesli o pojemności 3l to ile dzis ich jest w tym bmw ? 6wersji z czego to praktycznie ten sam blok R6 różnicy się detalami i osprzetem. A wiesz w ogóle co powoduje ten paskudny jak to nazywasz klekot? Wiesz od czego to zależy czy poprostu paskudny klekot ? :D bo domniemam ze nie masz pojęcia:)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Psa do lasu ? To zbyt dobrze o twoich mercach nie świadczy . Nawet pies juz się nimi nie chce wozić :D.

Pokazał byś te swoje fury i jakies wykresy jak taka mocna niemiecka myśl techniczna .

Ja tam wole udawana benzyne z niską kompresją :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 22:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Szkoda mi zwyczajnie auta. Jakieś gierki słowne tu próbujesz uskuteczniać ale na tematy techniczne niewiele masz do powiedzenia. Także juz odpuśćmy. Każdy ma co ma i niech tak zostanie. A fora służą właśnie konstruktywnej krytyce i wyciąganiu jakiś wartościowych informacji i tacy użytkownicy na forach również istnieją. Niestety większość użytkowników to goście twojego pokroju. Mający wiedzy tyle co nic ale gotowi zjesc wlasne gowno, w imię nie wiadomo czego ? Ego? Bo kupiłeś, więc twoj,wybór musi byc dobry ? Mazda musi być zajebiata ? Ja też kupiłem ale do refleksji i przyznania siw do błędu trzeba kolego spojrzeć i ty też dojrzejesz z ilością przejechany km tym pudełeczkiem. Lusterka się jeszcze same składają i otwieraja ? Czy masz taką tańsza wersję beż tej opcji ?;) Jedyne co trzeba przyznać co im się udało w tym samochodzie to bardzo trwałe zawieszenie, jednak również nie bez wad. Bo mcperson a dokładnie jego łożyskowanie, to gosnolit jakiego również nie widziałem w żadnym innym aucie, no może tylko ford mieć coś podobnego ;) Pozdrawiam ziomeczku i bez awaryjności. I tak za dużo w ciągu tych 3 dni tu napisałem. Co do fur to wszystko seria. 435km , 194km i 170km. Pokazywałem zabawki i chwaliłem się nimi jak byłem mały :) zreszta chyba jak popatrzysz gdzies tu po wakacje to wrzucalem kiedys zdj.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 22:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
poxtazo, ja czegoś nie rozumiem. Piszesz, że Mazda to najgorzej wydane pieniądze, same wady itp. Oprócz tego masz parę Mercedesów. No to najbardziej oczywiste pytanie: dlaczego nie sprzedasz Mazdy?
Ja mam Mazdę i jest to najlepszy i najcichszy samochód jakim jeździłem. Dobry mechanicznie (zero usterek) był jeszcze Lancer X, ale głośny, plastikowy i mało ekonomiczny.
Przed kupnem Mazdy brałem pod uwagę Mercedesa CLS Shooting brake. Niestety po jakiejkolwiek sensowniejszej konfiguracji, cena skakała powyżej 200 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 23:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Odp.jest bardzo prosta. Bo wlozylem w nia pieniądze. Ceny mazdy w dieslu sa przesmieszne. Nie ma ekonomicznego sensu jej sprzedawa,tym bardziej ze to 2014r. Mam Ja od nowosci, znam jej wszystkie bolaczki, sam sobie ja zrobie co by w niej nie kuclo, mam cala serwisowke do niej, czescic jest oporowo , od blacharki po najmniejsze pierdolniki na rynku wturnym.Na nowe czesci tez mam bardzo dobre ceny. Mam wola roboczego ktorego w ogome mi nie szkoda. Tak jak pisalem woze psa do lasu I na plaze. Oprocz tego pracownikow zony ufajdanych w blocie,betonach itd.itp. Zostala po to zebym nie musial robic tych wszystkich rzeczy Mercedesm, ktorego utrzymanie nie jest juz tak tanie jak 8 letniej Mazdy. Dlatego. Ale juz zakonczmy watek. Bo duzo nie na temat. PEwnie admin lib Moderator zrobi porzadek z nami ;)
Co do ekonomi, to jezdzilem ekonomiczniejszymi i mocniejszymi autami . Ale tu problem to AT z 6 przelozeniami. W 2014r to jakies nie porozumienie. A jesli chodzi o MB to nie jest tanio I nigdy nie bylo. Ale jak mialbym wybierac na codzien w zaleznosci jeszcze co mialby ten wóz robić to shootingbreak to jest A klasa w kombi. Mały jest bardzo. Natomiast lepiej wziąść po leasingowego C lub E z przebiegiem do 50-75k i wtedy już w 200k się zmieścisz jeśli chodzi o C a lekko ponad 200 jeśli chodzi o E. .Czy C czy E to przepaść w porównaniu do Mazdy.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 23:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 stycznia 2022, o 00:01 poxtazo napisał(a):
wtedy już w 200k się zmieścisz

Wiesz, ja wtedy planowałem zmieścić się w 100k.
21 stycznia 2022, o 00:01 poxtazo napisał(a):
Czy C czy E to przepaść w porównaniu do Mazdy.

