Teraz jest So, 27 kwi 2024, 17:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 cze 2023, 14:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
Region: zachodniopomorski
Witam, mam taki problem ze skrzynia biegów AT nie zmienia biegu, przy wyższych prędkościach powyżej 100km/h. Sytuacja ta dotyczy tylko agresywniejszego wciśnięcia pedału gazu, podczas normalnego przyspieszania auto zmieni bieg.Poza tym pracuje wzorowo. Bieg udaje się zmienić
Jedynie przy pomocy łopatki. Wyglada to tak ze auto wchodzi na wysokie obroty, po czym w momencie gdy powinno wrzucić wyższy bieg to nie następuje, przez co auto nie przyspiesza i jedzie ze stała prędkością a pedał gazu wciśnięty jest do podłogi. Czy ktoś miał podobny problem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 1 lip 2023, 15:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A ja mam pytanie czy ktoś z was zauważył następująca rzecz. 5 lub 6 bieg, obroty w okolicach 1700-1800 i mocniejsze wciśnięcie gazu ale nie takie aby spowodować redukcję, lub tryb manualny aby "zablokować " bieg. W momencie kiedy auto przyspiesza coś wpada w drgania lub wydaje dźwięk podobny do tego kiedy w manualu próbujemy przyspieszyć z za niskiego biegu. Spotkaliście się z podobnym objawem? Drgań nie czuć, skrzynia chodzi mega płynnie, przy dynamicznej jeździe nic nie rezonuje.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lip 2023, 13:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.07.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam, na forum jestem nowy i mam pytanie odnośnie automatycznej skrzyni biegów w Mazdzie 6 wersji 2,5 z 2013 roku benzyna kombi, czy skrzynie biegów automaty od silników 2.0 i 2,5 są takie same? Skrzynia od 2.0 również z 2013 roku.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 12:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.07.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam wszystkich,
Mazda kupiona 2 miesiące temu.
Taka sytuacja spotkała mnie z Mazdą 6 2.0 benzyna.
Powrót z wakacji 300km. Problem ze skrzynią automatyczną. Wchodzi w tryb awaryjny i jazda tylko na 3 biegu. Po zagaszeniu i odpaleniu auta przez kolka km Ok. Dwa razy zdażyło się, że nie chciała jechać, jakby była na luzie. Zgaszenie i odpalenie i jedzie i znowu tryb awaryjny. Tak przez około 100km. I nagle się naprawiła kolejne 200km bez problemów. Odczytałem błędy: P0780 i P0842 Transmission Fluid Pressure Sensor / Switch "A" Circuit Low
Dodam jeszcze, że Mazda ma najechane 250kkm. Poprzedni właściciel podobno wymieniał olej, widzę tez silikon na misce.
Może ktoś coś doradzi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 14:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Albo zbyt niski poziom ATF, albo specyfikacja ATF-FZ była oszukana (zły olej) albo awaria czujników. Sprawa dla serwisu skrzyń automatycznych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 16:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.07.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Poziom za wysoki. Silnik zimny. Kolor oleju zielony


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 20:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Poziom powinno się mierzyć na pracującym i średnio rozgrzanym silniku, wystarczy aby zgasła lampka niskiej temperatury.
Kolor zielony hmm, orginalny ATF- FZ Mazdy lub Ravenola jest granatowy.
Upewnij się raz jeszcze co do poziomu ATF.
Może są jakiej kwity z serwisu ktory robił wymianę?
Jak poziom okaże się OK, spróbuj zrestartować PCU (sterownik skrzyni) przez odlączenie aku na 10 minut.
Jak to nie pomoże- pozostaje serwis.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sie 2023, 20:10 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Może to zabrzmi zbyt głupio, ale jak można sprawdzić poziom oleju na pracującym silniku skoro dostęp do bagneta jest po wcześniejszym zdemontowaniu filtra powietrza i odłączeniu kostki od przepływomierza...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sie 2023, 09:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Od spodu na przyklad.

https://www.youtube.com/watch?v=tiELHx8ma_A


Ale zdjęcie filtra czy odłaczenie przeplywomierza w niczym nie zawadza:
https://youtube.com/watch?v=hz-sDEBSzus&feature=share


Na patyku masz zaznaczone nawet, w jakiej temperaturze należy dokonać pomiaru.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 sie 2023, 18:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Aby dostać się od spodu do wskaźnika należy uprzednio odkręcić przednią część osłony podwozia. Jeśli od góry mierzymy poziom oleju, wtedy nie ma takiej potrzeby.
A propos dokonywania pomiaru podczas wymiany oleju.

