Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 lis 2017, 10:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Popielasty, ponizej masz link do moich log w FORSCANie:

https://drive.google.com/drive/folders/1kVvmfRxD5Tyswi6-JunYyPCmsjCoM1I_?usp=sharing


Generalnie z naszymi mazdami nie mozna sie nudzic. Przedwczoraj zapiekla mi sie dzwignia hamulca recznego po prawej stronie, ale wczoraj rozebralem dziadostwo i naprawilem.
Swoja droga, ten bolec i ta delikatna zebatka na ktorej jest osadzona dzwignia do linki to jakis zart.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lis 2017, 14:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziś zrobiłem nowe podkładki, tym razem 2 sztuki z blachy 1.5mm
Wywierciłem w nich też dziury, jedna przy EGR ma 7mm srednicy, a ta przy chłodnicy spalin 10mm
Wszystkie powierzchnie wyczyściłem a podkładki delikatnie spolerowałem.
Tym razem (mam nadzieję) zacznie to działać jak należy.

Dodam, że jeszcze nie jechałem :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 lis 2017, 17:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki - pięknie to wygląda ;) daj znać jak pojeździsz - czy pojawią się błędy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2017, 19:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Błąd dalej wyskakuje, najwyraźniej te 7mm to za mało. Temperatury IAT13 dalej są bardzo niskie, więc przepływ jest znikomy albo żaden. Na następny weekend umawiam się na programowe wyłączenie tego ustrojstwa, potem wyciągam te zaślepki i zmieniam uszczelki na nowe. Co prawda po tej przeróbce już nie śmierdzi spalinami ale akurat podkładki do rurki od EGR są tanie, a nie zamierzam już więcej zaglądać do dolotu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 08:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jako, że jakimś sposobem nie mogę edytować ostatniego posta piszę jeden pod drugim.

Wnioski z zaślepienia EGR.
1. Po całkowitym zaślepieniu temperatury w dolocie spadają o dobre 20-30 stopni. Niestety co 30-40 km wyskakuje błąd niewystarczającego przepływu spalin przez zawór. Rekalibracja wtryskiwaczy po zaślepieniu nic nie zmieniła w tej kwestii
2. Rozwiercanie podkładek jak w poprzednim poście niewiele daje - błąd nadal występuje.
3. Robiąc otwory o średnicy 13 i 10 mm w w/w podkładkach osiągnąłem pewnego rodzaju sukces. Błąd przestał wyskakiwać. Szkoda, że temperatury poszły na tyle do góry, że w/w modyfikację trudno nazwać zaślepieniem.
4. Więc albo wyłączamy EGR programowo albo dajemy sobie spokój.

I jeszcze jedno. Zdecydowanie żadnej różnicy jeśli chodzi o DPF. Jak wypalał się co 200km tak nadal wypala się co 200km...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 10:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@darecki, zaslepiasz EGR i jego baypass?
Bo jeśli jedno albo drugie, to nie ma to sensu skoro DPF wypala się tak samo często. 200km to często jak dla mnie. Hehe lepiej niż te 80km ale 200 to i tak często...
U mnie po zaślepieniu wypala się ze 150 na 300km czyli 100% więcej przejechane bez wypalania.

Co do błędu, widocznie SkyD jest sprytniejszy w sensie wrażliwszy, i błąd będzie niestety. Szkoda że tak szybko powraca.

Zaslepiamy czyli korkujemy dostęp spalin w 100%, inaczej nie mam sensu.

Dla przypomnienia, podejrzewam że któryś z zaworów, albo EGR albo jego baypass nie trzyma i puszcza dalej, stąd ogromna ilość nagaru i częste interwaly wypalania.

Więc kombinujemy sobie z zaślepieniem...

Aby bozbyc się spalin w dolocie...

Więc zaslepiamy...

Błąd? trudno się mówi...

Finał:, zaslepiamy wszystko, wyłączamy programowo EGR.

Testowo powinno być rewelacyjnie, brak błędów, brak spalin w dolocie, wypalanie dwa razy rzadziej....

Jeśli nie to już nie wiem jak wam pomóc


Ostatnio edytowano Śr, 15 lis 2017, 11:40 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 10:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Potwierdzam co wyżej napisane!!! Mi tez błąd co jakiś czas się pojawia i co z tego ?? Nic jeżdżę z błędem po jakimś czasie znika sam. Nie wchodzi w żaden dna awaryjny itd wszystko Ok. Chyba ze gh ma inaczej?

