Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL problemy z dieslem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Strona 113 z 201

Autor:  Pestox [ Wt, 9 kwi 2019, 22:16 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Elvis 145 twój przypadek to klasyk z podkładkami widzę że i tak temat złapałeś wcześniej i nie zatarłeś silnika tak było w moim przypadku . Ten nagar na wtrysku zapycha smok to zwęglony olej który jest jak zrobimy metalu który zapycha smok . U mnie tak było. Ale w czas złapany temat. Jeśli chodzi o turbo jeśli był byś zainteresowany kupnem używki możesz do mnie napisać na priv.

Autor:  Pablos [ Śr, 10 kwi 2019, 05:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Dlatego ja już jestem po profilaktycznej wymianie podkładek. O dziwo, żadna jeszcze nie puszczała, było w miarę czysto. Wałki też w bardzo dobrym stanie. Przy smoku nie było wiele do czyszczenia. Jestem bardzo zadowolony z takiego stanu rzeczy. Wyszedłem z założenia, że lepiej zapobiegać niż potem leczyć :wink:

Autor:  macenty [ Śr, 10 kwi 2019, 07:50 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Fajnie jakby każdy pisał przy jakim przebiegu coś robił i jak to wyglądało bez dopytywania...To da nam obraz sytuacji co i kiedy trzeba robić...Ja za 13 tyś km robię mocna rewizję czyli podkładki i smok. mam 127 w tej chwili nalatane

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  karol6 [ Śr, 10 kwi 2019, 07:53 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja przy 160tys wymienilem walek (zatarty) i podkladki profilaktycznie zadna nie puszczala.
Do miski nie zagladalem.

Autor:  Pablos [ Śr, 10 kwi 2019, 09:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

macenty, dobra decyzja. U mnie stówa strzeliła i po obejrzeniu zdjęć z tego wątka już się nie wahałem. Teraz wiem, że mogę spać spokojnie.

Autor:  Gregolo [ Śr, 10 kwi 2019, 15:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Macenty mi przedmuchało podkładkę przy 110kkm ( lub troche wczesniej - trzeba też trochu pojeździć z padniętą, żeby się nakoksowało tyle co by zrobiło czop pod siedziskiem wtryskiwacza, oderwało, i poosadzało na smoku.) Popielasty robił przy prawie 200k km jak pamiętam, więc rozbieżność jest masywna. Uważam że jak stuknie 100k km, powinno się profilaktycznie micha w dół, i podkładki tak czy inaczej. bez czyszczenia tego syfu nagaru z przedmuchów będzie 3x taniej nawet w ASO.

Autor:  karol6 [ Śr, 10 kwi 2019, 16:04 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

To nie jest tak ze ten osad z wtryskow pojdzie na dol i zapcha smok. Poprostu poprzez przepuszczajace podkladki spaliny dostaja sie do oleju i powoduja jego szybka degradacje i to sie osadza na smoku.

Autor:  macenty [ Śr, 10 kwi 2019, 16:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Olej wymieniam co 10 więc liczę że dojadę do tych 140...Już co będzie...Ale widać póki co że nie ma reguły...Może trochę mój przykład rozjaśni sytuację ale to za kilka miesięcy...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Gregolo [ Śr, 10 kwi 2019, 16:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Prawda, ale ponadto czop który rosnie pod kopula zaworow przy gniezdzie od wtrysku, jak sie odczepi to mnostwo tego syfu na raz sie dostanie do obiegu, i malutkie sitko w smoku zapcha sié expresowo.

Autor:  popielasty [ Cz, 11 kwi 2019, 22:14 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Dobry kontent tego wątku wraca, dobre wnioski, dobre pomysły :)

U mnie wymiana podkładek przy 200k km (po zatkaniu smoka, ale przed zatarciem silnika :D), auto kupiłem przy 150k km i nie sądzę że podkładki były wymieniane do tego czasu. Co prawa na 2 "górnych" podkładkach na górze wtysków od przewodu do powrotu paliwa były zerwane blaszki - podejrzewam że może coś było dokręcane tam? W sumie nie wiem, w serwisie mówili że nie było szczególnych napraw w okresie gwarancyjnym. Należy jeszcze dodać, że poprzedni właściciel zmieniał olej co 10k km i to od początku posiadania auta. Pierwsza wymiana po 12k km, kolejna przy 20k km przy przeglądzie, kolejna przy 32k km i kolejna przy 40k km i tak dalej. Generalnie był co 2-3 miesiące w ASO :D

