Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL problemy z dieslem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Strona 73 z 201

Autor:  bulczas [ Pn, 10 wrz 2018, 17:52 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

W kontekście wycinania:

https://www.autobaza.pl/blog/samochody- ... hnicznego/

Autor:  Gregolo [ Pt, 14 wrz 2018, 16:33 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

6 września 2018, o 11:22 durin90 napisał(a):
Nie zgadzam się z ideą tego filtra do końca, ale jednak został on stworzony z uwagi na środowisko i życie ludzi

6 września 2018, o 11:50 popielasty napisał(a):
ale jednak po coś to wymyślono i wierzę, że faktycznie działa to pozytywnie na zdrowie człowieka...


Zdrowie i życie ludzi to akurat jest na ostatnim miejscu, gdyby tak było, to czemu nie zbanują wszystkich starych heblów typu stare 12-15 letnie mondziaki, passeratti, i inne ople. Rozwiązanie proste, dowalic taki podatek od diesli 12 lat+ żeby nie było rentowne posiadanie.
A nie czepianka wycinki dpf. Nasze wozy nawet bez dpf w porównaniu do tego szrotu powyzej wymienionego co jezdzi na drogach w UK i w PL .. w ogole w europie - nie dają żadnego dymu (chyba że nie sprawne sporadycznie :P )
Jadąc za takim to krew cie zalewa że jego nikt sie nie czepia(gdzie wysrywa tyle czarnego syfu za sobą podczas jednej podroży, gdzie ty tyle przez rok nawet bez dpfa nie wyplujesz).
Ale jak Ty cos przy dpf pomajstrujesz to jestes najgorszy - Panowie przeciez to walka z wiatrakami jest
Nie wspominając juz o innych motomaszynach np : wszelkie sprzety budowlane - wywrotki, koparki, itd itd. Pojdzcie sobie na pierwszy lepszy plac budowy i sie przyjrzyjcie co tam z rur Fi 200mm wylatuje w górę'; a śmieciarki, a autobusy (przynajmniej wiekszosc) - ale nie . one nie zatruwają powietrza i nie działają na życie ludzi.
\Najlepiej zarobić na kliencie, który chce mieć w miare nowoczesny oszczedny bezpieczny wóz - bo przyjedzie na wymusone wypalanie do ASO, bo wymieni filtr za xxx zł , bo zapłaci za czyszczenie janpierw chemiczne-o kurcze .. no nie podziałało.. - potem mechaniczne, ciśnieniowe ... K A S A , K A S A , K A S A.

Tak do jasności, też jestem za poprawą powietrza, i martwie się czym moje dziecko oddycha, i bedzie oddychać, a szczególnie teraz, gdy udowodnili szkodliwe - rakotwórcze działanie spalania paliw kopalnych - w szczególności diesla. Ale co mam robić jak jedzie przede mna taki bezmózg, co kopci jak stary komin i ma w dupie to życie i zdrowie innych. Zatrzymać go i naczaskać - wiele razy miałem taką ochote, ale trza by bylo 80 % społeczeństwa lać w łeb ,. bo jak to słynny p. K. Mikke powiedział " 80 % ludzi w państwie to debile" i trudno się z tym nie zgodzić.

A to litanie powstało, bo też mam przed sobą dylemat regen dpf co 130 km i teraz widze 2 opcje :
1) Czyszczenie ciśnieniowe wodą 6+ EGR off
2) Wycinka dziadostwa źle zaprojektowanego i zkonstruowanego.

I po tym moim wywodzie opisanym powyżej, wcale nie dziwie się @Macenty- emu, jak i u siebie bardziej korci mnie opcja 2)

Autor:  macenty [ Pt, 14 wrz 2018, 16:56 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Całkowicie się z Tobą zgadzam!!!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Millerek [ Pt, 14 wrz 2018, 17:19 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja również się zgadzam. Takiego typu refleksje czy też opinie jak najbardziej słuszne, były już poruszane na forum....
Tak, koniec końców chodzi o zyski pieniężne z naszego portfela.

