Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 10:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 27  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 17:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1036
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No i się zaczyna... mam niestety nikt nie wytłumaczył jak się czyta wykresy, więc miło by było jakbyś choć trochę wyjaśnił dlaczego jest overboost. No chyba, że to tajemnica.
Zgaduje, że można to odczytać po kierunku wygięcia krzywej. Kształtem przypomina literę "J", gdyby była to górna część litery "C" byłby underboost. W dobrym kierunku idę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 17:55 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
darrecki doczytaj sobie w internecie <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 18:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 stycznia 2019, o 17:50 darrecki napisał(a):
więc miło by było jakbyś choć trochę wyjaśnił dlaczego jest overboost. No chyba, że to tajemnica.

Co sie tak piescicie z klientem, dopiero co wrocil po banie i juz ludzi objezdza. Czy to jest forum" experci motoryzacyjni z profesjonalnym zapleczem"? Czy mazda6forum - forum UZYTKOWNIKOW ! a nie mechanikow. Jak masz tak pisac stary to w ogole nie pisz, wedle Ciebie cwaniaczku to jaka wartosc NM przedstawia ten wykres przy wartosci 2000rpm przed i po mapie?? Albo nie pisz nic, bedzie lepiej, tak sie chwaliles ze se sam turbo naprawiles, a zleciles to jakiemus twojemu mechanikowi
.. od taka super turbo wiedza. W moich rejonach sie mowilo jebaka teoretyk- zadnej p....y nigdy nie tykł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 18:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jeżu, Wy dalej odpisujecie temu trollowi xd


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Czytaj lepiej co pisalem. Oczywiscie ze zlecilem wymiane koledze,bo nie mam warsztatu w domu ani czasu rzezbic z ta mydelniczka. Nie potrzebowalem serwisu i ich diagnostyki zeby wiedziec co padlo;) . Przy 2000obr masz na tym wykresie przed modem jest ok 80nm po modzie niecale 120nm. Naprawde niektorzy niech pozostana przy dolewaniu plynu do spryskiwaczy przy autach swoich. Skoro wykresu czytac nie potrafia. Overboost tutaj jest i to widac golym okiem. Przeladowuje mala turbine. Osiaga odrazu w szczycie ok 450-460nm i spada.w dodatku bardzo pozno jak na uklad twinturbo. Ewidentnie przy zbyt wysokiej predkosci obrotowej silnika. Nadmiar wastagtem wydmuchuje i potem juz nie ma sily nakrecic odpowiednio duzej zeby utrzymywac ten momen w jakims przyzwoitym zakresie obrotow. Przy takiej charakterystyce rozleci sie niedlugo turbina.Predzej lub pozniej. Najprawdopodniej wastegate od maniejszej strony. Cos wiem o tym bo mialem bardzo podobny wykres. Jest tutaj zle wg mnie i tyle. Ktoe poprawil przebieg serii. Zwiekszajac doladowanie i tyle. Krytykujecie, filozofujecie ale widzy elementarnej brak. Z darecky,millerek, powiedzmy popielasty to jeszcze mozna porozmawiac. Ale reszta...;D . Ale jak ktos wam cos mowi, kto wie jak to dziala. To nie dyskutujcie tylko przyjmijcie wiedze ;) Koniec na dzis.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mala turbina przeladowywuje i podajesz parametry 450-460Nm?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Popatrz na obroty gdzie osiaga ten moment. Tak powinien byc wystrojony ten silnikObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 14:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ty patrz co piszesz. Nie trzeba byc takim super "znafca" zeby umiec czytac wykresy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 15:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
True :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 17:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To i jak podziele sie swoim wykresem ;)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 19:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
22 stycznia 2019, o 12:40 poxtazo napisał(a):
Przy 2000obr masz na tym wykresie przed modem jest ok 80nm po modzie niecale 120nm.

Po lewej masz slupek z mocą, a po prawej z momentem, kolega juz usunął wykresik, ale na tym co Ty wrzyciłeś jest tak samo, forma wykresu ta sama. Wiec może najpierw dokładniej się przyjrzyj, a pozniej komentuj, chyba że chcesz mi powiedzieć że na złą krzywą patrzyłem, to w takim razie krzywa mocy pokazywala 450KM, a wy narzekacie na masters. :)
Ps: jak chcesz se pogadac tylko z darreckim, millerkiem i popielastym, to sie umow na kawe, a to jest forum i nie wszyscy muszą mieć turbo wiedze, nie pasuje Ci gadka z " niedokrztałconymi" to nie odpisuj wcale zamiast pisac gaszące posty.
Jeszcze raz podkreślam że to jest forum Użytkownikow.
Peace. <metal>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 19:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...no cóż administrator jest potrzebny na gwałt!


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 20:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jestem, obserwuję. Jeszcze chwilę poczekam, dam szansę. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 22:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Masz strasznie dużo cierpliwości.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sty 2019, 07:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
patrz kolor wykresu. Nie ,lewy lub prawy "slupek". Moze tak latwiej bedzie:)
Gregola sluszna uwga. Mialem na mysli moc nie moment obrotowy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 mar 2019, 20:59 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam , ktos moze niedawno robil rejon krakowa program do 2.2d 175km ? ( pierwszy lift 2015-2018). Podzieli sie wykresem doswiadczeniem itp :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 18:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Witam serdecznie, co mozecie powiedzieć o takim przebiegu wykresu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 18:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.11.2016
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
No ładne cacko :wink:

Prawie 200 KM ze 140 ...

