Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 15:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Popielasty, mialem dokladnie takie same przemyslenia. Tym bardziej, ze jeszcze zagietym drutem i odkurzaczem to czyscilem. Oczywiscie chodzilo mi o ten MAP sensor. Wiec na pewno cos tam wpadlo. Nastepnym razem nie bede taki nadgorliwy. I fakt na rozgrzanym ciezko wylazi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 16:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ma się czego obawiać, nie sądzę żeby nagar mógł coś uszkodzić przy zaworze - wydaje mi się, że jest zbyt delikatny i rozkruszyłby się :)

Pozostając przy temacie, jednak ciut odbiegając od konkretnie naszego silnika - przeżyłem już coś takiego jak kamień polerski w dolocie (oddałem do polerki wibracyjnej kolektor dolotowy, miał być polerowany z zewnątrz i zabezpieczony wewnątrz aby kamienie nie dostały się do środka. Pozdro dla partaczy którzy podejmują się roboty nie myśląc przy tym) ;) jeśli ktoś ciekawy to może tu zajrzeć do galerii jakie szkody powstały: https://imgur.com/a/irprC

Dodam, że taki kamień jest mega twardy, jak widać na foto kilka razy tłok docisnął go do głowicy, sam zawór nie ma takiej siły żeby to zrobić - niestety w moim przypadku tłok klepał go i biedaczek dostał się blisko gniazda zaworowego, efektem czego samochód miał 0 kompresji na jednym z cylindrów no i dziura w tłoku bezcenna ;)

Obrazek

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 sie 2018, 17:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 sierpnia 2018, o 19:53 popielasty napisał(a):
U mnie obudowa filtra paliwa brzęczała, ale u Was to pewnie inny dźwięk.


Poszedłem tym krokiem (no prawie) i sprawdziłem dolot. No i nastąpiła cisza - dałem uszczelkę pomiędzy puszkę filtra i rezonator oraz pod 2 śrubki mocujące "zasysacz" do grilla.
A wszystko przez przypadek, zaglądając do filtra zapomniałem zapiąć 1 spinkę. Brzęczało okropnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 sie 2018, 19:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 sierpnia 2018, o 21:53 popielasty napisał(a):
U mnie obudowa filtra paliwa brzęczała, ale u Was to pewnie inny dźwięk.


oczywiście w tym poście miałem na myśli obudowę filtra powietrza :D u mnie rezonowała jak szalona :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sie 2018, 12:10 
Świeżak
Offline
Od: 19.08.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam.
Mazda ma ponad 100tys przejechane i zauważyłem nierówna pracę silnika. Opiszę jakie są objawy i proszę o pomoc co może być przyczyną.

Objawy nie są regularne. Ale najczęściej silnik zaczyna nierówno pracować gdy:
- jadę stałą prędkością na niskich obrotach na biegu 2, 3, 4, czasem 5
- zdarzyło kilka razy jak stał na luzie i wolnych obrotach
- i czasem jak chce mocniej przyspieszyć zaczyna nierówna pracę (szarpie, trzęsie, jakby go odcinalo; nie wiem jak najlepiej to określić).

Proszę o radę co może być tego przyczyna.

Dziękuję


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sie 2018, 15:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
31 lipca 2018, o 15:34 popielasty napisał(a):
Ktoś pisał, że czyszczenie smoka i podkładki w ASO to ok 2500 zł :lol:

W ASO Cena ok 3000zl bez rabatu. (IS R063/16) czyszczenie silnika, czyszczenie pompy oleju, wymiana smoka, wymiana części jakiegoś modułu za smokiem (cena zestawu naprawczego tego modułu 144zl netto), wymiana podkładek pod wtryskami, oczywiście nowy olej.
Dodatkowo za 350 zł sprawdzają stan zużycia walka rozrządu. <hahaha>

Wymiana mechanizmu składania lusterek 500zl


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 09:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 sierpnia 2018, o 13:10 Mihu11 napisał(a):
Witam.
Mazda ma ponad 100tys przejechane i zauważyłem nierówna pracę silnika. Opiszę jakie są objawy i proszę o pomoc co może być przyczyną.

Objawy nie są regularne. Ale najczęściej silnik zaczyna nierówno pracować gdy:
- jadę stałą prędkością na niskich obrotach na biegu 2, 3, 4, czasem 5
- zdarzyło kilka razy jak stał na luzie i wolnych obrotach
- i czasem jak chce mocniej przyspieszyć zaczyna nierówna pracę (szarpie, trzęsie, jakby go odcinalo; nie wiem jak najlepiej to określić).

