Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 10:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Moj ziomeczek takie cos w audi a6 c6 3.0tdi uczynil. Z tym ze zerocjskiegos zaslepiania . Poprostu egr off poprzez ecu. Ustawione egr ze ma byc zamkniety i tyle. Do tego dpf tez off . Chwali sobie bardziej. Uwazam ze takiw rozwiazanie jezt lepsE niz szplajsowanie z zaslepkami...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 21:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tylko jednego się boję - EGR off, DPF off a za mną pewnie czarna chmura będzie podążać...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A po kiego DPF off?!

Wyłączasz tylko egr, zaslepissz go dla pewności, mod silnika, kilkanaście kucy dojdzie, 1200zl zostawisz i jeździsz aż miło....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiem Wam, że na prawdę chciałbym aby zaślepienie EGR pomogło mi z moim problemem - bardzo bym chciał, ale... to by było zbyt proste ;)

Jeśli natomiast to faktycznie rozwiąże problem, to macie po browarze u mnie :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
popielasty napisał(a):
Tylko jednego się boję - EGR off, DPF off a za mną pewnie czarna chmura będzie podążać...
Ee niekoniecznie, dzis zrobic program" bez dymny "to zaden problem dla kumatego goscia. To juz nie te czasy zeby przedawkowac tak zeby puszcZal brzyskie baki ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kiedy ja to pisałem?


Millerek napisał(a):
... Są jeszcze inne rozwiązania na ten syf.
Programowe wyłączenie obsługi i działania EGR, trzeba go jeszcze najlepiej zaślepić samemu. Firmy tuningowe to robią np V-tech...



Jest to robione w GG w GH więc czemu nie w GJ?
Żadnych bąków nie ma bo DPF dalej jest i żyje z lekkością wypalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pytałem u nich, dostałem odpowiedź że takiego silnika jeszcze nie robili.

@Popielasty, dobrze wiedzieć że robią w kreatorze mocy. Tam akurat nie pytałem :)


Ostatnio edytowano Wt, 7 lis 2017, 08:31 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak.ale dzisiejsze chiptuningi nie polegaja na tym ,ze diesel ma kopcic. Bo to jest oznaka ze ktos poprostu slabo zrobil swoja robote.. Czy dpf jest czy nie ma. Jak kopci to jest przedawkowany,a dzis w takin zakresie jak mozna poprawiac nowoczeane konstrukcje to poprostu wrecz niewypada;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 22:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A widzisz, V-tech robi do 2.0 RF7J w GH, byłem i wiem. Ale że nie robią do 2.2 SkyD, widocznie V-tech jest kiepski...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 23:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Vtech robi do gj tez. Z tym ze ta firma leci na mase i ich programy pozostawiaja duzo do zyczenia. Ja sledze oddzial ze szczecina i jak patrze na niektore z tych wykresow to az zal zalewa. Nie wiem.jak inne w PL. Co do programu do GJ to przy 175km jedyne co potrafia wykrzesax to 25km.wiecej a jesli chodzi o moment to ok.50nm . Wiec.wybacz ale dupy to nie urywa .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 00:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te 25 i 50 to pewnie bezpieczne, mogą więcej na życzenie klienta...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 11:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No wlasnie innych opcji nie ma. Osobiscie nie lubie firm,ktore stosuja pilityke gotowych programow pod dane auto. Taka uniwersalizacja. Nie wazne czy moje auto ma jakies bolaczki czy nie. Wrzucamy peogram,rolka . Przyrost jeat. Dziekuje. Nie wazne jaki,nie wazne jak ta kreska idzie,ale jest. Osobiscie dlatego mam.takie nie inne zdanie .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 12:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja byłem w kreatorze wczoraj pogadać o DPF i sofcie. Zarzekają się, że mają profesjonalny dymomierz i po wycięciu DPF samochód przechodzi normę EURO6... :D ciekawe ile w tym prawdy ;)

Co do programu - powiedzieli, że w tym silniku na lekko robi się 210 km i 500 nm, można iść dalej, ale nie rekomendują ze względu na skrzynię.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 13:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
No to by sie zgadzalo bo robia i po 235 i 550nm w wersji z manualem. Natomiast przy AT bezpiecznie jest 500nm ale moc ~230km jest jak najbardziej realna. Nikt jeszcze tej granicy500 nm w AT nie przekroczyl w PL bo graty sa zwyczajnie drogie. Ale.jeszcze z 2-3 lata i zobaczycie ze beda robic to co dzis wyciskaja z bmw dieali czyli 600mn bez pierdniecia. Silnik jest wdzieczny pod modyfikacje,potrzeba tylko odpowiedniego czlowieka. Oczywiacie najslabszym elementem tutaj jesy przeniesienie napedu a potem.ogra icze ia bedzie stwarAl dolot.powietrza i wydech ale to mozna przebudowac ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 7 lis 2017, 13:53 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 13:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No i mamy pierwszy błąd - P0401 - Niedostateczny przepływ przez EGR


