Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 01:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 15 gru 2019, 14:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tutaj chodzi tylko i wyłącznie o odciążenie skrzyni ilością zmian ciśnień w jej wnętrzu. Każda zmiana z D na N powoduję zmianę tych ciśnień i bez sensu jest wachlować na światłach. Mi w przedlifcie najbardziej brakuje autohold'a...

Natomiast moja rutyna co do parkowania samochodu i ruszania jest już tak duża, że robię wszystko odruchowo:
Zatrzymanie pojazdu, wciśnięty hamulec nożny, zaciągam ręczny, przełączam z D na P.
Uruchomienie pojazdu, wciśnięcie hamulca nożnego, zwolnienie ręcznego, przełączam z P na D.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 20:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam serdecznie

Posiadam Mazde 6 gj 2014 2.5 AT i mam mały problem;

Parkując auto i ustawiając skrzynie na pozycje "P" gdy wyłączę zapłon komputer informuje że skrzynia nie jest w pozycji "P" i nie mogę wyłączyć zasilania.
Gdy lekko docisnę gałkę w moja stronę wszystko jest ok. Znajomy mówił że to wina pozycjonera ale nie mogę nic znaleźć na ten temat. Czy ktoś miał podobną sytuacje? Jaki może być koszt naprawy tej usterki?


Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 22:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak, to problem ze switche'm pod gałką. Wyciera się gumowy popychacz styku. Moduł raczej do wymiany. Zapytaj w serwisie, ja to wymieniałem, ale nie pamiętam już kosztu, coś koło kilku stówek.
W każdym razie nic strasznego, ten typ tak ma, nowy switch jest już poprawiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 21:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Dziękuje za odpowiedz :)


Ostatnio edytowano Śr, 22 sty 2020, 21:06 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 08:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witajcie mam pytanie, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne objawy w mojej madzi 2.2 D 2014 - automat. Jak auto jest zimne i stoję mając wrzucony wsteczny bieg przy lekkim skręceniu kół czy to w lewo czy w prawo, auto dziwnie buczy. Jak wyprostuje koła na R problem znika. Również jak wbije D nic nie słuchać. Ponadto jak auto się rozgrzeje tez nic nie słuchać. Co może być tego przyczyną i co to zrobić aby wyplewić ten dźwięk. Z góry dziękuje za rady


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 11:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A olej zmieniałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lut 2020, 11:45 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
I jaki przebieg ma ten obecnie pracujący w skrzyni? :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lut 2020, 09:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.09.2018
Posty: 52
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witajcie, auto ma aktualnie 85 tyś km, lecz dziś jak dokładnie zbadałem temat buczenie jest tylko przy skręceniu kół w lewo na R :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 09:57 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam,

Czy skrzynie AT w Mazdzie 6 z rocznika 2013 sa tak problematyczne jak np DSG w VW ?

Pytam bo mam jedna Mazde 6 na oku z 2013 roku z przebiegiem 60 K km tylko nie w full opcji brakuje skorzanej tapicerki, kamery cofania oraz audi Bose .

Drugi egzemplarz jest w manualu z rocznika 2013 z przbiegiem ok 90 K km i jest to full opcja .

Mialem Mazde 6 w manualu i troszke trzeba bylo mieszac tym lewarkiem w miescie wiec moze opcja AT bedzie lepszym rozwiazaniem ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 10:06 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.05.2017
Posty: 88
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
benyrac,
Mam przejechane ponad 120K z taką skrzynią i nie miałem żadnych problemów dotychczas. Skrzynia przełącza płynnie i gładko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 10:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Te skrzynie maja bardzo dobre opinie. Poza tym bardzo fajnie da się sterować zmiana biegów poprzez umiejętne wciskanie gazu.
Skrzynia naprawdę godna wyboru

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 11:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
benyrac napisał(a):
Witam,

Czy skrzynie AT w Mazdzie 6 z rocznika 2013 sa tak problematyczne jak np DSG w VW ?...


