Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL problemy z dieslem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Strona 114 z 200

Autor:  Lucasbadboy [ Śr, 17 kwi 2019, 08:28 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

A z tym tez się zgodzę. 80% tego postu to są wnioski z wartości PID-ów ;). Bez sensu. Nijak ma się to do jakichkolwiek problemów.
Powinny być dwa tematy typu:
Awarie diesla gj/gl
Wnioski/konfrontacja z użytkowania diesla gj/gl
:wink:

Autor:  durin90 [ Śr, 17 kwi 2019, 08:30 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Wnioski są takie, przynajmniej moim zdaniem, jeździć i zalewać gnojówką.
Pidy można obserwować, ale nie będę włączać forscana przed każdą jazdą :)

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk

Autor:  Pablos [ Śr, 17 kwi 2019, 09:50 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Dokładnie, a diesel chyba nie jest taki zły skoro prawdopodobnie będzie też oferowany na rynek amerykański:

https://www.carscoops.com/2019/04/mazda ... -late/amp/

Autor:  skwieradee [ Śr, 17 kwi 2019, 11:57 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

31 marca 2019, o 16:50 popielasty napisał(a):
Wrzucam ponownie foto. Mocno zabrudzony po 40k km, ale jak dla mnie nic się nie zmieniło - odczyty MAP i MAP_DSD też takie jak były, ok 0,3 za mało.

IMG_20190327_115235.jpg

Pablos - to jest z lewej strony na przodzie kolektora dolotowego (w sumie w dolnej części), żeby łatwiej było go wykręcić można poluzować mocowanie wiązki elektrycznej - czujnik jest centralnie pod nią. Dostęp ogólnie dobry, łatwo się tam dostać. Jedyne co to wyjmować go na całkowicie zimnym silniku, bo nawet na lekko ciepłym nie chce wyjść - trzyma go jeszcze jakieś ciśnienie w kolektorze. Tu na forum sporo osób go czyściło, zazwyczaj mocno zawalony nagarem. Jego umiejscowienie jest dość niefortunne, zagłębiony w takiej niecce jeszcze.


Mój wyglądał podobnie
20190417_112437-1008x756.jpg

Przy okazji zapytam, czy taki syf na pokrywie w okolicach wtrysków to normalne czy już raczej oznaką nieszczelnych podkładek:

20190417_112544-1008x756.jpg
20190417_112549-1008x756.jpg

Autor:  karol6 [ Śr, 17 kwi 2019, 11:59 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Wyglada na podkladki
U mnie jest czysto tu ewidentnie widac ze jakies przedmuchy juz sa.
Proponowal bym to skontrolowac

Autor:  durin90 [ Śr, 17 kwi 2019, 12:01 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Mi to wygląda na wszystko upieprzone olejem, ktoś wlewając olej jakimś cudem go rozlał.

Przecież to by musiały te uszczelki przy pokrywie zaworów puszczać, żeby tak było usyfione

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk

Autor:  popielasty [ Śr, 17 kwi 2019, 12:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Też wydaje mi się, że to nie świadczy o podkładkach. Podzielam tezę durin90.

Autor:  karol6 [ Śr, 17 kwi 2019, 14:03 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Moze w 100 procentach nie swiadczy o podkladkach ale ewidentnie cos tam sie dzieje. I ze wzgledu na problemy z podkladkami moze byc warto sprawdzic w czym jest problem. Tak tylko sobie mysle ze lepiej dmuchac na zimne.

Autor:  Pablos [ Cz, 18 kwi 2019, 05:25 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

No i jest CX-5 w USA z nowym, jak to napisali "małym dieslem". Co ciekawe moc tylko 168 koni. W porównaniu do turbo benzyny 250 koni moment podobny. Tylko cena dużo wyższa ale dzięki temu niższe spalanie. Do poczytania przy kawie:

https://www.motor1.com/news/345041/mazd ... -york/amp/

Autor:  zeeno [ Wt, 23 kwi 2019, 14:11 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum. 6 tka to moja pierwsza mazda od mniej wiecej 6 tygodni. Staralem sie doczytac co moze byc przyczyna moich problemow ale im wiecej czytam tym bardziej nie wiem w ktora strone pojsc.
Przejde do rzeczy, po zakupie mojej Mazdy szybko zwrocilem uwage ze jak przyspieszam po dziandkowemu, przyspieszenie moze skakac, nie jest jednostajne, jak dam pedal w podloge to idzie plynnie ale ma problem z przekroczeniem 4k obrotow na autostradzie wiec cos napewno jest nie tak.
Samochod czasem potrafi tez przerywac/skakac w przedziale 1500 a 2000 obrotow. Zrobilem serwis olejowy z wymiana filtra paliwa, nie pomoglo.
Dodatkowo wypalanie dpf mam co jakies 110km, chciaz na trasie bylo raz nawet 80km (5 osob na pokladzie). W trakcie wypalania przy zmainie biegu i na niskich orotach jakby silnik nie domagal i potrafi szarpac w dolnym przedziale obrotow, np przy zmianie bigu z 4 na 5.
Dodatkowo jezeli zatrzymam sie na swiatlach przy wypalaniu dpf i obroty zejda z w miare wysokich do niskich na biegu jalowym silnik brzmi jakby na 3 cylindry pracowal, obroty faluja i cos stuka, jak wkrece go na obroty wszystko wraca do normy. Raz zgasl, po odpaleniu stukal ale po zwiekszeniu obrotow wrocil do normy.
Czytajac to forum znalazlem duzo ciekawych informacji a jednak nie mam zielonego pojecia co dalej.
W ASO w UK skasowali mnie 110f za "diagnostyke" i stweirdzili ze samochod ma duzo nagaru i prawdopodobnie turbo jest na wylocie. Dodali tez o czyszczeniu sita. Dodam ze samochod ma 110k km przejechane. Zdziwilo mnie ze nie dostalem wyceny / kosztorysu naprawy czyli mam wrzenie ze zostalem odeslany z kwitkiem, doslownie zlewka. Po wizycie w Mazdzie zawiozlem samochod do 2 warsztatow ktore nie moga znalezc usterki, no bo niby jak skoro silnik nie ma rzadnych bledow, tragedia ci fachowcy.

Poradzcie co zrobic i jak podejsc do tematu prosze.

Autor:  karol6 [ Wt, 23 kwi 2019, 15:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Mozliwe ze podkladki przepuszczaja juz calkowicie i dlatego nie ma mocy.
To tez moze byc przyczyna zapychania dpfa. Jak dla mnie wtryski do wyjecia i trzeba sprawdzic podkladki.
I raczej bym nie jezdzil bo mozesz zatrzec silnik. Jest na forum taki przypadek.

Autor:  darrecki [ Wt, 23 kwi 2019, 16:30 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

23 kwietnia 2019, o 13:11 zeeno napisał(a):
W ASO w UK skasowali mnie 110f za "diagnostyke" i stweirdzili ze samochod ma duzo nagaru i prawdopodobnie turbo jest na wylocie. Dodali tez o czyszczeniu sita. Dodam ze samochod ma 110k km przejechane.


Wróżyli z fusów bo jeśli "prawdopodobnie" turbo, to nawet do niego nie zajrzeli, a więc tym bardziej nie sprawdzili nagaru. Zwyczajne leszcze że tak ich podsumuję. Czytałeś forum to już wiesz, co głównie boli Mazdy - wałek (koniecznie sprawdź VIN) i turbo (urywające się nity). Przyczyn braku mocy może być sporo, ale podkładki do tego nie należą. Jak wróżyli w ASO - może to być turbina (przez wałek albo nity), wałek jeśli łapie się w zakresie, syf w kolektorze (mało prawdopodobne, ale przy lejącym turbo możliwe), wtryski, padnięty któryś z czujników. Albo rozbierasz i sprawdzasz albo czekasz aż padnie na tyle aby pokazał się błąd. Innej opcji nie ma.

Autor:  Gregolo [ Wt, 23 kwi 2019, 18:03 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

23 kwietnia 2019, o 15:11 zeeno napisał(a):
jak przyspieszam po dziandkowemu, przyspieszenie moze skakac, nie jest jednostajne, jak dam pedal w podloge to idzie plynnie ale ma problem z przekroczeniem 4k obrotow na autostradzie wiec cos napewno jest nie tak.


23 kwietnia 2019, o 15:11 zeeno napisał(a):
Samochod czasem potrafi tez przerywac/skakac w przedziale 1500 a 2000 obrotow.