Wiadomo, że poziom płynu ATF zmienia się w zależności od jego temperatury. Przy temperaturze ostudzonego oleju tj. ok. 20 st.C jego poziom powinien być w pobliżu dolnej części zgrubienia na wskaźniku poziomu oleju.
Po spuszczeniu oleju i zalaniu nowego w podobnej objętości uruchamiamy silnik, przesuwając dźwignię zmiany biegów i zatrzymując się na chwilę (2-3 sek) w każdym zakresie jej ustawień przy jednoczesnym wciśnięciu pedału hamulca, raz aby olej doszedł we wszystkie zakamarki, dwa doprowadzamy w konsekwencji do rozgrzania oleju do temperatury 50 st.C (temp. robocza biegu jałowego bez obciążenia). Silnika nie gasimy a dźwignię zmiany biegów ustawiamy w położeniu N. Następnie sprawdzamy czy poziom płynu ATF doszedł do górnej części zgrubienia wskaźnika. W razie potrzeby dolewamy ATF pod górną część zgrubienia wskaźnika.
Poziomy min i maks dotyczą wskazań poziomów oleju w skrajnych warunkach pracy skrzyni (np. -35st.C, +150st.C).
Pamiętajcie: wg manualna poziom ATF regulujemy tylko wtedy, gdy temperatura ATF wynosi 45-55 °C {113-131 °F}. Jeśli poziom płynu ATF jest nieprawidłowy, może to spowodować uszkodzenie skrzyni biegów.
Nie należy dodawać płynu ATF ponad zgrubienie. W przeciwnym razie osiągi skrzyni biegów mogą ulec pogorszeniu i może dojść do wycieku płynu ATF.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 sie 2023, 17:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Poziom oleju w skrzyni sprawdzisz od góry bez zdejmowania filtra jest mało miejsca ale od środka chłodnicy do bagnetu spokojnie ręka wchodzi warto mieć klucz 10mm magnesowy bo śrubka może nam wpaść na dolną osłonę silnika i wtedy już od dołu będziemy sprawdzać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sie 2023, 10:37 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.07.2023
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam, u mnie zaobserwowałem taki objaw, występuje raczej tylko na 2 biegu. Przy powolnym przyspieszaniu potrafi lekko szarpnąć tak jakby zmienił bieg ale tego nie robi (w okolicach 2 tysiecy obrotów). Spadają wtedy lekko obroty, później wracają i auto już normlanie zmienia bieg na 3
Musze sprawdzić czy jak mocniej się rozgrzeje to czy tez tak robi
Olej z filtrem wymieniony, płynność na plus jak zmiana z D na R również mniej odczuwalne.
Przebieg 166 000


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2023, 06:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam,
Od jakiegoś czasu przy hamowaniu wyczuwalne są lekkie szarpnięcia od skrzyni. Najbardziej wyczuwalne przy hamowaniu silnikiem z prędkości około 40km/h.
Nie są to mocne szarpnięcia ale bieg nie jest wbijany płynnie. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być, gdzie szukać? Sprawdziłem skrzynie u mechanika, żadnych błędów komputer nie wyrzucił.

Tom


Ostatnio edytowano Pn, 28 sie 2023, 06:25 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2023, 09:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Reset sterownika i skrzynia będzie jak nowa. Po prostu odłącz klemy na kilka minut.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sie 2023, 23:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam wszystkich.
Posiadam Mazde 6 gj 2.2 skyactiv-d automat 6. Wymieniłem olej w skrzyni automatycznej wraz z filtrem w aso. Po przejechaniu około 500 km skrzynia zaczęła huczeć. Byłem w tym samym serwisie, stwierdzono na 95% awarie skrzyni... Po podniesieniu auta i kręceniu kołami na N do przodu słychać tyrkotanie (jak by łożysko), do tyłu jedno koło się kręci, drugie nie. Czy ktoś spotkał się z uszkodzeniem mechanizmu różnicowego? Czy to może być to?