Jedyne problemy o jakich czytałem z tymi skrzyniami związane, to po wymianach oleju (coś żle przeprowadzone, korek niedokręcony itp).
Ale oleju wymieniać w nich nie trzeba - więc są w ogóle nie problematyczne.
( u mnie 110tys km i chodzi jak gdy była nowa, czasem przyczepę-lawetę ciągnie , bez AT pewnie bym ze dwa sprzęgła spalił już ;) ).
Zdecydowanie bierz tą z automatem. Kamerę cofania sobie dołożysz za grosze. Skóry , cóż tu indywidualne preferencje, ale wg mnie automat znacznie wyżej w kwestii codziennego ułatwiania jazdy , i tego sobie w odróżnieniu od kamery, tapicerki czy audio nie dołożysz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 mar 2020, 13:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
benyrac, bierz AT, nawet się nie zastanawiaj. Ja po dwóch latach użytkowania już nie przesiądę się na MT. To chyba tylko dobre dla ludzi, którzy chcą trochę zaoszczędzić na paliwie i kosztach zakupu auta.
Skrzynia jak dla mnie zachowuje się elegancko, nie ma z nią żadnych problemów. Olej z filtrem zapobiegawczo wymieniłem po 100 tys. km. Żadnego problemu, trzeba to tylko zrobić fachowo, ja oddałem do autoryzowanego serwisu.
Kamera cofania chociaż biedna to czasami się przydaje.
Bose jako tako sobie gra, ja nie narzekam.
Skórzana tapicerka przydaje się, jak masz dzieci, w razie draki łatwo się czyści.
Ja swoją wersję kupowałem full wypas, więc nie miałem dylematów, ale patrząc z perspektywy czasu uważam, że dobrze zrobiłem, bo wszystko co ma przydaje się w jakiś sposób.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 20:57 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Miał może ktoś z Was taki objaw skrzynia automatyczna że po wrzuceniu drążka w pozycje P komunikat na wyświetlaczu nada komunikuje że trzeba drążek nie jest w pozycji P.
Z tego co się dowiedziałem że taka sytuacja świadczy o kończącym życie czujniku w konsoli . A druga sprawa że to ma wpływ na wyładowaniu akumulatora bo jak ten czujnik nie załączy P i zgasi się silnik czerpie to aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 21:40 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem co tam czerpie a czego nie, bo tak to jakoś bez składu i ładu napisałeś.
Pisałem o tym wcześniej, pada czujnik położenia, a ściślej wyciera się gumka w popychaczu. Miałem to u siebie wymieniane, taka przypadłość tego elementu. Pocieszającym faktem jest to, że nowy przełącznik jest poprawiony. Pewnie ten stary można jakoś reanimować, ale z drugiej strony po co, jeśli nowy w serwisie to nie jakiś majątek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 20:08 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam

Dzisiaj zdalnie zleciłem sprawdzenie Mazdy 6 z 2015 roku z silnikiem 2.5 że skrzynia AT I mam jedno pytanie otóż
Przy normalnym trybie biegi wchodzą gładko i bez żadnych dźwięków nawet przy ostrej redukcji tzn kickdown.

Po przejściu na tryb sport przy gwałtownej redukcji słychać głośne stukniecie I auto ładnie przyspiesza .

Auto na przedłużona gwarancji do końca roku , przebieg ok 100 k km i olej oryginalny od nowości.

Właściciel nie używał prawie nigdy trybu sport i był zdziwiony tym dźwiękiem .

Jest to jeden z największych minusów tego egzemplarza i sam nie wiem co o tym myśleć :mad:

Osoba która sprawdzała auto zaleca wizytę w ASO i dokładne sprawdzenie skrzyni jednak aktualny właściciel nie bardzo chce jeździć i się uzerac z ASO .

Co byście zalecili w takiej sytuacji ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
U mnie w trybie SPORT nie ma żadnych niepokojących dźwięków. Myślę, że warto do ASO podjechać, choć czuję, że podepną pod kompa - wszystko ok - dziękuję. <offtopic>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 maja 2020, 22:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kolego, najprościej podjechać do dealera i przejechać się 2.5AT (nawet kilkoma egzemplarzami) i porównać z pojazdem, który cię interesuje.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 12:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.05.2020
Posty: 6
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Drodzy,
Ponieważ planuję kupić używaną M6 (2016+) z automatem chciałbym zapytać o kilka spraw:
1. jakie jest oznaczenie skrzyni w tych modelach M6? Nie znaleźć niczego innego niż SKYACTIV-Drive
2. czy w ASO w harmonogramie wymian płynów jest uwzględniona wymiana oleju w skrzyni?
3. jakiego rodzaju usterki (ogólnie rzecz biorąc) występują przeważnie w tych skrzyniach? Przejrzałem ten wątek, ale opisywane są tutaj dziesiątki różnych problemów, często pojedynczych, nie daje mi odpowiedzi czy ta skrzynia jest dobra, czy słaba i należy na nią uważać.
4. od jakiego przebiegu nie warto kupować już automatu.

Przejrzałem ten film https://www.youtube.com/watch?v=pmoWRMwat-0 i w wymienianych najgorszych skrzyniach nie ma mowy o skrzyniach w Mazdzie.