23 kwietnia 2019, o 15:11 zeeno napisał(a):
Dodatkowo wypalanie dpf mam co jakies 110km, chciaz na trasie bylo raz nawet 80km (5 osob na pokladzie).


na tych 3 rzeczach bym sie skupił i próbował to połączyć w całość. Egr zawalony ? vacum siada ? ( zakładam że u nas vacum też steruje egr-em - daje podciśnienie, pomimo że zawór elektryczny.) napewno do wstępnego zweryfikowania forscanem, co do turbo, to troche dziwne objawy, więc to bym wykluczył. Podkładki - tu się zgadzam z darreckim - wyklucz zupełnie, bo to nie to. jakiś ELM327 i program forscan, pododawaj odpowiednie pidy i jedziesz. DPF może być zatkany, ale coś to musiało spowodować. Może być że któryś z czujników pada.. ale jak nie masz DTC to nie bedzięsz wiedział gdzie szukać. Dziwne że żadnego błędu nie wywaliło do tej pory.

Autor:  poxtazo [ Wt, 23 kwi 2019, 18:03 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Egr nie ma.zadnych podcisnien. Sterowany 100% elektrycznie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  popielasty [ Wt, 23 kwi 2019, 18:30 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jakby coś było z Vaccum to by hamulce miał słabe - po 2-3 wciśnięciach nie miałby przez jakiś czas prawie w ogóle hamulca.

EGR tak jak poxtazo pisze, jest całkowicie elektryczny.

Autor:  Gregolo [ Wt, 23 kwi 2019, 19:05 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

23 kwietnia 2019, o 19:03 poxtazo napisał(a):
Egr nie ma.zadnych podcisnien. Sterowany 100% elektrycznie

no to dobrze wiedzieć.. a była tu przez chwilę taka dorota90 jak dobrze pamiętam, co jej też silnik nierówno chodził szarpał .. wymienili vacum w ASO, i wszystko wróciło do normy ( a na hamulce się nie skarżyła). Swoją drogą to kto wie czy jej przy okazji tej vacum nie wymienili wałka wydechowego, bo objawy pasowały hehe ;)
Wracając do kolegi zeeno to po w/g mnie trzeba zrobić porządek w ecu, kto wie czy jakis domorosły tuner tam nie grzebał, i dopiero się zacząć głowić. Sprawdz kolego na stronie VOSA ( tam gdzie sie tax płaci ) czy miał twój wóz robiony ostatni safety recall dot ecu. po ne rej. dostaniesz takie info. jak coś to wal do ASO na upgrade softwaru.

Autor:  zeeno [ Wt, 23 kwi 2019, 21:18 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Na stronie vosa nie ma żadnego recall, właśnie sprawdziłem. Zamówiłem obd reader na kablu. Jak przyjdzie to podłącze się z forscanem. Wymiana vacuum i walka to kosztowna sprawa? Zastanawiam się czy warto zrobić to prewencyjnie? Myślałem wcześniej żeby zacząć od sprawdzenia egr i podkładki zmienić ale z tego co sugerujecie jednak się wstrzymam na razie.
Mój VIN JMZGJ691621133005, wałek kwalifikuje się do wymiany?

Autor:  skwieradee [ Wt, 23 kwi 2019, 22:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Gdzie mieszkasz?

Autor:  zeeno [ Wt, 23 kwi 2019, 23:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jestem z Coventry. Dokładnie w środku wyspy jestem.

Autor:  popielasty [ Śr, 24 kwi 2019, 05:45 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

zeeno, ten 2014r produkcji w profilu Twoim to chyba jakaś pomyłka? Z VIN wychodzi że to 2013r, dodatkowo łapie się na wadliwy wałek.

Autor:  zeeno [ Śr, 24 kwi 2019, 06:29 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Data rejestracji w uk była Czerwiec 2014. W takim razie wałek czyli słabo.

Autor:  popielasty [ Śr, 24 kwi 2019, 07:04 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

zeeno data rejestracji to nie data produkcji, chyba długo stał gdzieś przed pierwszą rejestracją. Według VIN auto jest wyprodukowane przed wrześniem 2013r. Wałek do inspekcji / wymiany.

Autor:  zeeno [ Śr, 24 kwi 2019, 08:46 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Popielasty dziękuję za info. Teraz w końcu myślę że wiem na czym stoję. Najśmieszniejsze jest to że gdzie bym nie pojechał to każdy mechanik nie widział problemu w tym samochodzie. Auto kupiłem od dealera więc najpierw pogadam z nimi i zobaczę co powiedzą. Muszę też znaleźć kogoś kto się podejmie wymiany, przestałem ufać mechanikom tutejszym....