Ale jeszcze jest potencjał, u mnie po 3-cim updacie wyszło 211 KM.

Walcz dalej :wink:

S.

ps. temperatura jest dość niska, tylko 7 stopni. Gdyby było 20, to wyniki mogą być lepsze.

_________________
Jest : Mercedes E Class 200d kombi Premium Plus

Obrazek

Była : Mazda 6 Executive SE kombi

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 18:59 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jak zrobię też się podzielę, na razie się waham, bo jeszcze gwarancja jest. Ja liczę ze z 175 na 210. Da radę? :D


Ostatnio edytowano Pn, 1 kwi 2019, 19:04 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ale co wy wogole piszecie? Same cyfry Was interesuja? A przebieg momentu? Pozatym jesli tuner pisze program indywidualny to nie moze obiecac Ci ze bedzie 200 lub 250 koni. Wszystko zalezy od kilku czynnikow. Pozatym niska temperatura lepiej wplywa na osiagi. Przy 20 stopniachi wyniki moga byc gorsze.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 19:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie, raczej poprzestanę na tym. Zmartwił mnie ten deficyt Nm, wyszło że po chipie mam katalogowe wartości, to chyba trochę słabo :| :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 19:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
1 kwietnia 2019, o 18:35 Sycamor napisał(a):
Gdyby było 20, to wyniki mogą być lepsze.

Z całą pewnością. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Jak bedziesz chcial to tuner dolozy Ci jeszxze 100Nm. Ale kumaty tuner wyjasni dlaxzego wyszly takie wartosci a nie inne. Nie napalaj sie na same cyferki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 19:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
1 kwietnia 2019, o 19:02 niebezpieczny napisał(a):
Ale co wy wogole piszecie? Same cyfry Was interesuja? A przebieg momentu? Pozatym jesli tuner pisze program indywidualny to nie moze obiecac Ci ze bedzie 200 lub 250 koni. Wszystko zalezy od kilku czynnikow. Pozatym niska temperatura lepiej wplywa na osiagi. Przy 20 stopniachi wyniki moga byc gorsze.


No mnie tez się wydaje ze zimnego powietrza więcej zassie bo jest gęstsze. Ale czemu piszesz, że same cyfry nas interesują??


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 20:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wykres jak z Kreałatora Mocy. U mnie też ze ~140 koni (a mam wersję 175) zrobili 199, ale trzeba by zacząć od tego, że w ogóle nie powinni robić, bo coś jest nie tak z doładowaniem.

-- Dodano: 1 kwietnia 2019, o 20:48 --

1 kwietnia 2019, o 18:35 Sycamor napisał(a):
ps. temperatura jest dość niska, tylko 7 stopni. Gdyby było 20, to wyniki mogą być lepsze.


;((

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 08:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Kreator mocy heh. To sa najlepsi specjalisci ever. Przy nizszych temperaturach wyniki zawsze beda lepsze. Im cieplejsze powietrze tym mniej tlenu objetosciowo. Czyli gorsze spalanie mieszanki. Wykres dupy nie urywa. Zwlaszcza ze 150km i 175km roznia sie tylko softem. Fizycznie to ten sam silnik jak sie okazuje. Nm jeat bardzo biednie, ale przebieg nie jest zly. Natomiast moc, w szczycie 197 potem maleje. Przebieg w seri byl lepszy. Wyniki w szczycie to zaden wynik,poniewaz w zyciu nijak przeklada sie to, na to jak auto jedzie. Lepiej mniej, a w szerszym zakresie obrotowym.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 09:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1036
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
...zwłaszcza, że seria 175Hp ma więcej Nm niż 197Hp na wykresie od mrloganm6. To już bym wolał seryjną mapę od 175Hp, przynajmniej bym wiedział, że nic mi po jakimś czasie nie odpadnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 09:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
1 kwietnia 2019, o 20:48 popielasty napisał(a):
Wykres jak z Kreałatora Mocy. U mnie też ze ~140 koni (a mam wersję 175) zrobili 199, ale trzeba by zacząć od tego, że w ogóle nie powinni robić, bo coś jest nie tak z doładowaniem.

-- Dodano: 1 kwietnia 2019, o 20:48 --

1 kwietnia 2019, o 18:35 Sycamor napisał(a):
ps. temperatura jest dość niska, tylko 7 stopni. Gdyby było 20, to wyniki mogą być lepsze.


;((


Popielasty, a jak u Ciebie było z momentem po chipie??
Uważacie że coś może być nie tak z doładowaniem, w maju mam serwis - może na coś zwrócić im uwagę?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2019, 19:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moje pomiary, pierwszy to seria + mod od Kreatora, kolejne to pomiary po jakimś czasie. Jak widać wykresy bardzo różne, generalnie jak to mówią w Masters - samochód popsuty :D prawdopodobnie turbo jest do wymiany :)

grudzień 2017 (seria + mod Kreator)
201712.MAZDA.KREATOR (Medium).jpg

wrzesień 2018 (mod Kreator - pomiar w innym miejscu)
201809.HAMOWNIA.E (Large).jpg

styczeń 2019 (po akcji serwisowej i przywróceniu seryjnej mapy)
201901.HAMOWANIE (Large) (Large).jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 19:31 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam.

Panowie co na taki wykres powiecie ? :P
Obrazek
Swoja droga słaba ta seria, w ogóle każde hamowanie inne.


Ostatnio edytowano Wt, 9 kwi 2019, 19:31 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 800 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 27  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.