Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL problemy z dieslem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222
Strona 52 z 201

Autor:  mariuszcom [ Pt, 16 mar 2018, 23:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Wprawdzie nakręciłem tylko 4k i zwlekam jeszcze z pierwszymi wnioskami na forum o swoim egzemplarzu ale jeśli chodzi o silnik to chciałem powiedzieć tylko że to jest petarda. Mazda 6 z 2.0 Pb a 2.2 175 Km jest bez porównania. Wiele osób pisało a po co ci ropniak itp. Ale pytanie z dupy bo to są po prostu różne auta. Gdyby to jeszcze podkręcić do ok 200 Km i z 50nm to chyba nic więcej nie potrzeba. Silnik w tym aucie robi 30% roboty. Jest mega,, pozdrawiam a niezdecydowanym polecam
Ps w audi jest znacznie cichszy ale właśnie w Maździe brzmi dla mnie rewelacyjnie. Jak się go wkręci to burczy wspaniale

Autor:  JaroJ3 [ Wt, 27 mar 2018, 11:11 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Witam wszystkich na forum - to mój pierwszy post.
Zamierzam kupić używaną Mazde 6 z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D 175 km 2014 rok. Proszę o informację dotyczącą trwałości wtryskiwaczy Denso zamontowanych w tym silniku. Z dostępnych informacji widzę, że raczej się ich nie regeneruje więc obawiam się o koszt ewentualnej naprawy. Poszukuję auta z przebiegiem do 150 tys km i zamierzam pojeździć do ok 250 tys km. Czy taki przebieg dla tych wtryskiwaczy nie stanowi problemu? Czytałem forum ale raczej nie znalazłem postów dotyczących niskiej trwałości wtryskiwaczy.

Autor:  bulczas [ Cz, 29 mar 2018, 15:23 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

popielasty u mnie przed wypalaniem 0,015-0,020 od razu po, spada do 0,0070-0,0090

Oczywiście mówimy o wolnych obrotach

Autor:  Millerek [ Pt, 6 kwi 2018, 17:54 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Pytanko o "waszego" diesla 2.2 w kierunku tej sadzy czy EGR co koniec końców rzutuje na DPFie... no i problem wałka rozrządu..

Czy diesel GJ z tymi problemami powtarza się w dieslu ale w GL po 2015 roku?
Czy np M6 z 4x4 po 2015r też ma te bolączki diesla?

Niestety pisze tylko z TT i nie widzę większości danych...

Autor:  darrecki [ Wt, 10 kwi 2018, 19:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

6 kwietnia 2018, o 16:54 Millerek napisał(a):
Pytanko o "waszego" diesla 2.2


Nie mów, że chcesz kupić...
Problem z wałkami już nie występuje, ale na sadzę w dolocie, EGRy i DPFy lekarstwa nie ma. Znaczy jest jak było, bo wizualnie pod maską w 2017 jest tak samo jak w 2014. Być może diabeł tkwi w szczegółach ale tego nawet Mazda nie wie :idea:

Autor:  Millerek [ Wt, 10 kwi 2018, 21:17 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Hehe, dzięki...
Ogólnie kusi mnie to 4x4 w GL, stąd takie kontrolne pytanie :)

Autor:  poxtazo [ Śr, 11 kwi 2018, 14:27 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Przeciez te 4x4 to klasyczne oszustwo, to jest dolaczany naped tylko przy utracie przyczepnoaci to cos jak 4motion u VW czyli sciema, oprocz tego ze auto ciezsze i wiecej rzeczy moze sie spie....lic to zabawy z tego zadnej ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  niebezpieczny [ Śr, 11 kwi 2018, 14:36 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Lepszy taki niz FWD

Autor:  poxtazo [ Śr, 11 kwi 2018, 15:10 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Do czego lepszy? Chyba do większego zużycia paliwa, albo dla tych wszystkich, którzy polegają na elektronice a nie na własnych umiejętnościach. Wtedy to może lepszy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  niebezpieczny [ Śr, 11 kwi 2018, 15:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Prosze Cie ... chyba mi nie powiesz ze w zadnych warunkach ten naped nie bedzie lepszy od FWD lub wlasnych umiejetnosci.