Autor:  macenty [ Pt, 14 wrz 2018, 19:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

remi napisał(a):
Macenty, ciekawy jestem czy po tym wycieciu DPF zauwazyles jakas roznice w przyspieszaniu?
Teraz po prostu zawsze mam moc do dyspozycji bo wcześniej różnie bywało, czyli tuż przed i w trakcie wypalania chcąc nagle wyprzedzić z jakichś obrotów to nie było opcji bo mocy brak...
Na plus widzę że trochę mniej pali ale minus jest taki że jadąc dłużej na wysokich obrotach czyli ciagnac do 5 tyś leci trochę spalin i wydech jest okopcony...wcześniej zawsze czysty ;)
drugi minus to szarpanie na niskich obrotach ale może dlatego że nie wyłączyłem EGR?
Jeszcze będę obserwował sytuację

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Gregolo [ So, 15 wrz 2018, 13:47 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Szarpanie na niskich obrotach?!? Usuniecie dpfu z wydechu nie powinno miec na to wpływu, egr rowniez nie powinien miec znaczenia w tej kwestii, chyba ze " specjalisci " z kreatora cos zpaprali przy przeprogramowaniu sterownika. W tym był upatrywal przyczyne.

Cos bardziej szczegolowo o tym szarpaniu, ? W jakim zakresie obrotow? Czy przy przyspieszaniu czy stalej jezdzie ? jakies okreslone biegi?

Autor:  macenty [ So, 15 wrz 2018, 14:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Głównie przy ruszania zauważyłem i jak jadę ze stałymi obrotami poniżej 2tys na 2 i 3 biegu to miałem a tak częściej nie występowało. Szarpie jakbym gaz dodawał i gwałtownie odejmowal.. coś takiego...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  darrecki [ So, 15 wrz 2018, 17:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Szarpanie to wina programu, też tak miałem w pierwszej wersji - 3 bieg, stała jazda gdzieś w zakresie 2.5-3k i bardzo niemiła czkawka. Problem został szybko usunięty w kolejnej wersji - było ich chyba z 5...

Autor:  Gregolo [ So, 15 wrz 2018, 18:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

U mnie podobnie, tylko gdzies w okolicach 2200rpm, 3 lub 4 bieg. U mnie wystepuje to przy powolnym ( dziadkowym) przyspieszaniu ( patrz zwiekszaniu obrotow). Jak sie z gazem nie pieszcze, to efekt nie wystepuje. Tak Jak pisze darrecki na 100 % jest to program, nic związanego z dpf czy egr. Mam wrażenie że to nie tyle kwestia ustawień paliwo-powietrze-zapłon w danym zakresie, tylko niedoprecyzowane ustawienia czułości pedału akceleratora.- stąd wrażenie jakby szybko dodać gaz i odjąć

Autor:  remi [ Śr, 19 wrz 2018, 10:51 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Kiedys pisalem tu, ze kolezanka z pracy rzadko wymienia olej M6 2.2-D Skyactiv.
Ostatnio zapalil jej sie Engine Check, pojechala do jakiegos Felka i wymienil jej olej
( po 30k km!) i skasowal bledy. Koszt 280EUR <bach>
Po 2 dniach znow wywalilo bledy, zczytalem je Forscanem:

P401:00-EC Wykryto niewystarczajacy przeplyw EGR
P401:C Wykryto niewystarczajacy przeplyw EGR
U3003:1C-08 Napiecie akumulatora

Ostatni error to pewnie slaby aku. Dzis mi mowi, ze Engine Check zniknal. Do tego samochod normalnie odpalal, jezdzil i jezdzi jak zloto, zadnych namacalnych problemow, tylko te bledy.
Jakies sugestie co do 2 pierwszych? Zasyfiony EGR?

Pozdrawiam,

Autor:  poxtazo [ Śr, 19 wrz 2018, 11:25 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Sam sobie pieknie odp ;) pewnie zaklejony juz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  remi [ Śr, 19 wrz 2018, 16:49 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Czyli mozna by powiedziec, ze juz nie musi zaslepiac EGR <spoko>

Autor:  darrecki [ Śr, 19 wrz 2018, 18:01 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Tyle, że o ile problem z przepływem spalin w EGR jest sygnalizowany błędem, o tyle niewystarczająca ilość powietrza już nie.
Blokada jest zapewne w grzybku w dolocie, problemem może być też zasyfiona przepustnica - gdzie indziej EGR nie może się zatkać, chyba że jest fizycznie uszkodzony.
Rozbierać dolot póki to auto jeszcze jeździ!

