Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 17:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Może padl sterownik a ci naprawili skrzynie.
W A6 jak padla skrzynia AT to naprawa to byl wymiana komputera/sterownika skrzyni AT.
Na parkingu wywaliło że awaria skrzyni i prosze sie zglsić do servisu. - dwa tygodnie sciagali nowy sterownik z De - Auto bylo jeszcze na gwarancji - tragedia.
Mazdy nie maja takich awari w pierwszych 2 latach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lis 2020, 19:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Pisałem wcześniej ,skrzynia padła mechanicznie z powodu awarii jakichś elementów przenoszenia napędy z silnika do skrzyni (nie znam się na automatach) taką informacje otrzymał kolega. To padanie musiało trwać jakiś czas i z tych elementów poszły opiłki i rozwaliły hydrokinetyka i inne elementy. Jechał po autostradzie w Niemczech i wszystko było OK, zjechał na stację benzynową i po odpaleniu i ruszeniu nagle szarpnięcie i potężny huk . Myślał że ktoś wjechał mu w tyłek. Ale Zgasił silnik odpalił znowu i po włączeniu D skrzynia ruszyła ,ale jej praca nie była gładka więc bojąc się że za chwilę padnie mu na autostradzie wolał pozostać na parkingu. Nigdy wcześniej nic się podobno nie działo, nigdy nie przeszła w tryb awaryjny. Skrzynia została naprawiona poprzez wymianę sporej części elementów na nowe oryginalne (podobno naprawiają tylko na oryginałach) .Na jazdach testowych wszystko OK ,ale okazało się że pojawił się następny problem ,po paru km. silnik nagle zaczął gasnąć i nie można go było odpalić. Samochód poszedł do elektryka ,posprawdzał całą instalację (sprawdzali czy przypadkiem jakieś kable lub czujniki nie są powypinane, wszystko było OK). Nie wiem jak do tego doszli ale podobno padł komputer ,domyślam się że chodziło o moduł sterowania silnikiem (PCM się nazywa ?) W tej chwili podobno część wymieniona ,sterowniki ,MAP-y po wgrywane ,wszystko sprawdzone i przetestowane . W niedzielę jedzie do Polski ,w poniedziałek odbiór. Jak wróci to z nim pogadam żeby poznać więcej szczegółów. Jeśli coś będzie się różniło od tego co zrozumiałem i czego się od niego dowiedziałem do tej pory to napiszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lis 2020, 18:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nieprawdopodobna historia, aż się wierzyć nie chce... Podziwiam kumpla.

11 listopada 2020, o 17:26 pedrito napisał(a):
Jedna są na podzespołach Boscha


No nie wiem, w Maździe GJ coś na Boschu? Coś mi to nie pasi. Może panowie z serwisu odpalali z kabli im się zwarło, często to się zdarza, nawet najlepszych rutyna zjada.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2021, 15:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: łódzki
Witam
Od jakiegoś dluzszego czasu borykam sie z pewnym problemem ze skrzynia
biegów w mojej madzi z 2013roku
Otóż auto pali jezdzi zmienia biegi prawidlowo jednakze raz na jakis czas w
pelni gasnie kontrolka pokazujaca "D" i skrzynia zostaje jak gdyby
rozlaczona po czym przy aucie dziala juz tylko wsteczny a gdy wylaczymy na
'P' auto wyrzuca komunikat AT MAINFUNCTION po czym skrzynia jest juz w
pelni zblokowana i po zgaszeniu auta auto juz nie odpala. Lecz po
odlaczeniu klemy z akumulutara auto po 15 minutach odpala zapomina o
bledzie i skrzynia dalej prawidlowo pracuje (zdarza sie tak raz na 10km a i
na 200km nie ma reguly)
W mazdzie czyscili wszystkie czujniki niestety nie pomoglo wiec mial zostac
czyszczony dolot jakiś czas temu ale mechanik z aso po doglebnym
sprawdzeniu wskazal ze uszkodzony jest zespół mechatroniczny w skrzyni w
zwiazku z czym nalezy wymienic skrzynie na nowa najlepiej uzywana
I tu zaczynaja sie schody od dwoch miesiecy nie moge znalezc skrzyni PAW5
GWDFO
Moze ktos wie czy gdybym zalozyl skrzynie paw2 gwdfo badz pcw5 gwdfo to czy
duzo sie by od siebie roznily i by nie pracowaly czy moze roznia sie tylko
szczegolem typu simering czy cos
Pozdrawiam prosze o pomoc"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 14:29 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Koledzy i koleżanki,
dzisiaj na przeglądzie po 4 roku zwróciłem uwagę na szarpanie przy zmianie biegów z 4 na 5, które pojawiło się około 3 tygodnie temu.
Właśnie otrzymałem informację z serwisu, że skrzynia jest do wymiany, koszt 23k netto :mad:
Mój przebieg to 65kkm
Mam co prawda rozszerzoną gwarancję do 5 lat, ale i tak muszę zapłacić 50% VATu co stanowi i tak ponad 2000zł z robocizną.
Pytanie czy myślicie, że jest sens pisać do MMPOL, że to lekko mówiąc nieporozumienie i prosić o gest dobrej woli czy zagryźć zęby, zapłacić i zmienić auto?
Ktoś przerabiał temat?
Pozdrawiam
Maciek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:27 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Trzeba wiedzieć co tak naprawdę jest powodem wymiany skrzyni, jakąś przyczynę ASO musi podać. Szarpanie nie jest przyczyną do wymiany. Tak po prawdzie zacząłbym od wymiany oleju w skrzyni biegów. Zwłaszcza jeśli jeździłeś dużo po mieście. Nie za bardzo wierzę w dobre intencje tego ASO. W takim przypadku to rozszerzona gwarancja to lipa. Sprawdź w MMPOL sprawę rozszerzonej gwarancji. Mam bardzo podobny przebieg i skrzynia to pszczółka.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
eftrzy za mało jeździłeś... ;)