Proszę o radę co może być tego przyczyna.

Dziękuję


Kolego, czy nie masz przypadkiem napędu AWD? Przy jakiej ilości paliwa masz te objawy?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 16:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
popielasty wracając do sprawy rezonującej puszki dolotu. Jak to ogarnąłeś? Ja dałem gumy pod samą puszkę, bo trochę latała oraz uszczelkę gumową na łączeniu puszki i dolotu. Jest dużo lepiej ale mam wrażenie że nie jest idealnie. Niby wszystko ładnie i sztywno siedzi, ale może zbyt sztywno?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 16:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja to zrobiłem na szybko i na sztukę ;-) nie miałem jeszcze czasu tam zajrzeć głębiej. Póki co na tyrtytkę o punkt mocowania MAF i do klemy plusowej. Działa bosko :-)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 21:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jeszcze jedna obserwacja odnośnie DPF: jadąc z prędkością 180+ spalanie pasywne musi być bardzo solidne, bo zaczął się wypalać dopiero po 350 km, gdzie normalne interwały to 160-180 w moim przypadku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 10:51 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich forumowiczów.
Niestety senny koszmar wszystkich kierowców okazal sie u mnie rzeczywistoscia i zapalila sie lampka silnika, a wraz z nia wyskoczyl komunikat, ze niskie cisnienie oleju i prawdopodobne uszkodzenie silnika. Znajomy mechanik od razu zdiagnozowal uszkodzone panewki. Niestety by dowiedziec sie wiecej trzeba przezegnac sie i otworzyc silnik. Niestety nikt ze znajomych mechaników nie chce sie podjac tego zadania. Ewentualnie proponuja zakup uzywanego silnika i wymiane. Opcja ta jednak nie wchodzi za bardzo w gre gdyz nigdy nie wiadomo co za silnik sie nabedzie.
Dlatego tez mam pytanie do kazdego, który mial ten sam problem, czy moze polecic mi solidnego i sprawdzonego mechanika, który by byl w stanie podjac sie reperacji tego silnika. Lokalizacja nie ma znaczenia.
Pozdrawiam
Arek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 11:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jaki jest objaw uszkodzonej panewki, jak to się diagnozuje bez rozebrania dołu silnika?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 12:53 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
30 sierpnia 2018, o 11:58 popielasty napisał(a):
Jaki jest objaw uszkodzonej panewki, jak to się diagnozuje bez rozebrania dołu silnika?

Specyficzny klekot silnika, którego dwóch mechaników zdiagnozowalo jako uszkodzone panewki...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 13:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale mazda jeździ jeszcze czy na lawecie prowadzasz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 14:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Silnik przeszedl w tryb awaryjny wiec moge sobie poszalec z jakies 10km/h :roll: Dlatego tez w gre wchodzi laweta.


Ostatnio edytowano Cz, 30 sie 2018, 14:42 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 17:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Panewek to u nas chyba nikt jeszcze nie robił, także musisz mieć pecha jeśli to faktycznie one.
Jaka jest historia samochodu? Masz go już jakiś czas czy kupiłeś "okazyjnie"? Ja mimo wszystko zaczął bym od góry silnika i sprawdzenia wałka.
A tutejsze forum ma chyba jakiegoś partnera, którego można polecić? Bo to "inne" ma :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 19:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jest specjalista od mazd ale w Katowicach. Nie wiem czy nie za daleko dla ciebie...

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 19:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Samochód nabylem z komisu 2 lata temu jako trzylatka. Serwisowany, bez zadnych zastrzezen, cena rynkowa, nie tam zadna "okazyjna". Silnik chodzil bez problemu az do feralnego dnia, kiedy wszedl w tryb awaryjny z powodu niskiego cisnienia oleju. Po paru minutach zaczal "klekotac". Przy kazdym uruchamianiu silnik pracuje ok, a nastepnie po kilkunastu sekundach rozpoczyna swoje slynne "kle, kle, kle". Nie wiem czy to istotne, ale na kilka tygodni przed usterka przy co któryms odpalaniu silnika obroty wskakiwaly na kilka sekund na 2200 by zejsc po 5 sekundach do 1000. Obdzwonilem dzisiaj kilku mechaników z calej Polski i nikt za bardzo nie chce sie bawic w naprawe silnika. Jedynie dwóch sie zgodzilo informujac, ze koszta naprawy beda sie wahac w granicach 3000-6000PLN. W ASO poinformowali mnie, ze takich awarii jeszcze nie odnotowali gdyz silniki te sa niezniszczalne, a sama diagnoza bedzie mnie kosztowala "jedyne" 3500PLN. Dodatkowo "przemily" Pan z ASO w Gdansku kazal pozdrowic tych wszystkich "specjalistów" z naszego forum, co tez czynie <hahaha>