Aktualnie auto zrobiło od wymiany 7 tyś. km. Objawy lekko się nasilają(słychać przy niższych prędkościach). Aso woła za skrzynie 24 tyś. Objawy są niezależne czy auto jest na D, czy na N.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2023, 18:03 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
gonzo94pl jeżeli objawy, o których piszesz, pojawiły się po wymianie oleju w skrzyni to natychmiast powinieneś reklamować usługę, no bo przedtem tak się nie działo, więc.... popełniono jakiś błąd w ASO, ja bym tak zrobił na Twoim miejscu, no chyba że przyczyna jest gdzie indziej i masz do czynienia ze zbiegiem okoliczności, ale ja osobiście w to bym nie wierzył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2023, 18:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@gonzo94pl czy możesz napisać jaki olej był zalany i czy wymiana była statyczna czy dynamiczna? Jaki masz przebieg auta?
Z jakiego powodu zmieniałeś olej w skrzyni?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2023, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Olej wymieniłem przy przebiegu 192 tyś. Wymieniłem, bo chyba nigdy wcześniej nie był wymieniany.
Wymiana była statyczna i odbyła się w ASO, nie wiem czym dokładnie skrzynia została zalana, ale zakładam, że oryginalnym olejem ATF FZ. Wcześniej nie było żadnych problemów ze skrzynią, zresztą teraz też. Tylko pojawiło się szumienie(hucznie). Byle już z tym w ASO reklamować wymianę oleju, ale stwierdzili ze to jest kwestia złej eksploatacji pojazdu przez poprzedniego właściciela, który nie wymieniał oleju. I jest to zużycie eksploatacyjne, które nie podlega reklamacji. Uznali, że prawdopodobnie został wypłukany jakiś osad i pojawiły się jakieś luzy przez co skrzynia zaczęła huczeć. Z tym że nie mają 100% pewność, czy to faktycznie skrzynia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 10:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Podasz info,o które ASO chodzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 11:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wysłałem priv


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 12:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
gonzo94pl napisał(a):
ale stwierdzili ze to jest kwestia złej eksploatacji pojazdu przez poprzedniego właściciela, który nie wymieniał oleju.


No żesz kurde, przecież przez wiele lat ASO jak mantrę powtarzało że nie wymienia się oleju w AT. Wymiana była robiona dopiero jak coś złego się działo że skrzynią. Dopiero od niedawna czytamy że ASO wykonuje wymianę oleju, a nawet sami zaczęli to proponować. Tak wniskuje z postów w ostatnim czasie...

Wniosek 1. Widać że skrzynie wytrzymują okolice 200k przebiegu bez wymiany oleju.
Wniosek 2. Wymiana oleju w dalszym ciagu wiąże się z dużym ryzykiem.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 16:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytat z jednego artykułu:

Po wymianie oleju skrzynia pracuje… gorzej?
To możliwe. Jak informują eksperci, może się zdarzyć, że przekładnia automatyczna po wymianie oleju ATF nie będzie pracowała tak dobrze, jak przed wymianą… .
Może to wynikać z zaniedbań, jakie do tej pory występowały w samochodzie w zakresie wymiany oleju. Powoduje to gromadzenie się zanieczyszczeń i adaptację sterownika skrzyni do takich niekorzystnych warunków. Dlatego też niech nie zaskoczą was opinie niektórych mechaników, że w starym automacie lepiej oleju nie ruszać. W jakimś kontekście jest to słuszne stwierdzenie.
Niestety, wymiana oleju ATF na olej dobrej jakości sprawia, że zanieczyszczenia się wymywają i zaczynają krążyć po przekładni, przez co działa ona niewłaściwie. Dlatego też zaleca się ponowną wymianę oleju, niedługo po pierwszej. Zaś w przypadku wymian statycznych — nawet 2-3 wymiany w krótkim czasie.
Zdarza się też, że konieczna będzie tzw. adaptacja sterownika, by "nauczyć go" na nowo współpracy ze świeżym, dobrej jakości olejem i "oczyszczoną" skrzynią biegów.”