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 11:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wypalanie mam co 200 na krótkich odcinkach, co 250 jak gdzieś dalej się wybiorę. To, że u Ciebie @Millerek zwiększyły się interwały zapewne świadczy o problemie z zaworem. U mnie skoro się nie zmieniło to znaczy, że zawór działa jak należy. Takie moje zdanie.
A ilość nagaru? No musi być go sporo, skoro EGR jest praktycznie non stop otwarty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 11:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@darecki, zaślepiłeś egr czy jego bajpas ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 14:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko EGR, bypass jest otwarty jak silnik zimny, potem w zasadzie pozostaje zamknięty przez 95% czasu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 15:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Radzę zaślepić EGR jak i jego baypass, bo... w zasadzie inaczej nie ma sensu bo jak dotąd nic się nie zmienia, a powinno. A błędy kasuj...
I ta mniejsza temp rzędu 20 30stC to jakieś śmieszne, jeśli spaliny mają około 300-450stC to zmniejszenie ich o te śmieszne 20 czy 30stC mija się z prawdą.

Ok, zanim spaliny dojdą do egr to trochę się ochłodzą ale o ile? O 200stC? Ta chłodniczka to też raczej tak aby była niż jakoś wielce chłodziła..... Więc zchlodza się Max o 100stC, więc niech będą mieć w egr 250, minus 20 czy 30 to sam widzisz ile ta zabawa warta.

Zaślep egr i jego baypass. Później sprawdź o ile zmniejszy się temp we wlocie.

Ps, ta blacha 1.5mm to trochę nad wyrost.
Zwróć uwagę że uszczelki mają max 0.4mm i one deformują się czy też odkształcają się, aby uszczelnić połączenie. Blaszysko 1.5mm tego nie zrobi.

Załóż zaslepke z blaszki max 1mm, tam nie ma takiego cisnienia żeby spaliny ją rozerwały, znajdź 0.5mm a sama pięknie się odkształci i uczczelni połączenie.

Zaślep egr i jego baypass.

Ps, zmierzyłem grubość mojej zaślepki oraz ory uszczelki.
Moja zaślepka ma 0.25mm, a ory uszczelka 0.20mm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z jednym się nie zgadzam - temperatury. Ludzie w uturbionych samochodach walczą o każdy stopień. Sam nawet miałem przez chwilę większy Intercooler założony (za grubą kasę) i różnica jeśli była to znikoma. A te 20-30° to ogromna różnica! Sam fakt, że zimą auto ma inne osiągi jak latem o czymś świadczy. Oczywiście mowa o podkręconym, nie serii. Utrzymując temperaturę poniżej 55°C nie ograniczamy wydajności - info od DISI, gdy skarżyłem się na "fale" podczas gwałtownego przyspieszania na 3 biegu. W zimie tego nie było.
I zapewne stąd ten przyrost mocy o którym piszesz po zaślepieniu EGR. Nie chodzi o proces spalania tylko o temperatury. To samo tyczy się nagaru, który ogranicza przepływ będzie powietrza.
Najśmieszniejsze jest to, że nawet z tymi dużymi dziurami w zaślepkach błąd przepływu nadal wyskakuje nie po 30km ale po ponad 100. Nie wiem jak to ECU wylicza.
Wyskakujący błąd deaktywuje i-stop i eloop. To tak na pierwszy rzut oka, może coś jeszcze nie działa. Także jeżdżenie z błędem mija się z celem.
Nadal podtrzymuję opinię, że zaślepianie w SkyD nie ma sensu. Włączenie wszem, zatkanie nie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 12:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Darek, obniżyłeś temp na wlocie o te 20stC ale ta obniżka wynika z niedopuszczenia lub ograniczenia spalin a jak wiadomo zimne to one nie są. Idąc dalej, przy całkowitym niedopuszczeniu gorących spalin, w 100%, obniżysz sporo więcej niż te 20stC.
Obniżenie temp o kilka stopni w uturbionych silnikach jest kluczowe ale oni nawet nie mają żadnego recyclingu spalin jak egr itd. Im, tym chłopakom, większe IC pomaga ale tobie w twoim seryjnym silniku raczej to nie pomaga, to wszystko Mazda wyliczyła więc silnik musi dostać gorące spaliny z egr z założenia Eco sreko...

