Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 10:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 21 lip 2022, 09:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No tak wymieniają po gwarancji producenta ale po wymianie masz 2 lata gwarancji na usługę. Ja po wymianie rozrządu miałem 2 lata gwarancji, jak by coś się schrzaniło to koszty pokrywają oni ;). To samo by było ze skrzynia pewnie i tego się boją ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lip 2022, 09:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2022
Posty: 7
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Skrzynia chodzi bez zarzutów na razie a pracuje w lekkich warunkach, tj. głównie autostrada i rzadko kiedy powyżej 120-130km/h.
Może więc na ten czas najlepiej zastanowić się nad statyczną wymianą, jako, że nikt nigdy tego oleju w skrzyni nie wymieniał i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lip 2022, 10:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Moim zdaniem zrob tak jak mówisz. Nie należy czekać aż coś zacznie źle chodzić;). Lepiej zapobiegać. Statycznie koszta nie będą duże a wpadnie trochę swierzego oleju ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lip 2022, 10:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Znalazłem analizę oleju at ze skrzyni z przebiegiem 208 tysięcy Mil.

https://bobistheoilguy.com/forums/attac ... jpg.25722/

Wg użytkownika który ją wykonywał zmiany biegów były nie takie jak się spodziewal ( kupił używana z 2014r ) i poprawiły się po wymianie.

Jak zwraca uwagę laboratorium, przy tym przebiegu są już podwyższone wartości metali. Natomiast spadek lepkości jest jak na tak spory przebieg bardzo nieznaczny.

Poprzednia analiza jaka tu przytaczałem była przy 60 tys mil. Tam olej jak nowy.