-- Dodano: 30 sierpnia 2018, o 19:22 --

30 sierpnia 2018, o 19:09 Lucasbadboy napisał(a):
Jest specjalista od mazd ale w Katowicach. Nie wiem czy nie za daleko dla ciebie...

Dzieki serdeczne, mam lawete w ubezpieczeniu na cala Polske.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 20:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tadziol.
Ewentualnie Riki.
Te, tzn Ci fachowcy z aso, to są.jednyni w swoim rodzaju. Pozdrów ich przy najbliższej okazji od forum....

To że nikt jeszcze na forum nie robił remontu w dieslu, o niczym nie świadczy. Jeszcze ten model jest dla osób powyżej średniej krajowej, którzy nie bawią się w masowe pisanie na forach, analogicznie z GG czy GH jak miały wartość rynkową 50kzl w zwyż...

Przyjdzie czas i będą pytania o remont częściej niż obecnie.

Remonty diesla GG GH były są i będą, a GJ zaczynają być i dopiero będą....pisane na forach.


Kiepska sprawa, jak laweta jest dostępna to nic nie stoi na przeszkodzie aby coś działać.
Pewnikiem podkładki pod wtryskami puszczały i to przyczyniło się do ewentualnego jak czytam, remontu.
Wałek, oznaki byłyby wcześniej, słabszy motor coraz bardziej itp.
Przy podkladkach, zapchany smok olejowy, z chwili dobrego sprawnego silnika, zrobi szrot niestety. Tak też kolega opisuje.

Czy warto robić? To się okaże jak silnik trafi na stół, z tego co pamiętam, Riki i Tadziol, mogą takie silniki załatwić z gwarancją pod warunkiem wymiany u nich...

Naprawa też będzie z gwarancją u nich.

To nie koniec świata, 3 do 6 kzł to tak kwotowo nie majątek, sam.nowy używany silnik i robota też w podobnej cenie wyjdzie.

Trzeba działać, info w.sieci czy na forum.jest.

Ogólnie to szkoda ze taki stan silnika stał się faktem... :(
Myślę,.ze wolałbym aby to były panewki w ilości 2sztuk, niż wałek i dalsze jego konsekwencje związane z opiłkami w.silniku....

Nie chcę się wymądrzać, ale można było tego uniknąć ;)


Ps, info o wałku rozrządu, oraz info o podkladkach, powinno być podwieszone na górze działu GJ. Tak, aby każdy który znajdzie forum, choćby przez przypadek, od razu znalazł taką informację.... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 20:16 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi, a szczególnie Millerkowi. Nie pozostaje mi nic innego jak dzialac. Kwestia tylko czy brudzic rece grzebiac w silniku czy zamawiac inny...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 20:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak jak napisałem, ważne że ty sam nie będziesz mieć brudnych rąk, jedynie tak czy siak będzie wydatek :(
Info o Tadziolu i Rikim znalazłeś?
...i jeszcze Jaksa, czyli warszawa jak Riki, Tadziol śląskie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sie 2018, 00:34 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jeżeli to wina walka a nie miałeś wymienionego to spróbuj w ASO. Ja mam ten sam rocznik i dostałem dofinansowanie do walka i turbiny z Mazdy. Niestety skasowali mnie 4000 tys za czyszczenie smoka, podkladki, olej i część robocizny ale mam nowe czesci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 00:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
30 sierpnia 2018, o 20:22 Millerek napisał(a):
Tak jak napisałem, ważne że ty sam nie będziesz mieć brudnych rąk, jedynie tak czy siak będzie wydatek :(
Info o Tadziolu i Rikim znalazłeś?
...i jeszcze Jaksa, czyli warszawa jak Riki, Tadziol śląskie.

