Teraz jest Śr, 17 kwi 2024, 00:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 07:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2022
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,

Od kilku dni zmagam się z pewnym problemem.
W trakcie jazdy już po nagrzaniu silnika - niewielka prędkość około 40-60 km/h odczuwalne jest lekkie szarpanie i widać ze obroty falują 1100-1300 obr/min. Po dodaniu gazu normalnie zrzuca bieg i przyspiesza - nie odczuwam aby Mazda miała jakoś mniej mocy… przy jeździe z większa prędkością na autostradzie 120-140 - nie zauważyłem aby występowało falowanie i szarpanie.
Podłączyłem „urządzonko” diagnostyczne - prosty interface iCar z oprogramowaniem car Scanner. Pokazało błąd P0303 - misfire cylinder 3. Wczoraj postanowiłem spróbować zamienić cewki 2 z 3 - tak też zrobiłem i dodatkowo skasowałem błąd P0303 - dziś podczas dojazdu do pracy znów występowało poszarpywanie i falowanie obrotów, iCar jednak już błędów nie pokazuje. Dodam że świece zmienione w marcu tego roku na oryginalne Mazda OEM.
Dodatkowo w dniu dzisiejszym podjechałem do diagnosty, który miał już bardziej zaawansowane urządzenie do diagnostyki i również nic nie wskazywało błędów - jednakże podczas podglądu parametrów pracy silnika wystąpiło pojedyncze wypadanie zapłonu ale już cylinder 2 oraz 3 - nie spowodowało to jednak zapisu żadnego błędu. Diagnosta nie specjalizuje się w pojazdach marki Mazda i nie chciał podjąć się szukania przyczyny.
Ktoś ma może jakieś pomysły co dalej? Wtryski? Przepustnica?
Znacie może jakiegoś mechanika/diagnostę od typowo Mazd? Jestem z okolicy Warszawy - konkretniej Błonie.
Będę wdzięczny za pomoc

-- Dodano: 24 lipca 2023, o 07:52 --

Przełożenie cewek nic nie zmieniło. Obecnie szarpanie już jest bardzo częste i nie występuje jedynie przy przyspieszaniu. Do tego pojawił się w końcu „check”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 lip 2023, 11:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja sprawdziłbym te świece mimo wszystko. Może są wadliwe, źle dokręcone lub podróbki. Jeśli są to oryginały ale nie z ASO to na rynku można nabyć świece podrobione. Pisali o tym na amerykańskim forum Mazda.
Do tego czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie punktów masy w komorze silnika.
Jeśli dalej będą problemy to sprawdziłbym ciśnienie paliwa jakie daje pompa. Pomiar przy listwie przed wtryskiwaczami.

Aha i może najważniejsze - szczelność na połączeniu głowica kolektor.
Uszczelki kolektora ssącego mogą już puszczać lewe powietrze. Charakterystyczny objaw to poszarpywanie przy przyśpieszaniu oraz nierówne obroty biegu jałowego.
Ja sprawdzam metodą na Plaka ale każdy robi to na własną odpowiedzialność bo jak wiadomo jest to spray łatwopalny. Lewe powietrze najłatwiej sprawdzić właśnie Plakiem od razu po odpaleniu gdy kolektor zimny i uszczelki twarde.

Do sprawdzenia wszystkie węże podciśnienia itd. Tu także może być lewizna.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2023, 11:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pn, 24 lip 2023, 07:52 Bakly napisał(a):
Witam,

Od kilku dni zmagam się z pewnym problemem.
W trakcie jazdy już po nagrzaniu silnika - niewielka prędkość około 40-60 km/h odczuwalne jest lekkie szarpanie i widać ze obroty falują 1100-1300 obr/min. Po dodaniu gazu normalnie zrzuca bieg i przyspiesza - nie odczuwam aby Mazda miała jakoś mniej mocy… przy jeździe z większa prędkością na autostradzie 120-140 - nie zauważyłem aby występowało falowanie i szarpanie.
Podłączyłem „urządzonko” diagnostyczne - prosty interface iCar z oprogramowaniem car Scanner. Pokazało błąd P0303 - misfire cylinder 3. Wczoraj postanowiłem spróbować zamienić cewki 2 z 3 - tak też zrobiłem i dodatkowo skasowałem błąd P0303 - dziś podczas dojazdu do pracy znów występowało poszarpywanie i falowanie obrotów, iCar jednak już błędów nie pokazuje. Dodam że świece zmienione w marcu tego roku na oryginalne Mazda OEM.