To są suche dane. nie jakies "zalecenia serwisu" .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lip 2022, 08:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
yrch napisał(a):
Skrzynia chodzi bez zarzutów na razie a pracuje w lekkich warunkach, tj. głównie autostrada i rzadko kiedy powyżej 120-130km/h.
Może więc na ten czas najlepiej zastanowić się nad statyczną wymianą, jako, że nikt nigdy tego oleju w skrzyni nie wymieniał i tyle.
Napiszę wprost. Przed Mazdą jeździlem również automatami i bylo dla mnie jasne jak słońce, że olej się wymienia. Dlatego około 55tys wpadłem w podobny dygot jak Ty obecnie i zacząłem sobie zadawac pytania- czy to już, a jeżeli nie to kiedy... W efekcie dokonalem tej wymiany i to dynamicznej, na dodatek na nieorginalny aczkolwiek kompatybilny olej. Nie zrobilo sie ani lepiej ani gorzej. Jednak już przy 90tys nie było idealnie i wróciłem do Mazda ATF FZ- tym razem statycznie. Po tym zabiegu skrzynia powrócila ponownie do perfekcji. Nie ukrywam, że wyrzuciłem niemałą kasę w błoto. Bez sensu to było. Na pewno nie powtórzę tej hecy z drugą Mazdą, która z pewnością pozostanie u nas do późnej starości.
Wracając do praktyki wymian ATF. Jedną z zasad jest to, że jak już zaczniemy się decydować na regularne wymiany to każdy następny interwał (statyczny)będzie już krótszy. I tak po pierwszej wymianie ok 100 tys o następnej myślimy przy 150, 200 i tak dalej.
Decydując się na rodzaj (statyczna vs dynamiczna) pamiętajmy, że dynamiczna może, ale nie musi powlec w głąb kanalików cały syf opiłkowy zgromadzony wokół magnesu przy korku spustowym. Konsekwencje tego są dewastujące dla skrzyni i to jest przyczyna dla ktorej ASO podchodzi tak asekurancko do kwesti wymiany dynamicznej. Pełna statyczna co prawda nie wymieni w 100% ATF ale można pokusić sie o zdjęcie miski, wyczyszczenie magnesów ( będzie z czego!) oraz wymianę wewnetrznego filtra do którego będzie wtedy dostęp. Wybór nieoczywisty - sami osądźcie co warto a co nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lip 2022, 18:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jeśli chodzi o wymianę statyczną ze ściągnięciem miski i wymianą filtra to zgadzam się. Też wydaje mi się najbezpieczniejsza i przy tym można zobaczyć co się zebrało. Ale dlaczego, jeśli pierwszy raz wymieniamy olej po 100 tys. km to następny raz mamy to robić po 150 tys.? Wydaje mi się, że najwięcej opiłków zbiera się na początku, gdy skrzynia się dociera. Dlaczego w takim razie przyspieszać wymianę, a nie poczekać spokojnie do tych 200 tys. km? Ja wymieniałem przy 100 tys. km, zaraz będę miał 150 tys. km, skrzynia działa bez żadnych problemów i dlatego wydaje mi się, że spokojnie jeszcze pojeżdżę. Nie wiem, czy jest sens generować niepotrzebne koszty. Pierwsza wymiana oleju też raczej była tak na wyrost, po ściągnięciu miski podobno tragedii nie było. Wydaje mi się, że to raczej zależy od stylu jazdy. Jeśli skrzynia nie dostaje mocno po tyłku to chyba nie trzeba aż tak często potem tego oleju wymieniać. Teraz taka wymiana z oryginalnym olejem i filtrem zapewne też już tania nie jest, ja jeszcze chyba z tego co pamiętam płaciłem coś koło 800 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lip 2022, 06:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ano dlatego, że przy statycznej mieszamy stary olej z nowym w proporcji z grubsza 3:5. W niezniszczalnych 5AT Mercedesa robiło się max co 50tys.
Koszt statycznej z 5ltr ATF wynosił około 450 w zeszłym roku w ASO.Bez ściągania miski i filtra.
I nie twierdzę, że przy 100tys musi być pierwsza wymiana.
Ja w CX5 dokonam tego zapewne przy 150 lub 200.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lip 2022, 12:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, jeden pisze o statycznej bez zdjęcia, drugi ze zdjęciem miski skrzyni. Jakieś nieporozumienie.
Osobiście jestem w tej kwestii laikiem bo nie mam żadnego doświadczenia. Ale jeśli mógłbym cokolwiek powiedzieć na ten temat to metoda:
- statyczna bez zdejmowania miski warta uwagi ponieważ jest stosunkowo tania ale z drogiej strony mało efektywna. Jeśli ją miałbym stosować to max. co 40-50 tys. km,
- dynamiczna co 60-90 tys. km w zależności od jej obciążeń, dość kosztowna, efekt zależy od il. zużytego oleju, przy czym nie mamy wymienionego filtru ani oczyszczonego magnesu. Sądzę, że warto byłoby przeplatać na zmianę ze statyczną metodą poniżej,
- statyczna ze zdjęciem miski. co 80-120 tys. km. Chyba najbardziej efektywna. Stary olej wymieniony w największym procencie. Wymieniony filtr, oczyszczony magnes oraz miska ze szlamu olejowego w 100%. Dla mnie największym ryzykiem jest możliwość uszkodzenia obudowy przy odklejaniu miski, względnie niedokładne sklejenie, co może powodować nadmierne ubytki, tym samym kiepską pracę. Osobiście nie mam nawyku sprawdzania poziomu oleju w skrzyni jak w przypadku oleju silnikowego.
Osobiście skłaniam się do tej ostatniej metody na pierwszy początek. Następna będzie dynamiczna, kiedy już nie będzie tak dużej ilości opiłków z pierwszego docierania się elementów skrzyni.
Proszę nie brać powyższego za jakąkolwiek propozycję. To tylko moje, osobiste przemyślenia w oparciu o zdobyte na tym forum informacje.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lip 2022, 23:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No właśnie o to mi chodziło. Wymiana statyczna oleju z filtrem, trzeba ściągnąć miskę żeby go wymienić. To zrobiłem na 100 tys. km i teraz powtórzę dopiero pewnie na 200 tys. Nie wydaje mi się sensowne teraz na 150 tys. km wymienianie samego oleju. Także też jestem za opcją nr 3. A jeśli chodzi o klejenie miski, to robione jest to silikonem. Najlepiej jak auto trochę postoi, potem zalanie oleju. Nie ma się co spieszyć tutaj. Co niektóre ASO ktoś pisał, że wymieniają też śruby ale to chyba nadgorliwość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lip 2022, 16:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tylu z Was wymienia ten olej. Zrobił ktoś analizę? Nie trzeba do blackstone wysyłać. Można w PL. Koszt coś stówka. Naprawdę po tych które są dostępne widzi ktoś wskazania do wymiany ? Po których parametrach patrząc? Lepkość to podstawowy. Skoro po 200tys mil praktycznie nie spada to na podstawie czego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lip 2022, 18:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bo dla użytkowników mazd, jak widać, bardziej liczy się efekt wow!, tj. płynnie reagująca skrzynia po wymianie oleju. Po drugie zdjęcia tego co znajduje się na dole skrzyni podczas wymiany oleju bardziej przemawiają do nas niż parametry zużycia oleju. Co by nie mówić, każdy olej się starzeje i mniej lub bardziej zmienia parametry w zależności od intensywności eksploatacji skrzyni. Osobiście wymienię olej po uprzedniej wymianie świec (110 tys. km) bo wtedy będę mógł lepiej ocenić jej nierówną pracę bezpośrednio po uruchomieniu. Po prostu drżenia w pracy silnika powodowane zużyciem świec nie będą się nakładać na pracę skrzyni AT. Póki co nie zauważam jeszcze tego efektu, No ale za 20 tys. km może już tak.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lip 2022, 20:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Andrzejsr napisał(a):
Tylu z Was wymienia ten olej. Zrobił ktoś analizę? Nie trzeba do blackstone wysyłać. Można w PL. Koszt coś stówka. Naprawdę po tych które są dostępne widzi ktoś wskazania do wymiany ? Po których parametrach patrząc? Lepkość to podstawowy. Skoro po 200tys mil praktycznie nie spada to na podstawie czego?
Zadając sobie to pytanie, przy okazji urlopu zagadnąłem o kwestię wymiany u źródła czyli w ASO w Japonii. Konkretnie w Sapporo, osobiście. Serwis tam ma interwał 40tys km na wymiane ATF. Przegapiłem cos jednak i nie doprecyzowałem czy robią dynamicznie czy statycznie. Jakkolwiek w kwestii "robić- nie robić" sprawa jest jasna. Jedyna różnica to klimat oraz sposób użytkowania. Tamtejsze Atenzy najprawdopodobniej nigdy nie przekroczyły 100km/h oraz narażone są na porę zimową jaka u nas raczej się nie zdarza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lip 2022, 23:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tzn mimo mniejszych obciążeń wymieniają przy 40tys ? W automatach?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 00:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Tak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 09:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
25 lipca 2022, o 00:56 Andrzejsr napisał(a):
Tzn mimo mniejszych obciążeń wymieniają przy 40tys ? W automatach?


