Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2023, 19:54 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzień dobry,

Czy ktoś doświadczył u swojej Madzi spadku mocy, i musiał męczyć się z ospałymi reakcjami na pedał gazu? Dodatkowo podczas postoju na światłach zaobserwowałem falujące ruchy obrotomierza, i było czuć drżenie silnika, co wcześniej w ogóle nic takiego nie występowało.

Pojechałem do serwisu po diagnozę. Mechanik testujący samochód niczego nie znalazł, i według niego samochód nie miał problemu z przyśpieszaniem (wolne żarty). Zleciłem wymianę oleju silnikowego z płukanką (na oryginalną mazdowską) i przeczyszczenie wtryskiwaczy benzynowych. Po tych zabiegach samochód odżył i zaczął normalnie zbierać się.
Do tej pory zamawiałem olej amsoil w20 z czarnepaliwo. Skrupulatnie podchodziłem do jego wymiany co 10k kilometrów. Zostało mi 5k do kolejnej wymiany, ale niestety złamałem się, bo straciłem przyjemność z jazdy samochodem. Nie tankuję w dziwnych miejscach, zawsze wybieram często uczęszczane stacje (bp, circle).

Jak sądzicie, czy te objawy jakie miała Madzia, były spowodowane np. brudnym paliwem ze stacji?

-- Dodano: 14 kwietnia 2023, o 19:54 --

Podbijam, bo problem się powtarza i nadal pozostaje nierozwiązany. ASO sprawdziło, że silnik spełnia normy i nic więcej zaproponować nie może. Został użyty środek czyszczący bak paliwa, ale nie odczuwam poprawy dynamiki. Jakieś pomysły?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 10:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
14 kwietnia 2023, o 19:54 Adaware napisał(a):
Jak sądzicie, czy te objawy jakie miała Madzia, były spowodowane np. brudnym paliwem ze stacji?

Warto ;
- podać przebieg auta,
- jaką benzynę używasz ; 98 czy 95 oktan?
- czy jeździsz tylko wokół '' komina? "
- przestudiować temat; viewtopic.php?f=65&t=9587&start=30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 10:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Te objawy nijak do oleju nie pasują czy orlen czy amsoil nic takiego nie powinien spowodować - że odczuwalne jest szarpanie i spadek mocy (musi być spory gdy odczuwalny) czy co 5 czy 15 tys zmieniany bez szans żeby coś takiego spowodował. Zresztą sam piszesz że problem się powtarza mimo czarów z olejami i płukankami.

Benzynę z wodą kiedyś miałem, spuszczenie z baku i wlanie świeżej , to była benzyna z nieszczelnego _mojego_ kanistra. O problemach z benzyny ze stacji to się słyszy, ale chyba to opowieści sprzed 50ciu lat.

Coś jest z samochodem jak jest jak piszesz szarpanie i brak mocy. W ASO łatwo przedcież sprawdzić - drugim takim samym 0-100 zrobić itp. już o błędach nie mówiąc.
Nie masz innego serwisu w okolicy ?


Ostatnio edytowano Śr, 26 kwi 2023, 10:53 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Cytowanie zbyt długiego fragmentu wypowiedzi (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2023, 17:17 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cześć @Andrzejsr @Andrzej2010
Samochód ma mały przebieg, nastukane 26tys. km. Zazwyczaj jeżdżę do Shella i tankuję 95. Staram się nie eksploatować Madzi na krótkich odcinkach i minimum przejechać te 40km.
W czasie użytkowania Madzi, zauważyłem 2 rzeczy, podczas odkręcania korka od wlewu paliwa zawsze słyszę krótkie charakterystyczne syczenie, a druga to mam wrażenie, że im mniej paliwa pozostaje w baku, tym samochód nabiera większej mocy i normalnie przyśpieszać.
Rozmawiałem na ten temat z kolegą, który stwierdził, że to może być zapowietrzający się zbiornik paliwa, ponieważ pompa nie jest w stanie wówczas pobierać wystarczającej ilości paliwa do silnika. Zapowietrzenie pompy paliwa lub wlewu paliwa może prowadzić do spadku mocy silnika i nieprawidłowego działania, co m.in. zauważyłem na postoju na światłach - falujące ruchy obrotomierza i niespokojna praca silnika.