te silniki lubia zbierac nagar. także czyszczenie przepustnicy i reszty
Dodatkowo w dniu dzisiejszym podjechałem do diagnosty, który miał już bardziej zaawansowane urządzenie do diagnostyki i również nic nie wskazywało błędów - jednakże podczas podglądu parametrów pracy silnika wystąpiło pojedyncze wypadanie zapłonu ale już cylinder 2 oraz 3 - nie spowodowało to jednak zapisu żadnego błędu. Diagnosta nie specjalizuje się w pojazdach marki Mazda i nie chciał podjąć się szukania przyczyny.
Ktoś ma może jakieś pomysły co dalej? Wtryski? Przepustnica?
Znacie może jakiegoś mechanika/diagnostę od typowo Mazd? Jestem z okolicy Warszawy - konkretniej Błonie.
Będę wdzięczny za pomoc

-- Dodano: 24 lipca 2023, o 07:52 --

Przełożenie cewek nic nie zmieniło. Obecnie szarpanie już jest bardzo częste i nie występuje jedynie przy przyspieszaniu. Do tego pojawił się w końcu „check”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2023, 13:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.10.2022
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,

Samochód stał i czekał na powrót mechanika - obecnie już naprawiony, lub w trakcie obserwacji ;)

Co się okazało? Wszystkie świece do wywalenia… najprawdopodobniej podróbki, wykluczam możliwość nie wymienienia przy poprzedniej wizycie ponieważ oglądałem wyjęte dla porównania z nowymi.
Muszę odszukać sklep w internecie z którego zamawiałem świece…
Profilaktycznie oczywiście przepustnica była wyczyszczona ale wyglądała dobrze.
Załączam zdjęcie świec - wytrzymały około 7tys km.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2023, 18:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Wydaje mi się że to były podróbki, bo symbol "ILKAR7L11" to kodyfikacja firmy NGK i według mnie połączenie na świecy oznaczenia "Mazda" oraz "ILKAR..." sugeruje podróbkę.
Oznaczenie "Mazda" powinno występować z kodyfikacją "PES...".
Aczkolwiek mogę się mylić ...

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2023, 08:54 
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Daj znać gdzie kupowałeś świece. jestem na etapie kupna i nie chciałbym się naciąć.

przegladajac Twoje zdjęcia świec - nasuneło mi sie to co kolega @mirpo powiedział. ILKAR7L11 to NGK.... mazda powinna miec swoje na świecach.

Ja albo kupię NGK ILKAR7L11 albo DENSO IXEH22TT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2023, 13:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Weźcie pod uwagę, że świeca wspólpracuje z cewką jako czujnik spalania stukowego i kombinowanie z zamiennikami nie wychodzi ani tanio ani na dobre technologii SkyActive. OEM jest drogi ale raz na 100tys można te 2stówki wiecej zapłacić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2023, 17:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dodałem kilka ciekawych linków w temacie dotyczącym świec.
viewtopic.php?f=65&t=7077&start=90

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2024, 19:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.04.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: lubelski
Witam,

Od kilkunastu dni zmagam się z pewnym problemem.jeżdżę od mechanika do mechanika
W trakcie jazdy już po nagrzaniu silnika - niewielka prędkość około 30-40 km/h odczuwalne jest lekkie szarpanie i widać ze obroty falują 1100-1300 obr/min. Po dodaniu gazu normalnie zrzuca bieg i przyspiesza - nie odczuwam aby Mazda miała jakoś mniej mocy… przy jeździe z większa prędkością na autostradzie 120-140 - nie zauważyłem aby występowało falowanie i szarpanie.Dodam że samochód na postoju też ma ten sam problem.Pozdrawiam i dziękuję za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.