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
darrecki - a co pojawiło się na zegarach? Check engine czy jakiś inny komunikat w tym wyświetlaczu po prawej? To co, wiercisz dziurkę?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
@darrecki a nie mowilem? Znacznie szybciej niz sie spodziewalem. Ale jak w tryb awaryjny to sie nie przejnuj jezdzic dalej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Żartujesz? Żadnej jazdy bo DPF ma gorzej, nic tylko wykasowac na bieżąco raz drugi trzeci i powinno być lepiej...... Można wykonać kalibracje i będzie jeszcze lepiej.
.. cóż, P0401 można było się spodziewać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ale.co ma gorzej? Jak nie ma.przeplywu splin to blad bedzie ciagle wyskakiwal. Kasowanie go nic nie da. Zreszta nalezalo sie spodziewac tego ze zaraz bedzie lapal bledy. Jak nie wrzuca go w tryb awaryjny to co mu szkodzi mi wyjasnij? Przeciez idac waszym tokiem.myslenia zalepienie egr mialo tylko pomagac dpf. A teraz nagke jak komputer widzi ze jeat zalepiony to niby ma sKodzic dpf taki stan rzeczy? Niezbyt rozumiem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 listopada 2017, o 13:10 popielasty napisał(a):
darrecki - a co pojawiło się na zegarach? Check engine czy jakiś inny komunikat w tym wyświetlaczu po prawej? To co, wiercisz dziurkę?


Żółty silniczek, nic więcej na zegarze czy też tablecie. Moc nie spadła z błędem. Na razie to wszystko działa tak na słowo honoru - jest gdzieś przeciek, bo na obiegu zewnętrzym pojawia się zapach spalin w kabinie. Na weekendzie robię 2 blaszki z dziurami i montuję filtr do odmy.
A międzyczasie szukam w UK kogoś, kto by mi to wyłączył programowo. Jak znajdę, to wyjmuję blaszki. Taki plan na następny tydzień

Jakby ktoś pytał co za flitr zakładam, to będzie to ten: Provent 100
Obrazek
Są jeszcze 150 i 200, ale nie zmieszczą się pod maską...
Rozmawiałem bezpośrednio z producentem, ma działać bez problemu, jedynie częściej będe musiał zmieniać filtr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 14:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Moim zdaniem zapach spalin masz bo zaslepiac egr nalezalo by juz na etapie kolektora wydechowego a nie przed samym egr. Do momentu zaslepienia sa tam spaliny ,ilosc ich rosnie i gdzies znajduja ujscie. Stad smrodek . Czyli noja teoria sluszna. Trzeba to zamknac calkiem programem i wtedy wszystko bedzie szlo w komin a nie gdzies bokami .

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 15:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakie bokami, no co ty...
Albo jest szczelnie złożone albo nie.
Nie ma innego wyjścia jak tylko znaleźć nieszczelność i to poprawić.

Idąc dalej, mając błąd P0401, PCM zmienia dawki paliwa, zmienia je tak aby silnik normalnie dalej pracował mimo błędu. Często zdarza się, że błąd sam znika ale jakakolwoek nieszczelność (skoro zapach spalin jest wyczuwalny w kabinie) to lepiej nie będzie a błąd będzie wyskakiwac częściej.
Mając P0401 inaczej wypala się DPF, często dłużej nawet częściej.

Samo zaślepienie pomaga silnikowi i to jest teoria bezdyskusyjna. To że wyskakuje błąd to jest powiązane ryzyko, bo w innym silniku u kogoś innego błędu nie będzie, lub nie musi koniecznie się pojawiać, to jest loteria.

Ważne by błędu nie było, pomaga ponowną kalibracja wtryskiwaczy z złożoną zaslepka.

Przy nieszczelnym zaworze EGR, samo wyłączenie programem, nie przyniesie dobrego rezultatu, należy zaślepic i dopiero wyłączyć, zgadza się?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 15:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zakladajac ze egr jest nieszczelny to tak.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 15:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja po części tak zakładam.

Kalibracje możecie wykonać ręcznie kabelkiem za pomocą kostki w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. Jest to opisane na euroesi, ale wiąże się to z ryzykiem kolejnych błędów gdy warunki nie będą spełnione.
Ewentualnie ForScan em na Windowsie, on podpowie co i jak zrobić bez ryzyka.

Pytanie, czy po zaślepieniu egr, jest odczuwalna poprawa jazdy czy też samej pracy silnika? Pomijam pracę silnika już z P0401.
Kolokwoalnie napisze, po zaślepieniu silnik musi nauczyć się na nowo oddychać

A nie, zupa, mamy nieszczelność...