Postaram się poruszyć ten temat na najbliższej wizycie w serwisie, ale temat krótkiego syczenia po odkręcenia korka raczej odpuszczę, bo wyczytałem z innego źródła, że jest to normalne zjawisko.
Kod:
Jest to dźwięk, który powstaje podczas wyrównywania ciśnienia wewnątrz zbiornika paliwa i otoczenia. Kiedy korek jest odkręcony, powietrze z otoczenia zaczyna wypełniać przestrzeń w zbiorniku, a paliwo zaczyna opadać w kierunku dna zbiornika. W trakcie tego procesu może powstać syczący dźwięk. Nie ma powodu do niepokoju o to syczenie, ponieważ jest to normalna reakcja układu paliwowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2023, 18:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
W czasie użytkowania Madzi, zauważyłem 2 rzeczy, podczas odkręcania korka od wlewu paliwa zawsze słyszę krótkie charakterystyczne syczenie, a druga to mam wrażenie, że im mniej paliwa pozostaje w baku, tym samochód nabiera większej mocy i normalnie przyśpieszać.

Moim zdaniem obie rzeczy są jak najbardziej normalnym objawem.
Podciśnienie, które wraz z ubywaniem paliwa w baku, jest coraz większe, powoduje coraz większe syczenie. Odkąd jeżdżę taki efekt zawsze towarzyszył mi przy tankowaniu. To „zdrowy” objaw samochodu po wypiciu dużej il. paliwa.
Wrażenie, że im więcej zużywamy paliwa, tym samochód nabiera „większej” mocy, też jest naturalnym objawem (zauważalnym zwłaszcza w silniku 2,5 l), z prostej przyczyny, iż zwiększa się wskaźnik mocy na kg masy samochodu. Na pewno zauważyłeś, że jadąc z „pustym” bakiem (najlepiej samemu) samochód łatwiej wchodzi na obroty (przyspiesza) przy utrzymywaniu stałego zużycia paliwa (zwłaszcza w przedziale 50-100 km). Ja to odczuwam na co dzień.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2023, 21:24 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@dropt07 Wyczytałem z tego wątku https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=9587&start=30, że stosujesz dodatek do paliwa który m.in. zapobiega powstawaniu nagaru. Czy pochwalisz się czego używasz? :)
Podpytam też w serwisie o wgranie aktualnego softu do silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2023, 22:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dodatki do paliwa:
Archoil AR6900-P MAX 500ml - przy tankowaniu każdorazowym,
Archoil AR6400-P MAX 400ml - raz na rok

Dodatek do oleju:
Archoil AR9200 V2 Nano Mo-WS2 Ester Complex 200ml bezpośrednio po jego wymianie.
O właściwościach i sposobie dozowania poczytaj na str. czarnepaliwo.pl

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2023, 11:12 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@dropt07 Przy jakiej ilości paliwa w baku najlepiej zaaplikować Archoil AR6400-P MAX? Rozumiem, że wlewa się jednorazowo całą zawartość dodatku (400ml)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2023, 11:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Trochę / sporo / niekończącej się zabawy z tymi dodatkami a na istotę nie wpływają przecież? Nie lepiej oil catch can zainstalować i raz na zawsze problem z głowy- żadnego oleju w dolocie, ani dobrego, ani złego . Paliwo w silnikach skyactive nie obmywa przecież zaworów?

https://www.jamesbaroneracing.com/there ... cv-system/

Kurcze, w świeżych silnikach taki nagar i tyle oleju w dolocie. Nie wiem czy się zasugerowałem, ale torche jednego dnia starą 150tys przebiegu i "nową" niecałe 50 tys przebiegu obie 2.0 6tkami pojeździłem naprzemiennie i kurcze ta stara coś mniej zrywna faktycznie, zimą jakoś tego nie czulem , może delikatniej jeździłem nie wiem. Będę ten catach can w nowej montował na bank.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2023, 13:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 maja 2023, o 11:12 Adaware napisał(a):
@dropt07 Przy jakiej ilości paliwa w baku najlepiej zaaplikować Archoil AR6400-P MAX? Rozumiem, że wlewa się jednorazowo całą zawartość dodatku (400ml)?