Jeżeli o inspekcje i wymianę walka to co dodatkowo trzeba zmieniać? Łańcuch rozrzadu? Nowy olej, filtry? Przepraszam ale jestem laikiem i zaczynam panikować :)

Autor:  Gregolo [ Śr, 24 kwi 2019, 09:21 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Zmyłkowy ten opis twój, jeszcze nie widzialem 2014 rejestracji. Z wadliwym wałkiem. Ale faktycznie dłuugo musial stać. Swoją drogą popielasty powinien jakieś chociaż symboliczne opłaty pobierać za sprawdzanie tych VIN. Hehe :) ( żart)
Zeeno nie panikuj. Prawo rękojmi jest w UK jak kupujesz od tradera 6 miesięcy. Jak się coś spierdyka, to musi Ci naprawić, za nic nie płać!. A jak już od dealera kupiłeś, to w ogóle, auto naprawiają, albo zwracasz. Postrasz sądem, prawem konsumenta i expertyzą rzeczoznawcy, i się połapią że nie z angielskim ciulem mają do czynienia.

Autor:  popielasty [ Śr, 24 kwi 2019, 09:27 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Moim zdaniem przy przebiegu 100k nie ma co wymieniać rozrządu, chyba że po inspekcji łańcuch lub napinacze / ślizgi będą zniszczone, w co wątpię. Przy okazji na pewno inspekcja smoka i ewentualna wymiana, od razu niech obejrzą łańcuch od napędu pompy oleju no i podkładki pod wtryskami, ale to przy okazji inspekcji / wymiany wałka raczej standardowa procedura (mam nadzieję...). Turbo do sprawdzenia i vaccum. Trochę tego będzie.

Autor:  kapu10 [ Śr, 24 kwi 2019, 09:39 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Tak jak to wymieniłeś to nie lepiej od razu swap na jednostki :D

Autor:  zeeno [ Śr, 24 kwi 2019, 10:39 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Właśnie rozmawiałem z 3 warsztatami w okolicy. Jeden z góry powiedział że nie chce się bawić. Drugi mocno zdziwiony ze walek może być do wymiany. Trzeci też ale jakoś bardziej konkretnie określił się z czasem.inspekcji i ewentualną wymiana. Zadał mi pytanie dlaczego tylko jeden wałek podejrzewam skoro są dwa obok siebie (exhaust & inlet)?
Skoo są z tego samego materiału to wycierały by się równomiernie czy zupełnie nie o to chodzi?
Ma oddzwonić później z wyceną części. Teraz czeka mnie rozmowa że sprzedawca. Będę raportował na bieżąco

Autor:  Olivier [ Śr, 24 kwi 2019, 18:50 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

14 kwietnia 2019, o 16:08 Olivier napisał(a):
Trzeci raz, odkąd mam auto, pojawia mi się błąd usterki układu pojazdu. Nie wiem czemu, ale ostatnie 2 razy w ciągu dwóch dni. Po zgaszeniu i odpaleniu auta ikonka z wykrzyknikiem zgasła i nic się nie dzieje. Poza tym błędem jaki się pokazał. Czy to coś niepokojącego? Czy po prostu jakiś normalny błąd w komputerze tylko?

Przepustnica wymieniona na nowa 10 tys. km wstecz

Opis blędu:
zoFtswW.jpg

Ikonka blędu:
STA1QEZ.jpg

Jestem juz w trakcie naprawy. Dokladnie jeszcze niewiadomo co poszlo nie tak. Ale dostalem informacje od serwisu iz autem nie moge dalej jezdzic. Naprawa kosztuje 2 tysiace euro.

Cos z cisnieniem oleju nie tak. Zarzucam zdjecia testu:
https://imgur.com/a/pzMmDDv

https://imgur.com/a/PEHaike

https://imgur.com/a/r38aznE

Autor:  Pablos [ Śr, 24 kwi 2019, 18:57 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Wygląda to na przedmuchaną podkładkę i zapchany smok. Stąd alarm o niskim ciśnieniu oleju. Cena za naprawę tego jest jakaś kosmiczna. Gdzie tyle chcą skasować? Taki serwis w Polsce to koszt dziesięciokrotnie mniejszy. Ale niestety, teraz to już tylko na lawecie... Duży przebieg miałeś?

Autor:  Olivier [ Śr, 24 kwi 2019, 21:39 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

191 tys km
Auto rok temu po wymianie uszczelki pod glowica. Ogolnie pechowy model

Strona 114 z 200 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/