Zaslepoenie ma na celu wyeliminowanie jakichkolwiek nieszczelności egru i baypassu czyli trzeba wyeliminować wpuszczanie gorących spalin.

Nie wiemy dokładnie jak pracuje baypass czy egr skoro euroesi głupoty czasem pokazuje.

Zaslepiamy co się da, wyłączamy programowo.
A dlaczego Zaslepiamy? po to by wyeliminować jakiekolwiek nieszczelności na baypassie i samym egr. Samo wyłączenie wyłączy działanie egr i baypassu, a co jak one nie są całkowicie zamknięte? dalej będzie migracja spalin do cylindrów ...

Samo Zaslepoenie i wywalanie błędu które wraca bardzo szybki, i dodatkowe wyłączenie ielopa itd, to ta robota faktycznie mija się z celem, to faktycznie już robi się bez sensu. Co innego w moim silniku... zrobiło się chłodniej, lepiej dla pracującego silnika, obecnie pm gen mam około 2.47g/l a przejechane jest ponad 250km wstecz, patrząc na forscan wypalanie będzie za jakieś następne 200km, wypalanie w zimie co 400-500km?! re we lacja, fabrycznie było około co 150km.
Piszesz o moim egr, wymieniłem trzy sztuki, czysciłem ze sto razy, było raz lepiej raz gorzej. Miałem dość częstego wypalania dpf, więc zaslepilem dziada i mam spokój.
Mając 2.2 SkyD, nie czekałbym nawet chwili....


Zaslepiamy, wyłączamy, podnosimy moc, koniec kropka. Do roboty


Po modyfikacjach zawsze i w każdej chwili można powrócić do stanu oryginalnego, to tak w razie innych komplikacji. Przykładowo diesel może głośno klepać w zimę zanim się nie rozgrzeje. Może klepać jak stary merc klekot z lat 80', albo jeszcze gorzej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 13:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek napisał(a):
Darek, obniżyłeś temp na wlocie o te 20stC ale ta obniżka wynika z niedopuszczenia lub ograniczenia spalin a jak wiadomo zimne to one nie są. Idąc dalej, przy całkowitym niedopuszczeniu gorących spalin, w 100%, obniżysz sporo więcej niż te 20stC.

No raczej wiecej jak te 20-30 to sie nie da, widac to chociazby po temperaturach podczas wypalania DPF kiedy to EGR i bypass sa zamkniete.

Millerek napisał(a):
Nie wiemy dokładnie jak pracuje baypass czy egr skoro euroesi głupoty czasem pokazuje.

Akurat to mozna bez problemu sprawdzic po odpowiednich PIDach. Gdy silnik nagrzany to bypass jest zamkniety, otwiera sie co kilka/kilkanascie minut na ze tak napisze sekundy i znow sie zamyka. Po co? nie mam pojecia. Za to EGR podczas spokojnej jazdy na autostradzie jest odwarty w 50-80% i to on wszystko psuje... Czlowiek chce docisnac, a tam 80stopni w dolocie i dupa...

Millerek napisał(a):
Zaslepoenie ma na celu wyeliminowanie jakichkolwiek nieszczelności egru i baypassu czyli trzeba wyeliminować wpuszczanie gorących spalin.

Reprezentujemy 2 skrajnosci, Ty twierdzisz ze moze przepuszczac, ja twierdze ze napewno nie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 14:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Heh, ja tam skrajności nie mam, spoko, rób jak chcesz, nie mój silnik, ciao i papa ale jak patrzę jak się do tego zabieracie to faktycznie w skrajności można wpaść

Innymi słowy, odpuście już sobie te egry bajpasy dziury w blachach itd... Wystarczy tylko program.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 16:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Włożyłem wczoraj zaślepkę EGR.

Parametr REG_DIS miałem 23.8 km, PM_ACC 3.6 g/L. Wsiadłem w samochód i pojechałem na trasę. Pierwsze co to mi szczęka opadła jak samochód zaczął jechać między 2k-3k obrotów. Jest duża różnica. Kolejna sprawa to IAT13 - przy 80 km /h mam 35 stopni w kolektorze, wcześniej potrafiło być 60 stopni. Więc różnica jest spora tak jak piszecie.