A propos powyższego - jestem aktualnie po trzeciej wymianie statycznej w odstępie 1000 km jedna od drugiej. Została mi jeszcze jedna, ostatnia. Z każdą wymianą olej zyskuje coraz większą klarowność, zwłaszcza jego konsystencja.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 18:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Tylko, że u mnie mechatronika działa bardzo dobrze...
A jakiś mechanizm przenosząc napęd uległ uszkodzeniu. Chyba, że to zbieg okoliczności. Dlatego moje pytanie, czy ktoś spotkał się z huczeniem i co może huczeć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 19:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Dużo może huczeć, z akcji serwisowych (z biuletynów właściwie bo nie było to w ramach akcji) - jakieś łożysko w obudowie skrzyni była seria ale o ile pamiętam od 2015 i chyba tylko benzyny - w zależności od obrotów nasila się , jęk z okolic skrzyni.
Podobnie był biuletyn na łożyska w piastach, to ostatnie nie jest drogie, możesz wymienić żeby wykluczyć, choć ten związek czasowy jest dziwny fakt.

Pewnie bez rozebrania jak to nie to czy osłuchiwanie nie pomoże się nie obejdzie.

A ASO nie _zalecają_ nagle wymian, nic się nie zmieniło w wytycznych producenta, tylko tyle ludzi nie może uwierzyć że nie są potrzebne, że zwąchali kaskę i czemu nie zarobić jak klienci sami proszą i się dopytują .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2023, 19:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Skoro stawiasz M6 na kobyłkach weź stetoskop i osłuchajcie pod spodem skrzynie przy różnych ustawieniach lewarka. Może to łożysko piasty, koło lewe, prawe. Może to nie skrzynia. Poleżysz pół godziny pod sam. to drogą eliminacji może trafisz jakiś podzespół skąd dochodzi szum, względnie wyeliminujesz niektóre.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 wrz 2023, 09:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.09.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: warmińsko-mazurski
Witam,

Mam problem z trybem manualnym w AT. Nie mogę wrzucić biegów. Co może być przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2023, 12:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2023
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Cześć,
od kilku dni mam mały problem ze skrzynią at. Podczas zmiany biegu z 4/5 oraz 5/4 czuć lekkie szarpnięcie. Jakby skrzynia zamulała ze zmianą biegu. Rzecz dzieje się tylko przy zmianie między tymi dwoma biegami (sprawdzałem na łopatkach). Pozostałe przełożenia są ok. Widziałem we wcześniejszych postach (z 2015r), że ktoś miał podobny problem ale nie doszukałem się podpowiedzi co może być przyczyną. Przypuszczam, że skoro tylko na tych biegach jest problem to może być jakieś uszkodzenie mechaniczne ale może ktoś mnie wyprowadzi z błędu? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 wrz 2023, 21:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2023
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
[quote="1 lipca 2023, o 15:07 maciekelga"]A ja mam pytanie czy ktoś z was zauważył następująca rzecz. 5 lub 6 bieg, obroty w okolicach 1700-1800 i mocniejsze wciśnięcie gazu ale nie takie aby spowodować redukcję, lub tryb manualny aby "zablokować " bieg. W momencie kiedy auto przyspiesza coś wpada w drgania lub wydaje dźwięk podobny do tego kiedy w manualu próbujemy przyspieszyć z za niskiego biegu. Spotkaliście się z podobnym objawem? Drgań nie czuć, skrzynia chodzi mega płynnie, przy dynamicznej jeździe nic nie rezonuje.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu
Mam coś chyba podobnego, dźwięk ten trwa około sekundy, raz jakby pod nogami , a czasem jakby z tyłu, ciężko to zlokalizować, może poradziłeś sobie z tym?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 19:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Niestety, dźwięk występuje już od kilku tysięcy kilometrów i wydaje mi się że to nie jest temat skrzyni. Ta działa płynnie, nie szarpie, zero zastrzeżeń.
U mnie efekt występuje przy 70km/h, muszę obejrzeć przeguby wewnętrzne.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2023, 07:38 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Witam,
zauważyłem, że moja AT pracuje z lekkimi szarpnięciami, daje się to zauważyć podczas wolnej jazdy, delikatnie traktując pedał gazu oraz gdy hamuję i skrzynka redukuje biegi przy prędkości ok. 40km/h. Chciałem zresetować sterownik odłączając klemę na 10-15min. i nic to nie dało. Próbowałem też przeprowadzić adaptację tak jak to było pokazane na filmiku gdzieś tu na forum, niestety pomimo wszelkich prób nie udaje mi się. Oglądałem też inne filmiki na YT, gdzie sposób adaptacji jest taki sam i też mi nie wychodzi...
Pomożecie? bo zaczyna mnie to już irytować, szczególnie jak wsiądzie mój teściu i co chwilę pieprzy: "ale Ci szarpie ta skrzynia"...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.