A tak na serio to ta ubezpieczeniowa gwarancja nie pokrywa kosztów robocizny?

Rozumiem 50% VAT bo to dziadowskie polskie prawo, ale za robotę też powinni dostać od ubezpieczyciela...

No i rzeczywiście powinieneś dostać info co dokładnie się posypało...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 15:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
gzesiolek ta gwarancja ubezpieczeniowa to jest pic na wodę i fotomontaż. Jak mi padło turbo to się wypięli mimo, że było na liście. Dopiero Mazda pokryła wymianę na nowe wraz z robocizną.

Jeśli chodzi o skrzynię to zacząłbym od wymiany oleju wraz z filtrem. U mnie pomogło przy szarpaniu przy przechodzeniu z R na D.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos, to ja wiem, ale jeśli w tym wypadku za samą skrzynię pokrywa koszty ( o dziwo) to za robociznę też powinna...

Gorzej jak w ASO zabrali się za diagnozę i wymianę oleju i filtru tak, że nie ma co zbierać... :P

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:15 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.06.2016
Posty: 196
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Serwis spuścił olej, niestety żadnych opiłków ani niczego co mogłoby wskazywać na uszkodzenie. Padło coś o klapach sterujących ale byłem w takim szoku, że nie zapamiętałem.
Delikatnie rzecz ujmując nie jest to mój najlepszy dzień:)

Olej w skrzyni miałem w planach na wiosnę ale w tej sytuacji sobie odpuszczę.

Poproszę jutro o info z serwisu dokładniejsze. Ewentualne pismo pisać samemu czy przez salon?

Nie mam pojęcia jak to ugryźć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja bym pojechal jeszcze przynajmniej do dwoch innych aso niech sie wypowiedza. Jedna diagnoza to zadna diagnoza, niech potwierdza lub zaprzecza w innym aso, wymiana skrzyni to ostatecznosc.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 sty 2021, 16:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie wiem co to za ASO musiałby być aby posiadali wiedzę o naprawach skrzyni automatycznych...

Logika jest prosta skrzynia jest bezobsługowa (nawet oleju nie wymieniamy) wiec jak nie działa to trzeba cała wymienić.
Proste. Jak jest ktoś kto za to zapłaci (Mazda/ubezpieczyciel) to nawet się może udać serwisowi operacje przeprowadzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 07:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Napisz co to za ASO.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 09:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja bym brał wymianę. Miałem insignię w automacie po wymianie oleju przebieg ok 60000 pojawiło się szarpanie, nie miałem już gwarancji, w innym serwisie od skrzyń biegów, wymiana oleju, może pomoże, pomogło na jakieś 5000, potem znowu szarpanie, naprawa ponad 10000, dwa lata jazdy i znowu szarpanie kolejna naprawa ponad 10000, do trzeciej naprawy nie czekałem, jak się zaczęły pojawiać lekkie uślizgi, wymieniłem na mazdę, choć dalej uważam ze automat to dobra rzecz, na wszelki wypadek mam manuala. 2 kilo za wymianę skrzyni to tyle co nic, wymiana oleju pewnie będzie kosztować koło 1000.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 12:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
eftrzy napisał(a):
Koledzy i koleżanki,
dzisiaj na przeglądzie po 4 roku zwróciłem uwagę na szarpanie przy zmianie biegów z 4 na 5, które pojawiło się około 3 tygodnie temu.
Właśnie otrzymałem informację z serwisu, że skrzynia jest do wymiany, koszt 23k netto :mad:
Mój przebieg to 65kkm
Mam co prawda rozszerzoną gwarancję do 5 lat, ale i tak muszę zapłacić 50% VATu co stanowi i tak ponad 2000zł z robocizną.
Pytanie czy myślicie, że jest sens pisać do MMPOL, że to lekko mówiąc nieporozumienie i prosić o gest dobrej woli czy zagryźć zęby, zapłacić i zmienić auto?
Ktoś przerabiał temat?
Pozdrawiam
Maciek


