Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL problemy z dieslem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Strona 136 z 201

Autor:  karol6 [ Cz, 16 sty 2020, 14:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

https://www.youtube.com/watch?v=IeIDvEE2Wnk

Autor:  Tomasz30 [ Cz, 16 sty 2020, 19:49 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

To widzialem ale jak to wyglada w mazdzie gdzie zaslepic A gdzie powietrze dac

Autor:  Millerek [ Cz, 16 sty 2020, 19:51 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Lepiej wygląda to plakiem, na wolnych obrotach biegu jałowego psiknij z góry tu i tam i sprawdź czy obroty nie zwiększają się.

Autor:  bjorm [ Wt, 21 sty 2020, 13:49 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Witam,

Specjalenie założyłem tutaj konto bo szukając tematów o tym silniku nic nie znalazłem o moim przypakdu. A wydaje mi sie, że jest ciekawy.
Pacjent: 2.2 Skyactive 2014, VIN niby juz po problematycznych wałkach, AT, przebieg 174kkm, serwisowana co 20kkm do 160kkm w serwisie Mazdy.

Auto bardzo głośno odpala. Starałem się nagrać filmik z dzwiękiem ale to tego nie oddaje. Głośno odpala oznacza, że słychac jakby coś zrywała, szarpała przy rozruchu. To jest takie szarpnięcie i od razu wchodzi na 1800rpm i po 10 sek spada do 800rpm. Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?

https://www.youtube.com/watch?v=Ffi8Z7r ... dex=2&t=0s

O dziwo, takie szarpnięcie występuje TYLKO kiedy auto stoi parę godzin w garażu podziemnym (cały czas między 15 a 18C).
Takie szarpnięcie nie występuje kiedy auto stoi przez noc np pod domem. Tempy zewnętrze rzadko spadają poniżej 0, zazwyczaj miedzy 5 a 15C.
Raz zostawiłem ją na tydzień pod chmurką i rozruch również był bez szarpnięcia. Szarpnięcie znika równiez jeśli po 1 rozruchu uruchomimy je ponownie.
Zalalem ją Ravenolem 0W30 jakieś 300km temu, polecanym przez czarnepaliwo, zero zmian.

Nie wiem co to jest i tak jeżdzę od jej zakupu parę msc temu, jakieś 1500km temu. Auto jeździ normalnie, przyśpiesza dobrze, trzyma normalne obroty adekwatne do kmh.

Ktoś ma jakiś pomysł? Z góry dziękuję za pomoc oraz za ewentualne poprawę nazwy tematu.

Autor:  popielasty [ Wt, 21 sty 2020, 14:47 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

21 stycznia 2020, o 13:49 bjorm napisał(a):
Nie wiem w ogóle czy rozruch ze skokiem na 1800 jest normą w tym silniku?


Tak, to jest normalne, tzw "fast idle".

Szarpnięcie faktycznie mocne, to nie jest normalne...

Autor:  bjorm [ Wt, 21 sty 2020, 15:33 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Musi to byc cos czulego na temperature, tylko nie wiem co. Ktora czesc silnika moze byc czula na roznice 10C...

OK, juz wiem kiedy rusza z wysokich obrotow, kiedy temp zewnetrzna jest powyzej 15C, czyli zawsze kiedy stoi w garazu podziemnym.
Ale pewnie zeby ktos mi powiedzial co tak szarpie to juz pewnie nawet Mazda mi nie odpowie... albo zaleca wymiane silnika... pogwarancyjną :)

http://mazdacx5forums.co.uk/index.php?P ... opic=51.15

Autor:  popielasty [ Wt, 21 sty 2020, 15:40 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

bjorm warunki do "fast idle" były w tym wątku kilka razy podawane właśnie - nie za ciepło, nie za zimno. Musiałbyś poszukać. Szarpnięcie jest dziwne. Spróbuję u siebie nagrać i porównać.

Autor:  poxtazo [ Wt, 21 sty 2020, 15:44 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Autor:  bjorm [ Wt, 21 sty 2020, 17:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

poxtazo napisał(a):
Poduszki pod silnikiem i skrzynia do kontroli.

Skrzynia? A jak mam ja skontrolowac skoro normalnie chodzi na co dzien?

Autor:  Lucasbadboy [ Wt, 21 sty 2020, 18:20 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

No nie ty, jakiś mechanik ;). A poduszki pod silnikiem łatwe do zdiagnozowania, pewnie są gumowo-olejowe jak w gh. Wystarczy popatrzeć czy nie cieknie olej :).

Autor:  bjorm [ Wt, 21 sty 2020, 18:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

OK, dzieki za porady, sprobuje ogarnac te poduszki :)

Autor:  adamkos82 [ Śr, 22 sty 2020, 16:26 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Witam. Wiec sie stalo. Padlo turbo. I teraz pytanie. Czy turbo z wersji poliftowej jest takie same jak przed liftingem.

Autor:  Tomasz30 [ Śr, 22 sty 2020, 23:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jakie oznaki że padło turbo?

Autor:  adamkos82 [ Cz, 23 sty 2020, 01:21 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Slychac taki jakby metaliczny swist w momencie przyspieszania, po zdjeciu rury od strony dolotu widać rysy na obudowie. No i luz na wałku bardzo wyczuwalny.
Przebieg 133000km. Chyba będę ściągał pokrywę zaworów żeby ocenić stan wałka wydechowego.

