Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 20:16 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tombien, bo w benzynach ludzie pewnie nie robią takich przebiegów. 2.0 ledwo się toczy :wink: , a 2.5 w ciul pali :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Jeżeli to ironia z Twojej strony to się zgadzam, bo w przeciwnym razie baaardzo się mylisz co do przebiegu jednostek benzynowych. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 21:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
25 czerwca 2018, o 21:16 Pablos napisał(a):
w benzynach ludzie pewnie nie robią takich przebiegów. 2.0 ledwo się toczy , a 2.5 w ciul pali

Pablos pewnie nie :wink: 2.5 Pb dwa lata 100 tyś km / średnia 7,5 l
Szukam SUV wiec pewnie z dieslem (bez adblue ) uważam ,ze taka jednostka bardziej pasuje.
Ostatni gwizdek, bo za chwilę i mazda będzie miała z adblue.
Jednostki 150 konne (po 2016 roku )tez borykają się z takimi problemami ? Trochę mnie przeraża to kontrolowanie, dogladanie .... ja raczej z tych co tankuje, wsiada i jedzie :D

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 21:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem, może ja trochę zbyt mocno cisnę (ale jak tu jeździć mniej dynamicznie) ale wychodzi mi 7 litrów na komputerku. Silnik 150 koni to jest to samo co 175 tylko mapa inna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 22:33 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
25 czerwca 2018, o 21:19 PIOTR napisał(a):
Ostatni gwizdek, bo za chwilę i mazda będzie miała z adblue.


I bardzo dobrze, bo może wreszcie skonczą sie problemy z tym przedwczesnym wypalaniem dpf.
Nie rozumiem co ci przeszkadza adblue.?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 23:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zależy gdzie umiejscowią zbiornik na adblue. Jak kosztem zbiornika paliwa to w takiej 3 z dieslem wejdzie wówczas 36l paliwa przy zerowym zasięgu, a to będzie już zwyczajna kpina. Już teraz robię ledwo 700 km na zbiorniku.
I nie piszcie, że można jeździć na zasięgu zero - dać się może da, ale u mnie komputer tak obcina moc, że czuję jakbym maluchem jechał. Raz miałem nieprzyjemność jechać takim tempem 20 km po autostradzie - nigdy więcej.
Ja również jestem zwolennikiem adblue, szkoda że dieselgate nie wyszło na jaw 2 lata wcześniej, bo było by już dostępne w obecnej generacji.

Ciekawi mnie ta odkręcająca się śrubka w turbinie. Lubię grzebać i przecierać szlaki, gdybym wiedział co i jak i wiedział że da się temu zapobiec, to w wolnym czasie bym to rozebrał na czynniki pierwsze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 05:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Być może sama zasada działania adblue jest ok jednak dla mnie to kolejna rzecz o której trzeba pamiętać / dolewac i podnosi koszty użytkowania diesel.
Jak jest z użytkowaniem w wysokich lub w niskich temperaturach ?mam kompletnie zerowe doświadczenie, rozumiem ,że w ciężarówkach jest stosowany juz dawno i jakoś to działa

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 07:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moja noga w ASO nie postanie, od kiedy zobaczyłem ile kasują na oleju (Ultra 5w30 360 zł lol), a utwierdziłem się w tym bardziej kiedy koledze za położenie dywaników gumowych i wymianę wycieraczek przednich policzyli 100 zł (sam koszt "montażu"). Kolega napisał im opinię na facebooku, to wyłączyli możliwość oceniania ASO

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 07:23 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
wymieniają... mi oddali stary..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 08:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Bulczas, normalnie wypalam filtr. Jade dalej zwyczajnie mi max 16km zajmuj3 wypalni3 filtra przy obrotach nienprzekraczajacych 2k rpm. Do tego zosta2iam go na 10 min wlaczonego pod robota i tyle. Dopali sie na postoju. Wale krotkie przeloty nigdy ni3 mil3m ol3ju wiecej niz ponad polowe w drodze do X . Dlatego ol3j co 10k km.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 11:18 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ale to nie do mnie chyba ? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 11:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Jeżdżę ciężarówka z Adblue i w niej wypalanie załącza się co 10 moze 13tys km i to załącza sie chyba profilaktycznie bo według wskaźnika filtr jest czysty. Zbiornik adblue mam 50litrow i starcza na około 5500km. Tylko że ciężarówka ma pojemność silnika 13litrow.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 14:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Do mnie.
26 czerwca 2018, o 08:06 poxtazo napisał(a):
max 16km zajmuj3 wypalni3 filtra przy obrotach nienprzekraczajacych 2k rpm. Do tego zosta2iam go na 10 min wlaczonego pod robota i tyle. Dopali sie na postoju

To Ci chyba nic nie da, przy postoju proces wypalania jest przerywany, widać to po obrotach, podczas wypalania jak wrzucisz. N np dojezdzajac do swiatel to obroty sa pod 1krpm, chwilowe spalanie 1.6 - 2.6 . Jak staniesz, obroty spadają do nominalnych biegu jałowego, spalanie chwilowe - - . Wiec sterownik przerywa proces, pewny w 100% nie jestem bo nie podglądałem forscanem, ale tak chyba jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 14:40 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Co do wypalania przyglądałem się temu przy pomocy programu Torque. Podczas wypalania dpf i jeździe około 130kmh temperatura w wydechu wynosi około 700stopni. Jak zaczął mi się korek i stanąłem filtr nadal się wypalał ale temp spadła do około 450- 500stopni. Normalnie jest to 280-350. Chciałbym nadmienić, że do wypalenia się sadzy potrzebne jest co najmniej 650stopni. Wiec wasze wypalanie na postoju jest słabe

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 15:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Następna teoria że DPF na postoju się nie wypala....

