Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 02:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 20:00 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Kolego KAROL6 wielkie dzięki za schemat,auto złożone śmiga jak nowe tylko że po 15 km zapalił się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem i pokazuje błąd czujnika walu i walka rozrzadu ,była sciagana głowica i rozrzad,ma ktoś może jakiś pomysl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 20:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Przeprowadz adaptacje

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 23:21 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Adaptacje czego bo nie jestem w temacie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 08:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z ciekawosci pytam. Co tam sie wydazylo ze trzeba bylo glowice sciagac?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 11:07 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Człowiek głupi to potem musi płacić,czyscilem dolot z nagaru i potem głowicę było tak zatkane że mały palec nie chciał wejsc trochę syfu wpadło do silnika zawory się nie zamknęły no i pocalowaly się z tlokiem, głowica kompletnie schrot,musiałem kupić inną,plus 3 dni roboty ,ale teraz po wyczyszczeniu tego dolotu auto w końcu zaczęło jechać,wcześniej v max 160,i przy ok 2800 obrotów już nie ciagnol , teraz obroty idą do czerwonego,tylko ta czerwona lampka się pali z wykrzyknikiem,pokazuje błąd czujnika walu lub walka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 11:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No szkoda jak cholera, następnym razem czyść przy zamkniętych zaworach dolotowych.
Wyczyścisz na zamkniętych , dmuchniesz aby syf wyleciał, poprawisz, dmuchniesz itd. Dla każdego tloka/cylindra tak samo. Pomiędzy tlokami przechodzisz kręcąc wałem kluczem od strony koła pasowego, i tak kolejno 4 razy, bądź 8 dla poprawki (w sumie wystarczy raz aby przejść na pozostałe tłoki w GMP) .

Szkoda,....

Nie widzę sensu aby czyścić kanały na otwartych zaworach...

Szkoda też, ze udezyles do mnie na PW dopiero po fakcie jak rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, drugi rozrusznik tak samo się zachował, nie miał innego wyjście przecież. Ręcznie trzeba było sprawdzić czy wal się kręci....

Kupe roboty odwaliłeś, szkoda kasy, no ale cóż, medal za odwagę, wziąłeś porażkę na klatę, po męsku


W sumie to źle nie wyszło, wyobraź sobie jakby ten nagar z kanałów poleciał dalej, do turbin, do DPFu....
Byłoby gorzej stanowczo.
Dobrze że mądry rozrusznik nie pozwolił uruchomić silnika

Z chęcią zobaczymy zdjęcia, zatkanych kanałów, nagaru, głowicy, tłoków w szczególności no i krzywych zaworów, ale wszystkie dostały strzała?, jak popychacze dźwigienki itd..., więc silnik był kręcony na otwartych zaworach?, były pełne obroty wału z bublem wewnątrz po czyszczeniu?, dużo razy bądź długo czasu się kręcił?, jak to było??

Wiesz, w sensie porażka uchroni innych, dlatego jesteśmy w tym miejscu, na forach.


Idąc dalej, podkładki pod wtryskami są nowe, micha pewnie ściągnięta dla kontroli smoka?
A czy w waszym klekocie nie ma regulacji manualnej (szczelinomierzem) luzu zaworowego?

Szanowany kolega Poxtazo, jak wpadnie na chwilkę, to napisze jak zrobić kalibracje/adaptacje rozrządu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 15:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomasz30 w Forscan masz opcje serwisową - adaptację.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 18:04 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
A co to forscan jestem w tym zielony,to bylo tak wyczyscilem dolot a potem zabralem sie za syf w glowicy skrobalem i od razu zasysalem odkurzaczem ten syf,,cos tam musialo wpasv pomiedzy zawor a glowice ,motor raz zakrecil i przestal potem tylko rozrusznik pykal aż się spalił,w końcu chyba jak dwa zawory się złamaly to motor zaczol kręcić ale nie odpala ,bo był już bez 2 zaworow, za to te złamane zawory zmasakrowaly cały tlok i gniazda glowicy

-- Dodano: 31 stycznia 2020, o 18:04 --

Jedno jest pewne jeżeli mazda kiepsko ciagnie,przy 2800 obrotów przestaje ciągnąć, v max to 160 ,to nie musi być to turbo czy dpf,tylko brak powietrza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 19:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ale chyba ostatnia akcja serwisowa jest związana z dolotem. O to właśnie chodzi? Bo mi się obiło o uszy, że soft jest też zmieniany.