Autor:  Pablos [ Pt, 12 kwi 2019, 07:04 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja mógłbym jeszcze dodać, że przy przebiegu 100k warto się zainteresować paskiem osprzętu i jego napinaczem. U mnie zauważył serwis, pasek faktycznie był już naderwany, rolka mocno wytarta. Obie rzeczy wymieniłem. Jeśli ktoś nie robi przeglądów w ASO może tego nie zauważyć. Oni mają to na liście.
No i nieszczęsna wadliwa turbina, także lubi padać przy tym przebiegu. U mnie wymieniona na gwarancji.

Autor:  Gregolo [ Pt, 12 kwi 2019, 20:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Z tą turbiną to dziwna sprawa swoją drogą. Jednym siada przy 75 k, innym przy 100k, jeszcze innym przy 130 k, a popielasty popyla ( hehe :hi: ) już ponad 200k km i mu się sławienny grzybek nie urwał ( jeszcze :P - mam nadzieję że nie zapeszę pisząc to)
Może honeywell wypuścił jakąs wadliwą serię, przez jakis okres, pozniej sie połapali, i po cichaczu poprawili ? nie konieczne regulowaną datą produkcji.. Może wadliwą partię zlecili gdzieś na srilance czy innym hondurasie, bo sie nie wyrabiali, ?
Wiem, Wiem trochę naciągana teoria, ale chcę w nią wierzyć :hihi: <offtopic> :hahahaha:

Autor:  poxtazo [ N, 14 kwi 2019, 09:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Tak jak mowilem, znajde chwile checi i czasu to wam udowodnie ze bzdury gadacie i szukac nie potraficie ;) dla wszystkich ktorzy nie potrafia znalesc sobie doladowania na obu turbosprezarkach. Prosze bardzo. Nie musicie dziekowac :D a no i nie telefon i wifi tylki komluter i kabel ;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  durin90 [ N, 14 kwi 2019, 14:29 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Oba te pidy są też w wersji na telefon iOS, przez bluetooth bez żadnych kabli.
Wystarczyło napisać ich nazwy...Obrazek

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk

Autor:  poxtazo [ N, 14 kwi 2019, 14:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Telefon mi nienpokazuje doladowania na drugiej. Komputer tak.
Teraz odnajdujecie sobie jeszcze zadane cisnienia na A i B i tyle. Nie podniecac sie tylko roznicami na poziomie 0.1-0.2 bo to.normalne roznice. Martwic sie nalesy gdy roznica wynosza od 0.5
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Olivier [ N, 14 kwi 2019, 15:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Trzeci raz, odkąd mam auto, pojawia mi się błąd usterki układu pojazdu. Nie wiem czemu, ale ostatnie 2 razy w ciągu dwóch dni. Po zgaszeniu i odpaleniu auta ikonka z wykrzyknikiem zgasła i nic się nie dzieje. Poza tym błędem jaki się pokazał. Czy to coś niepokojącego? Czy po prostu jakiś normalny błąd w komputerze tylko?

Przepustnica wymieniona na nowa 10 tys. km wstecz

Opis blędu:
zoFtswW.jpg

Ikonka blędu:
STA1QEZ.jpg

Autor:  skwieradee [ Pn, 15 kwi 2019, 07:24 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

14 kwietnia 2019, o 15:37 poxtazo napisał(a):
Telefon mi nienpokazuje doladowania na drugiej. Komputer tak.
Teraz odnajdujecie sobie jeszcze zadane cisnienia na A i B i tyle. Nie podniecac sie tylko roznicami na poziomie 0.1-0.2 bo to.normalne roznice. Martwic sie nalesy gdy roznica wynosza od 0.5
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Bądź tak uprzejmy jak miewasz w zwyczaju i podaj lub podpowiedź skąd wziąć wartości żądane, proszę.

Dzieki

Autor:  popielasty [ Pn, 15 kwi 2019, 08:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

BP_A_CMD oraz BP_B_CMD - z czego ja mam tylko BP_A_CMD :D tego drugiego nie widzę.

Olivier - ja nie wiem co to jest, musiałbyś mieć interfejs i odczytać kody błędów, jak nie masz i nie umiesz to ASO. Wymieniałeś podkładki pod wtryskami? Jeden błąd związany z ciśnieniem jest właśnie oznaczany żółtym trójkątem i znika po zgaszeniu auta. Jeśli masz problemy z ciśnieniem oleju to lepiej nie jeździj już tym autem.