Z tymi obciążeniami to pewnie kwestia specyfiki danego trybu eksploatacji. Niemniej jednak Japończycy tak do tego podchodzą. SkyActive-D 2.2 ma tam rekomendację wymiany oleju co maksymalnie 5 tys. km / 6 miesięcy dla warunków trudnych, czyli np. użytkowania stricte miejskiego, na powtarzalnie krótkich odcinkach. Teraz niech ktoś zaproponuje właścicielowi takiego samochodu w Polsce podobnej długości interwał, kiedy kolega z pracy lub inny szwagier lata wozem koncernu VW 30 tys. km na jednym oleju :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 10:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jak macie obecnie rozpoznany nasz rynek wymiany oleju w skrzyniach, u nas w Polsce?
Ja mam ofertę 1500 PLN z filtrem dynamicznie. Olej zapewnia serwis.
To dobra oferta?
Rozważam wymianę w przyszłym roku. :idea:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 12:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Cena normalna, zwlaszcza że w Maździe nie zużyje sie za wiele nowego oleju aby analizator uznał proces za zakończony. Zagadkowy jest tylko ten filtr, bo zdjecie miski i przyklejenie z powrotem jest czasochlonne.Filtr to jakieś 200PLN. Do 100tys przebiegu zużycie w dynamicznej wymianie wyniesie 9-10 ltr.Czyli 900PLN wyniesie materiał. Większość tych servisów narzuca swoje kupowane hurtowo oleje,czasem z półki wyższej (Ravenol czy LM) i spełniających wymagania Mazda ATF-FZ.
Agregaty do wymiany dynamicznej są elementem do napędzania sprzedaży oleju i zazwyczaj oferowane warsztatom bez elastycznej możliwości zmiany skladnika. Najprawdopodobniej wymaga to jakiejś płukanki w obie strony, czyli tym samym podnosi koszta.
Moim wyborem byłby jednak servis oferujący wymianę orginalnych płynów i mający doświadczenie w podpinaniu urządzenia do obiegu ATF w skrzyniach SkyActive.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 18:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
25 lipca 2022, o 01:38 Smook napisał(a):
Tak


Czyżby inny poziom wykształcenia, skrupulatności i jakości pracy mechaników? Że można zaufać że korzyści przewyższa potencjalne wtopy.

Co do tych diesli i krótkich odcinków . Może faktycznie przy malej obj oleju, rozcieńczania paliwem ma to sens. Choć chyba inne problemy w dieslach dominują niż zużycie z powodu przeciągania wymian oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2022, 22:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
DPF ?...

