Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 19:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 17:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Tak, ten link wyświetli filmik dotyczący procedury adaptacyjnej skrzyni 6AT. Robi sie ją np. po wymianie oleju.
Narracja chyba w pełni zrozumiała, bo w języku ukraińskim. Jest tez transkrypcja dla ulatwienia. W razie problemów językowych wystarczy zagadnąć kogokolwiek w wieku produkcyjnym na przystanku autobusowym.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 17:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook robiłeś adaptacje wg tej procedury po wymianie?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 lis 2022, 17:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie, ja mam 6EAT ( zygzak) w GJ. Adaptacja robiła się sama po odłączeniu akumulatora na 10min.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 lis 2022, 17:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak się jeszcze zastanawiam czy ta procedura to to samo co reset modułu z poziomu Forscana.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2022, 18:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Zdecydowanie to nie reset modułu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 sty 2023, 13:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Witam

Mam taki problem przed zakupem. Auta nie mam opcji sprawdzic samemu, ale w Norwegii tak sie kupuje.
Kupilem juz wiele aut na odleglosc. Niemniej sprzedajacy opisuje taki problem:

Gdy podjezdza na parking i wrzuca galke zmiany z D/R na P, to auto wchodzi w tryb parking, ale nie da sie wylaczyc zaplonu az nie dociagnie sie dzwigni w lewo, jakby do konca zlobienia w obudowie skrzyni. Serwis powiedzial ze to jakis elektryczny czujnik nie styka do konca ale nie wymienili tego.

Czy ktos zna ten problem?

Pacjent 2.5 Automat 2013 przebieg 113.000km

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc


Ostatnio edytowano Śr, 11 sty 2023, 13:09 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 sty 2023, 17:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Hej,

Tak jest, dokładnie, to ten czujnik:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... gLonvD_BwE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 sty 2023, 17:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
I w zasadzie można to naprawić bezkosztowo. Godzina i naprawione.
Najczęściej wyciera się gumowy element i wystarczy dokleić kawałek jakiegoś plastiku\gumy.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 sty 2023, 10:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Bardzo wam dziekuje za info i pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 mar 2023, 13:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Witam wszystkich forumowiczów.

Od jakiegoś czasu mam nastepujące problemy z Mazdą 6 (2.2 SkyActive D) - Skrzynia Automatyczna.

1. Czasami wyskakuje check engine - dzieje się to w natepującej sytuacji. Manewr parkingowy cofam i zmiana biegu na D. Przy spokojnym cofaniu nic, ale jak jest szybki manewr typ + przód to pojawia się check.
I teraz tak, żadnych oznak typu utrata mocy itd. serwis odczytuje i nie ma błedu. Tzn. po ponownym odpaleniu jednym lub drugim znika i pojawia się trudno powiedzieć po np. 3 miesiącach przy takim manewrze.
Zawsze pokazywał się wtedy kiedy nie mogłem od razu jechać do serwisu. Jak już umówiłem wizytę to znikał i serwis nic nie widział.

2. Totalna sieczka tzn. dziwny tryb całego auta.
Jade autostrada, bo auto kupione tylko na trasy, nagle ni z gruchy ni z pietruchy błędy a dokładnie:
- zaczyna mrugać i-stop (usterka systemu i-stop
- usterka układu DSC
- usterka układu SCBS
- usterka układu SCBS
- czasami dochodzi do tego usterka układu sterowania silnikiem (bardzo rzadko) - wg mnie to to samo g..wno, które odpowiada za ten check z pozycji nr 1 - ale mogę się mylić

Co to powoduje:
- skrzynia nie widzi na jakim biegu jedzie - po przerzuceniu w manualny tryb kreska - nie można zmienić biegu ani w dół ani w górę
- jak zwalniam to zrzuca bieg strasznie ciężko - na szczęście bez zgrzytów
- nagły spadek mocy nie występuje, ale kick-down nie działa - trochę ospała się robi

Dobra to teraz najlepsze.
Zatrzymuję się. Wyłączam silnik. Włączam silnik.
Błędów brak. Wszystko chodzi jakby nigdy nic

Podłączają pod komputer - błędów brak

Nosz kurczę blade...

Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę bardzo wdzięczny

Dodam tylko że nie dzieje się to za każdym razem i próby wywołania tego z 4 liter nic nie dawały, jak na złość

nalatane mam 166.000. Olej w skrzyni wymieniam co 40 tys max


Ostatnio edytowano Śr, 15 mar 2023, 06:06 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 mar 2023, 20:37 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 02.01.2019
Posty: 43
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Panowie pytanie miał ktoś problem w postaci że skrzynia w AT dziwnie buczy , u mnie ten objaw wygląda tak jak by jakieś łożysko świstało , najgorzej jest tak do 60 km / h i na zimnym silniku .
Drugie pytanie czy problematyczne jest samemu wyjęcie i wymiana skrzyni.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 mar 2023, 06:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
goldberger najlepiej by było sprawdzić błędy w momencie gdy wyskoczą, jak masz możliwość to jeśli wyskoczy błąd zaraz podpinać komputer i zobaczyć co ją boli.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2023, 10:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.02.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Miałem podobny problem z listą wszystkich możliwych błędów w losowych momentach. I po zgaszeniu i odpaleniu wszystko znikało. Okazało się, że problemem była zanieczyszczona klema na akumulatorze. Przez to przy jakiś nierównościach komputer na chwile tracił prąd i połączenie z innymi modułami (stąd te błędy). Proponuje przeczyścić i porządnie dokręcić klemy na akumulatorze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 14:33 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
koledzy mam pytanie do Was, jestem posiadaczem auta od niedawna i nie wiem czy to jest normalne, otóż zmieniając położenie dźwigni zmiany biegów z P na D przechodząc przez N i R występuje zjawisko takiego jakby delikatnego szarpnięcia autem z powrotem tak samo, nigdy wcześniej nie jeździłem automatem, więc nie wiem czy to normalne???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 18:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Miałem podobnie na zimnym oleju. Wymieniłem olej z filtrem i się poprawiło. Jaki masz przebieg w tym aucie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 18:22 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 79
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
75 kkm, a Ty po jakim przebiegu wymieniłeś i jaką metodą dynamicznie czy statycznie? trzeba było potem adaptować skrzynię?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 kwi 2023, 19:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja wymieniałem po 100 tys. km w serwisie, statycznie, pewnie adaptacja była robiona. Od wymiany minęły już 4 lata i dalej jest wszystko ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Witam wszytskich.
Mazd 6 2'0 AT i 213000 przebiegu.
Mam do wymiany prawdopodobnie łożysko mechanizmu różnicowego. Huczy przy jeździe w zakręcie mechnik stwierdził że wg niego to to, bo narazie nie wygląda na łożysko koła.

