Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 200  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 11:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filmik z hamowni obejrzałem z zapartym tchem. Oscar, bez dwóch zdań.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 11:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kolego, filmik jest formą dotarcia do większej ilości osób, które są zainteresowane tematem. Nie miałem możliwości ustawić inaczej kamery ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 12:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czyli lipa z tym bypassem. Ja mam EGR wyłączony już jakieś 3 tygodnie, żadnych problemów. Mam wrażenie, że auto przyzwyczaiło się do nowych warunków i lepiej reaguje na gaz - remap mam od bardzo dawna więc nie mam pojęcia jakie odczucia były by na serii.

Co do wykresu, to strasznie dziwne przyrosty. 200km i tylko 400Nm - strasznie mało tych niutków. A seryjny wynik to już w ogóle tragedia. Może coś źle zmierzyli bo masz 4x4?
Nie słyszałem o problemach z trzymaniem mocy, a temat trochę śledziłem. Poszukaj użytkownika cinek78 po sąsiedzku - on zdaje się ma CX5 4x4 po remapie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 13:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z tym nietrzymaniem mocy to bylo nawet w tym watku i to chyba z wykresami. Poszukaj wstecz.

Popielasty,Darrecki mnie ciekawi gdy zaslepiliscie ten EGR i wyswietlalo CHECK ENGINE to auto wchodzilo wam w jakis tryb awaryjny, czy normalnie dzialalo?

Czy po usunieciu programowo EGR jest jeszcze jakas roznica, czy tylko to ze nie wywala bledow?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 13:35 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Moja nie trzymała mocy , z 175 km bylo tylko 153km

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 18:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kij z mocą, u nas Nm się liczą. Diesla nie kręcimy wysoko, bo wtedy moment leci - przynajmniej w SkyD. Więc mając np. 150km zamiast 175, ALE 420Nm to miałbym głęboko w poważaniu te brakujące 25km. Za to sytuacja odwrotna bardzo by mnie zdenerwowała.
@Remi. Wyłączenie EGR nic więcej nie daje jak brak błędu i działające wszystkie układy. Tryb awaryjny wyłącza połowę rzeczy, co miało miejsce w przypadku zaślepienia.

Bypass zaś jest póki co nie do ruszenia :(
Ja ze swoim 150 konnym manualem byłem na 2 różnych hamowniach i przed jak i po remapie wyniki na obu były podobne. Uśredniając to jakieś155hp/370Nm seria i 210hp/460Nm po mapie. 2 lata różnicy pomiędzy hamowaniami, więc parametry trzyma cały czas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 18:32 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mi brakowało 25km i 100nm , gdzies na forum jest wykres z hamowni a moze nawet w tym wątku

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 18:41 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Macenty trzymał serie, ja miałem w serii +10, a po zmianie softu w ecu już „tylko” +6. Nie ma reguły. Ten wykres wygląda jak od nietrzymające 150. To ten sam motor co 175 tylko spłaszczony tak jak benzyny 120/145 vs 165


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bulczas a pamiętasz jak z momentem było u Was? Masz wykresy?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 19:17 
Adept
Offline
Od: 25.01.2017
Posty: 113
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
400 u mnie ale z uwagi na automat, podobno trzeba dołożyć. Zakładam że mam serie.

*miałem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 20:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Male sprostowanie, charakterystyka tego silnika jest taka ze moment uzyskuje juz od samego dolu a potem liniowo idzie w dol, co jest normalne , pozatym konczy sie wydajnosc ukladu turbo. Natomiast moc ten silnik uzykuje bardzo wysoko jak na diesla bo chyba przy 4200.a to za sprawa zmienych faz rozrzadu i zmiany wznosu zaworow wydechowych. (Za sprawa czego,zapewne na poczatku te slawne walki sie tak sypaly ;) ) Takze jak ktos chce smigac szybko to potrzeba mu tej mocy. A momentu potrzebuje tylko zeby sie odpuchac w miare zwawo. Lub cos ciagnac ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 14:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Faktycznie nieciekawie to i dziwnie wygląda. Chociaż może coś nie tak, bo aż tyle różnicy w nietrzymaniu mocy to trochę za dużo. Jak się ogląda niektóre wykresy są na styk, bądź lekko pod kreską, ale żeby aż tyle? :/ :mad: :idea:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 16:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Niby ta seria mega dziwna i mało mocy, ale po programie tak już całkiem nieźle...

W środę będzie dogrywka, zgłosiłem im pewne uwagi... Zobaczymy co pokaże środa ;)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 18:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Pewnie wgrali jakiegoś uniwersala, więc masz tyle co inni. Tylko zmierzyć nie potrafią :)
Ja w pierwszej wersji miałem takie dziwne szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością w granicach 3k rpm (najbardziej widoczne na 3 biegu) i głośne klepanie na zimnym. Potem zostało to poprawione.
Jakie to problemy są u Ciebie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 20:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jako, że nie mogę edytować poprzedniego posta, małe uzupełnienie.
Tak jak pisał @popielasty - Rzeczywiście po zaślepieniu / wyłączeniu EGR auto pali więcej o ok. 1 litr. Wyszło mi na trasie w okolicach 7l/100km, gdzie wcześniej było w 6.
Fajnie, że dolot chłodny i auto zrywniejsze ale ciężko usprawiedliwić wzrost spalania o dobre 15%..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 12:30 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Czy jak zapali mi sie lampka DPF ....bo sie pali, czy komp z tym bledem zapisuje stan kilometrow, nie mam na razie czasu zeby sie tym zajmowac?