Autor:  Millerek [ Śr, 11 kwi 2018, 15:20 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Oczywiście że to nie takie stałe 4x4, wiem że dołączalne w razie potrzeby. No ale przecież jest i kiedyś tam w cięższych warunkach czy na śniegu działa i pomaga.
Wiadomo że dochodzi kilka zespołów mechanicznych, im więcej tym podobno gorzej, ale większych opinie znaleźć nie mogę.

Szukam jakiejś (nie czarnej z zewnątrz i białej wewnątrz) kombi w automacie GJ po lifcie lub czystej GL tzn GL w numerze VIN...

Lipa jakaś w polszy na rynku wtórnym z SkyPassion, stąd pytanie czy diesel się różni między GJ a GJ po lifcie czy w GL.
Diesel Mazdy mi nie straszny, powiedzmy że "męczę" się z nimi od ponad 15 lat zaczynając w Comprex 626 GD czy od 626 GF przez GY czy obecnie GH ;)

A benzynowej SkyPassion jak na lekarstwo :)

Autor:  Lucasbadboy [ Śr, 11 kwi 2018, 18:14 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Millerek popieram <spoko> . Po co ci benzyna bez turbo toz to nie chce jechac :wink: , No nie mówiąc o spalaniu ;)

Autor:  darrecki [ Śr, 11 kwi 2018, 18:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Akurat w GJ 2.5 w automacie bardzo fajnie się odpycha. Zdecydowanie lepiej jak 2.2d 150hp ale nie tak dobrze jak 2.2 po remapie. I pali stosunkowo mało, więc benzyna w Skyactiv nie jest złym wyborem. Jak kupowałem swoje wozidło to wybór diesla był oczywisty - zupełny brak w ofercie silnika 2.5 w UK, a 2.0 to nie jedzie... 2.5 w automacie miałem z wypożyczalni na wakacjach, także porównanie jako takie mam.

Autor:  Millerek [ Śr, 11 kwi 2018, 21:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Jeszcze nie jechałem żadnym z GJ czy GL, ale na 99% 2.0 w automacie mnienrozczaruje... przywiązany jestem do momentu diesla....

Jedynie szukam 2.5 w SkyPassion, ale tego jest malutko.
Stąd pomysł na ponownego diesla 2.2, remap mile widziany, a co tam....

Wolałbym 2.5PB niż znowu diesla, opłaty roczne te same, spalanie na korzyść diesla, chociaż i tak to się miesza na równi z dieslem patrząc na raporty spalania.

Już nie jeżdżę tak dużo jak kiedyś, średnio do 20kkm rocznie... więc szukam 2.5 w jedynej opcji SkyPassion, jak nie będzie 2.5 Pb to wpadnie znowu diesel (chyba)....

Autor:  niebezpieczny [ Cz, 12 kwi 2018, 06:36 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Dziwne ze nie mozesz trafic 2.5 Skypassion. Przeciez tego najwiecej jest na forum wiec pewnie w statystykach sprzedazy tez.

Autor:  Millerek [ Cz, 12 kwi 2018, 08:05 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Kombi mnie interesuje, nie czarna i nie biała skóra. Automat 2.5 lub kaszlak 2.2 ten mocniejszy, i już mamy raptem kilka sztuk.

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 12 kwi 2018, 08:21 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Millerek to masz wymagania z tą skóra ;) ja jak patrzyłem tak z ciekawości widziałem tylko białe i czarne skóry ;). 2.5 benz racja 90% sedan ciężko trafić kombi. Jest dużo kombi ale 2.0.
Ale odbiegamy trochę od tematu myśle ze diesle mazdy nie będzie gorszy od innych na rynku, wystarczy szukać te po2014 roku, żeby nie trafić na te z wadliwymi walkami.

Autor:  Millerek [ Cz, 12 kwi 2018, 09:24 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Dlatego zadałem pytanie odnośnie diesla w GJ ale po lifcie ewentualnie o diesla w GL gdzie GL weszła od 2016/2017r tak? Zgadza się?