Tomasz, jaki masz przebieg, że musiałeś czyścić dolot?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sty 2020, 19:34 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
250.000 już, o dziw 2013 rok wałki rozrzadu jak nowe turbo suche smok czysciutki,może było już to wymieniane niewiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lut 2020, 00:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomasz, jak masz jakieś Photo, to je podrzuć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 12:03 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Niestety nie mam takiej możliwość,,,Napisz ktoś może jak zrobić ta adaptację bo ta czerwona kontrolka oczy drażni, ps fotki mogę komuś na fb wysłać ktoś chętny?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 13:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomasz30, napisałem jak zrobić adaptację - Forscanem. Zmień też informacje w profilu - nie posiadasz silnika 2.2 MZR-CD (ON) tylko SkyActiv.

Zdjęcia wrzuć np na: https://imgbb.com/

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 13:35 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Gdzie jest napisane jak zrobić adaptacje bo nie widzę


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 lut 2020, 13:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomasz30 - interfejs diagnostyczny ELM327 + aplikacja na telefon lub Windows Forscan. Tam w opcjach serwisowych masz adaptację. A jak nie ogarniasz tego, to udaj się do specjalisty w odpowiednimi narzędziami.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 07:21 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cześć wszystkim

Mazda 6 2.2 diesel 2014

Przyznam że całego tematu nie udało mi się przejrzeć "problemy z dieslem"
ale do tej pory nie znalazłem nikogo z błędem P24A5 i proszę czy jesteście w
stanie coś mi doradzić.

Postaram się wyczerpująco opisać wszystko by było łatwiej.
Wyskoczył błąd P24A5- wizyta u mechanika i diagnoza: zawór EGR ten od
którego idzie taka grubsza rurka do chłodnicy spalin. Kupiłem używkę, błąd
dalej jest. Diagnoza abym wymienił ten "drugi" EGR. I przed tym wolę zasięgnąć innych opini.

A teraz co zauważyłem i kiedy pojawił się błąd:
Ogólnie żadnych objawów, które mógłbym dostrzec jaki zwykły użytkownik auta.
A błąd pojawił mi się dzień po pęknięciu paska od alternetora, nie miałem
ladowania i musiałem dojechać kilka mil do domu. Przed domem już dużo podzespołów przestawalo działać. Teraz ubywa mi płynu chłodniczego ale niby chlodnica ok, sprawdzana. Czy mogła pójść chlodnica spalin jak nie było chłodzenia gdy jechałem bez prądu i jest to też powodem ubytku płynu chłodniczego? Czy faktycznie których z tych zaworów jest walniety a kupując używkę akurat też trafiłem na zepsuty (możliwe ale mniej prawdopodobne).
Widziałem na postach że jak będzie za wysoka temperatura spalin to może zostać uszkodzony EGR Bypass valve.
Proszę o radę co przychodzi Wam do głowy.
Będę dziś w Mazda bo odbieram wahacze i postaram się też dopytać ale ostatnio powiedzieli że za £150 sprawdza A po prostu na teraz nie mogę
sobie na to pozwolić.
Dziękuję i pozdrawiam.