Dziekuje bardzo za pomoc. Skontaktowalem sie z Rikim, który w przeciwienstwie do Tadziola, konkretnie i rzeczowo wycenil mi koszta poszczególnych czesci i robocizny. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 wrz 2018, 09:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Riki prowadzi swój sklep z częściami do mazd i znaczny niemalże na pamięć i ma swoich mechaników. Współpracował kiedyś z Jaksą, może nadal współpracuje.
Tadziol pewnie ma milion rzeczy na głowie.. Ale to też specjalista od mazd.
Sprawdź listę VIN i ferelnych wałków, oszacować możesz wtedy naprawę ale chyba przez centrum MMP mazda Motor Poland.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 wrz 2018, 14:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dlaczego cena za czyszczenie smoka i wymianę podkładek jest tak wysoka w ASO? Czym jest to uzasadnione? Jakie są przesłanki, żeby to zrobić? Profilaktycznie, przy jakimś przebiegu, czy też są jakieś objawy? Mój silnik nie powinien mieć chyba problemów z wałkiem ale nie chciałbym żeby coś innego przeoczyć. Jakie są wasze doświadczenia? Opłaca się coś robić przy przebiegu 100 tys., jeśli wszystko, jak na razie chodzi bez problemu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 12:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Cena jest wysoka bo to ASO. z tego co się dowiedziałem to oni wymieniają smok oraz jakiś moduł między smokiem a pompą. Do tego dochodzi cena oleju i robocizny (jakieś 350 zł za godzine). Podkładek nie liczę bo to jakaś śmieszną suma jest. A profilaktycznie warto bo zatkany smok powoduje niskie ciśnienie oleju, a najgorsze ze silnik potrafi się uszkodzić bez żadnego ostrzeżenia ( znam conajmnoej 2 takie przypadki które skończyły się wymianą silnika). Ja mam przebieg 91tys km i miałem zatkany smok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W forscanie można sprawdzić ciśnienie oleju, Mazda podaje referencyjne wartości. Jeśli nie odbiegają one zbytnio od tego, co pokaże Forscan to można przyjąć, że smok jest czysty. U mnie póki co wartości są z górnej granicy, także zakładam że wszystko jest ok.

Procedura:
1. Connect the M-MDS to the DLC-2.

2. Start the engine and warm it up.

3. Select the engine hydraulic pressure (PID: EOP) and the engine speed (PID: RPM) using the M-MDS data monitor function.

4. Verify the engine hydraulic pressure (PID: EOP) value while the engine maintains a constant speed.

• If not within the specification, determine the malfunctioning location referring to the following DTCs “Possible Cause” and repair or replace the applicable part.
― P0524:00 (Engine oil pressure too low)
― P055F:00 (Engine oil pressure control circuit low oil pressure)
― P06DD:00 (Engine oil pressure switch control circuit high input)
― P06DE:00 (Engine oil pressure switch control circuit low input)
Note
• The oil pressure can vary with oil viscosity, temperature, and engine speed.
Oil pressure (reference value) [oil temperature: 70—80 °C {158—176 °F}, coolant temperature: 70—80 °C {158—176 °F}]
Lo: 140—190 kPa {1.43—1.93 kgf/cm2, 20.4—27.5 psi} [1,500 rpm]
Hi: 310—450 kPa {3.17—4.58 kgf/cm2, 45.0—65.2 psi} [3,500 rpm]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 20:11 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Faktycznie, jest to sposób na sprawdzenie tego. A tak na marginesie, gdybym się decydował na zmianę podkładek i czyszczenie to ile to faktycznie Was wyniosło. Interesuje mnie cena ASO i ewentualnie poza. W sumie mam jeszcze 1,5 roku gwarancji rozszerzonej, więc nie chciałbym zbytnio kombinować. Sprawdzę sobie Forscanem, ale też przy okazji chciałbym się dowiedzieć jak wygląda i ile taka impreza bije po kieszeni :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 20:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Lepiej sie zapoznaj co pokryea gwarancja rozszezona. Bo nie jest z nia tak kolorowo jakby sie wydawalo ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 wrz 2018, 23:04 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 23.06.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Rozszerzona nie pokrywa wymiany podkładek. Jak to określili w ASO jest to czynność eksploatacyjna... Mi wycenili na ok 2700. A tak na marginesie w Niemczech jest akcja na podkładki więc u nas też może będzie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5987 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.