Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 01:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 07:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
13 listopada 2018, o 20:52 benek napisał(a):
Pytanie co dalej-czy idzie gdzieś kupić nową część poza ASO??

Idzie. Użytkownik Riki (mazparts.pl) tu na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 11:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Niestety nie jest w stanie zdobyć tej części.jakis inny sklep polecacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 11:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Skrzynia AT Ci padła? W podpisie masz manualną. Nie brałeś rozszerzonej gwarancji? Z tego co mi się wydaje to chyba obejmuje skrzynię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 19:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.01.2018
Posty: 69
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
A ciekawe jak wpływa na trwałość silnika trzymanie przez skrzynie tak niskich obrotów.

U mnie nieraz na odcinku 100m potrafi wrzucić 5 przy 50km/h gdzie w manualu może miałbym 3.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 12:48 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 grudnia 2018, o 19:56 djnero napisał(a):
A ciekawe jak wpływa na trwałość silnika trzymanie przez skrzynie tak niskich obrotów.

U mnie nieraz na odcinku 100m potrafi wrzucić 5 przy 50km/h gdzie w manualu może miałbym 3.


Diesel lubi niskie obroty, wrecz powinno wydłużyć życie, u mnie w 2.2d nie schodzi poniżej 1200 obrotów ale fakt ze na manualu jeździł bym wyżej tak 1500 mniej wiecej.

Słyszałem ze to bez awaryjny AT? Aso w krakowie mowi ze jeszcze nie serwisowali At nigdy, manualna juz pare razy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 13:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Cytuj:
Słyszałem ze to bez awaryjny AT? Aso w krakowie mowi ze jeszcze nie serwisowali At nigdy, manualna juz pare razy


A co sądzą o wymianie oleju, wiesz może?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 14:55 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Twierdzą, że się nie wymienia a wymiana może uszkodzić skrzynie. Tak Pan kierownik serwisu mi powiedział.

Moja, skrzynia lubi szarpnać delikatnie przy redukcji, szczególnie jak jeszcze auto jest dość zimne. Tez tak macie?


Ostatnio edytowano Pn, 18 lut 2019, 11:39 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 21:52 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Słuchajcie, może dziwne pytanie, ale wcześniej nie jeździłem automatem, to nie wiem. Jak przełączę się w tryb manualny, to jak zmieniam sam biegi, to powinienem wtedy puszczać gaz w momencie przełączania biegu?
Mam teraz 2.0 AT, wcześniej zawsze manual - to zawsze tak, że puszczam gaz, sprzęgiełko, bieg i dalej a tu nie wiem;-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 22:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A jak jedziesz na automacie to puszczasz gaz przy zmianie biegu? :)
Więc na manualu też nie musisz :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 22:13 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To nie jest tryb manualny a wirtualny tryb manualny. Nic nie musisz zmieniać.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 22:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
makoleon baw się :wink: ja np jadąc pod górkę robie redukcję manetką auto ma wtedy większą moc(wiadomo :geek: ) a za chwilę jak juz jej nie potrzebuje automat rozpoznaje to i powraca do pełnego AT

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 23:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W AT Mazdy jak i w podobnych klasycznych skrzyniach tryb manualny istnieje w zasadzie w celu uzyskania wiekszej dynamiki chwilowej - o czym wyżej pisał Piotr, oraz do hamowania silnikiem na długich i ostrych zjazdach. Można jeszcze wskazać na zastosowanie trybu manual przy ruszaniu na oblodzonej nawierzchni. I to wszystko. To nie jest prawda, że biegi są wirtualne- są jak najbardziej realne, bowiem jest to skrzynia hydrokinematyczna a nie CVT. W tej drugiej wirtualny bieg przypisuje się konkretnym parametrom przelożenia bezstopniowego do obrotów silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 23:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wirtualny w znaczeniu wysyłasz sygnał zmień bieg, sam nic nie zmieniasz.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2019, 00:02 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dzięki. Już wszystko rozumiem. Dziś po prostu przełączyłem pierwszy raz na M i się zastanawiałem, czy mogę gaz wcisnąć i cyk cyk biegi zmieniać, czy jak zmieniam, to lepiej puszczać gaz. Nie zamierzam jeździć w trybie M w automacie oczywiście, ale czasem jakbym sobie przełączył dla frajdy, czy tak jak wspomniano na ruszaniu na lodzie, po prostu nie chciałbym krzywdy skrzyni zrobić. Automat wziąłem tylko ze względu na żonę, choć muszę przyznać, że AT+autohold+jazda po mieście robi robotę i nie żałuję:-D.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lut 2019, 04:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przy okazji zapytam: czy w M6 AT możecie ruszać z drugiego biegu tak jak w CX-5? Jest to tryb ruszania w ciężkich warunkach (głęboki śnieg np). Jest w instrukcji do CX-5.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 mar 2019, 13:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, można ruszać z dwójki ale jak się zmieni drążkiem w pozycji manual. Z manetek to nie działa, zauważyłem, że dopiero zmienia jak samochód już jedzie. Nie do końca czuję, że to ruszanie z drugiego biegu coś daje. Ostatnio się zakopałem w śniegu i dopiero podsypanie popiołu pod koła coś dało. Fakt, że już przydałoby się wymienić opony na nowe.
A ja ze swojej strony mam pytanie, jaki jest sens kickdown przy dieslu, jeśli ten silnik na wysokich obrotach traci moment i moc?