Napisz jakie to ASO ?
Jak już olej zlali i porozkręcali to inne nie wiem czy zechce się brać za to.
Te szarpania to takie poważne były ? z jakimiś innymi objawami jeszcze - nie wiem jakieś zgrzytu , trzaski itp?

Jak dobrze rozumiem będzie Cię kosztować wymiana skrzyni w sumie 2tys zł ? więc to tanio, generalnie wszyscy zadowoleni - ASO ma pracę , płaci mu ubezpieczyciel od rozszerzonej gwarancji, klient ma nową skrzynię za grosze.
(nie rozumiem tych spraw z VATem czemu masz płacić pół vatu Ty a nie ubezpieczyciel od tej gwarancji 5cio letniej?)

Nie będziemy tylko wiedziec co tam się jej stało...

(czemu chciałbyś po wymianie skrzyni zmieniać auto ? raczej powinno odpracować swoje za te kłopoty :) )


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 19:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Koniecznie napisz jak mocne było to szarpanie, kiedy się objawiało (normalna jazda, przyspieszanie) oraz jakie ASO Ci tak zaleciło.

Jeśli faktycznie mega szarpało i skrzynia jest trupem, to propozycja wymiany całej skrzyni za 2000 zł to złoto. Za tyle używanej losowej z allegro nie włożysz. No ale dziwi mnie to szarpanie. Przebieg symboliczny. Jak użytkowałeś auto? Szybko jeździsz po autostradzie?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 22:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 stycznia 2021, o 12:37 Andrzejsr napisał(a):
nie rozumiem tych spraw z VATem czemu masz płacić pół vatu Ty a nie ubezpieczyciel od tej gwarancji 5cio letniej?)

Bo to nie jest gwarancja, tylko ubezpieczenie. Ubezpieczyciel w przypadku firmy wypłaca kwotę netto, VAT płacisz ty, ale faktura jest na ciebie i możesz sobie to wrzucić w koszty. Jednak wiele osób rozlicza samochód w uproszczony sposób i wówczas może odliczyć tylko 50%vatu. I tu jest problem, bo ubezpieczyciel tego nie bierze pod uwagę. Sam miałem taki problem z ubezpieczycielem sprawcy stłuczki. Była nawet chyba interpelacja poselska w tej sprawie ponieważ nie jest to uczciwe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 01:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2K to wygrana w totka. Ja bym się nawet chwili nie zastanawiał.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 14:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tzn jeśli faktycznie coś się dzieje.
Jeśli nic to każde rozbieranie/składanie czegokolwiek w aucie to ryzyko potencjalnej pomyłki mechaników/uszkodzenia czegoś.