Ale w czym przepaść?
Jeździłem tydzień C klasą jako zastępczym, około 2014 r. Fakt, dość porządnie wykonany, w porównaniu z ówczesnym Lancerem - bardziej elegancki w środku. Wydaje mi się, że faktycznie był trochę lepiej wykonany od Mazdy, ale przepaści to nie widzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 sty 2022, 23:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Rok 2014 to jest mercedes w212 od 2015 to już w213 i tu jezt przepaść ogromną. Jeśli chodzi o w 211 i w212 to nie przepadam. Dopiero FL w212 jak już coś wiele zmienił.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 sty 2022, 17:53 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jak sytuacja tutaj z EGR ? Opłaca się go wyprogramowac? Jakis fachowiec na fb twierdzi ze to pomaga tym silniką i dpf sie rzadziej wypala?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 sty 2022, 22:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
kapu10 Nie trzeba do tego fachowca z fb, wystarczy poczytać 2 wątki na tym forum. Wyłączenie EGR pomaga z DPF i przede wszystkim nie syfi dolotu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 07:12 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
25 stycznia 2022, o 23:21 darrecki napisał(a):
kapu10 Nie trzeba do tego fachowca z fb, wystarczy poczytać 2 wątki na tym forum. Wyłączenie EGR pomaga z DPF i przede wszystkim nie syfi dolotu.


A minusy? Rozumiem, że mówimy o tylko o wyprogramowaniu egr fizycznie zostaje m


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 07:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Minusy?
- emituje więcej NOx, dla eko masochistów nieakceptowalne
- więcej pali w zimie, przynajmniej w moim przypadku

EGR jedynie wyłączony programowo, nie zaślepiany.
Jest jeszcze drugi zawór - EGR Bypass/Warmup, który można zostawić włączony. Pomaga rozgrzać silnik jak zimny i aktywuje się przy niskich obrotach gdy nie używamy gazu i na postoju. Troche pomaga ze smrodem za autem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 10:05 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 08:56 darrecki napisał(a):
Minusy?
- emituje więcej NOx, dla eko masochistów nieakceptowalne
- więcej pali w zimie, przynajmniej w moim przypadku

EGR jedynie wyłączony programowo, nie zaślepiany.
Jest jeszcze drugi zawór - EGR Bypass/Warmup, który można zostawić włączony. Pomaga rozgrzać silnik jak zimny i aktywuje się przy niskich obrotach gdy nie używamy gazu i na postoju. Troche pomaga ze smrodem za autem.


Miałem na myśli dlugo terminowe efekty , lubie swoje auto i chce nim zrobic 250-300k :). Nie chciał bym wprowadzać modyfikacji które doprowadzą silnik do ruiny.

Po zrobionej remapie ujechałem może 20km i wyskoczył error P0401 (za mały przepływ spalin) , ale zgasł zaraz po wypaleniu DPFu. Obstawiam ze to efekt remapy? Należy się tym przejmować ?

Ten tuner co robil remape sugerował wyprogramowanie EGR. Auto ma teraz 112k przebiegu . Wymienione podkładki, pompa vacum i paski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No i Widzisz otaczasz się ludźmi którzy robią cie na hajs. Bo ten błąd to nie efekt innej mapy. Wyprogramowanie egr tez tego nie zmieni. Jakbyś nie pajacowal ostatnio to bym Ci powiedzial co trzeba zrobić z tym fantem . Twój tujner robi mapę, sugeruje egr a nie ma pojęcia jak działa uklad egr i jak jest zbudowany w aucie nie ma co fachura ;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:15 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 12:01 poxtazo napisał(a):
No i Widzisz otaczasz się ludźmi którzy robią cie na hajs. Bo ten błąd to nie efekt innej mapy. Wyprogramowanie egr tez tego nie zmieni. Jakbyś nie pajacowal ostatnio to bym Ci powiedzial co trzeba zrobić z tym fantem . Twój tujner robi mapę, sugeruje egr a nie ma pojęcia jak działa uklad egr i jak jest zbudowany w aucie nie ma co fachura ;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Widzisz , masz okazje wykazać się faktyczną wiedzą , a nie pajacować jaka to mazda zła.