Autor:  Gregolo [ Śr, 19 wrz 2018, 18:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jak już przy egr, to rozesłałem wici w mojej okolicy (Manchester), kto wyłaczy i za ile, i jakies jaśki do mnie pisały ze 3 chyba( angole wiadomo) że jak wylacze egr to mi dpf wybuchnie <hahaha> ( zapcha sie ) i w ogole przejdzie w limp mode, i że to i tamto <hahaha> Sami profesjonalisci.. chłopaki z hitecha Northampton chcą 125£ +VAT nie wiem czy to drogo czy nie?? darrecki pisał chyba że robił w AVON tuning w Bristolu, tylko wszystko daleko ode mnie cholera:/

Autor:  Millerek [ Śr, 19 wrz 2018, 18:26 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

darrecki napisał(a):
Tyle, że o ile problem z przepływem spalin w EGR jest sygnalizowany błędem, o tyle niewystarczająca ilość powietrza już nie...


Przepływ spalin przez EGR, jest mierzony ogólnie po procesie spalania, przez to co jest w wydechu czyli sondy. Zatkany bądź zaslepiony EGR będzie wywalać błąd o niewystarczającym przepływie spalin EGR.

Trzeba zajrzeć do systemu EGR, widok pewnie zaskoczy.....nie tylko tego kto tam zajrzy, ale również zaskoczy myśl o zdjęciu kolektora...

Autor:  darrecki [ Śr, 19 wrz 2018, 18:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

19 września 2018, o 17:26 Millerek napisał(a):
ale również zaskoczy myśl o zdjęciu kolektora...


Oj tam, za drugim razem jest już łatwiej :)
Chciałem wrzucić zdjęcia jak to wygląda w 5 letnim aucie z przebiegiem 80k (olej zmieniany co 10k), ale jedyne co mi się udało osiągnąć to komunikat, że "Wysłany plik jest pusty."

Autor:  remi [ Cz, 20 wrz 2018, 09:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Darrecki, chciales wrzucic to zdjecie z Twojego auta co kiedys robiles? Bo pamietam tam bardzo malo nalotu miales.

Co do rzeczonej Mazdy mojej kolezanki, to powiem Wam, ze oni tu nie rozumieja powagi sytuacji i na moje sugestie co do czyszczenia manifolda, egr i przepustnicy to patrza na mnie jak na wariata.

Autor:  popielasty [ Cz, 20 wrz 2018, 09:56 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja wrzucę link do mojej galerii z nagarem, którego prawie nie było po 160k km: https://drive.google.com/open?id=0BxkZP ... 3JSRmZBbEU

Autor:  darrecki [ Cz, 20 wrz 2018, 10:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

20 września 2018, o 08:34 remi napisał(a):
Darrecki, chciales wrzucic to zdjecie z Twojego auta co kiedys robiles? Bo pamietam tam bardzo malo nalotu miales.


Nie, w sierpniu robiłem 6 z 2013 - tam było już gorzej. Może nie było takiej tragedii jak na zdjęciach z Japonii ale kanały w głowicy były bardziej obklejone. Tak po 5mm wokoło, co daje 1cm mniejsza średnicę. Odróżnić zawór od reszty było już trudno

Autor:  Gregolo [ Cz, 20 wrz 2018, 10:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

darrecki to może w pazdzierniku 2018 zrobisz 6 tke z 2014, :) Temat kasy do obgadania na priv <zadzwon>

Autor:  darrecki [ Cz, 20 wrz 2018, 16:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

W październiku ustrzelić suchy weekend w Anglii to jak wygrać w totka. Garażu się jeszcze nie dorobiłem, a do tej roboty to musi być sucho

-- Dodano: 20 września 2018, o 14:53 --

Wspomniane zdjęcia. Grzybek to miał przepustowość góra 30%, reszta nagar...
Zastanawiające było również to, że uszczelka w jakiś sposób złapała wilgoć - jeszcze nie puszczała.