Autor:  skwieradee [ Pn, 15 kwi 2019, 21:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

U mnie to samo. Możesz wyslac mi log to porównam ze swoimi?

Autor:  popielasty [ Wt, 16 kwi 2019, 05:35 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Zbiorę jeszcze dzisiaj dane, bo to co mam jest mega dziwne, zbierane podczas wypalania DPF :D Patrzcie na to, but w podłogę był, według tych danych to pracuje tylko jedno turbo u mnie :D

Autor:  Pablos [ Wt, 16 kwi 2019, 06:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

popielasty, już pisałem wcześniej, żaden program nie czyta wartości B. Ja nawet nie wiem czy tam są dwa czujniki, zauważ, że wartość A zmienia się w dość dużym zakresie. Ja nie wiem, jak Poxtazo to odczytuje. Niech pokaże przebiegi z obu turbin.

Autor:  poxtazo [ Wt, 16 kwi 2019, 06:24 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Tak samo, jak nie było według was wartości doładowania 2 turbiny. Tak teraz nie ma zadanego ciśnienia?;D yyy ok. Nie chce mi biegać z komputerem, żeby wam coś udowadniać, bo wy i tak wiecie lepiej. ;) Miłego dnia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  darrecki [ Wt, 16 kwi 2019, 09:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Mnie się już znudziło grzebanie w czujnikach, kolejnych nie zamierzam sprawdzać. Pidy CINP dawno temu miałem dodane, tak jak u Was jeden z nich zmieniał się tyle co nic. Dla mnie MAP jest bardziej miarodajny, bo to jest efekt pracy obu sprężarek + szczelności układu doładowania, a przy wciśniętym gazie zadne EGR czy bypasy się nie otwierają "choćby skały srały". Normalnie w paranoję można popaść, pewnie następne będzie CACT11 - dlaczego zawsze jest -40°C?

Autor:  popielasty [ Wt, 16 kwi 2019, 10:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

A może ktoś wrzucić wykres lub dane przy podobnym scenariuszu jak mój? Czyli but w podłogę? TCA_CINP + RPM.

Autor:  poxtazo [ Wt, 16 kwi 2019, 10:42 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

darrecki true :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Lucasbadboy [ Wt, 16 kwi 2019, 11:23 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Panowie myślę że nie potrzebnie brniecie w to. Po co się tym przejmować??? Jeździć i czerpać radość z jazdy, ja się spier....li to wtedy się podłącza kompa i myśli <spoko>
Ps fajnie jest wiedzieć jak co działa we własnym aucie, też tak mam ale do pewnego momentu, potem to już się przekształca w małą obsesję <spoko>

Autor:  Pablos [ Wt, 16 kwi 2019, 13:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Lucasbadboy, dokładnie zgadzam się z Tobą.

Autor:  durin90 [ Wt, 16 kwi 2019, 16:59 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

> pomagać
> pisać takie durne posty bez ładu i składu

Wybierz jedno


Dodam tylko, żeby więcej burdelu nie robić, że
od wymiany turbiny i wyczyszczenia sensoru MAP, auto działa pięknie.
Nawet zrobiłem spalanie 4.4/100, pusta droga po 22. Jednak co to za jazda, nudna taka.

Jak będę miał wymieniane podkładki, to poproszę mechanika o zdjęcia jak wygląda pod miską i po pokrywą.

Na pidy już nie patrzę, szkoda mi czasu :)


Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk

Autor:  mariuszcom [ Wt, 16 kwi 2019, 22:53 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Lucasbadboy również zgoda. A potem mamy wątek nabity postami i wszyscy piszą jakie beznadziejne sa dizle.

Autor:  popielasty [ Śr, 17 kwi 2019, 04:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

16 kwietnia 2019, o 12:23 Lucasbadboy napisał(a):
ja się spier....li to wtedy się podłącza kompa i myśli


Wtedy często może być już za późno. Ten wątek powinien mieć inną nazwę, bo tytuł prowokuje o wylewaniu wiadra pomyj o dieslu, a połowa tego tematu to wnioski / obserwacje / spostrzeżenia które być może będą pomocne dla innych... Ja tam nadal będę sobie obserwował pewne rzeczy bo mnie to interesuje i ciekawi.

Strona 113 z 201 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/