-- Dodano: 24 marca 2019, o 13:32 --

Widziałem w tym wątku, że już kilka osób miało problem z niewyłączającym się zapłonem, mimo, że skrzynia była w pozycji P.
Z tego co się orientuję jest to związane z tą częścią:

https://www.ebay.com/itm/Mazda-AT-Shift ... 2257637664

U mnie się ten problem pojawił kilka dni temu ale teraz już nie wraca. I teraz nie wiem, czy już też czas na wymianę tego switch'a.
Z drugiej strony cena u nas jest chyba dużo większa niż na tej aukcji. No i skoro jest napisane, że teraz jest poprawiona wersja, to ta wadliwa nie powinna być jakoś wymieniana gwarancyjnie lub chociaż na zasadzie rabatu i dobrej woli?
Ktoś przerabiał ten temat, tak żeby wymienić to po kosztach w ASO?
Ewentualnie skoro jeszcze działa, może nie przejmować się, chyba że faktycznie któregoś dnia nie pozwoli wyłączyć zapłonu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 15:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam,
3 miesiące temu kupiłem używaną Mazda 6 GJ 2,5 192 2015r. Autko było w leasingu na firmę lecz używane jako prywatne przez kobietę (zarysowania od pazurów za klamkami)
i serwisowane w aso Toruń oraz sprawdzone przed zakupem.
Przez ten czas było miło i przyjemnie. Od wczoraj mam problem podczas ruszania.
Nie zależnie od tego czy to pierwsze ruszenie czy np. z świateł auto potrzebuje nawet 5sec aby ruszyło do przodu. Wcześniej tego nie było, wrzucałem D puszczałem hamulec i auto zaczynało się kulać do przodu obecnie potrzebuje "chwili namyślenia" aby ruszyć. Jak dodam gaz to i tak dopiero po tych ok. 5sec rusza ale wtedy z szarpnięciem. Problem występuje nawet gdy na chwilkę się zatrzymam i nie zmienię biegu. Do tyłu nie ma tego problemu odrazu tylko puszczę hamulec to cofa. Przy jeździe normalnie nie ma żadnego problemu. Płynnie zmienia biegi bez żadnych szarpnięć. Na początek maja jestem umówiony na przegląd okresowy w ASO Voyager Poznań ale nie wiem czy użytkować teraz auto i co to może być. Dziś też zawiesił mi się wyświetlacz MZD Connect i dopiero po 2h zaczął normalnie pracować nie pomagało gaszenie i zapalanie auta.


Ostatnio edytowano Pn, 8 kwi 2019, 20:24 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 22:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Bandzi131 jaki przebieg ma w tej chwili samochód? Był kiedykolwiek wymieniany olej w skrzyni?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 10:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Obecnie ma 105 tys. km
Nie jestem w stanie odpowiedzieć w 100% czy był wymieniany olej w skrzyni. Autko co 20tys. km jeździło na przegląd bo ma przedłożona gwarancje więc jeżeli któryś z tych przeglądów obejmował wymianę oleju to jest wymieniony. Odrazu drugie pytanko czy jeżeli jest to skrzynia to przedłużona gwarancja ją obejmuje??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 10:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ASO nie wymienia oleju AT na przeglądach, ponieważ nie mają tego w rozpisce serwisowej. Olej wg producenta jest zalewany dożywotnio. Także zapewne nie był wymieniany nigdy.
W razie awarii AT jest objęta przedluzoną gwarancją.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 10:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Chyba, że wymyślą, że to wina użytkownika... <nie>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 11:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Spróbować nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 12:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
A jak się nie uda z tą "gwarancją" to ja bym zaczął od wymiany oleju w skrzyni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 13:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Jestem umówiony już na 8 maja i dziś przedzwoniłem i powiedzieć o problemie ale tylko pani co odebrała telefon dopisała do listy tak więc na razie pozostaje czekać. Zastanawia mnie jedynie czy mogę użytkować auto aby coś bardziej się nie popsuło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 13:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja bym nie jeździł - jeśli masz taką możliwość.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 20:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam.
Zdaje relację dla potomnych ;p
Przegląd przesunąłem i miałem 18 kwietnia, i dziś dostałem informacje co dalej.
Doradca podczas próby ruszenia moim autem aż zwątpił w swoje umiejętności zmiany biegu w automatycznej skrzyni :)
Po krótkim instruktarzu jak ma się zachować ruszył na stanowisko przyjęć.
Na przeglądzie 3 razy próbowano wgrywać nowe oprogramowanie i przyuczyć skrzynię ale niestety to nic nie pomogło.
Mechanik który próbował coś wskórać bez rozbierania skrzyni po 3 godzinach stwierdził że objawy wyglądają na konwerter lub zawory ciśnieniowe ponieważ problem był tylko z ruszeniem do przodu. W ramach owej przedłużonej gwarancji otrzymałem za free auto zastępcze na 7 dni więc postanowiłem swój samochód zostawić w aso. Otrzymałem CX-3 z 2018 ale to mało ważne bo zdążyłem je oddać a sprawa dalej stała w miejscu.
Dziś dostałem telefon ze dogadali się z gwarantem i wymienią skrzynie na nową choć pierwotnie miała być rozbierana i sprawdzana.
Niestety okres nie sprzyja i dopiero po majówce będzie ściągnięta z belgi więc na rezultaty przyjdzie mi poczekać do połowy maja.
Cena nowej skrzyni w aso to +/- 18tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 07:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.07.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Hej,