Przejechałem wczoraj na tej trasie 80km, do stanu REG_DIS 105.3km, PM_ACC urosło do 4.01 g/L - WTF?!?! W międzyczasie nie miałem regeneracji aktywnej, jedynie co zauważyłem że filtr sam tracił wartość PM_ACC - regeneracja pasywna (mam logi jakby co). Dzisiaj rano droga do pracy, regeneracja zaczęła się przy REG_DIS 140km, trwała przez 8km. Niestety, po regeneracji skok PM_ACC z 0.029 na 2.5. Jak dalej będzie rosło zobaczę dopiero dzisiaj wieczorem / jutro rano.

Na chwilę obecną mogę napisać, że jakaś zmiana jest, ale dam znać jak pojeżdżę dłużej. Nadal martwi mnie i nie jest dla mnie jasny ten skok PM_ACC...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 16:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ten skok acc zaraz po zakończeniu wypalania będzie się zmniejszać z czasem, też tak miałem.
Poczekaj kilkaset km.
Ponadto ACC podczas jazdy, jak sam się zmniejsza to bardzo dobrze.
Błędy jakieś?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 18:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, check engine po 5 km od zaślepienia :) póki co mam go w dupie. W niedzielę lecę do Azji na urlop, wracam w grudniu i jadę do Kreatora na definitywne zaślepienie EGR + wyłączenie go w sofcie + remap. Będę tylko musiał z nimi pogadać na temat bypass'a itp. Może zaślepili by faktycznie gdzieś wcześniej?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 18:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i spoko, zaślepiać mimowszystko bo pidy pokazują tylko ich pracę a nie szczelność. Zaślepiać, remap + mod i spokój na wieki
Tak dla przykładu, screen z forscanu , nie wiem kiedy nastąpi wypalanie, może za 100 lub 200km..? Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 16 lis 2017, 21:58 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2017, 20:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to ja jestem umówiony na następną sobotę na hamownie i wyłączenie EGR. Potem jak pisze Millerek mogę zaślepić, tyle że tym razem za obydwoma zaworami, a nie przed jak na chwilę obecną. Tam już będzie chłodno, byle blaszka wystarczy.
Tylko boję się, że po wyłączeniu bypassa auto będzie się długo nagrzewać. Teraz w zimie silnik nabiera temperatury szybciej niż 1.5 SkyG w aucie żony. A w porównaniu do mojego poprzedniego GG, to już w ogóle przepaść.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 08:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki - postaraj się, żeby sprawdzili moc bez zaślepek, a potem po zaślepieniu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 19:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Byłem, straciłem cały dzień - nie zrobili EGR. Mają zrzut ECU, będą "kombinować", mają dać znać jak coś odkryją. Podobno robili 6 i CX5 i tam to działało, w 3 nie chce. Ogólnie zawód na całej linii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 12:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
EGR wyłączony, bypass nie ruszony. Wg panów z warsztatu nie ma możliwości jego wyłączenia - trzeba zaślepić.
Póki co zrobiłem 100 km, przyrost sadzy w filtrze wyniósł 1.3g. Z prostych wyliczeń wychodzi, że wypalanie powinno odbywać się co 500km! Cool :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 gru 2017, 14:32 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
z moich obserwacji wynika że przyrost sadzy nie rośnie liniowo, ale niech to będzie 350 to już będzie super :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 gru 2017, 06:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki - czy nie zauważyłeś większego spalania podczas zaślepienia? Mi się wydaje, że mi trochę więcej pali teraz. Ale może jest to spowodowane tym, że jakieś dawki paliwa są jakieś nieoptymalne przez to że komp spodziewa się innego powietrza?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2017, 19:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 grudnia 2017, o 05:07 popielasty napisał(a):
darrecki - czy nie zauważyłeś większego spalania podczas zaślepienia? Mi się wydaje, że mi trochę więcej pali teraz. Ale może jest to spowodowane tym, że jakieś dawki paliwa są jakieś nieoptymalne przez to że komp spodziewa się innego powietrza?