Autor:  poxtazo [ Cz, 12 kwi 2018, 12:38 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Ten sam silnik SHY1 jest w Fwd a SHY4 w Awd. Roznia sie skrzynia , cala reszta to samo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Gregolo [ Pt, 13 kwi 2018, 23:59 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Panowie bardzo ciekawy ten temat z egrami , zaślepianiem i wyłączaniem, ale jakby niedokonczony w całości.. mianowicie przymierzam sie do mapy ok 185KM i 450NM.. i czytając trafiłem na ten wątek z egr-ami, a że mnie ròwnieź troche drażni to wypalanie dpf, to wszystko co mogłoby wydłużyć interwał mile widziane. Narazie regen 160- 190 km przy 115 k km przebiegu. Stąd przy remapie zacząlem się zastanawiać czy nie wyłączyć egr softem od razu.. dopiero strojenie....
Wiem że Millerkowi to pomogło w GH jeśli chodzi o dystans pomiędzy wypalaniem, a jak to rzeczywiście w GJ po egr off wygląda?? darrecki zaczął fajnie temat, rozwinął ale trochu jakby nie dokończył :wink: chyba że coś przeoczyłem
Pozdrawiam

Autor:  darrecki [ So, 14 kwi 2018, 10:42 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

No jak nie dokończył... EGR wyłączony programowo, Bypass zostawiony - wszystko działa. Na krótkich odcinkach wypalanie niezmienne z racji działania bypassu dopóki silnik nie nagrzeje się do +70°C. Na długich trasach dobijałem (w zimie) do 300 km między wypaleniami. Gdy jest zimno na zewnątrz wzrasta też niestety spalanie (w warunkach UK jakieś 0.5l)
Teraz zwyczajnie nie wiem jak jest bo nie sprawdzam. Auto nadal jeździ, do dolotu nie zaglądałem czy już się zasyfił czy jeszcze nie. Mam kupony filtr do odmy, ale z racji braku miejsca pod maską i jeszcze większym braku chęci do jego założenia, wszystko jest po staremu.
Wystarczy?

Autor:  Gregolo [ So, 14 kwi 2018, 11:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Spoko <spoko>, trochę się zamotalem czytając posty , bo to popielasty pisal ze przy zaslepionym egr i mocnym butowaniu na trasie mial regen co 30km, a przy odślepionym nie ma takiego impaktu, ale On miał chyba mocno za..ny Dpf. Miał napisac jak po regen chemicznej i zaslepieniu egr.
Fajny temat, mocno rozwinięty i chciałem tylko określić czy warto u mnie wyłączać ten nieszczęsny egr przy strojeniu silnika. Bo jesli sredni intervał regen ten sam, to nie ma po co, ale jeśli można dobic to 300km to już inna gadka. Jeśli o spalanie chodzi to też mieszkam w UK i te 0.5 l wiecej wrażenia na mnie nie zrobi. Jednak widzę że chlopaki wyłączaliście egry juz po podniesieniu mocy, więc zastanawiam się -żeby to wyłączyć ustrojstwo, przed mapą, poźniej dopiero strojenie, żeby to mialo ręce i nogi.ciekawe jak wtedy ze spalaniem... myśle że dobry tuner by to tak dobrał że niekoniecznie musiało by skoczyć spalanie.. no chyba że się mylę :) . darrecki jak możesz to napisz gdzie w UK robiłeś swój.
Pozdrawiam :cool:

Autor:  darrecki [ So, 14 kwi 2018, 14:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Szczerze to nie ma w UK dobrego tunera, przynajmniej ja nie znalazłem. Wszyscy niezależnie od tego co mówią i piszą wgrywają gotowce. Ja robiłem u Disitune w PL. Na wyłączeniu EGR byłem w Avon Tuning w Bristolu. Na początku zyebali po całości, potem się zreflektowali i zrobili jak należy, nawet trochę kasy oddali. Tam przynajmniej mieli hamownię, więc można sprawdzić co namodzili, reszta robi na gębę - tego zdecydowanie nie polecam. EGR nie ma wpływu na rezultat podczas hamowania, (na hamowni) przy w pełni otwartej przepustnicy jest on zamykany niezależnie od warunków pracy. Za to na pewno jego wyłączenie pomaga na drodze, dolot jest dobre 20-30°C chłodniejszy i przy nagłym wciśnięciu gazu różnice czuć od razu - szczególnie w lecie.
Z tego co pisał mi @popielasty to problemem u niego był zapchany DPF, czyszczenie zdecydowanie pomogło.
Wyłączenie EGR zdecydowanie polecam, auto lepiej reaguje na gaz, a robiąc remap większość miejsc zrobi to w pakiecie za 1/3 ceny gdyby robić osobno.