Skąd moje pytania: aktualnie posiadam Citroena C5 X7 ze skrzynią Aisin TF80-SC. To bardzo dobra skrzynia, pod warunkiem, że zmienia się w niej olej, niestety ASO Citroen (globalnie) twierdzi, że oleju w tej skrzyni nie wymienia się wcale, mimo, że Aisin zaleca wymianę oleju co 30 tys. km (olej w tej skrzyni pełni rolę płynu chłodzącego, smarującego i przenoszącego siły na sprzęgle hydrokinetycznym, dlatego jego jakość, lepkość są kluczowe). Dlatego nawet kupując samochód serwisowany w ASO a mający ponad 100kkm nie ma się pewności do sprawności tej skrzyni, ofiarą takiego stanu rzeczy padłem i ja i rozwiązaniem problemu jest w moim przypadku tylko remont skrzyni kosztujący w okolicach 10k PLN.
Dlatego nie chcę popełnić tego błędu po raz drugi.

Pozdrawiam
Tomek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 12:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mazda nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni automatycznej. Tutaj koledzy na forum postępują bardzo różnie jeśli chodzi o olej. Jedni wymieniają, inni nie.
Skrzynia raczej uchodzi za bezawaryjną i co ciekawe często zdarza się, że jakieś awarie i niedociągnięcia pojawiają się właśnie po tym jak ktoś zmienił olej.
Były też robione analizy oleju ze skrzyni z przebiegiem ponad 100 tys i wyniknęło z niej tyle ze olej nadal spełnia swoje zadanie.

Wiele osób pierwszą wymianę robiło grubo powyżej 100 tys przebiegu, a jak widzisz na tym forum temat awari AT jest dosyć mało popularny :)

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 12:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
eltomek
1. Skrzynia jest jedna, Mazdowska 6biegowa... ale w ramach jednej skrzyni były chyba 3 wersje... Najpierw kwestia wybieraka (schodki, przód-tył), wprowadzenie trybu sport i brak tego trybu, no i jakieś zmiany w programie (od 2018 jest bardziej eko ustawiona)...
Oznaczeń nie znam...
2. Nie ma w ASO w harmonogramie wymian... Na forum są 3 grupy: 1 wymienia regularnie co 50-60tys km, bo właśnie przykłady producentów skrzyni jak tego Aisina za tym przemiawiają, 2 wymienia jak coś się dzieje (szarpanie itp.) albo przy dużych przebiegach... 3 nie wymienia wcale... Jak do tej pory najwięcej przypadków największych problemów mieli Ci z pierwszych dwóch grup (o dziwo), bo przy wymianie ktoś coś spierdzielił...
3. Większej ilości problemów nie stwierdzono... Największe problemy wynikały z wycieku oleju po wymianie itp. Z usterek największych związanych z zużyciem jest głośniejsza praca i delikatne szarpanie... Nikomu się z przebiegu jeszcze nie rozsypała tutaj na forum...
4. Nie określałbym przebiegu, ale po prostu kulturę i płynność jazdy...

Skrzynie Mazdy są pancerne i generalnie nie ma co się bać AT w Maździe...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 14:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
8 maja 2020, o 13:27 eltomek napisał(a):
...
Skąd moje pytania: aktualnie posiadam Citroena C5 X7 ze skrzynią Aisin TF80-SC. To bardzo dobra skrzynia, pod warunkiem, że zmienia się w niej olej,..



A Mazdy jest dobra (tzn bardzo dobra) i bez żadnych warunków. (no może pod jednym warunkiem ;) - że ktoś przy wymianie, której nie trzeba robić, coś sknoci).
(gdzie tu na forum jakieś opisy problemów ze skrzyniami AT znalazłeś ? długo śledzę i nie pamiętam takiego przypadku). Znam też z nie-forum inne Mazdy (6 i CX5 z automatami) - około 200 tys i nic (bez wymian oczywiście oleju) .

Tu linki do wspomnianych analiz oleju po 46 tys MIL i po 67 tys mil,
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... zda-fz-voa
https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... 123863646/
Jak widać lepkość nie spada, ilość śladów metali jest w normie, poważne labolatorium nie widzi nic złego w wynikach po 67 tys mil.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.05.2020
Posty: 6
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: małopolski
Dziękuję Wam za pomoc.

8 maja 2020, o 14:31 Andrzejsr napisał(a):
(gdzie tu na forum jakieś opisy problemów ze skrzyniami AT znalazłeś ? długo śledzę i nie pamiętam takiego przypadku). Znam też z nie-forum inne Mazdy (6 i CX5 z automatami) - około 200 tys i nic (bez wymian oczywiście oleju) .

Tu linki do wspomnianych analiz oleju po 46 tys MIL i po 67 tys mil,
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... zda-fz-voa
https://www.mazdas247.com/forum/index.p ... 123863646/
Jak widać lepkość nie spada, ilość śladów metali jest w normie, poważne labolatorium nie widzi nic złego w wynikach po 67 tys mil.