Jeździć pany, tylko jeździć, nie wolno się zatrzymać! :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 16:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wypala się wypala, co prawda idzie mu to jak krew z nosa ale jednak. Wg mnie optymalna temperatura podczas regeneracji to w granicach 550°, przy normalnej jeździe nawet podczas wypalania ciężko mi odciągnąć nazwijmy to 600+.
Owszem, chwilowo na wydechu może być i 900°C ale to trzeba nieźle dawać w palnik.
Ja na razie nie przejmuję się ewentualnymi awariami, póki co jednostka napędowa spisuje się bez zarzutu. We wrześniu stuknie 4 lata, przebieg gdzieś poniżej 70k - nie pamiętam nawet kiedy go sprawdzałem.
Niestety tego samego nie mogę powiedzieć o układzie kierowniczym i hamulcowym, ale to temat na inną dyskusję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 13:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Oczyeiscie ze si3 wypala..bedzie sie wypalal 40 min al3 si3 wypali. Tu dpf ni3npotrzebuje predkosci obrotowej silnika zeby uzyskac temp. Ni3 bedzie to 750 stopni na wydechu ale 400np. Dawka paliwa i zaplonem sobi3 to poradzi. Na logike jaki bulby to bezsens gdy zaczyna wypalac filtr i przestaje bo zatrzymujesz si3 kub zwalniasz ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 21:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
, jak tak sie sprawa ma to ok. :) ten brak wskazania spalania na postoju i obroty schodzace do normy troche mylą, w sumie to rowniez wydawalo mi sie to dziwne zeby non stop przerywal proces gdy tylko staniesz, ale gdzies ktos tak pisal, mniejsza. Zwracam honor @ poxtazo zwracam honor jak cos :wink:

Czy ktos używa elma na bluetooth zeby podgladac logi w forscanie live? Jesli tak to jaki będzie dzialal z forscanem lite?? Moze takie cos

https://www.ebay.co.uk/itm/Vgate-iCar2- ... 3115732880

Mam elma ze switchem na kablu, i zbieram sie do tego jak pies do... Nie chce mi sie poprostu lapka targac i wozic na kablu po okolicy.
Chcialbym posprawdzac wreszcie temp na wydechu, dolocie, jakies inne dot dpf.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 21:03 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Ja mam zwykłego za 20zl i śmiga

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 21:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja mam Elma 1.3 już chyba 5 lat, i też śmiga.
Ale obsługuje tylko odczyt, i podstawowe funkcje jak wypalanie DPF zerowanie parametrów adaptacji itp...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 10:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Nie wiem czy cokolwiek moją obserwacja pomogę ale po wymianie BiTurbo mam dużo mniejszego laga...teraz nawet przy wypalaniu dpf jakoś mniej zabiera mocy. Auto w ogóle jakieś żwawe się zrobiło aż zmierzę moc przy okazji będąc gdzieś koło hamowni. Śmiga aż miło;)))

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 11:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Macenty nie skapneli sie ze Masz wirusa ?? Nie bałaś sie ze jak odkryja nie przejdzie na gwarancji ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 11:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Z góry wiedzieli że mam ale jak jest podejście partnerskie to wszystko GRA.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 11:53 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mi aso powiedzialo ze lag może być spowodowany kończącą się sprężarką...co by mogło się zgadzać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 12:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2014
Posty: 296
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Muszę przyznać że czasem po zmienie biegu miałem kilka sekund próżni zanim auto znów szło do przodu...Teraz lata prawie nie odczuwam. Ciągle wacham się czy usunąć DPF czy dalej jeździć z tym ustrojstwem...?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

_________________
Biała perełka ma 210KM i 494nm a Pomarańczowy V2 162KM i 118nm -który szybszy?? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Ja bym nie usuwał. Może takie podejscie mam do tego bo nie planuję jeździć jednym autem dłużej jak 4 lata

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 17:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Macenty tez się nad tym dpf em zastawiam w moim aucie. Czytałem ostatnio na forum BMW ze koles zrobił program i wymienił odrazu wkład dpf a oryginalnego na wkład sportowy. Nie wiem czym to się różni pewnie większy przepływ spalin i wypalanie rzadziej. Koszt 500e.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 18:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W BMW to może i mają sportowe wkładki. Tam rozpiętość silnikowa jest znaczna więc i możliwości sporo. A w Maździe tłuką jeden silnik diesla i to by było na tyle. Zwyczajnie nie ta liga


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 18:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Darrecki oni te wkłady robią, nie ma znaczenia jakiej marki auto. Wyjmują ci z każdego filtra wkład org, dają własnej roboty w zależności od potrzeb itd.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 cze 2018, 18:51 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
coś więcej na ten temat?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.