Autor:  niebezpieczny [ So, 14 kwi 2018, 15:22 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

O remap mozna zapytac tutaj http://hitechperformance.co.uk/

Autor:  Millerek [ N, 15 kwi 2018, 19:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Pytanie...
Czy to jest wasz diesel??

https://www.youtube.com/watch?v=eJ7W4ssxZZY

Oczywiście że tak, k...a ! :(

...dalej podkładki? Pompa tożsama z 2.2 w GH, tylko z innym smokiem/sitem....

Autor:  niebezpieczny [ N, 15 kwi 2018, 20:23 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Czyli dalej lipa z tymi podkladkami ... <slabo>

Autor:  Lucasbadboy [ N, 15 kwi 2018, 20:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Masakra ;-D

Autor:  golec [ N, 15 kwi 2018, 20:43 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Millerek napisał(a):
Pytanie...
Czy to jest wasz diesel??

https://www.youtube.com/watch?v=eJ7W4ssxZZY

Pompa tożsama z 2.2 w GH, tylko z innym smokiem/sitem....



Cześć!
Z jednej strony fajnie bo gość jest niecałe pół godziny jazdy ode mnie, i może być dobry specem na przyszłość, z drugiej strony niezła jazda, mam nadzieję że serwis tego smokosita jest możliwy zanim silnik będzie w takim stanie.. Popytam go z ciekawości na tygodniu ile to roboty.

Pytanie dla użytkowników z większym przebiegiem, co ile takie sito normalnie sprawdzaliście?

Co do rozwalonych silników w północnej irlandii - tutaj masa ludzi po prostu jeździ, mało kto patrzy na bagnety, itd, kolegę który 3 lata jeździł dieslem 2.2 spytałem o poziom oleju to stwierdził że maski nie podnosił nigdy i nie wie co to ta regeneracja :) więc cieżko się dziwić że więcej takich przypadków.

Autor:  Millerek [ N, 15 kwi 2018, 21:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Patrząc na historię podkladek w mazdowskich dieslach, mało kto tam wogóle zagląda.
W poprzednich dieslach, RF5C RF7J, podkładki są wymieniane przy regulacji luzu zaworowego co 60kkm.
Ale, nie wszystkie nawet serwisy o tym wiedzą/wiedziały.
A co dopiero użytkownik....

To nie jest wina smoka czy sita pompy czy oleju, choć tutaj były pewne spekulacje że najgorzej radziła sobie mazdowska Dexelia. W sensie, szybko następowało "koksowanie się oleju"... stąd te grudki...

Autor:  durin90 [ N, 15 kwi 2018, 21:49 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL problemy z dieslem

Cześć, przymierzam (przymierzałem) się do kupna Mazdy 6 z 2013, ale czytając ten wątek mam dużo wątpliwości.
Czy ludzie mieszkający w UK wiedzą, czy Mazda UK wydaje informacje nt historii serwisowania osobom trzecim? Chciałbym zadzwonić do Mazdy i zapytać czy auta, które dziś oglądałem (oba rocznik 2013 z 2.2 dieslem) mają historię serwisowania i czy wałek/turbo/co tam jeszcze trzeba były wymieniane. Teoretycznie jedna jest od dilera i ma "12 miesięcy gwarancji", ale zawsze mogą się wypiąc.
Fajne samochody, jedna ma niewiele ponad 100 tysięcy km przejechane, druga 125. Byłem już zdecydowany, tylko myślałem kombi czy sedan, ale patrząc na ten wątek, znowu mam strach przed dieslem. Miałem GG i przy zakupie też szukałem benzyny, teraz chciałem kupić coś szybszego, bo benzyna w GJ za mocna nie jest plus są może 2 modele w okolicy z słabszą wersją wyposażenia.

Strona 52 z 201 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/