Aha, żeby była jasność. Pisząc nieszczelność egr nie chodzi o sam egr ale chodzi również o baypass egru. Baypass EGR, jak i sam EGR, wchodzi w skład urządzeń do recyrkulacji spalin przecież...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 15:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tak tylko zawor egr jest ostatnia stacja przed ponowna aplikacja spalin do dolotu. A caly uklad jest sterowany znacznie wczesniek przed chlodnica sa juz zawory ktore steruja przeplywem spalin. No i przez wypeogramowanie egr zamykamy spaliny juz zanim roChodza sie na bypass czy chlosnice a nie dopuszczamy ich az do chlodnicy/bypassu i dalej do zaslwpki przed samym egr. Logiczne ze musi korygowac dawki paliwa i powietrza,poniewaz normalnie powinny byc tam tez weglowodory i tl2nki azoru ktoryh ilosc liczy wlasnie egr i odpowiednio dawkuje z powrotem w dolot. Nie mowie ze egr jest dobry dla silnika. Ale kasowanie blwdow mu co chwile nie pomoze. Tu zie nie obejdzie bez wypeogramowania egr. Zamkniwcia wszystkich zaworow systwmu rexyrkulacji a nie tylmo egr czy jezt on sprawny na 100 czy tez nie. To jeat bardziej zlozony peoces sterowania tutaj . Nie wiem jak w gh ale tutaj wszystjo jest na CAN i predzej czy pozniej wydaje mi sie ze auto przejdzie w tryb awaryjny. To jezt moja teoria. On bierze dane z wielu czujnikow i gdy zaczyna mu brakowac skladowych so obliczen bedzie kucal. Byc moze korekty wtryskow pomoga. Choc wg mnie nie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 16:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 listopada 2017, o 14:40 poxtazo napisał(a):
Tak tylko zawor egr jest ostatnia stacja przed ponowna aplikacja spalin do dolotu. A caly uklad jest sterowany znacznie wczesniek przed chlodnica sa juz zawory ktore steruja przeplywem spalin


Jestes pewien? Patrzac na schemat dzialania z euroesi kilka juz razy przytaczany, nie ma na nim zadnych zaworow/blokad wczesniej - jest tylko EGR i bypass. Poza tym jest tam jeden ze scenariuszy mowiacy, ze gdy temperatura przekroczy 440°C EGR sie otwiera celem ochrony chlodnicy spalin przed uszkodzeniem. To nie latwiej by bylo zamknac zawor przed chlodnica (gdyby byl) bez otwierania EGR?
Nawet 1szy diagram wskazuje, ze PCM steruje jedynie 2 zaworami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 16:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Czekaj. Tam jest napisane ze otwiera zawor i przepuszcza przez chlodnice ze y nie uszkodzic bypassu . A wysoka temperstura w moim mniemaniu moze go albo calkowicie unicestwic albo zablokowac w stanie zamknietym i obstawiam ta druga opcje.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 16:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1038
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zeby nie uszkodzic chlodnicy, przynajmniej tak mi sie wydaje. Bo co niby w bypasie moglo by sie zepsuc i dlaczego on nie jest otwierany tylko EGR? Nie zagladalem do srodka chlodnicy, ale zgaduje ze sa w niej jakies zeberka i przeplywa przez nia plyn, a stala wysoka temperature mogla by ja uszkodzic. Wiec zawor jest otwierany, powietrze przeplywa przez chlodnice (a nie w niej stoi) i niby to wlasnie ja "ratuje" przed uszkodzeniem.
Ale gdy temperatura spalin ma 600st podczas wypalania filtra to juz chlodnicy ani bypassowi nie szkodzi - magia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lis 2017, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Tam jest nalisane " if the temperature is too high the egr valve opens to prevent damage to egr cooler bypass valve" co znaczy ze otwiera gdy temp jest za duzo zeby zapobiec uszkodzeniu zaworu bypassu chlodnicy egr. Czyli tego co jest u gory na schemacie. Tak chlodnica jeat konstrukcja taka sama jak chlodnica ta z przodu auta ,doprowadOny do niej plyn chlodniczy jest i odbiera przez przeplyw spalin miedzy zeberkami czesc temp. Tyle . Tak sano jak turbiny sa w "plaszczu wodnym" ten sam plyn je chlodzi. Stad tyle tych jeba... przewodzikow tam;)
Bierzmy tez pod uwage to, ze te schematy moga zawierac jakies bledy ;) najlepsza metoda bylo by to wszystko rozebrac na czesci puerwsze i wtedy wiadomo by bylo gdzie sa zawory i co gdzie i jak przebiega.
No i wlasnie w zwiaKu z tym ze jak dpf wypala to wsYstko jezt pozamykane i jakos to dziala sadze ze moze byc albo blad w tyn schemacie albo poprostu czas gdy filtr siw wypala ie jeat w stanie zaszkodzic tej chlodnicy badz zaworowi bypassu tak jak dlugo trwala jazda w takim stanie pod duzym obciazeniem. Czyt.jazda autkstradowa.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 lis 2017, 09:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
7 listopada 2017, o 16:56 darrecki napisał(a):
Ale gdy temperatura spalin ma 600st podczas wypalania filtra to juz chlodnicy ani bypassowi nie szkodzi - magia


Faktycznie jest tu jakaś dziwna logika :)

Czy wywierciłeś dziurkę w zaślepce? Czy póki co kasujesz błąd jak się pojawi?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.