Pytanje czy ktoś już regenerowanl mechanizm różnicowy.?
Jakie koszty?
Gdzie robić w okolicach Nowego Sącza.?

Dziękuję bardzo za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 09:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zacząłbym od piast jednak jak zmieina się przy skręcaniu, była wadliwa seria w 2.0AT , przebieg nawet bez wadliwej konkretny, tańsze do wymiany niż grzebanie w skrzyni AT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 09:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
26 kwietnia 2023, o 09:42 Andrzejsr napisał(a):
Zacząłbym od piast jednak jak zmieina się przy skręcaniu, była wadliwa seria w 2.0AT , przebieg nawet bez wadliwej konkretny, tańsze do wymiany niż grzebanie w skrzyni AT.


No właśnie zastanowiam się bo jak kręci kole to mówi że słychać na lewym od skrzyni jakby szum jak od łańcucha rowerowego.
A jak jadę przy skrecie to huczenie nie jest ciągle tylko cykliczne... Ale w równych odstępach.
I mam mętlik trochę.
Dzonilem to podzieli mi za regeneracje skrzyni 6 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 14:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Mechanik raczej potrafi rozpoznać uszkodzone lożysko piasty, jak ten nie bardzo spróbuj u innego jeszcze może, zdalnie to się nie da raczej :)
Albo wymień je po prostu ,to nie są drogie rzeczy - jak nie wyeliminuje to dopiero o skrzyni można myśleć.

Co do "regeneracji" skrzyni to nieprecyzyjne pojęcie dość , calej na pewno nie za 6 tys :) , sama skrzynia netto to coś 30 tys, po zniżkach dla pracownika moze 25? (tam jakas obudowa ze zintegrowanym łozyskiem jest ona sama to cos 5 tys (ale to szumi caly czas, niezależnie od skrętów) .
Można jak ktos umie (ja nie ) ściągać z Japonii części , są duze róznice w cenach nawet jak cło przyjdzie zapłacic i trzeba poczekac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 21:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
L100klos na sprawdzenie łożyska koła to spróbuj poniższego testu, który pokazał mi mechanik.
Podnośnik pod auto, tak aby unieść koło do góry. Zakręć koło dość mocno i przyłóż rękę do sprężyny.
Jeśli będziesz czuł na sprężynie drgania to masz odpowiedź, że to łożysko.
Dla porównania możesz sobie sprawdzić też drugie koło.

Jak wymieniałem u siebie, to właśnie znajomy pokazał mi ten myk i dla porównania na obu kołach.
Jedno gładko, a na drugim właśnie czuć było drgania.

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2023, 15:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Witam serdecznie , czy ktoś z wielkopolski najlepiej Poznań lub okolice mógłby polecić jakiś dobry warsztat do wymiany statycznej oleju w skrzyni AT (dynamiczną boje się zrobić <niewiem> ), madzia ma już nakulane 183k km i obstawiam że jeszcze nikt tam nie zaglądał :idea: . Skrzynia jak do tej pory pracuje bez żadnych szarpnięć czy innych niepokojących objawów. Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2023, 15:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dlaczego obawiasz się dynamicznej wymiany?

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2023, 18:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
adrian41 może źle się trochę określiłem, obawiam się że ktoś może coś spartolić przy dynamicznej wymianie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 12:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Macie koledzy sprawdzony warsztat do wymiany oleju statycznie w okolicach Trójmiasta?

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2023, 13:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Reda ASO. Robiłem,pełna kultura choć skromny zakład.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2023, 17:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Smook napisał(a):
Reda ASO. Robiłem,pełna kultura choć skromny zakład.

Dzięki wielkie.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2023, 20:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W czerwcu umówiony jestem na dynamiczną wymianę.
Serwis podpowiada mi tę metodę jako najbardziej efektywną.
Mogę sam zdecydować w zakresie zastosowanych materiałów eksploatacyjnych.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 28 cze 2023, 13:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Cześć,

jakiś czas temu pojawił się filmik w języku ukaińskim dotyczący adaptacji skrzyni np. po wymianie oleju. Poniżej odpowiednik w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=TxU0y1DqTUc&t=108s

Wykonałem w końcu wczoraj tą procedurę i co mogę powiedzieć to skrzynia zdecydowanie płynniej pracuje - wcześniej chodziła płynnie, teraz pracuje bardzo płynnie. U mnie jest zdecydowana poprawa. Jedyna uwaga to, że u mnie procedura zadziałała dopiero przy bardzo mocnym wciśnięciu hamulca.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 474 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.