Z charakterystyki produktu wynika, że butelka AR6400-P MAX 400ml wystarcza na 40 do 80 litrów benzyny. Osobiście przed zatankowaniem „pustego” baku najpierw wlewam uprzednio dobrze wstrząśniętą całą zawartość butelki, następnie wlewam te standardowe 55-58 l benzyny. Efekt tym lepszy im lepiej preparat wymiesza się w paliwie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 12:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
3 maja 2023, o 17:17 Adaware napisał(a):
Zazwyczaj jeżdżę do Shella i tankuję 95. Staram się nie eksploatować Madzi na krótkich odcinkach i minimum przejechać te 40km.

Warto co jakiś czas zatankować Pb98 oraz dać po garach;
- czyli jechać bezpiecznie ale z wysokimi obrotami silnika > 5000 obr/min,
Pokaż jak wyglądają u Ciebie sebringi;
viewtopic.php?f=65&t=9587&start=30,
W większości zaobserwowanych Mazd ;
- są one czarne i zaolejone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2023, 21:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 maja 2023, o 13:23 dropt07 napisał(a):
Osobiście przed zatankowaniem „pustego” baku najpierw wlewam uprzednio dobrze wstrząśniętą całą zawartość butelki, następnie wlewam te standardowe 55-58 l benzyny.
11 maja 2023, o 12:15 Andrzej2010 napisał(a):
Warto co jakiś czas zatankować Pb98

A co da zatankowanie 98? Silnik jest przystosowany do 95.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 06:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 maja 2023, o 11:52 Andrzejsr napisał(a):
Będę ten catach can w nowej montował na bank.

Należy ewentualnie u siebie udrożnić odmę olejową którą masz w aucie ,
jeżeli do tej pory nie stosowałeś się do zaleceń

-- Dodano: 12 maja 2023, o 06:55 --

11 maja 2023, o 21:33 Luke napisał(a):
A co da zatankowanie 98? Silnik jest przystosowany do 95.

Silnik w Mazdie jest o wysokim stopniu sprężania ok;14 ,
- więc zalecane jest paliwo o większej L.O
Jeżeli ;
- stosujesz Pb98,
- markowy olej,
- nie jeździsz w większości koło komina,
- od czasu do czasu dajesz po garach,
- nie uprawiać przesadnej eko- jazdy zakres > 1800 ~2200 obr/min,
- nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu,
- wgrasz aktualny soft sterownika,
to wszystko powinno być w porządku
Dodatkowo możesz stosować dodatki jak kolega dropt07


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 08:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Silniki SkyActive wyprodukowano już w kilku milionach egzemplarzy, jeżdżą na całym świecie, połowa w miejscach gdzie dostępność benzyny 98 jest wątpliwa, jeździ się wokół komina a po garach dać można co najwyżej na konsoli Play Station.
Mazda dla hobbystów ma diesle, do jeżdżenia są benzyny- tak było, jest i będzie.
Ciekawe, czy na forum elektryków też przeczytamy rozważania o wyższości prądu stałego nad zmiennym w kontekście ilości much rozbitych na przedniej szybie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 08:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 maja 2023, o 08:05 Smook napisał(a):
Mazda dla hobbystów ma diesle, do jeżdżenia są benzyny- tak było, jest i będzie.

Kolego Smook
-pokaż zdjęcie ze stanem swoich sebringów !!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 08:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Poszukaj na tym forum, są od dawna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 08:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Andrzej2010, ja używam Mazdy dokładnie przeciwnie niż napisałeś :) Jeżdżę przeważnie na krótkich dystansach, tankuję wyłącznie 95, nie dolewam żadnych dodatków, stosuję ecodriving... :) Oczywiście czasami depnę i oczywiście jakaś trasa, ale też z prędkościami 140-150 max. I jakoś silnik działa i nie chce się zepsuć :)
Uważam, że samochód ma działać tak jak został zaprojektowany, bez dodatkowych zabiegów, chemii itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 09:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 maja 2023, o 08:56 Luke napisał(a):
Uważam, że samochód ma działać tak jak został zaprojektowany, bez dodatkowych zabiegów, chemii itp.