Dokładny błąd P24A5 EGR Coller Bypass Control Stuck (Bank 1)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 10:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 154
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy auto Ci sie nie przegrzalo jak jechales do domu bez paska? Pasek napedza tez pompe wody co oznacza ze nie bylo chlodzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 13:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mihu11, jeśli masz wycieki płynu, jechałeś bez paska (tak jak zauważył karol6)to jest szansa że pękła Ci chłodnica EGR z przegrzania lub gdzieś się coś odkształciło i blokuje zawór. Tu diagnostyka dla tego błędu: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 15100.html

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 23:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak wiadomo są u nas 2 EGR, ten "standardowy" i bypass. Wg rozpiski od popielasty błąd dotyczy bypass. Nie patrzyłem na schemat, ale wydaje mi się (gdy czyściłem dolot), że tylko ten właściwy jest podłączony do obiegu cieczy. Bypass z zasady ma być ciepły, bo on tylko dogrzewa silnik gdy ten jest zimny, później jest już jest zamknięty. Więc jeśli nie ma on podłączenia do cieczy, to jak mógłby się przegrać? Oczywiście jest to gdybanie, bo pamięć już nie ta i mogłem zwyczajnie "źle" zapamiętać :?
Najprościej będzie to chyba sprawdzić podłączając forscan i porównać nastawy rządane do aktualnych. No i mając drugi zawór zawsze można go podłączyć "na sucho" i sprawdzić czy się otwiera.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lut 2020, 16:45 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty napisał(a):
Mihu11, jeśli masz wycieki płynu, jechałeś bez paska (tak jak zauważył karol6)to jest szansa że pękła Ci chłodnica EGR z przegrzania lub gdzieś się coś odkształciło i blokuje zawór. Tu diagnostyka dla tego błędu: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 15100.html


Dziękuję. Myślę podobnie ponieważ oba zawory (EGR i EGR Bypass) były odkrecone przez mechanika bo łatwo się do nich dostać i przeczyscil i powiedział że wyglądają ok (jedynie jeśli coś W którymś z nich mogło się stać to elektryka która zarządza otwieraniem/zamykaniem, ale tego nie może sprawdzić) a że do chłodnicy już trudniej się dostać to nie sprawdził i powiedział że to na pewno egr (który wymieniłem na używany ale błąd dalej był). Pojechałem jeszcze raz to stwierdził że to ten drugi zawór (egr bypass), ale przed kolejną wymiana wolałem zasięgnąć opinii innych użytkowników Mazdy.
Kolejną rzeczą która zauważyłem to ostatnio co jakiś czas biały dym przez chwilę mam z wydechu jak jadę A zaczęło się od takiej sytuacji:
-zasnąłem w aucie na włączonym silniku i tak auto chodziło przez 2 godziny, potem jak pojechałem to strasznie duża biała chmura poszła z wydechu. Wizyta u mechanika i powiedział że przez to że chodził tak długo na luzie mógł się przypchac DPF, bo coś takiego jest dla niego bardzo nie wskazane.

I czy teraz ten biały dym znaczy że coś z dpf jest nie tak i wymaga regeneracji/czyszczenia, innych objawów brak.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 lut 2020, 15:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przy temperaturach w okolicy 0 stopni i poniżej, podczas wypalania DPF wydobywa się dużo białego dymu jak mocniej przyciśniemy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 00:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Gdzieś na wakacjach 2019 lub lekko po, założyłem filtr na odmę i o nim zupełnie zapomniałem. Maskę otwieram w zasadzie tylko żeby dolać płyn do spryskiwaczy...
Ale ostatnio coś mnie natchnęło (pewnie zbliżający się serwis <hahaha>) więc zerknąłem na filtr, a tam wszystko "zasmarkane" olejem. Zdjąłem pokrywę, a tam takie coś:
20200206_155349.jpg 20200206_155353.jpg
W pokrywie filtra piękna maź nie przypominająca nawet oleju, w rurce odpływowej woda, a wszystko to zapewne skutek jazdy na krótkich odcinkach.