Dzięki, wiesz, po tym co przeszedłem ze skrzynią w swojej Cytrynie (japońska skrzynia, żeby nie było "zachciało się francuza" ;) ) dość wyczulony jestem na sygnały o szarpaniu, które znalazłem m.in:
viewtopic.php?f=65&t=2997&start=30#p222516
viewtopic.php?f=65&t=2997#p125844
viewtopic.php?f=65&t=2997#p133959
viewtopic.php?f=65&t=2997&start=30#p217289
itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 15:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No to musisz o szczegóły tego jak i co stwierdzono w owych przypadkach chyba indywidualnie autorów pytać. Ale nie pamiętam aby tu jakieś wymiany skrzyń czy naprawy były opisywane ?
Tzw szarpnięcia to dość subiektywna sprawa (to jednak nie jest cvt i zmiany biegów czasem czuć , ale ja od nowości różnic nie widzę) , więc trudno w formie forum to oceniać, to musi mechanik znający dany wóz zrobić jak miałbyś upatrzony wybrany egzemplarz. Czy to szarpnięcia skrzyni czy od redukcji po prostu itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 21:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, może to i subiektywne ale wiele osób zauważa, że po zmianie oleju jest lepiej. Ja nie wierzę w nieskończoną żywotność oleju. Jeśli samochód ma przejechane ponad 100 tys. km i kilka lat to ten olej i filtr aż proszą się o wymianę. Ja nikogo nie namawiam, ale poprawna wymiana oleju nie zaszkodzi skrzyni. Trochę mnie dziwi takie podejście, skoro nie ma w książce to nie robię. W taki sposób wiele rzeczy można olać. Trzeba czasami posiłkować się zdrowym rozsądkiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 23:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
To nie kwestia wiary. Ani wieczności, żadne auto nie jeździ wiecznie. A ma masę elementów niewymienianych do jego końca choć się zużywają.
Rozrząd też nie jest rozpisany przez producenta w tabelce wymian, a przecież w niejednej marce to zgroza nie wymienić i to częsciej niż producent zaleca.
Ja widzę badania oleju to z czym tu dyskutować ? odczuciami i kolorem ?
Jak będą takie badani UOA przy nie wiem 100 czy 200 tys mil gdzie spadnie lepkość czy pojawią się duże ilości metali to będzie argument za wymianą . Póki co mamy :
- badania laboratoryje oleju używanego przeciw odczuciom i wyglądowi.
- brak awarii w egzemplarzach z niewymienianym olejem, przeciw kilku wtopom przy wymianach.
Też się dziwię, ale co zrobię.
Zdrowy rozsądek każe sobie zadać pytanie - dlaczego producent nie zaleca, przecież to czysty, łatwy i przyjemny zysk dla serwisów byłby. Ja zgaduję, że uznali że więcej można zepsć niż zaszkodzić brakiem wymiany. Mogę się mylić, oczywiście, jeżdżę, obserwuję, zobaczymy.
I nie bardzo wiem co w tym dziwnego, że skoro nie ma w tabeli to nie robię- rozrząd ktoś profilaktycznie wymienia ? amortyzatory ktoś profilaktycznie wymienia ? świece przy 20 tys zamiast przy 100 tys km ? - a wszystko to pracuje i się zużywa.
Może to kwestia tego kto pisze tą tabelę. We włoską na przykład absolutnie bym nie wierzył , ale japońcom zależy na bezawaryjności i myślę że wiedzą co robią i piszą, bo takie rzeczy budują opinie o marce .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 23:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Teraz może bym nie wymienił. Rok temu miałem kasę to wymieniłem. Wszystko w tym temacie. Ja zawsze twierdziłem, że ten samochód szybciej zardzewieje, niż skrzynia padnie. Chyba, że ktoś ma ewidentnego pecha albo wyczynia jakieś cuda z tą skrzynią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 maja 2020, 11:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z tą rdza to chyba tak źle też się nie okazuje więc nie wiado.o co pierwsze :) Od 2012 roku jeżdżą to już powinny jakies tematy o dziurach w podlodze się pojawiać, a nie bardzo je widać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 14:53 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam,mam problem ze swoją skrzynią,mianowicie przy predkosci powyzej 80 km\h słychac huczenie tak jakby łożysko padało.Wymieniłem łożyska kól,półosie,a huczenie dalej pozostało,niezależnie czy jadę prosto czy na zakretach.Podejrzenie pada na mechanizm różnicowy skrzyni.Skrzynia zmienia biegi dobrze ,olej wymieniony,przebieg skrzyni nie znany[coś było kombinowane z nią].Czy ktos miał taki przypadek?Pozdrowienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 maja 2020, 09:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1. Popraw silnik w podpisie: Silnik: 2.2 MZR-CD (ON) -> Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
2. Jaki przebieg ma auto? Co było kombinowane z tą skrzynią?
3. Napęd na przód tylko?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.