Luke, dzięki, mam działalność ale bezvatową i nie łapię tych dziwnych zasad, no ale wszystko dla zdarcia ile się da podatków rozumiem mimo braku logiki :-/ - przecież ubezpieczyciel powinien wszystko na zero pokryć z wykonawcą usługi, chyba że ubezpieczający ma jakiś procent / wkład własny .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2021, 11:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.02.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Witam chciałem zapytać o delikatne wibracje w aucie które się pojawiają po przełożeniu drążka w pozycję D z wciśniętym hamulcem. Podczas jazdy wszystko jest ok. Dodam że im cieplejszy silnik tym mniej odczuwalne wibracje czasami wogóle ich nie czuć co mnie trochę dziwi oczywiście ten objaw występuje tylko kiedy auto stoi w miejscu przebieg 55 tyś. Z góry dziękuję za porady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 mar 2021, 09:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.03.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witam wszystkich na forum.
Z racji tego, że nie znalazłem podobnego tematu ani wątku zakładam nowy.
Mazda ma 52 tys km, posiadam ją od 3 tys km, od niedawna pojawiła się dziwna przypadłość jak w temacie. Jedynie po odpaleniu jak auto jeszcze zimne (tak przypuszczam, że może chodzić o temp oleju) przy PIERWSZEJ zmianie biegu z 3 na 4 automat podbija na ułamek sekundy lekko obroty o 300-500. Pozostale przełożenia i wszelakie zmiany odbywają się bez zarzutu. Każda następna zmiana przełożenia 3 na 4 - nawet jeśli silnik, olej dalej są zimne odbywa się prawidłowo. Tylko przy pierwszej zmianie przełożenia po odpaleniu i dłuższym postoju skrzynia tak zachowuje się.
Ktokolwiek kojarzy o co może chodzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 16:15 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Cześć i czołem.. W tym jakże złym dniu dla mnie ;((
Nie do wiary, ale mam podobny problem, który opisał #pedrito..
Przeczytałam cały temat żeby dowiedzieć się czegos ciekawego czy tu mnie jakąś nowość i trafiłam na to.
U mnie podobnie jazda po autostradzie - zostawienie auta na parkingu - stała 5-6h. Włączenie silnika, wrzucam R cofam wszystko normalnie jak zwykle, wrzucam D jadę powoli chcąc wyjechać z parkingu, obroty wchodzą wyżej, automat chce włączyć drugi bieg i je*bs uderzenie jakby ktoś mi się wmontował w tył auta z szarpnięciem. I auto stoi - brak jakiegokolwiek komunikatu o awarii, nic, zero wycieków generalnie jakby jechała dalej to nikt by nie wiedział, że coś jest nie tak. Wycieczka na lawecie do ASO - mądre ASO Bydgoszcz nie potrafi zdiagnozować co jest nie tak, wydruk kompa - wyłączenie 2 biegu (dalszej diagnozy brak, jakby mieli rozbierać skrzynie życzą sobie 1600zl - ale już mówią, że koszta będą wysokie. Nowa skrzynia około 20 koła jak pisaliście wyżej. Proponują włożyć uzywke - znalazłam za 1500 - ale wydaje mi się, że to nie ma sensu, kupić kota w worku?
Pacjent Mazda 6 2016r. 2,5B - przebieg 68 tysięcy... Tragedia. Dałabym sobie rękę obciąć za tą skrzynie.. W ASO Toruń mówią, że możliwe że ktoś chciał ja podwędzić i coś poblokowal, ale bez diagnozy nie są w stanie tego stwierdzić.
Jutro zabieram auto do mechanika, który głównie zajmuje się automatami w Osielsku.. Zobaczymy co z tego będzie. Płakać się chce po prostu, a miałam wymieniać olej cholera no to sobie wymienię.. <baseball> ale jak ktoś grzebał przy aucie to niech mu uschna łapy przy samej d*upie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 16:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hej Aga5dr, z tego co widzę po postach to masz auto z USA, które użytkujesz od dwóch lat. Tak tylko sobie gdybam, nie znam się, ale czy na pewno wersje amerykańskie mają takie same skrzynie jak europejskie? Chodzi mi o to, że tam się nie jeździ szybko po autostradach, jak u nas i podobno skrzynie nie mają montowanych np. chłodnic oleju. Może i ktoś ją próbował ukraść i chciał wciągnąć na lawetę. A może po prostu coś się w tej skrzyni wysypało bo nie jest taka sama jak europejska. Ja bym zaczął od ściągnięcia miski i zobaczenia jak wygląda olej, czy nie ma jakiś opiłków w filtrze. Może faktycznie najpierw warto wymienić olej i filtr. Albo od razu zajrzeć do skrzyni i zobaczyć co się tam wydarzyło. Nie wiem, czy jakbym miał taką sytuację brałbym taką nową skrzynię za 20 tys. zł. To prawie połowa, no może jedna trzecia ceny auta, zależnie od wyposażenia i rocznika. Może lepiej wtedy zaryzykować z jakąś pewną używaną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 17:21 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Wiesz co z tego co powiedziało mi ASO - no cóż samo podejście średnie z uwagi właśnie na amerykańca ^^ jedyna różnica, która według nich występuje to brak istoopa w amerykańcach, a w Europie mają wszystkie. Ale teraz jeszcze jedna zagwostka - bo zgadzają mi się numery katalogowe PY9WC takie mam ja przy swojej skrzyni i takie same są przy używanej, która teoretycznie z tego co gość mówił, jest z Europejczyka.
Wie ktoś z Was jakie macie oznaczenia na swoich?
I tak jak wcześniej pisaliście używek mnóstwo ale od diesli. Od benzyniaków bardzo mało..
Jutro może będę wiedzieć na czym stoję, wolałabym w sumie zrobić swoją i wiedzieć co się ma, a nie czasem za ileś tysięcy znowu będzie klops, ale na bank nie kupię nowej skrzyni za 20 tysi bez jaj..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 21:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Podjedz do Osielska po prawo za Nissanem jest facet robi tylko Mazdy i zna się na tym. Zdecydowanie więcej poradzi niż ASO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 kwi 2021, 23:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Jechałem nie dawno właśnie z kolegą w jego maździe i jak na razie jest miodzio. Nawet przy znacznym przyspieszaniu w ogóle nie czuć zmiany biegów .Gdyby nie skoki obrotów silnika przełożenia są nie odczuwalne . Kolega jak na razie bardzo zadowolony , tyko trochę jeszcze boli kieszeń , bo cała operacja trochę mu ją poszarpała Nie wiem ile dokładnie wyszło za naprawę skrzyni ale laweta ,wynajem samochodu na dwa tygodnie ,dwa razy podróż z Belgii do Polski i z powrotem (covid-19 trochę w tym namieszał)to w sumie trochę się zebrało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 06:10 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
#piolsm a masz jakiś konkretny namiar na tego gościa? Jak dobrze, że się odezwał ktoś z okolicy. Mi się w sumie udało załatwić namiary na gościa, który tylko automatami się w sumie zajmuje, nie wiem czy kojarzycie CAR-MAR w Niwach. Generalnie zszokowany, że przy tym aucie i w takim przebiegu - jedna jedyna rzecz nie kazał w ogóle dotykać serwisantom bo mówi, że z własnego doświadczenia wie, że nie znają się na rzeczy stąd od razu chęć wymiany na nową skrzynie..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 kwi 2021, 16:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Mój kolega naprawiał w Teo Motors Teodor Myszkowski Automatyczne Skrzynie Biegów (teomotors.pl) możesz zadzwonić i popytać opisując swoje spostrzeżenia i objawy ,podobno dość konkretnie rozmawiają