Mam do Was pytanie. Posiadam nowa mazdę 6 2.5 w wersji skydream. ledwo 1500km przejechane ale dalej od nowosci mam pewne obeserwacje co do pracy skrzyni i nie wiem czy tak ma byc czy cos jest nie tak.

1) cichy gwizd jakby policja za mna jechala na sygnale, tylko na 2gim biegu przy dynamicznym przyspieszaniu
2) skrzynia na jedynce gdy delikatnie dotykam pedal gazu powoduje lekkie kangurowanie auta jakbym dodawal i odpuszczal gaz.
Nie dzieje sie to zawsze, dosc sporadycznie.
3) na biegu 1-4 (5-6 bardzo lekko wyczuwalne) jak odpuszcza sie gaz to najpierw wyczuwam lekkie zachwianie auta (widoczne drganie wskazowki obrotomierza gora dol gora dol o 1-2mm) i taki sam objaw jak lekko chce dodac gaz, wtedy tez napierw drga wzkazowka obrotomierza delikatnie i wyczuwam tez to drganie na aucie, jakbym jechal na zwyklej skrzyni manualnej....

czy to moze jest zachowanie ze wzgledu na eloop? i te opory to zalaczanie sie ladowania kondensatora? Jak jade ta skrzynia to mam wrazenie jakbym jechal zautomatyzowanym manualem....

Poza tymi obserwacjami skrzynia nie szarpie, zmienia biegi plynnie, kickdown tez jest perfect, generalnie jak jade szybko sportowo to jest miod.

Zaznacze ze przed mazda 6 mialem mazde 3 z 2017 skyenergy 2.0 w automacie i tam automat pracowal inaczej, bardziej plynnie sie slizgal przy puszczaniu nogi z gazu i przy naciskaniu na pedal delikatnie wiec nie bylo nic czuc, jedynie byl taki efekt podwojnej jedynki, czyli najpierw uslizg, a potem zapiecie na sztywno ale sama skrzynia pracowala jak taka klasyczna ze sprzeglem hydrokinetycznym.


Ostatnio edytowano Pt, 19 lip 2019, 07:24 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 08:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Weź auto demo i porównaj odczucia.
Moim zdaniem jednak wszystko jest w porządku, tak działają klasyczne skrzynie automatyczne.
Mam takie same obserwacje. Przy ruszaniu potrafi bujnąć, czasami lekko przy zmianie biegów z dwa na trzy. I tak jest płynna, automaty konkurencji mają o wiele gorzej.

To co piszesz wynika po prostu z konstrukcji skrzyni, jest płynna ale nigdy w 100%.

Jeśli wejdziesz na fora zagraniczne Mazdy, zobaczysz że ludzie mają podobne odczucia. Chodzi mi tu o model 6 i CX5 z silnikiem 2.5.
Poza tym jest odłączanie cylindrów. U mnie na początku trochę odczuwałem zmiany trybu pracy. Teraz się to ułożyło i już mi nie przeszkadza. Na ew. drgania ma też wpływ temperatura. W zimie ze względu na konstrukcję tłumików drgań silnika odczucia są gorsze. O tym też jest mowa w internecie.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 15:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Może to nie ma ni
19 lipca 2019, o 08:12 NorbertN napisał(a):
Hej,


Zaznacze ze przed mazda 6 mialem mazde 3 z 2017 skyenergy 2.0 w automacie i tam automat pracowal inaczej, bardziej plynnie sie slizgal przy puszczaniu nogi z gazu i przy naciskaniu na pedal delikatnie wiec nie bylo nic czuc, jedynie byl taki efekt podwojnej jedynki, czyli najpierw uslizg, a potem zapiecie na sztywno .


Nie wiem czy to jest to ale był artyk. a w auto śwait w porady i coś było ale o starszych automatach i te co nie działały idealnie płynnie dłużej wytrzymywały bez naprawy, w dsh było płynnnie ale po 200/ 250 tys km coś się wyciera i skrzynia do naprawy, jakieś tarcze czy coś.

Może w m6 2,5 przez większa moc działa inaczej jak m3 2.0 by chronić skrzynie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 lip 2019, 12:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ma co porównywać DSG do hydrokinetyka. W DSG przy 200k trzeba już myśleć o wymianie sprzęgiełek i dwumasy, to nie są tanie rzeczy :)

Klasyczny hydrokinetyk jest wolniejszy niż DSG, ale znacznie tańszy w obsłudze.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.