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lip 2022, 07:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak tylko przypominam, że to temat o AT, problemy diesla zostawmy w osobnym wątku do tego dedykowanym.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sie 2022, 17:34 
Świeżak
Offline
Od: 21.12.2020
Posty: 23
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witam, mam Mazdę 6 GJ automat i pytanko ( może tak ma być ,sam już niewiem) gdy auto stoi bez włączonego silnika i gdy kręcę kołem tylko do przodu ( niezaleeżnie czy skrzynia jest na N czy D ) to słychać że coś tam w skrzyni się kręci ( nie szumi tylko jak np w rowerze jak jedziesz i nie pedalujesz to tak słychać :) niewiem jak to nazwac) ale jak odpalę silnik i ustawie na skrzyni N lud D to wydaje mi się że już tego nie słychać. Niewiem może tak ma być , ktoś podpowie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 12:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Smook napisał(a):
W efekcie dokonalem tej wymiany i to dynamicznej, na dodatek na nieorginalny aczkolwiek kompatybilny olej. Nie zrobilo sie ani lepiej ani gorzej. Jednak już przy 90tys nie było idealnie i wróciłem do Mazda ATF FZ- tym razem statycznie. Po tym zabiegu skrzynia powrócila ponownie do perfekcji. Nie ukrywam, że wyrzuciłem niemałą kasę w błoto.


Przepraszam, ale czy mając nieoryginalny olej, następnie wymieniłeś na oryginalny metodą statyczna? Tzn. wymieszałeś dwa oleje?

Kupiłem mazde 2013 r. w tamtym roku i planuje wymianę oleju w ASO Gołębiewscy metoda statyczna + filtr (1.4k PLN), poprzedni właściciel przy 80k km wymienił metoda dynamiczna na Mitasu Low Viscosity MV ATF, a teraz mam 145k km i zastanawiałem się czy mogę wymieszać dwa oleje ponieważ chcę powrócić do orginału.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 15:00 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 sierpnia 2022, o 13:15 garminman napisał(a):
zastanawiałem się czy mogę wymieszać dwa oleje ponieważ chcę powrócić do orginału


Nic nie stoi na przeszkodzie. Oba oleje są zgodne z ATF FZ.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sie 2022, 16:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
garminman napisał(a):
Smook napisał(a):
W efekcie dokonalem tej wymiany i to dynamicznej, na dodatek na nieorginalny aczkolwiek kompatybilny olej. Nie zrobilo sie ani lepiej ani gorzej. Jednak już przy 90tys nie było idealnie i wróciłem do Mazda ATF FZ- tym razem statycznie. Po tym zabiegu skrzynia powrócila ponownie do perfekcji. Nie ukrywam, że wyrzuciłem niemałą kasę w błoto.


Przepraszam, ale czy mając nieoryginalny olej, następnie wymieniłeś na oryginalny metodą statyczna? Tzn. wymieszałeś dwa oleje?

Kupiłem mazde 2013 r. w tamtym roku i planuje wymianę oleju w ASO Gołębiewscy metoda statyczna + filtr (1.4k PLN), poprzedni właściciel przy 80k km wymienił metoda dynamiczna na Mitasu Low Viscosity MV ATF, a teraz mam 145k km i zastanawiałem się czy mogę wymieszać dwa oleje ponieważ chcę powrócić do orginału.
Tak, wychodzi na to że oba są wymieszane w jakimś stopniu. I podobnie jak Ty miałem dylemat, który Tomek " Czarne Paliwo" rozwiazał. Lecz jeżeli masz wątpliwości to metodą dynamiczną, zdecydowanie bardziej kosztowną, usuniesz stary olej w 100%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 07:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dziękuję za odpowiedz Smook, CzarnePaliwo

Postanowiłem, że w AT wymienię metodą statyczną + filtr na oryginał u Gołębiewskich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lis 2022, 17:47 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Może ktoś by spróbował takiej adaptacji skrzyni biegów
https://www.youtube.com/watch?v=Z7cFER7zssA i zdał relację czy coś to zmienia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lis 2022, 20:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Link nie jest o adaptacji AT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lis 2022, 22:50 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
A więc o czym nie znam rosyjskiego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 07:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
O nastrojce i- stopu przez miłośnika Russkiego Miru


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 12:35 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Sorry pomyliłem linki https://www.youtube.com/watch?v=AdD8DHRLYhQ Pytanie moje jest po co ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.