Po zlaniu taka fajna zupka powstała:
20200206_161452.jpg

Nie wiem na ile skuteczny jest ten filtr, ale jak widać coś tam jednak wyłapuje. Muszę jeszcze popracować nad metodą jego opróżniania, bo jest to jak na razie mocno niewygodne.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 04:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jaki dystans przejechałeś z filtrem na odmie, i jaki olej masz zalany?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 08:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdziłem, filtr założyłem we wrześniu. Ile na nim przejechałem, to nie mam pojęcia, ale gdzieś dalej to byłem aż 2x, a tak to jazda wokół komina. Zgaduje, że jakieś 4-5 tys km. Olej zmieniałem w maju, 10 tys na nim zrobiłem, shell 0w30 ect c2/c3.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 08:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie taki filtr na odmie. U mnie 2.0 PB i nie jest tak łatwo jak w klekocie
Różnica wiem że jest bez względu na silnik, u Ciebie również widoczna


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 12:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki, miałem pytać jak ten filtr.

Czy na korku oleju nie masz tej mazi? Jakiś czas temu u rodziców w starszym VW 1.9TDI na korku pojawiła się taka maź, jazda tylko do sklepu 2km w jedną stronę przez ostatnie 3 miesiące. Po zdjęciu pokrywy zaworowej cała powierzchnia wewnętrzna była w takiej ciemnej mazi... Krótki odcinki na niedogrzanym silniku to chyba najgorsze co może diesla spotkać.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 13:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ja taką maź, a właściwie to groszową ilość, miałem jak jeździłem po Polsce na krótkich odcinkach. Emulsja wody i oleju,to standardowa sprawa, szczególnie zimą

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 15:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czy standardowa sprawa, to ja nie mam takich przypuszczeń. Oczywiście ma to związek z krótkimi dystansami jazdy, ale zacząłbym od samego oleju.
Castrol super smalec, będzie odkładał masło pod korkiem częściej niż inny pierwszy lepszy olej.
Kiedyś w VW Polo 6N1 1.6 PB, odma zamarzła i część oleju pod ciśnieniem wyleciała przez bagnet.
To było dawno temu, koszmarne czasy bo castrol był zalewany w serwisie.
Przy zmianie oleju poza serwisem, okazało się, mając max na bagnecie, spływało tylko 2.6 litra oleju z miski.
Brakowało około litra.
Tyle samo było zalane żeby nie przelać pozycję max na bagnecie.
Po zdjęciu pokrywy, zaliczyłem szok totalny.
Nie było widać klawiatury oprócz krzywek...
Nie wiem dlaczego, ale po zmianie na zwykły Mobil1 masła pod korkiem już nie było.
Później sprzedaliśmy polo.

Mam garść innych opowieści odnośnie castrola, ale ponkastrolu przykładowo można już zobaczyć na samym bagnecie rano po nocy, jak oliwa z wodą oddzielą się. Oczywiście mówię o małych dziennych przebiegach.

W mazdach nigdy tego nie zaobserwowałem, może to kwestia innego sposobu odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika..., a może dlatego że nigdy castrol nie zagościł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lut 2020, 21:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty Na korku oleju tego nie ma, tyle ile można zobaczyć pod pokrywę przez odmę i sam korek - również czysto.
Mi również się wydaje, że przy moich przebiegach to normalne. Aczkolwiek "olejarzem" nie jestem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lut 2020, 21:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
14 kwietnia 2019, o 14:37 poxtazo napisał(a):
Telefon mi nienpokazuje doladowania na drugiej. Komputer tak.
Teraz odnajdujecie sobie jeszcze zadane cisnienia na A i B i tyle. Nie podniecac sie tylko roznicami na poziomie 0.1-0.2 bo to.normalne roznice. Martwic sie nalesy gdy roznica wynosza od 0.5
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Odkopie troszkę. Jakie są zadane ciśnienia dla tych dwóch czynników?

Dziekuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.