Sory ale zbieg okolicznosći nie wierzę, własnie swieżo po mapie ten bład a wcześniej go nie było. I Dlaczego zgasł sam zaraz po wypaleniu DPF ?.

Na temat EGR słyszałem z paru źródeł dlatego interesuje się tematem.

Znasz lepszego fachowca chętnie oddam auto i zapłace . Dużo tajemniczości tu widze a przecież to tylko auto :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie ma żadnej tajemniczości. W czasie dłuższym bądź krótszym będziesz rozbierał cały uklad dolotowy. A błąd wróci tez kwestia czasu. Nie ma on nic wspólnego z DPF ani z EGR . Jest po niekat następstwem istnienia egr. A na takie gadki to z dziećmi w domu ;) albo z tunerem :) ile cenisz wiedze ? Zaproponuj cos. A ja dam ci rozwiazanie

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:34 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 12:25 poxtazo napisał(a):
Nie ma żadnej tajemniczości. W czasie dłuższym bądź krótszym będziesz rozbierał cały uklad dolotowy. A błąd wróci tez kwestia czasu. Nie ma on nic wspólnego z DPF ani z EGR . Jest po niekat następstwem istnienia egr. A na takie gadki to z dziećmi w domu ;) albo z tunerem :) ile cenisz wiedze ? Zaproponuj cos. A ja dam ci rozwiazanie

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


To raczej osoba która oferuje usługi powinna je wycenic. Nie na odwrót.


Strzelam ze EGR itd juz zawalone są przy takim przebiegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Egr sam w sobie nie. Masz niech strategy. Ten element do wyjecia i czyszcznia. Pozycjs 20-420 Obrazek

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 11:57 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 12:46 poxtazo napisał(a):
Egr sam w sobie nie. Masz niech strategy. Ten element do wyjecia i czyszcznia. Pozycjs 20-420 Obrazek

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


Niedużo widzę na tym zdjęciu ale może bardziej rozgarnięta osoba się połapie.


To jak z tym EGR ? Wyłączać czy zostawiać ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 12:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wedle uznania. Tak czy siak cały dolot do zdjęcia i czyszczenia.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 12:15 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 13:10 poxtazo napisał(a):
Wedle uznania. Tak czy siak cały dolot do zdjęcia i czyszczenia.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka



Tak obstawiałem ze wczesniej czy później się to zawali syfem , ale chyba wyszło wczesniej niż pózniej.



Wedle uznania ? Poczytalem tutaj dwa tematy , to można wyciagnać wnioski że to rozwiązanie nie posiada wad a w to nie chce mi się wierzyć ?
Szczególnie te wydłużone cykle wypalania DPF są kuszące , wypalanie co 150-200km jest jakąś paranoją , nie wspominając jak drastycznie zwiększaja spalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 12:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Wszystko ma plusy i minusy. Nie ma rozwiązań idealnych. Wszystko jest kosztem czegoś. Większy interwał regeneracji może skutkować jego większym zapychaniem a co za tym idzie coraz gorszym wypalaniem. Będzie mu trudniej i trudniej. Ale uklad dolotowy będzie w duzo lepszej kondycji. Trzeba sobie ustalić co wyjdzie lepiej.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 12:24 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 13:18 poxtazo napisał(a):
Wszystko ma plusy i minusy. Nie ma rozwiązań idealnych. Wszystko jest kosztem czegoś. Większy interwał regeneracji może skutkować jego większym zapychaniem a co za tym idzie coraz gorszym wypalaniem. Będzie mu trudniej i trudniej. Ale uklad dolotowy będzie w duzo lepszej kondycji. Trzeba sobie ustalić co wyjdzie lepiej.

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka



Jeśli chodzi o DPF to wyciagnięcie i wypalenie nie jest kosztowne z tego co mi wiadomo , pytanie kiedy się faktycznie zapcha jeżeli auto ma 110k.

Chyba koszt będzie podobny biorąc pod uwagę jak szybko ten EGR/Dolot się zapycha , do tego spalanie chyba z 0.5-1L/100 większe przez te wypalania....