Autko normalnie smiga, ma sie dobrze.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.04.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Cześć wszystkim.
Dawno się nie logowałem. Kolega @RADI wysłał mi PM'a z prośbą, żebym podzielił się informacjami jak to u mnie było, bo mało jest opinii o GJ SA-D 2.2 150KM.
Więc łącznie na lawecie zawiozłem moją maździnę 2 razy do ASO. Raz, dostałem czerwony komunikat ok 15 minut drogi od ASO, więc stwierdziłem że jadę na własną rękę i nie było problemów. Wtedy też, okazało się w ASO że poprzednie ASO (to "renomowane") nie wgrało mi patcha mimo, że kiedy u nich byłem już dla mojego samochodu był. Wgrali łatkę, i od tej pory, zamiast groźnego komunikatu, że jeśli nie stanę to zarżnę silnik dostaję ładne (bursztynowy kolor) info, mówiący że "oil maintenance due". I spokojnie, bezstresowo można podjechać do serwisu na wymianę. Jeżdżę dość spokojnie, bez nadmiernego katowania, w zależności od pory roku 60-80% trasa. Moje przeciętne przebiegi od komunikatu do komunikatu to między 16 a 20 kkm. Poprzednim razem to było ok 19kkm. Opiłków nie zauważyłem żadnych. Średnie spalanie lekko poszło do góry (ok 0.1 l).

Ps. Chciałem podziękować @TheBesTia za sugestię zmiany ASO. Z mojej obserwacji płyną podobne wnioski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 21:38 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
W mym wypadku olej nie poszedl wysoko, 2-3mm nad max, i byla 1200km temu wymiana go.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sty 2018, 19:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.12.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Mam pytanie, bo przeczytałem wątek i wydaje mi się, że nie znalazłem jednoznacznej informacji.

Czy ktoś, kto ma VIN powyżej ...148781 miał problem z wałkiem?
Czy ten problem skutecznie wyeliminowano jeszcze przed liftem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sty 2018, 11:04 
Amator
Offline
Od: 04.10.2015
Posty: 88
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Tak , klopoty z walkami usuneli jeszcze przed FL. Mam faktyczny rok prod. sierpien 2014 , i wg. serwisu problem nie istnieje.

_________________
2015 ale przed lift,
wersja VISION


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sty 2018, 20:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.12.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ok, dzięki za info. Czyli rozumiem, że wszystko powyżej ...148781 jest bezpieczne :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 08:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tego Ci nikt nie może zagwarantować niestety...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 10:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 06.12.2017
Posty: 44
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Jasne, ale skoro nikt nie zgłaszał problemów od 2014 to jest szansa, że poprawili ten błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 09:01 
Amator
Offline
Od: 04.10.2015
Posty: 88
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
W pewnym momencie tasma stanela , zmienili swiatla, wyswietlacz , hamulec postojowy i kilka innych pierdol, ale silnik zostal ten sam . Tam lifta nie bylo , drzyjcie wlasciciele poliftow <hahaha> . Przeciez tam tez mogl sie zawieruszyc felerny walek.

_________________
2015 ale przed lift,
wersja VISION


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 10:10 
Świeżak
Offline
Od: 28.10.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Post 408 z 2015. Tam jest informacja o zakresie VIN z feralnym wałkiem

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Śr, 10 sty 2018, 10:10 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 14:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
damtom85 napisał(a):
Mi brakowało 25km i 100nm , gdzies na forum jest wykres z hamowni a moze nawet w tym wątku

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

I Ciebie to bylo po wymianie walka chyba. Wiec moze silnik juz dostal w dup ... i dlatego nie trzymal mocy.
Dawno mnie tu nie bylo. Widze ze grube juz mody przechodza 2.2 SH <spoko>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 13:29 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam forumowiczów.

Zauważyłem u siebie dziwna prace silnika. Ostatnio zgasiłem silnik podczas wypalania filtra DPF. Następnego ranka uruchomiłem go ponownie i wyruszyłem w trasę, filtr DPF ponownie zaczął się wypalać, lecz gdy zatrzymałem się na światłach sinik zaczął wibrować tak jak by nie dostawał wystarczającej ilości paliwa, po dodaniu gazu pracował normalnie na około 1600-1700 tys obrotów jak zdjąłem nogę z gazu pracował tak jak by na 3 cylindry. Problem ustąpił po rozgrzaniu płynu chłodniczego do około 60 stopni. Jakieś pomysły co to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 14:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 178
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie tak bylo ale po czyszczeniu raz Boost Sensor. Bylem nadgorliwy i drutem sciagalem syf i odkurzalem ten otwor co wchodzi ten sensor.
Chyba wpadlo tam troche tego zweglonego syfu do kolektora i po odpaleniu chodzil jak na 3 cylindrach. Zgasilem, odpalilem i bylo to samo,
dodalem gazu, troche sie rozgrzal i wszystko wrocilo do normy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 22:48 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A można wiedziec gdzie ten sensor siedzi?? A jeszcze mi powiedz jak naprawiles.
Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 23:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak to ten z kolektora dolotowego to przeczytaj ten wątek, a w zasadzie jego końcówkę. Nawet zdjęcia są. Podpowiem - post z 13 października 2017
No chyba że to inny czujnik, ale niewiele z nich ma styczność z nagarem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5989 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.