Jedni dbają o auto aż do przesady,
Drudzy -jeżdżą aż się coś zepsuje,
Inni - po 3 latach od nowości auta, wymieniają na nowszy model


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 10:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
12 maja 2023, o 09:10 Andrzej2010 napisał(a):
Drudzy -jeżdżą aż się coś zepsuje,

I tak już 15 lat z 6GH ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 11:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Czyli najliczniejsza grupa mainstreamowców używa pojazdu tak jak instrukcja mówi i najbardziej sobie chwali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 12:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 maja 2023, o 11:17 Smook napisał(a):
Czyli najliczniejsza grupa mainstreamowców używa pojazdu tak jak instrukcja mówi

Trochę inaczej to wygląda jak chcesz kupić auto używane;
- tapicerka, podsufitka - wyprane,
- stan końcówki rur wydechowych - to czarna maż,
- właściciel auta w większości, nie ma pojęcia na jakim oleju jeździ;
- takim jaki wlał mechanik - większość odpowiedzi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 20:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Benzynowe silniki Mazdy mają jedną dużą zaletę, nie powodują że staniesz się więźniem samochodu
Robisz co chcesz i jak chcesz, a on działa i działa i działa... Strasznie nudne to auto, bo nawet nie ma powodu żeby jakoś długo siedzieć na forum

Co do trzymania obrotów według Twoich zaleceń powyżej 1800, z automatem niewykonalne.... Trzeba by ciągle na trybie manualnym jeździć.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 maja 2023, 21:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Andrzej2010,
- producent (m.in. na Polskę) w instrukcji zaleca stosowanie benzyny 95 i wyższej, byleby była w normie E10, nie słyszałem też aby serwis do silników zalecał Pb 98, nie słyszałem też aby benzyniak skyactive-G miał jakikolwiek problem wynikający ze stosowania Pb95. (Spotkałem się w innym poj. kiedy to serwisy zalecały stosowanie 98),
- zakres obrotów 1800 - 2200, to zakres prędkości, przynajmniej w 2,5 l, autostradowych, a większość naszej jazdy przypada na trasach wokół komina. W trasę przeciętny użytkownik nie wykorzystujący poj. do celów służbowych udaje się 2-5/rok. O ile w poj. MT można utrzymywać te 4000/przy 100km/h jadąc na 4 o tyle w poj. AT odpowiednio byłaby to jazda w trybie sport. A wtedy spalanie nie mniejsze jak 17 l. Tak mi wychodziło z testów. Na głowę nie upadłem. Uważam, że silniki skayactive-G zostały świetnie zaprojektowane pod względem właściwego doboru obr. i przełożeń i nawet w MT nie jest wskazane trzymanie stosunkowo wysokich obrotów aby przeciwdziałać nagarom, w konsekwencji niekontrolowanym spadkom mocy. Wskazują na to obr. na poszczególnych biegach w skrzyniach AT, gdzie przez większość drogi podróżujemy poniżej 2000 obr/min. Owszem, w moim przypadku, obr. w granicach 3000 uzyskuję przy każdorazowym ruszaniu, ale gdy osiągnę docelową prędkość, spadają zaraz grubo poniżej 2000, oczywiście jeżdżąc wokół komina. W trasie 2500 i wszystko. Można i więcej ale przy polskich ograniczeniach.
- maź na sebringach, musiałbym jeździć cały czas w trybie sport, może w tedy miałbym okazję coś takiego zobaczyć. Dla mnie to temat co najmniej odległy.
- efekt jest taki, że jeżdżąc wokół komina (poza W-wą) trzymając 60 -100 km/h trzymam spalanie na poziomie 5-5,5 l. I w najmniejszym stopniu nie myślę o eco jeździe. Dla mnie eco zaczyna się poniżej 5 l, bo wtedy zaczynam kontrolować spalanie. W W-szawie poza godzinami szczytu ok. 7-7,5 l (np. Bemowo - Otwock) bez obwodnicy. Po obwodnicy 6-6,5l.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 maja 2023, 08:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Warto popatrzeć na wydechy innych Mazd, nie tylko swojej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2023, 15:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Patrzę i co widzę? Rocznik 2013 i wydech perfekcyjny Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2023, 16:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Andrzej2010 napisał(a):
...
Silnik w Mazdie jest o wysokim stopniu sprężania ok;14 ,
- więc zalecane jest paliwo o większej L.O
Jeżeli ;
- stosujesz Pb98,
- markowy olej,
- nie jeździsz w większości koło komina,
- od czasu do czasu dajesz po garach,
- nie uprawiać przesadnej eko- jazdy zakres > 1800 ~2200 obr/min,
- nie kręcić wysoko zaraz po rozruchu,
- wgrasz aktualny soft sterownika,
to wszystko powinno być w porządku
Dodatkowo możesz stosować dodatki jak kolega dropt07