Szczerze, to nie zwracam uwagi na spalanie :D Aczkolwiek średnie nie wzrosło i nadal wynosi 7.1l Przyglądnę się spalaniu przy okazji jakiejś dłuższej trasy (czyli dopiero na święta)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 06:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie wczoraj padł rekord, jazda normalna do pracy 50% trasa / 50% miasto, wypalanie DPF po 220 km.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 gru 2017, 12:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No przyznam, że wzrosty km pomiędzy wypaleniami napawają optymizmem - świadczy to o tym, ze DPF'y sa w porządku.
Tylko zastanawia ten wspomniany przez Ciebie wzrost średniego spalania. Po "sąsiedzku" jest użytkownik, który też zatkał EGR i zauważył wzrost spalania, więc nie jesteś sam. Ten wzrost to tylko na "komputerze pokładowym" czy realnie przy dystrybutorze? Mamy teraz zimę w UK, więc kombinować nie ma jak - zatkał bym jeszcze tego bypassa...
Jakieś teorie kolegów od GH na temat wzrostu spalania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 gru 2017, 16:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tylko oszczędności. Żadnego wzrostu spalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 09:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wzrost na dystrybutorze. Wcześniej miałem ok 8.5L/100km, teraz dobija do 9-10L/100km - ale fakt też, że nie jeżdżę za bardzo trasy tylko krótsze odcinki + zima nadchodzi. Może taki niefortunny zbieg okoliczności ;)

-- Dodano: 11 grudnia 2017, o 07:42 --

Niestety, nie mogę edytować poprzedniego posta. Chciałem jeszcze dopisać, że niesamowicie szybko wypala mi się DPF - kwestia 4-6km i po sprawie. Aktualne temperatury IAT13 - 17-31 stopni.

W następny poniedziałek jestem umówiony na wyprogramowanie EGR i modyfikację softu :)

-- Dodano: 19 grudnia 2017, o 09:26 --

Załączam wykres. Trochę szok, nie wiem jak to jest możliwe, seria 133 km 333 nm...

Obrazek

To by się zgadzało z tym, co obserwowałem w listopadzie:

5 listopada 2017, o 12:50 popielasty napisał(a):
Dzisiaj się przejechałem na trasę i stwierdzam, że moje auto (pamiętajcie że to CX-5) jedzie max 187 km/h :) czyli źle :) gaz w podłodze a tu dupa, więcej nie chce jechać. 4000 RPM na 5 biegu - nic więcej. Zmiana na 6, obroty spadają na ok 3400 RPM i nic, więcej nie jedzie.


Samochód na seryjnym programie i z EGR włączonym nie chciał jechać więcej niż 4000 obrotów na 5 biegu. Widać na wykresie z hamowni jak moc nie rośnie, a moment spada, a na prędkościomierzu nic się nie działo.

Przed modyfikacjami pogadałem z mechanikiem - opowiedziałem mu o naszych spostrzeżeniach dotyczących EGR itp, oraz poinformowałem że jest bypass EGR. Stwierdził że spróbuje zaślepić i EGR i bypass. Niestety - nie dało się zmierzyć auta na hamowni po zaślepieniu EGR i bypass :) modyfikacja softu jeśli chodzi o EGR też nic nie dawała. Wchodził w jakiś tryb awaryjny, milion błędów, SBCS, ciśnienie opon, iStop, skrzynia nie działała w trybie ręcznej zmiany biegów - wszystko źle. Po odślepieniu bypass i zostawieniu zaślepionego EGR, wgraniu softu wyłączającego EGR i modyfikującego mapę wszystko poszło ok.

Dzisiaj rano w drodze do pracy, na ekspresówce rozpędziłem się bez zająknięcia do 210km/h... Nie chciałem cisnąć więcej, bo mam już trochę rozrzedzony olej... Więcej spostrzeżeń napiszę po dłuższych jazdach.

Ogólnie jestem zawiedziony seryjnym wynikiem. Jak to jest w ogóle możliwe? :) Nie stwierdzono, żeby auto było uszkodzone mechanicznie (wtryski, turbo). Gdyby tak było, to po modyfikacji nie miał by 200km.

Czy ktoś słyszał o tym, że ludzie zgłaszali do Mazdy problemy z brakiem mocy itp? Bo dostałem takie info, że te silniki nie bardzo trzymają parametry fabryczne...

Filmik z hamowni:


_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.