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 20 wrz 2018, 18:16 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja pierd..... jaki syf :arrow: . Kuzwa według mnie w dieslu trzeba by robić czyszczenie wszystkiego (egr, przepustnica kolektor, filtr dpf) mniej więcej co 60-80tys km wtedy nie było by problemów, chyba :).

Autor:  karol6 [ Pt, 21 wrz 2018, 19:32 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

To teraz mała awaria w mojej Maździe
Urwala sie klapka przy turbinie i nit łączący wpadł do środka :sad:
Przebieg 195tyś.
Nit znalazłem w intercoolerze

Autor:  popielasty [ Pt, 21 wrz 2018, 19:36 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jakie były objawy?

Autor:  Millerek [ Pt, 21 wrz 2018, 19:55 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Oj tam objawy, wiadomo przecież że lepiej nie jechał....

Grubo, gwarancja jakaś jest? Przykra sprawa....

Autor:  popielasty [ Pt, 21 wrz 2018, 19:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Millerek - czytaj posty. Napisał że 195k przebiegu więc dawno po gwarancji.

Autor:  macenty [ Pt, 21 wrz 2018, 20:01 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Gregolo napisał(a):
Szarpanie na niskich obrotach?!? Usuniecie dpfu z wydechu nie powinno miec na to wpływu, egr rowniez nie powinien miec znaczenia w tej kwestii, chyba ze " specjalisci " z kreatora cos zpaprali przy przeprogramowaniu sterownika. W tym był upatrywal przyczyne.



Coś z tym szarpaniem jest nie Tak ale za to mazda po odpaleniu nie wchodzi na wyższe obroty czyli jest jakiś Plus hehe
Niestety nadal przy wyższych prędkościach odczuwane jest falowanie w przyspieszeniu...(czyli jadąc na Maxa jakby co chwilę przyspiesza mocniej i trochę mniej i znów mocniej )..Czy to temp w IC jest za to odpowiedzialna?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Autor:  darrecki [ Pt, 21 wrz 2018, 20:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ja z innej beczki,
Ostatnia wersja Forscana umożliwia konfigurację asbuilt dla PCM'a.
Szukam więc ilości wypaleń dla DPF, podejrzenie pada na blok 5, wiersz zaczyna się od 7E00512XXXXXXXXXXXXX.
Także gdyby któryś z was mógł w wolnym czasie tam zajrzeć, podać ilość wypaleń oraz wartość wspomnianego wyżej wiersza byłbym bardzo wdzięczny.

21 września 2018, o 19:01 macenty napisał(a):
Niestety nadal przy wyższych prędkościach odczuwane jest falowanie w przyspieszeniu...(czyli jadąc na Maxa jakby co chwilę przyspiesza mocniej i trochę mniej i znów mocniej )..Czy to temp w IC jest za to odpowiedzialna?


Mi powiedziano, że powyżej 55°C w dolocie komputer przycina osiągi. Być może jest to prawdą, bo bez wyłączonego EGR ciężko taką temperaturę osiągnąć - w letnie upały i do 80 potrafi dojść.

Autor:  Millerek [ Pt, 21 wrz 2018, 20:26 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

@popielasty, czytam, i się pytam o jakąś gwarancję, gwarancja może być inna niż producenta czy rozszerzona. Przecież....

Jeśli nawet, to.co z tego, jak to i tak gruba sprawa się zrobiła.
Szczegółów nie znamy, może poznamy....
Kolega wbił się z taką informacją, nie znam szczegółów eksploatacji samochodu, 6 postów raptem.. Więc wiesz, grzecznie się zapytałem o gwarancję, może coś było naprawiane tydzień wstecz.....

Autor:  karol6 [ Pt, 21 wrz 2018, 20:55 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Objawów żadnych nie było po prostu nagle stracił moc.
Nawet check engine się nie zapalił.
Tylko brak mocy do 2,5tyś potem już normalnie na dużym turbo

Strona 73 z 201 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/