Autor:  popielasty [ Cz, 23 sty 2020, 04:43 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

adamkos82 u mnie też jest ten świst. Muszę zajrzeć, ale już od dawna przewiduję co tam zastanę ;)

Z tego co kojarzę, to do 2018 turbo jest takie samo, nie ważne czy przed lift czy nie - zmieniło się w 3 lifcie, chyba małe ma zmienną geometrię (te silniki, które mają 184km).

Autor:  niebezpieczny [ Cz, 23 sty 2020, 13:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Tylko sa ktores z poprawionym grzybkiem. Chyba z literka E z tego co kojarze. Bylo juz o tym w tym watku.

Autor:  dejwid [ Pt, 24 sty 2020, 21:40 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Autor:  adamkos82 [ Pt, 24 sty 2020, 22:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Turbo po regeneracji. W linku nagrałem dźwięk padniętego turbo.
https://drive.google.com/file/d/1C9Bnsu ... p=drivesdk

Turbo
https://drive.google.com/file/d/1CP4gfu ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CFm0Ek ... p=drivesdk

Jutro odbieram auto, dam znać jak poszło

Autor:  Pablos [ Pt, 24 sty 2020, 22:11 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

W jaki sposób wyglądała ta regeneracja? Co dokładnie padło?

Autor:  adamkos82 [ Pt, 24 sty 2020, 22:28 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Drugie turbo kupione po regeneracji. Stare trzeba odesłać. Luz na wirniku obcierał o obudowę.

Autor:  Lucasbadboy [ Pt, 24 sty 2020, 23:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Adamkos82 ile takie turbo ?? To tylko jest te małe ?? Strasznie duże się wydaje tzn dużo tego wszystkiego tam ;-D

Autor:  popielasty [ Pt, 24 sty 2020, 23:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

To jest zestaw, pojedyncze nie występują. Koszt pewnie ok 1500 zł +
zwrot uszkodzego. Masa tego jest na allegro. Zresztą jak wszystkiego do tych samochodów. Skrzynie AT po 700 zł praktycznie nówki...

Autor:  Lucasbadboy [ Pt, 24 sty 2020, 23:40 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

1500 zł za duże i małe turbo po regeneracji ?? Wow fajnie się macie :-)

Autor:  popielasty [ So, 25 sty 2020, 07:21 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

24 stycznia 2020, o 21:40 dejwid napisał(a):
Nie wiem czy było tu wrzucane, ale jako ciekawostka dodaję link do filmu na YT, oglądamy od 19:40
https://www.youtube.com/watch?v=ZjDX8FhR-nk


2012 rocznik. Ale źle powiązał podkładki z wytartym wałkiem, to nie ma nic wspólnego ze sobą moim zdaniem. Może podeślę mu trochę materiałów, tak żeby wiedział co i jak ;)

Autor:  Millerek [ So, 25 sty 2020, 08:36 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ciekawe jaki miała przebieg ta mazda bo patrząc na kolor silnika od środka to nie ładnie to wygląda.
Podkładki i smok olejowy, już dwa lata temu krzyczałem do chłopaków o temacie podkładek, komuś nawet silnik udało się uratować.
Co nie zmienia że podkładki są następną diagnozą jako "you have to do it"

Autor:  popielasty [ So, 25 sty 2020, 08:42 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Millerek, ja byłem tym upartym że "u mnie nie ma z tym problemu", do czasu kiedy na urlopie wyje... mi ciśnienie oleju :) ale dzięki Waszym wypocinom wiedziałem już co się stało i do ASO pojechałem z gotową diagnozą. Teraz sam szerzę info o podkładkach gdzie tylko się da.

A ten kolor silnika (pożółkły) może być efektem długich interwałów wymiany oleju. Z kolei w Skandynawii mogą nie mieć problemów z dojeżdżaniem 20k na jednym oleju (w kontekście przyrostu przez DPF), bo tam wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami i oszczędnie, co skutkuje rzadszym wypalaniem DPF, to z kolei mniejszym przyrostem.

Autor:  Millerek [ So, 25 sty 2020, 08:50 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Faktczie kolego popielasty, Tobie udało się uratować silnik inni byli na bakier z wiedzą i takiego szczęścia nie mieli, nie chcieli przyswoić wiedzy ale za to mają nowy silniki

Ten koleś z kanały na YT, czasami coś obejrzę z nudów, mechanik jak to miechanik, wymienia na nowe przy okazji nagrywając.
Nie wiedział o wałku? Słabo, nie umie chyba znaleźć? Nie ma o tym informacji? No proszę, temat w moim odczuciu jest rozpisany na czynniki pierwsze przecież a kolega z kanału ze nic nie ma w sieci?
Ale fajnie że wspomniał o czopach głównych wału korbowego, mało kto tak robi jak Mazda

Autor:  Tomasz30 [ Wt, 28 sty 2020, 19:55 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Panowie pilnie potrzebuje pomocy ,ma ktoś może schemat jak ustawić wałki rozrzadu w głowicy

Autor:  karol6 [ Śr, 29 sty 2020, 08:44 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Prosze bardzo.
Dodam ze nie trzeba zdejmowac przedniej pokrywy rozrzadu.

Autor:  Pestox [ Śr, 29 sty 2020, 19:30 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

U mnie też wywaliło kontroli wszystkie systemy zgłoszone że padły. Zero mocy tryb awaryjny. Okazało się że miałem przetarty wężyk przy turbo odpowiedzialny za jakieś podciśnienie

Strona 136 z 201 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/