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 16:28 
Świeżak
Offline
Od: 26.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Odebrałam z serwisu - nie będę komentować ich stosunku do sprawy i podjeścia do klienta bo już wystarczająco dużo powiedziałam im wczoraj co o nich myślę <spoko>
Więc tam na wydruku napisane jak w mordę, że uszkodzony został sterownik skrzyni biegow - dokładnie nazwy Wam nie podam (bo wydruki zostały u majsterka).
Zawiozłam auto do Car-Maru (bardzo polecany serwis od skrzyni automatycznych w mojej okolicy)
Gosc powiedział, że nie możliwym jest żeby w tej skrzyni w tym aucie coś się wydarzyło bo to po prostu się nie psuje.. Szuka przyczyny, jak będę wiedzieć co i jak to się podzielę wiedzą dla potomnych..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 maja 2021, 00:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.05.2021
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
Dobry wieczór,
przeczytałem cały temat dotyczący AT, znalazłem wypowiedź tylko jednego użytkownika o tyrkotaniu....może opiszę swój przypadek, a nuż ktoś miał podobnie i choć wstępnie może określić przycyznę, mianowicie...jakiś czas temu zwróciłem uwagę na dziwny dźwięk dochodzący z okolic przedniej osi, po dość dynamicznej jeździe zdarza się słyszęc tak jakby ocieranie, pojawia się przy każdym biegu, zazwyczaj przez chwilę, w momencie, gdy skrzynia redukuje bieg, powiedzmy 1-2 sekundy, dodam, że nie pojawia sie zawsze, czasem jest słyszalne bardzo delikatnie, prawie w ogóle, w innych sytuacjach wcale, aczkolwiek są momenty, gdy dzwięk słyszalny jest wyraźnie, ale niezbyt głośno. Zwróciłem na to uwage przy okazji wizyty w aso, właściwie na jeździe testowej pracownik aso nie był w stanie powiedzieć co to. Wstępnie udało się to ustalic po podniesieniu auta i przekręceniu kołem - słychać było hmmm....tyrkotanie. Panowie z aso skierowali mnie do firmy zajmującej sie tylko skrzyniami AT, muszę czekać na wizytę do 8 czerwca, póki co zżera mnie ciekawość. Oglądałem już skrzynie na allegro, znam cenę z aso...nie jest tanio. Dodam, że przebieg ok 210k, nie wymieniałem jeszcze oleju. Poza tym nie dostrzegam problemów ze skrzynią, pracuje ładnie, poprawnie, nic jej nie dolega. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.