Bez żartow, to nie Alfa Romeo specjalnej troski tylko Mazda. Lać paliwo zgodnie z instrukcją, olej wg lepkości zgodnie z instrukcją i tyle. Jakieś obrzędy itp to dla lepszego samopoczucia właściciela, owszem, czemu nie, ale autu obojętne. Jak już to ten oil catch can można założyć pewnie (sam się waham bo trochę z tym grzebania jest).
W Skyactive właśnie w tym sęk, że opanowali takie sprężanie bez detonacji na 95tce. Ja tam doceniam konstruktorów z Mazdy i wykorzystuję ich wysiłek lejąc 95 jak kazali .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2023, 20:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
14 maja 2023, o 15:39 Smook napisał(a):
Rocznik 2013 i wydech perfekcyjny

Bardzo ładnie;
-jaki przebieg?
- jaki olej używasz?

-- Dodano: 14 maja 2023, o 20:03 --

14 maja 2023, o 16:02 Andrzejsr napisał(a):
Lać paliwo zgodnie z instrukcją, olej wg lepkości zgodnie z instrukcją i tyle. Jakieś obrzędy itp to dla lepszego samopoczucia właściciela, owszem, czemu nie, ale autu obojętne.

Również dla pełnej informacji warto podać przebieg i rodzaj oleju i jego lepkość


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2023, 09:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Przebieg od wymiany do wymiany, parametry oleju jaki należy stosować podaje właśnie instrukcja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2023, 00:00 
Świeżak
Offline
Od: 16.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Drodzy forumowicze!
Udało mi się przeprowadzić testy. Podjechałem pod stację benzynową Shell i przed zatankowaniem wlałem do prawie pustego baku dodatek Archoil AR6400-P MAX. Później napełniłem moją Madzię droższą benzyną bezołowiową, a mianowicie V-Power 95.
Przejechałem nią 80km i:
na plus - reakcja na gaz i przyśpieszenie poprawiło się o jakieś 35-45% (kij wie czy dzięki dodatkowi, czy benzynie)
na minus - praca silnika wciąż jest niespokojna, szczególnie zauważalne w czasie postoju na światłach. Szarpie i drży, w trakcie przyśpieszania mam wrażenie jakby się trochę dławił.
Wrzucę jeszcze stan końcówek rur wydechowych, ponieważ @Andrzej2010 prosił o to:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiem, że słabe oświetlenie, ale dzisiaj były fatalne warunki do fotografowania Madzi...

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2023, 07:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 59
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
16 maja 2023, o 00:00 Adaware napisał(a):
praca silnika wciąż jest niespokojna, szczególnie zauważalne w czasie postoju na światłach. Szarpie i drży, w trakcie przyśpieszania mam wrażenie jakby się trochę dławił.

Wyskocz na trasę;
-daj po garach,
16 maja 2023, o 00:00 Adaware napisał(a):
Wrzucę jeszcze stan końcówek rur wydechowych, ponieważ @Andrzej2010 prosił o to:

Dzięki, bardzo ładne;
- 26000 km przebiegu,
- olej amsil 0W20
Żyć nie umierać


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.