Bardziej miałem na myśli inne elementy silnika których życie by się mogło skrócić ,a tu nie mam żadnej wiedzy , np turbo ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 13:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
25 stycznia 2022, o 23:21 darrecki napisał(a):
kapu10 Nie trzeba do tego fachowca z fb, wystarczy poczytać 2 wątki na tym forum. Wyłączenie EGR pomaga z DPF i przede wszystkim nie syfi dolotu.


Prawda. Dodatkowo olej silnikowy dłużej utrzymuje czystość.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sty 2022, 13:34 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 stycznia 2022, o 14:32 fabek napisał(a):
25 stycznia 2022, o 23:21 darrecki napisał(a):
kapu10 Nie trzeba do tego fachowca z fb, wystarczy poczytać 2 wątki na tym forum. Wyłączenie EGR pomaga z DPF i przede wszystkim nie syfi dolotu.


Prawda. Dodatkowo olej silnikowy dłużej utrzymuje czystość.



A przed takim wy programowaniem lepiej wyczyścić EGR/Dolot czy to nie ma sensu ?.

Ktoś może polecić jakiś warsztat w rejonie Krakowa co wyłączał EGR w tych sinikach , czy to cos bardzo prostego i nie wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 08:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
kapu10, myślę, że przy tym przebiegu co masz, powoli trzeba zacząć myśleć o czyszczeniu. Ja u siebie zrobiłem to przy przekroczeniu 130 tys. km. Dolot był strasznie zasyfiony, chyba nawet wrzucałem gdzieś zdjęcia w tym wątku. EGR też był czyszczony, i przepustnica również. Kosztowało mnie to chyba około tysiąca zł. Myślę, że czyszczenie DPF wraz demontażem i montażem to podobny koszt. Także sam musisz zdecydować. Częstsze wypalanie jest lepsze dla DPF ale niestety, jak zauważyłeś trochę zwiększa spalanie. Dodatkowo jeszcze przy każdym wypalaniu trochę paliwa trafia do oleju, więc czym mniejsze interwały wypalania, tym stan oleju bardziej się podnosi. I mitem tu jest, że jakieś przerwania wypalania to powodują. Nieprawda, Mazda wypala filtr do końca, jak nie za pierwszym, to za drugim, trzecim razem. Po prostu zawsze jest dawkowana większa ilość paliwa, którego niespalona część trafia do oleju. Jedynie podejrzewam, że auta jeżdżące więcej w trasie, mają na tyle rozgrzane silniki, że to paliwo w oleju po prostu odparowuje. Przy jeździe po mieście jest to utrudnione. Zresztą widzę to po parametrze OIL_DIL, jak auto latało po trasach to miałem w okolicach zera, teraz praktycznie samo miasto i już jest ponad 40.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 08:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Sądzę że olej napędowy nie odparuje z oleju . To nie benzyna :)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sty 2022, 09:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
poxtazo, wiesz co, tak do końca nie jestem pewien, nie będę się sprzeczał. Ale na innym forum widziałem, że ktoś o tym pisał. U mnie w każdym razie jak auto jeździło trochę po trasie to stan oleju był zawsze na max po roku. Teraz mija 10 miesięcy od wymiany i mam już ponad połowę między max i X. Także albo wcześniej turbo spalało olej, albo faktycznie coś odparowywało. Zauważyłem też, że jak w mieście mam wypalanie DPF to OIL_DIL potem rośnie i już nie spada. Natomiast w trasie po jakimś czasie wartość OIL_DIL maleje. Tak jakby algorytm uwzględniał to, że część ropy ulega odparowaniu przy dłuższej jeździe z rozgrzanym silnikiem. Na ten weekend, jeśli nic się nie wydarzy, planuję wyjazd w góry. Sprawdzę OIL_DIL i stan oleju przed wyjazdem i po powrocie. Sam jestem ciekaw czy dłuższy przelot po trasie coś zmieni.

Niestety ale ta Mazda w dieslu jest super na trasy ale nie do miasta. W mieście niestety, przy AT spalanie 8-9 l/100km to norma. Głównie przez to wypalanie DPF co 150 km. Kupując to auto ponad 4 lata temu robione było więcej tras, teraz od roku to się zmieniło. Ale tak, jak zauważyłeś sprzedaż tego auta jest nieopłacalna, zwłaszcza, że mam już w nim wszystko co jest jego bolączką, a zwłaszcza diesla porobione. Zresztą nie wiem, czy teraz kupiłbym ponownie Mazdę, jeśli tak to benzynową. Wolałbym jednak chyba jakąś hybrydę, do miasta idealna, a jeszcze z gniazdkiem to już w ogóle, można jeździć na samym prądzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.